- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Symulator => Wątek zaczęty przez: Robert_PKP w 29 Sierpnia 2012, 01:21:43

Tytuł: Tablice kierunkowe
Wiadomość wysłana przez: Robert_PKP w 29 Sierpnia 2012, 01:21:43
Witam, wpadłem ostatnio na pomysł stworzenia animowanych, gotowych tablic kierunkowych. Tu pytanie głównie do twórców: Czy dałoby się nałożyć na wagon plane'a, przypisać mu pobieranie tekstury np. z folderu z teksturami scenerii, tak by importował gotowy plik graficzny odpowiadający "dekoracji" pociągu? Warto pomyśleć o tym, by akceptowało to rozszerzenie .gif. Wtedy EN57 mógłby mieć "pływający napis". Gdyby też przypisać jakąś kombinację klawiszy, która np. zmieniałaby treści wyświetlacza, byłby to ogromny postęp. Myślę tu o takim rozwiązaniu, jakie przez lata istniało w VirtualBusie, gdzie klawiszami 1, 2 mogliśmy wybierać między pięcioma, gotowymi bitmapami wyświetlacza. Zapewne zaraz ktoś będzie mieć mi za złe, że gadam a nic nie robię... Chętnie mógłbym coś zrobić, jednak nie znam struktur działania programu - domyślam się jedynie, co gdzie leży. Przez ostatnie 5 lat grywałem w VirtualBusa. Ten symulator nie miał tajemnic dla mnie. Tworzyłem dodatki, mapy. Więc chętnie zagłębiłbym się i w MaSzynę. Gdyby ktoś zechciał - zapraszam na PW, pojęcie o modelowaniu jakieś tam mam. ;) Pozdrawiam
Tytuł: Odp: Tablice kierunkowe
Wiadomość wysłana przez: Tyrystor w 29 Sierpnia 2012, 10:45:57
Robercie. był już podobny temat, ale @Ra wypowiedział się że warto by kombinować w EXE stworzyć coś takiego. Nie wiem jak by to wyglądało teksturowo, ale można usłyszeć odpowiedź innych na ten temat.
Tytuł: Odp: Tablice kierunkowe
Wiadomość wysłana przez: Ra w 29 Sierpnia 2012, 11:37:44
W jednej z ostatnich wersji zrobiłem wstępnie coś takiego jak wyświetlacz tekstowy (generator napisów). Polega on na tym, że napis jest składany z oddzielnych literek. Jest jedynie kwestia przygotowania modeli pod litery oraz tekstur ze znakami. Ja wstępnie przetworzyłem font z Racera (przy użyciu edytora tekstowego oraz generatora T3D na bazie pliku DBF, do którego wczytałem liczby). Wersja ta będzie dostępna wkrótce.