- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Tabor kolejowy => Wątek zaczęty przez: mechatronik w 25 Września 2012, 13:35:15
-
Zwracam się do kolegów mających na co dzień do czynienia z lokomotywami serii EU/EP07 o pomoc. Nigdy zbytnio nie zwracałem uwagi na tego typu rzeczy ale zastanawia mnie do czego służył przycisk na pulpicie EU07 po którym została tylko zaślepka ->załącznik 1 (zdjęcie z EP07-479). Od razu zaznaczam, że nie jest to pozostałość po PSR bo otwory montażowe po nim wyglądają tak -> złącznik 2.
W miarę możliwości prosiłbym też o kilka wyraźnych zdjęć pulpitów od 07 z nietypowymi modyfikacjami (przyciski, przełączniki, kontrolki)
-
EU07-172 pulpit.
-
Przeważnie wmontowywano w to miejsce przyciemnianie reflektorów - przynajmniej z takimi przypadkami się spotkałem. Generalnie jest to pozostałość po PSR. Podczas napraw rewizyjnych, elementy pulpitu są przekładane z jednej na drugą.
-
Witam.
Wiem, że któraś z 07 miała/ma tam zbijak do czeskiego systemu VZ LS. Nie wiem jak sprawa wyglądała konkretnie na 479
-
Zastanawia mnie czy czasem 479 nie była jednym z wozów na którym nie testowano urządzenia KHP, którego zbijanie było w miejscu zbiżonym do tego na zdjęciu. Ale nie dam sobie ręki uciąć.
Co do zdjęć tego typu "udziwnień", proponuję przejść się po siódemkach serii 10xy vel. ex-Budyniach. Na niektórych sporo jest przemieszczeń i powieleń niektórych przełączników, także dodanych podczas modernizacji ;)
-
Przeważnie wmontowywano w to miejsce przyciemnianie reflektorów - przynajmniej z takimi przypadkami się spotkałem. Generalnie jest to pozostałość po PSR. Podczas napraw rewizyjnych, elementy pulpitu są przekładane z jednej na drugą.
Przyciemnienie reflektorów w postaci przycisku? -pierwsze słyszę. Co do PSR to napisałem wyraźnie, że na zdjęciu EP07-479 nie jest to pozostałość po PSR bo jet to typowy otwór montażowy pod przycisk a nie pod PSR. On miał zupełnie inne mocowanie które z resztą przedstawiłem na drugim zdjęciu. Pulpit jako pulpit to jedna blacha i ta od 07-479 miała jakiś przycisk w zaślepionym miejscu. Ze zdjęć jakie odnalazłem w internecie wychodzi na to, że niektóre EU07 miały w tym miejscu przycisk luzowania hamulca a tam gdzie jest grzybek pod kontrolkami miały dodatkową LSkę -pytanie skoro tak było to po co ta dodatkowa LSka? załącznik ->
Wiem, że któraś z 07 miała/ma tam zbijak do czeskiego systemu VZ LS. Nie wiem jak sprawa wyglądała konkretnie na 479
To też brałem pod uwagę ale znam przypadek gdy jedna EU07 (numeru nie pamiętam) miała miejsce na przycisk tylko w jednej kabinie.
Co do zdjęć tego typu "udziwnień", proponuję przejść się po siódemkach serii 10xy vel. ex-Budyniach. Na niektórych sporo jest przemieszczeń i powieleń niektórych przełączników, także dodanych podczas modernizacji ;)
Budynie i wszelkie maszyny po modernizacjach pozostają po za obszarem moich zainteresowań. Bardziej zależy mi na "udoskonaleniach" dokonanych przez załogi bądź warsztaty -takie udoskonalenia jednostkowe ;)
-
Nie do końca znana jest mi geneza wystroju tejże siódemki ale jest to coś, co wogóle na żadnej innej 07 nie występuje ;)
Autorem zdjęcia jest @Woku.
Lokomotywa: EU07-001 :D
Generalnie jest to pozostałość po PSR.
303E nie posiadały aparatury PSR ;)
-
Ale spotkasz jeszcze na bykach.
-
@Patryk, a sprawdza się tego typu przyciemnienie? Działa mocniej niż przełączanie z hebelka? Bo ja rzadko bywałem na ET22, a ostani raz to przynajmniej w 2008 roku. :)
-
Aj, teraz widzę że na bykach są trochę większe. Co do sprawdzania się – nie mam pojęcia.
-
Tutaj masz płynną regulację przyciemnienia -nie to co przy heblu :) Oczywiście warunek jest taki, że to przyciemnienie działa.
-
Sprawdza się i to bardzo.
