- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc w tworzeniu => Wątek zaczęty przez: MasterYoda w 09 Października 2012, 11:37:12

Tytuł: Rozkaz S i/lub N.
Wiadomość wysłana przez: MasterYoda w 09 Października 2012, 11:37:12
Panowie zwracam się z prośbą (szczególnie do mechaników i dyżurnych) o pomoc przy rozwianiu wątpliwości. Otóż nie wiem jaki rozkaz powinien zostać podyktowany w przypadku wyjazdu na tor szlakowy lewy z nieczynną sygnalizacją SBL oraz pozwolenie na minięcie S1. Czy powinno być tak: rozkaz S rubryka 1 (pozwolenie na minięcie S1) oraz 3 (nieczynna SBL) do tego rozkaz N rubryka 1 (zamknięcie toru szlakowego) lub druga opcja: S rubryka 3 i N rubryki 1 i 2? Proszę o pomoc.
Tytuł: Odp: Rozkaz S i/lub N.
Wiadomość wysłana przez: EU07-483 w 09 Października 2012, 12:08:36
Otóż nie wiem jaki rozkaz powinien zostać podyktowany w przypadku wyjazdu na tor szlakowy lewy z nieczynną sygnalizacją SBL oraz pozwolenie na minięcie S1. Czy powinno być tak: rozkaz S rubryka 1 (pozwolenie na minięcie S1) oraz 3 (nieczynna SBL) do tego rozkaz N rubryka 1 (zamknięcie toru szlakowego) lub druga opcja: S rubryka 3 i N rubryki 1 i 2? Proszę o pomoc.

Powinien zostać podyktowany rozkaz pisemny S informujący o prowadzeniu ruchu w odstępie posterunków następczych i nieważności wskazań semaforów SBL (działka 3), oraz osobny rozkaz pisemny N na wyjazd na tor lewy.
Tytuł: Odp: Rozkaz S i/lub N.
Wiadomość wysłana przez: MasterYoda w 09 Października 2012, 13:39:42
Wielkię dzięki @EU07-483. A z tym przejechniem S1 to na "N"?
Tytuł: Odp: Rozkaz S i/lub N.
Wiadomość wysłana przez: EU07-483 w 09 Października 2012, 13:43:30
Wielkię dzięki @EU07-483. A z tym przejechniem S1 to na "N"?
Oczywiście, wszystkie przejechania S1 na lewy to rozkaz N.
Tytuł: Odp: Rozkaz S i/lub N.
Wiadomość wysłana przez: MasterYoda w 09 Października 2012, 13:50:20
Dziękuję Ci jeszcze raz. Wszystko juz wiem.
Tytuł: Odp: Rozkaz S i/lub N.
Wiadomość wysłana przez: Niebugoclaw w 09 Października 2012, 16:24:26
Przy dwukierunkowej, nawet gdy jest uszkodzona, gdy jest możliwość podania Sz-ta, można podać ze wskaźnikiem na tor lewy bez dyktowania enki, bo de facto nie wprowadza się przy tym ruchu dwukierunkowego, tylko telefoniczne zapowiadanie.
Tytuł: Odp: Rozkaz S i/lub N.
Wiadomość wysłana przez: MasterYoda w 09 Października 2012, 16:50:51
A  jeśli Sz nie można?;p
Tytuł: Odp: Rozkaz S i/lub N.
Wiadomość wysłana przez: oko w 09 Października 2012, 16:54:55
To rozkaz pisemny "N". Kolego odsyłam do Ir-1 $52-3 pkt 7.8...   I link dla Ciebie kolego : http://www.plk-sa.pl/fileadmin/PDF/akty_prawne_i_przepisy/instrukcje/Ir-1_obowiazujaca_od_1-06-2011.pdf
Tytuł: Odp: Rozkaz S i/lub N.
Wiadomość wysłana przez: AtapiCl w 09 Października 2012, 17:08:31
Nie tyle Sz, co W24...
Tytuł: Odp: Rozkaz S i/lub N.
Wiadomość wysłana przez: MasterYoda w 09 Października 2012, 18:35:34
To rozkaz pisemny "N". Kolego odsyłam do Ir-1 $52-3 pkt 7.8...   I link dla Ciebie kolego : http://www.plk-sa.pl/fileadmin/PDF/akty_prawne_i_przepisy/instrukcje/Ir-1_obowiazujaca_od_1-06-2011.pdf
To było pytanie retoryczne ;) Ale dziękuję za link.
A co do wjazdu. Mamy opcję A czyli wjazd na bok wyjazd prosto. Opcję C czyli wjazd na S5 i wyjazd na bok (+W24?) W opcji A i C dyktujemy rozkazy S i N. Zastanawia mnie jedno. Jak w takiej rzeczywistej sytuacji wygląda wjazd która z opcji bardziej jest bardziej realna i częściej spotykana? Opcja B to wyjeżdżające AI. W przypadku A czekamy na wyjazd AI następnie dostajemy wjazd.
Tytuł: Odp: Rozkaz S i/lub N.
Wiadomość wysłana przez: AtapiCl w 09 Października 2012, 18:40:05
To naprawdę zależy od warunków miejscowych. Aczkolwiek powinno się starać podawać wjazd po prostej. Nie jedziesz potem przez całą stację z ograniczoną, tylko przez ostatnią głowicę...
Tytuł: Odp: Rozkaz S i/lub N.
Wiadomość wysłana przez: MasterYoda w 14 Października 2012, 22:51:51
http://eu07.pl/forum/index.php/topic,20957.0/topicseen.html
W związku z powyzszym wątkiem nasuneło mi się pytanie. Otóż jeśli jest sytuacja którą opisałem w tym wątku czyli SBL niesprawna wyjazd na N + S lub Sz + W24 + S to czy czoło pociągu należy osygnalizować sygnałem Pc2?
Tytuł: Odp: Rozkaz S i/lub N.
Wiadomość wysłana przez: EU07-483 w 14 Października 2012, 23:10:58
czy czoło pociągu należy osygnalizować sygnałem Pc2?
Nie. Skoro blokada liniowa jest niesprawna, to znaczy, że jest dwukierunkowa, a to znaczy, że szlak jest przystosowany do ruchu dwukierunkowego.
Tytuł: Odp: Rozkaz S i/lub N.
Wiadomość wysłana przez: EU40 w 15 Października 2012, 03:35:29
Hmm. A jeśli SS jest walnięte w jedną, jak i w drugą stronę. Telefoniczne zapowiadanie?
Tytuł: Odp: Rozkaz S i/lub N.
Wiadomość wysłana przez: 201E-003 w 15 Października 2012, 10:26:20
Wprowadzone telefoniczne zapowiadanie pociągów każdorazowo przy usterce blokady liniowej gdyż w tym przypadku blokada nie jest podstawą do prowadzenia ruchu. Przy samoczynnej ważne jest jeszcze ile/które odcinki działają nieprawidłowo.