- Symulator MaSzyna -
Hyde Park => Bieżące kolejowe => Wątek zaczęty przez: Sawi w 26 Września 2012, 22:06:21
-
Panie i panowie, jak dobrze wiemy dworzec ten powstaje od zera i podobno prace idą naprzód pełną parą. W necie znalazłem wizualizacje, jak to ma wyglądać Jak to oceniacie? Czy ktoś z Was wie coś więcej na ten temat? Proszę o konkrety.
-
Nie pozostaje mi nic innego jak tylko czekać na dzień 30 października kiedy to hala główna dworca zostanie oddana do użytku publicznego :) http://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/9866/Katowice-30-pazdziernika-otwarcie-dworca.html (http://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/9866/Katowice-30-pazdziernika-otwarcie-dworca.html)
Hala nowego dworca kolejowego w Katowicach, będącego częścią zintegrowanego kompleksu komunikacyjno-handlowo-biurowego, zostanie otwarta 30 października. Od tego dnia podróżni będą mogli korzystać m.in. z poczekalni i kas biletowych oraz oferty 31 punktów handlowo-usługowych. Otwarcie dworcowej hali odbędzie się po 17 miesiącach od rozpoczęcia budowy na Placu Szewczyka.
Ogromnym plusem dworca według mnie będzie zadaszenie całych peronów i części torowiska, zapowiedzi będą bardziej słyszalne.
-
Od października ma ruszyć remont 4 peronu. Pierwszy jest zamknięty - robią zadaszenie i ogólne poprawki. Na razie wygląda to tak:
-
Czyli mam rozumieć, że część peronów jest już gotowa do użytku i normalnie tamtędy przez ten dworzec przejeżdżają jakieś pociągi?
Dodano: 26 Września 2012, 22:27:17
Na Twoim zdjęciu widać, że tory wyglądają na zdatne do użytku.
-
Przez Katowice cały czas jeżdżą pociągi, nawet nie ma którędy tego objechać. Perony robiono po etapami prowadząc ruch przy pozostałych. Najpierw pierwszy potem drugi następnie trzeci a teraz robią wiatę nad pierwszym peronem.
-
No ale muszę przyznać, że wiata mi się tam podoba. Nie te dziwactwa co odwalają np na Gdyni Głównej typu 100m małej wiaty, 150m przerwy i znowu 100m wiaty.
-
Nareszcie stolica Górnego Śląska będzie miała dworzec piękny i nowoczesny he he, ale chyba nie ma co porównywać z dworcem w Przemyślu:) Choć nigdy tam nie byłem, to aż chce się tam pojechać żeby zobaczyć tylko ten dworzec:)
http://kwejk.pl/obrazek/797554/dworzec-pkp-w-przemy%C5%9Blu.html
-
Jakieś 3 miesiące temu ostatni raz byłem w Katowicach i wtedy rozebrali 3 peron. Nieźle im to idzie. Ruch cały czas trwa, perony były pojedynczo rozbierane i odbudowywane na nowo. Wykorzystywano dodatkowo "mityczny" peron 5 - ktoś wie czy po remoncie zostanie on w użytku czy będzie zlikwidowany?
PS: Powiem, że tabor KŚ, składy z EP09+takie dworce (Zawiercie też wygląda zacnie) - naprawdę mamy się czym chwalić.
-
Peron 5 to najstarszy peron na dworcu. To pozostałość po starym dworcu (tym sprzed Gierka). Potem był wykorzystywany jako bagażowy a podczas remontu Wystawia się i ściąga z niego pociągi zaczynające i kończące bieg w Katowicach ale jest ich stosunkowo mało.
-
Tylko jedna TLKa rusza i kończy na 5 peronie.
-
Nie wiem jak jest obecnie ale jeszcze przed wakacjami to niektóre składy KŚ przyjeżdżały na 5 - nie raz musiałem się z dworca wracać.