- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Na warsztacie => Wątek zaczęty przez: PX48-28 w 31 Sierpnia 2012, 23:19:24
-
Witam! Od pewnego czasu pracuje nad kosmetyką tekstur w MaSzynie, co byście powiedzieli na coś takiego:
-
co byście powiedzieli na coś takiego:
A mógłbyś jakoś bliżej określić, co to takiego?
-
Obie zabrudziłeś, czy tylko tą z lewej?
-
Hm no właśnie, tutaj to trochę kichowato widać (ta lewa jest po obróbce, stary model dałem jako porównanie). Zakres polegał na dodaniu trochę kontrastu (oryginał zdawał się "zamulony"), dodaniu ostrości, delikatnemu nasyceniu barw i usunięciu człowieka z kabiny, a i jeszcze wyrównanie barw na gniazdach wielokrotnego sterowania.
-
A wg mnie jest różnica: wystarczy spojrzeć chociażby na niebieskie elementy obu lokomotyw. W odświeżonej teksturze wyraźnie są żywsze kolory.
-
Zdjęcia tej siódemki były moimi pierwszymi robionymi na tex więc daleko im było do ideału. Moim zdaniem sama tex wygląda nieco lepiej.
-
Zakres polegał na dodaniu trochę kontrastu (oryginał zdawał się "zamulony"), dodaniu ostrości, delikatnemu nasyceniu barw i usunięciu człowieka z kabiny, a i jeszcze wyrównanie barw na gniazdach wielokrotnego sterowania.
Tylko powiedz mi, kolego - po co? Nie wiem czy wiesz, ale tekstury robione są z oryginalnych zdjęć, które obrazują realny wygląd lokomotywy. Więc skoro lokomotywa wygląda tak na zdjęciach to po co te modyfikacje?
-
Zakres polegał na dodaniu trochę kontrastu (oryginał zdawał się "zamulony"), dodaniu ostrości, delikatnemu nasyceniu barw i usunięciu człowieka z kabiny, a i jeszcze wyrównanie barw na gniazdach wielokrotnego sterowania.
Tylko powiedz mi, kolego - po co? Nie wiem czy wiesz, ale tekstury robione są z oryginalnych zdjęć, które obrazują realny wygląd lokomotywy. Więc skoro lokomotywa wygląda tak na zdjęciach to po co te modyfikacje?
Usunięcie z tekstury mechanika chyba nie jest niczym zdrożnym, wręcz przeciwnie. Sama manipulacja nasyceniem barw, ostrością, etc, to chyba normalna rzecz, przecież aparat nie oddaje w 100% rzeczywistości, a liczy się to, żeby wyglądało jak żywe, a nie żeby było dokładnie podług zdjęcia.
-
Tak, czasami nawet gdy jest pochmurno, potrafi dobrze przyświecić aparat tym "białym" niebem.
-
Według mnie to nie ma sensu grzebać w już zrobionych teksturach. Tekstura przeszła pomyślnie testy więc po co jeszcze dokładać do niej kontrastu, nasycenia czy innych rzeczy. Po co ? Nie lepiej zabrać się za nowe tekstury, a nie modyfikować już obecne? Moim zdaniem strata czasu. Za ten czas to byś mógł zrobić jakąś nową teksturę, ba, zrobić już ją tak aby w przyszłości nie trzeba było ją modyfikować.
-
Według mnie to nie ma sensu grzebać w już zrobionych teksturach. Tekstura przeszła pomyślnie testy więc po co jeszcze dokładać do niej kontrastu, nasycenia czy innych rzeczy. Po co ?
Dokładnie. Lokomotywa teraz wygląda jak obsikana.
-
Tak, czasami nawet gdy jest pochmurno, potrafi dobrze przyświecić aparat tym "białym" niebem.
Jeżeli odbija się to na loku wystarczy usunąć cienie.
-
Podbity kontrast i nasycenie w połączeniu z zabrudzeniami nie wygląda dobrze. Wygląda to tak jakby maszyna wyszła dopiero z lakierni a po środku ktoś oblał ją gnojówką, czy czymś takim.
W ogóle duży kontrast nie jest dobrym pomysłem na teksturach.
-
Dobre nasycenie to 10, a kontrast 2-5.
-
To może ja się wtrącę ;)
Odświeżanie tekstur przez lekkie barwienie, kontrast, jasność itd. ma sens, i to czasem duży, tylko takie bawienie się jest wg. mnie potrzebne raczej starym modelom (ostatnio nawet dość ładnie odświeżyłem sobie SM41 i SN61), przy nowych lokach o dzisiejszym standardzie raczej bym to sobie odpuścił. Lepiej dać drugie życie zapomnianym dodatkom czekającym na drugie wcielenie, nić robić kolejną, nudna już siódemkę :D