- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Bieżące Symulatorowe => Wątek zaczęty przez: mac140 w 23 Września 2012, 00:49:50
-
Witam. Pracuję jako pomocnik w PKP Cargo i porównując działanie lokomotyw w symulatorze i realu zauważyłem kilka istotnych błędów. W lokomotywach 181/182 dźwignie sprężarek nie poruszają się jak powinny. Myślę że skoro wszystkie inne dźwignie poruszają się normalnie, to zrobienie tych dwóch nie stanowiło by problemu. Poza tym, w prawdziwej skodzie po zejściu nastawnikiem do zera wał kułakowy musi dojść do zera, natomiast w symulatorze od razu jest 0 pozycja. Należało by to poprawić, ponieważ odbiera to cały romantyzm jazdy skodą. W ET-22 hebelek podtrzymania wyłącznika szybkiego jest ustawiony na pozycję wyłączony, natomiast w momencie wyłączania ws porusza się do góry(na pozycję podtrzymanie WS załączone) i z powrotem opada. Należało by to poprawić, ponieważ jest to kardynalny błąd(jeżeli dążymy do pełnego realizmu symulatora). W ET-22-2000 jest skopane całe sterowanie. Przede wszystkim nastawnik w 2000 steruje TEMPOMATEM a nie pozycjami. Pozycje są wrzucane automatycznie, bez żadnej ingerencji maszynisty. Poza tym nastawnik w 2000 działa IMPULSOWO(jak w Traxxie) a nie ciągle. Na razie tyle, jak zauważę coś jeszcze to dopiszę. Żaden z tych błędów nie wymaga większych prac, więc myślę że dało by się je dość szybko poprawić.
-
Wał kułakowy jest w ogóle symulowany? Np. w ep05?
-
Żaden z tych błędów nie wymaga większych prac, więc myślę że dało by się je dość szybko poprawić.
Witam. Nie, do tego potrzebne jest przerobienie kodu exe, ale jeżeli chcesz, żeby to miało szanse zostać poprawione, to możesz w ankiecie (http://eu07.pl/forum/index.php/topic,21734.0.html) zagłosować na "Obwody lokomotyw (program w LD)" i "Rozruch impulsowy". Na chwilę obecną w maszynie nie ma rozruchu impulsowego.
-
Na chwilę obecną w maszynie nie ma rozruchu impulsowego.
Jemu nie chodziło raczej o rozruch impulsowy, tylko o impulsowe sterowanie dźwignią zadajnika ;)
-
Może sprostować - Zadawanie mocy = Rozruch impulsowy i na odwrót, mimo że ET22-2000 ma rozruch oporowy joystickiem zadaje się moc.
-
Witam. Pracuję jako pomocnik w PKP Cargo i porównując działanie lokomotyw w symulatorze i realu zauważyłem kilka istotnych błędów. W lokomotywach 181/182 dźwignie sprężarek nie poruszają się jak powinny.
Poprawione będzie w następnej wersji.
-
Może sprostować - Zadawanie mocy = Rozruch impulsowy i na odwrót, mimo że ET22-2000 ma rozruch oporowy joystickiem zadaje się moc.
Nie moc tylko prędkość (lok sama zamyka styczniki kontrolując tylko czy prąd nie jest przekroczony i żeby przejścia wału odbywały się powyżej określonej prędkości), można wybrać z klawiatury na ekranie 2 rodzaje prądu rozruchowego I norm i I min. Przy I min lokomotywa nie przechodzi samoczynnie na następny układ.
No i oczywiście jest wysoki rozruch.
-
W ET-22 hebelek podtrzymania wyłącznika szybkiego jest ustawiony na pozycję wyłączony, natomiast w momencie wyłączania ws porusza się do góry(na pozycję podtrzymanie WS załączone) i z powrotem opada.
Temat był już wielokrotnie "wałkowany". Jak będziesz dobrze patrzył, to dopatrzysz się m.in. braku symulacji awaryjnego opuszczania pantografów - hebelek nie uzależnia od siebie hebelków podnoszenia / opuszczania pantografów, przejście z układu S na SR nie wywołuje charakterystycznych podskoków prądów, nawrotnik nie ma pozycji N1 i jeszcze parę innych rzeczy... o tym wszystkim ludzie odpowiedzialni za projekt wiedzą...
-
Jeszcze jedno-w en-57 i innych EZT-ach gdy nastawnik kierunku jest na pozycji 0, dźwignia hamulca działa jako zwykły hamulec pneumatyczny, a na każdej innej pozycji jako hamulec EP. To także nie jest obsługiwane.
-
To chyba mamy jakies inne paczki calosciowe, bo u mnie dziala.
-
Ciekawe. Mam PC2011 sp1. Ustaw sobie w en-57 nastawnik kierunkowy na zero, i spróbuj zahamować. Nie dość że nie napełniają się cylindry, to jeszcze nie spada ciśnienie w przewodzie głównym. Gdy nastawnik kierunku jest na pozycji jazdy(n1, n2 lub do tyłu) wszystko działa.
-
Na jakich pozycjach hamujesz? Oerlikon czy Knorr? Nalezy uwzglednic, ze hamowanie pneumatyczne jest na 5 pozycji (liczac jazde jako pierwsza pozycje).
-
Nie zrozumiałeś mnie. Przy normalnym hamowaniu(w trakcie jazdy) kran działa jako hamulec ep, z wyjątkiem hamowania nagłego, które jest pneumatyczne. Natomiast jeśli ustawimy nastawnik kierunkowy na pozycję 0 lub wyłączymy bezpiecznik, cały kran działa jako zwykły hamulec pneumatyczny. Pokazywał mi to maszynista en-57 na dworcu głównym we Wrocławiu, więc nie wymyślam bajek, tylko opisuję to co widziałem. Pokazywałmi to oczywiście na oerlikonie.
-
To chyba nie przyjrzałeś się uważnie. Tak jak napisał @hunter, aby wdrożyć hamowanie pneumatyczne, musisz wcisnąć od razu 5 na numerycznej i dopiero hamować używając 3 i 5.
-
Może koledze chodzi o to że na tym oerlikonie w realu PG jest zasilane w całym zakresie hamulca EP a w maszynie tylko w położeniu luzowanie EP
-
Dobra, faktycznie działa, ale wydaje mi się że to jednak działało trochę inaczej. Muszę się przejść jutro na główny i zagadać do jakiegoś maszynisty ezt, bo nie chcę wypisywać bzdur.
Może koledze chodzi o to że na tym oerlikonie w realu PG jest zasilane w całym zakresie hamulca EP a w maszynie tylko w położeniu luzowanie EP
o właśnie, o to mi chodziło!
-
No to teraz wszystko jasne. W ogole nie wiem, czy ktos zauwazyl, ale FVel powinien miec 7 pozycji, a obecnie ma 6 i nie do konca poprawnie zorganizowanych...
-
Przy okazji-jeszcze jeden błąd, nie wiem czy u wszystkich czy tylko u mnie. We wszystkich eu07-4e non stop(gdy skład jest odhamowany) świecą się lampki "jazda na oporach" i "zanik prądu wentylatorów oporów".
-
Tak mają niskie numery.
-
Da się to jakoś poprawić?
-
Ale tu nic nie ma do poprawiania?
-
Dobra, już ogarnąłem o co chodzi. Niestety, rzadko jeżdżę na siódemkach.