- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc doraźna => Wątek zaczęty przez: PanMechanik w 21 Września 2012, 14:39:02

Tytuł: Błąd w EXE 372
Wiadomość wysłana przez: PanMechanik w 21 Września 2012, 14:39:02
Siemka, zauważyłem na najnowszym exe błąd, mianowicie wszelakie składy prowadzone przez komputer, stojące pod s1 poruszają się. Jest to ruch przypominający staczanie się niezahamowanego składu, nie więcej jednak niż 2/3 km/h. Na scenerii Drawinowo, w misji z EP09, w Grodzisku, kiedy ruszamy ickiem ze stacji na torach obok nas stoją dwa towarowe. Pod jeden podpięta jest Maxima, a pod drugi ET22. One właśnie się tak dziwnie przesuwają, celem sprawdzenia tego faktu po dojechaniu do Włodowic "wyszedłem" z kabiny i "biegiem" do Grodziska, a tam zdziwienie - składy, które wymieniałem wcześniej, zamiast stać pod s1 stały już dobre 100 metrów za semaforem.
Tytuł: Odp: Błąd w EXE 372
Wiadomość wysłana przez: Benek w 21 Września 2012, 14:41:55
Brak przypisania sem_info do tych torów na których stały pierwotnie. Ra pisał o tym, że mogą niepoprawnie działać scn, bo to one były źle zrobione, a nie exe.
Tytuł: Odp: Błąd w EXE 372
Wiadomość wysłana przez: Ra w 21 Września 2012, 16:54:44
Dla mnie głównym wyznacznikiem poprawności działania jest sceneria o roboczej nazwie "Dolny Śląsk", na której jeździ wg rzeczywistych rozkładów kilkanaście pociągów. Wykonywane też są manewry, typu dostarczanie wagonów z torów postojowych przez SM42, zmiana czoła przez lokomotywę, czy odstawienie EZT na postojowe. Nie ma mowy o tym, żeby jakiś semafor nie był przypisany do toru, nie miał wygaszania, albo żeby jakaś dziura w torach była. Zdublowane eventy też zostały od ręki usunięte, jak tylko uruchomiłem logowanie.
Tytuł: Odp: Błąd w EXE 372
Wiadomość wysłana przez: stachu1 w 22 Września 2012, 17:00:18
Po pobraniu EXE i poprawieniu błędów w plikach wskazanych przez Ra, w ogóle nie wczytuje mi się Smyk...
Tytuł: Odp: Błąd w EXE 372
Wiadomość wysłana przez: popatrz w 22 Września 2012, 18:14:04
Po pobraniu EXE i poprawieniu błędów w plikach wskazanych przez Ra, w ogóle nie wczytuje mi się Smyk...
Jakby się Kolega może trochę bardziej postarał w opisywaniu problemu, to może dałoby radę pomóc. A tak, to tylko informacja...
Tytuł: Odp: Błąd w EXE 372
Wiadomość wysłana przez: stachu1 w 22 Września 2012, 19:49:17
Pobrałem EXE, po czym wg. instrukcji rozpakowałem paczkę. Rozpakowałem pliki do katalogu scenery i pkp po czym zamieniłem jak zwykle sam EXE.
Zgodnie z zaleceniami przeczytałem tę stronę. (http://rainsted.com/pl/Symulator/MaSzyna/EU07.EXE_372)

Na początku:
Cytuj
Podczas wczytywania scenerii używane jest wiele znaków jako separatory słów (nowa linia, tabulacja, spacja, przecinek, średnik). W wersji 356 z listy separatorów został usunięty przecinek, który był najrzadziej używanym. Wymagane są poprawki w plikach tree.inc, treebig.inc, treesmall.inc. Uwaga: złożenie separatorów jest traktowane jako jeden, więc ;;; ma takie samo znaczenie jak pojedynczy ;. Wcześniej (w celu zwiększenia wydajności wczytywania) zostało usunięte rozpoznawanie podwójnego minusa jako początku komentarza (również praktycznie nie używane, konwencja z SQL).
A na końcu:
Cytuj
Ze względu na wprowadzone zmiany w obsłudze AI, wersja ta może nie współpracować ze sceneriami dostępnymi w PC2011. Scenerie te będą wymagały dokonania poprawek, w szczególności w zakresie aktywowania AI na początku oraz usunięcia zdublowanych eventów.

No chyba, że ja coś pokiełbasiłem. Zawsze robię tak jak jest w informacjach, a teraz kicha.
Spróbuję jeszcze raz ;-)
Tytuł: Odp: Błąd w EXE 372
Wiadomość wysłana przez: Rudzik w 23 Września 2012, 10:46:38
Hmm ja po prostu pobrałem, rozpakowałem (przy wypakowywaniu zezwoliłem na podmiany plików), w starterze wybrałem najnowsze EXE przy uruchamianiu i jeszcze nie miałem ani jednego błędu, a na kilku pociągach już jechałem.
Tytuł: Odp: Błąd w EXE 372
Wiadomość wysłana przez: Mutopompka w 23 Września 2012, 11:36:36
To na exe_372 przejedź l053_misja3_night (tylko same manewry w Dębicy). :)
Tytuł: Odp: Błąd w EXE 372
Wiadomość wysłana przez: Rudzik w 23 Września 2012, 12:10:54
Dobra, napisałem to zbyt wcześnie... Na L061 na TLK 62200 przy wjeździe do Herbów Starych mijałem stojący na głowicy EN57, którego tam na 100% nie powinno być. Ale reszta OK:)
Tytuł: Odp: Błąd w EXE 372
Wiadomość wysłana przez: stachu1 w 24 Września 2012, 12:15:14
Hmm... Jakby tu napisać. Otóż Ra napisał, żeby nazwy EXE nie zmieniać na "EU07" tylko dać nazwę "EU07_372", Tak więc zrobiłem - wcześniej mając nazwę "EU07", a dziś raz jeszcze sobie pobrałem EXE nie zmieniając nic w plikach - póki co - tylko nazwę EXE na "EU07" i smyk odpala. Póki co działa. W razie jakichkolwiek problemów napisze ;-)
A teraz w formie żartu: Czasami nie warto działać tak jak jest napisane :-)
Tytuł: Odp: Błąd w EXE 372
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 24 Września 2012, 12:32:51
Stachu i źle zrobiłeś bo @Ra wyraźnie napisał czemu nie zaleca się zmiany tej nazwy:
Cytuj
Nie jest zalecana zmiana nazwy EU07_372.EXE na EU07.EXE, ponieważ może to uniemożliwić korzystanie z niedostosowanych scenerii.
W razie problemów z niedostosowanymi sceneriami pod tą wersje proszę nie pisać.

  Dodano: 24 Września 2012, 12:38:45
A to dlatego, bo nie stosujesz się do zaleceń samego autora. Potem są kompletnie niepotrzebnie zakładane wątki, że to mi nie działa i tamto.

  Dodano: 24 Września 2012, 12:45:59
A tak donośnie tego co napisałeś:
Pobrałem EXE, po czym wg. instrukcji rozpakowałem paczkę. Rozpakowałem pliki do katalogu scenery i pkp po czym zamieniłem jak zwykle sam EXE.
To sam sobie mieszasz w ten sposób, bo jedynie co masz zrobić to rozpakować tą paczkę do głównego folderu symulatora. Nic więcej. Dublowanie po przez wrzucanie jej zawartości do folderu pkp jest zbędne i nie ma sensu.