- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc doraźna => Uruchamianie Symulatora => Wątek zaczęty przez: Strzelec150 w 24 Sierpnia 2012, 18:05:36
-
Witam serdecznie. Na początku pragnę zaznaczyć iż jestem żółtodziobem i prosze o jaką kolwiek wyrozumiałość. Otóż jak w temacie mam problem z uruchomieniem EN57. Przeczytałem całą klawiszologię, zapoznałem się także z tajnikami sterowania każdej z lokomotym zarówno elektrycznych jak i tych spalinowych. Przeszukałem forum niestety żadna wskazówka mi nie pomogła lokomotywa jak stała tak stoi. Robię wszystko jak w "tutorialu" załączam pantografy Shift+o/p, Shift+m, Shift+v lub Shift+x (różnie podają na forum jest inna informacja inna w klawiszologii, próbowałem obydwu), Shift+c, na koniec zostawiam hamulec wciskając Num4, Num Del. również różne informacje czytałem oczywiście nastawnik kierunkowy i lokomotywa dalej stoi. Czy ktoś mógłby pomóc, opisać ewentualne błędy, podpowiedzieć jak mógłbym sobie poradzić? Z góry Dzięki.
-
Shift + M należy przytrzymać, a nie tylko wcisnąć. Po uruchomieniu przetwornicy należy odczekać chwilę i dopiero potem włączyć sprężarkę. Nie wcześniej. Przenoszę do właściwego poddziału.
-
Rzecz jasna przytrzymuję Shift+m. Nie mam problemu z uruchomieniem innych lokomotyw zarówno spalinowych jak i tych elektrycznych z wyjątkiem En57.
-
Ale słyszysz dźwięk działającej sprężarki, ewentualnie przetwornicy po wyjściu z kabiny za pomocą F4 i podleceniu kamerą do członu silnikowego?
-
Skoro sądzisz, że poprawnie uruchamiasz EN57 a nie możesz ruszyć to jedyne co teraz może powstrzymywać skład przed ruszeniem to fakt, że jest zahamowany. Poniżej screen prezentujący stan manometrów odhamowanego EN57. Aby odhamować należy odpowiednio długo przytrzymać klawisz DEL na klawiaturze numerycznej.
-
Podłącze się pod wątek, mam taki sam problem na komputerze kolegi. Głupio mi się az zrobiło ze ja nie umiałem tego uruchomic. WS,przytrzymany i przetwornica, i słysze chwile jak działa i przestaje a WS zzlag trafił i załączyć sięgo już nie dało, mimo próby opuszczenia i podniesienia powtórnego patycków.
-
A co z nadmiarowym przetwornicy i ogrzewania? Próbowałeś go użyć?
-
W EN57 zdarzało się coś takiego, że nie dało się odpalić jednostki i pomagało dopiero przejście do przedsionka, a potem powrót do kabiny. Rzadko, ale jednak.
-
Podłącze się pod wątek, mam taki sam problem na komputerze kolegi. Głupio mi się az zrobiło ze ja nie umiałem tego uruchomic. WS,przytrzymany i przetwornica, i słysze chwile jak działa i przestaje a WS zzlag trafił i załączyć sięgo już nie dało, mimo próby opuszczenia i podniesienia powtórnego patycków.
A kombinacja klawiszy "ctrl+n" ? Próbowałeś?
Edit: W sumie, to to samo, co napisał @Sawi.
-
A co z nadmiarowym przetwornicy i ogrzewania? Próbowałeś go użyć?
Hmmm... bardzo mozliwe, że zapomniałem z tego wszystkiego o nadmiarowym ogrzewania. Jutro będe miał gotowego kompa to sprawdzę.
-
Niestety problem dalej zostaje nie rozwiązany. Może postarać się napisać krok po kroku jak próbuję uruchomić En a ktoś ewentualnie skoryguje mnie. Po wczytaniu symulatora załączam pantografy Shift+o/p (dwa po sobie właczam), następnie wciskam shift+m przytrzymując klawisze i załącza mi się czerwona lampka na panelu (nastawnik kierunkowy tak jak przepustnice mam w pozycji zerowej), kolejny krok to wciśnięcie shift+v odczekanie chwili i wciśnięcie shift+c, niestety po tych czynnościach nie słyszę pracy lokomotywy jak np. w przypadku Eu07, na sam koniec zostawiam del na numerycznej ale mogę go trzymać w nieskończoność a lokomotywa i tak nie daje się odhamować. Próbowałem wciskać crtl+n (przetwornica nie była włączona) też nie poskutkowało. Sam już nie wiem co robię nie tak.
-
shift+v
Przetwornicę uruchamiasz shift+x. Dlatego nie możesz odhamować bo sprężarka Ci nie chodzi.
-
I nigdy nie było tak, że przetwornice odpalało się shift + v. Pod shift + v była/jest sprężarka pomocnicza, ale aktualnie zawsze uruchamia się pojazd mając już jakąś wartość powietrza w ZG, więc nie trzeba jej używać by się uruchomić.
-
Shift+v używamy wtedy i tylko wtedy gdy wartość powietrza w zbiorniku głównym jest zbyt niska by podnieść pantografy. Wtedy sprężarką pomocniczą dobijamy powietrze do ZG.
Procedura uruchomienia EN57 jest dokładnie opisana w pliku readme dołączonym do PC2011. Nikt nie będzie prowadził Ciebie za rączkę. Przeczytaj plik readme, a dowiesz się jak prawidłowo uruchomić kibelka.