-
Przyciemnienie reflektorów w postaci przycisku? -pierwsze słyszę. Co do PSR to napisałem wyraźnie, że na zdjęciu EP07-479 nie jest to pozostałość po PSR bo jet to typowy otwór montażowy pod przycisk a nie pod PSR.
Primo: Trzy otwory co 120 stopni świadczą, że jest to raczej pozostałość po PSR.
Secundo: Jeżeli był to przycisk, to zapewne od elektroodluźniacza.
Widziałem któryś egzemplarz z łącznikiem do stałego uruchamiania elektroodluźniacza..ale był przymocowany z boku.
-
Primo: Trzy otwory co 120 stopni świadczą, że jest to raczej pozostałość po PSR.
Ja mam chyba jakieś problemy ze wzrokiem… Pokaż mi gdzie na tym zdjęciu: http://eu07.pl/forum/index.php?action=dlattach;topic=22175.0;attach=54823;image są trzy otwory co 120o?
Secundo: Jeżeli był to przycisk, to zapewne od elektroodluźniacza.
Właśnie to "zapewne" mnie gnębi. Znam przypadek gdy odluźniacz był po lampkami a w omawianym miejscu był przycisk -niestety bez opisu. Pasowała by teoria z czeskim VZ ale maszyna którą mam na myśli miała tylko w jednej kabinie miejsce na ten przycisk.
-
Istnieje szansa że dostała "pulpit" z zupełnie innej maszyny. Są takie przypadki ;)
A nie bierzesz pod uwagę możliwości "rezerwy"? W tamtych czasach wszystko było i nadal jest możliwe. Niekoniecznie musiał to być jakiś wymysł majstra który w owym czasie miał tą maszyne w swoim władaniu. Poza tym, co pulpit to inna historia.
EDIT: Teoria którą podałem może mieć słuszność. @mechatronik, to trzecie zdjęcie które wrzuciłeś z tej kabiny 07-106 jak najbardziej mnie co do tego przekonuje. Lampka w miejscu odluźniacza, odluźniacz w miejscu PSR. Przy naprawach rewizyjnych i głównych "ujednolicali" kabiny, przyciski i heble wracały na właściwe oryginalne miejsce ale dziury trzeba było czymś "zalepić".
-
Właśnie to "zapewne" mnie gnębi. Znam przypadek gdy odluźniacz był po lampkami a w omawianym miejscu był przycisk -niestety bez opisu. Pasowała by teoria z czeskim VZ ale maszyna którą mam na myśli miała tylko w jednej kabinie miejsce na ten przycisk.
07-479 ma i w kabinie A jak i w B tą zaślepkę, chyba że chodzi Ci o inny wóz?
-
Z tego co wiem, to tam był potencjometr od przyciemnienia podświetlenia przyrządów.
-
OIDP jest to pozostałość po KHP. Raz oglądałem na początku drugiej połowy lat 90-tych - na czechowickim warsztacie - gdyńską EP07 i tak to zapamiętałem (był tam dodatkowy przyciski KHP).
Dodatkowo potwierdzałoby to, takie oto zdjęcie:
http://jareks.zonk.pl/pekape/htmls/ep07-2-2.htm
-
W tamtych latach EU07 były robione na wyjazd za Polską granicę że montowano Czeskie zabezpieczenia? Nie wiedziałem :)
-
KHP było testowane na terenie Polski.
-
KHP było testowane na terenie Polski.
I nie tylko. Zresztą polskie lokomotywy wyjeżdżają czasem poza granice kraju naszego.
-
I nie tylko. Zresztą polskie lokomotywy wyjeżdżają czasem poza granice kraju naszego.
Wyjeżdżają w XXI wieku. ale w latach 90 XX wieku chyba nie wyjeżdżały. Taka różnica :P.
-
Wyjeżdżają w XXI wieku. ale w latach 90 XX wieku chyba nie wyjeżdżały. Taka różnica :P.
: )
http://www.gerdboehmer-berlinereisenbahnarchiv.de/Bildergalerien/1982-01/19820419-820334-55-PKP-SP-45-092.jpg
1982 Berlin-Ostbahnhof
http://www.gerdboehmer-berlinereisenbahnarchiv.de/Bildergalerien/1979-08/19790902-791064-43-PKP-SP-45-144-D-241.jpg
1979 Berlin Ostkreuz
http://www.drehscheibe-foren.de/foren/file.php?17,file=18507
A tu Poznań Główny (link trzeba skopiować i wkleić do przeglądarki)
I tak dalej i tak dalej...
-
Wyjeżdżają w XXI wieku. ale w latach 90 XX wieku chyba nie wyjeżdżały. Taka różnica :P.
Nie musisz wszystkiego wiedzieć, ale jeżeli nie jesteś pewien to nie pisz.