-
następnie wciskam shift+m przytrzymując klawisze i załącza mi się czerwona lampka na panelu (nastawnik kierunkowy tak jak przepustnice mam w pozycji zerowej)
I tu tkwi przyczyna. Nie ma się świecić czerwona kontrolka. Ona pojawia się na początku, ale jak załączysz za pomocą kombinacji klawiszy Shift + m obwód główny ona zgaśnie. Potem używasz kombinacji klawiszy Shift + x i parę sekund później kombinacji klawiszowej Shift + c.
-
tak jak przepustnice mam w pozycji zerowej
W elektrycznych nie ma przepustnicy.
-
"Pan Maszynista" może zamiast pisania durnych komentarzy z prowadzeniem za rączkę zapoznałby się z całym wątkiem a nie opierał na przeczytaniu tematu i ewentualnych wybiórczych informacji jakie zdążył zauważyć podczas przesówania Scroll Locka w dół. Zapoznałem się dokładnie z tym plikiem (napisałem o tym na początku wątku) w , którym o tym typie lokomotyw wspomniane jest tylko, że sposób sterowania jest bardzo podobny jak w elektrowozach oraz że en nie posaiada dzwigni nastawnika bocznikowania. Innymi lokomotywami nauczyłem się ruszać tą nie wieć stwierdziłem że popytam się na forum skoro coś mi nie wychodzi. Nie jestem specjalistą więc tym bardziej mam do tego prawo.
Btw. Dzięki wszystkim za porady.
-
@Strzelec150,
Procedura uruchomienia EN57 jest dokładnie opisana w pliku readme dołączonym do PC2011. Nikt nie będzie prowadził Ciebie za rączkę. Przeczytaj plik readme, a dowiesz się jak prawidłowo uruchomić kibelka.
W tym co napisał @PanMechanik nie ma nic durnego, tylko sama racja. Nie wątpię że czytałeś plik readme, ale przeczytać a zrozumieć to dwie różne sprawy. Ja(jak pewnie większość) kiedy pierwszy raz włączyłem PC2011 nie czytałem readme i też nie umiałem uruchomić jakiejkolwiek lokomotywy. Ale nie napisałem z tego powodu ani jednego posta na forum. Postanowiłem zapoznać się z ww plikiem i tam było napisane że zmieniono sposób uruchamiania lokomotyw...
Co do EN57 nie miałem nigdy z nim problemów, jak i z innymi lokami żeby je odpalić.
- Shift+O(lub P)
- Shift+M(przytrzymaj kilka sekund)
- Shift+X(przytrzymaj kilka sekund)
- Shift+C
I EZT uruchomiony.
PS: Ja kiedyś pytałem na forum jak włączyć latarnie, a wszystko było jasno opisane w readme. Mimo to fakt, że znalazł się ktoś kto poprowadził za rączkę bo mi się oczy zalały krwią i nie był bym w takim stanie zrozumieć nawet rozkładu jazdy autobusów:)
PS2: Pierwsze słyszę o kombinacji klawiszy Shift+V:) Nawet nie wiedziałem że coś takiego jest, nie było nigdy potrzebne:)
-
W tym co napisał @PanMechanik nie ma nic durnego, tylko sama racja. Nie wątpię że czytałeś plik readme, ale przeczytać a zrozumieć to dwie różne sprawy. Ja(jak pewnie większość) kiedy pierwszy raz włączyłem PC2011 nie czytałem readme i też nie umiałem uruchomić jakiejkolwiek lokomotywy. Ale nie napisałem z tego powodu ani jednego posta na forum. Postanowiłem zapoznać się z ww plikiem i tam było napisane że zmieniono sposób uruchamiania lokomotyw...
Nie wątpię, że kolega strzelec ma problemy z czytaniem ze zrozumieniem ... Przeczytał PanMechanik, a napisał pan maszynista. No cóż, bywa i tak, dysleksja to dziś bardzo popularne schorzenie.
-
PS2: Pierwsze słyszę o kombinacji klawiszy Shift+V:) Nawet nie wiedziałem że coś takiego jest, nie było nigdy potrzebne:)
Na forum jest kilka wątków na ten temat. Ja znalazłem chociażby jeden http://eu07.pl/forum/index.php/topic,20562.0.html
Dodano: 26 Sierpnia 2012, 08:08:03
To taki na szybko znaleziony, bo pamiętam, że już wcześniej kilka osób o tym pisało. Wtedy nawet sam nie wiedziałem, że taka sprężarka jest.
-
Witam
Ja mam problem z uruchomieniem sprężarki w en. Po kolei robię tak jak opisane : shift+p następnie shift+m ( oczywiście przytrzymany ) potem shift+x i w momencie włączania sprężarki za pomocą shift+c wywala coś i zaświecają się dwie czerwone lampki. Co należy zrobić by dalej uruchomić en ( chwilkę słychać jak sprężarka się załącza ale zaraz się wyłącza )
-
To coś to nadmiarowy przetwornicy. Zachęcam do lektury readme.html tam znajdziesz odpowiedź.
Dodano: 03 Października 2012, 12:30:08
Poza tym wspominałem nieco wyżej jak dokładnie uruchomić EN57:
I tu tkwi przyczyna. Nie ma się świecić czerwona kontrolka. Ona pojawia się na początku, ale jak załączysz za pomocą kombinacji klawiszy Shift + m obwód główny ona zgaśnie. Potem używasz kombinacji klawiszy Shift + x i parę sekund później kombinacji klawiszowej Shift + c.
-
A nikt nie zadał pytania, czy grzebaleś coś przy składzie?
-
A nikt nie zadał pytania, czy grzebaleś coś przy składzie?
To nie ma nic do rzeczy.
-
Niewiem czy niema. Miałem taki sam problem, tylko że wrzucilem sobie zamiast 07 z wagonami EZT, ale nie ustawiłem obsady i też nie działało.
-
Wklej wpis do scenerii tego EZT.