- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc doraźna => Wątek zaczęty przez: Mechu12 w 20 Sierpnia 2012, 18:10:17
-
Witam!
Mam już skończony model w formacie 3ds. Po kliknięciu "Otwórz 3DS" w zakładce "Modele" wywala błąd (patrz na załącznik). Szukałem po forum postów które by się odnosiły do mojego problemu, ale żaden nie pomógł. Bardzo proszę o pomoc.
Pozdrawiam!
-
A po co to? Wyeksportuj go skryptami z 3dsa do t3d i będzie w MaSzynie działał:)
-
A po co to? Wyeksportuj go skryptami z 3dsa do t3d i będzie w MaSzynie działał:)
Tylko nie mam takiej opcji w 3DS-ie export z 3ds do t3d. Chyba że źle zrozumiałem. :)
-
Taka opcja znajduje się w skryptach do 3DMaxa. Posiadasz skrypty?
-
Pobierz skrypty i eksportuj za pomocą skryptów (T3D export).
Skrypty do 3ds Max dostępne są tutaj: http://eu07.pl/userfiles/4220/priv-skrypty.rar.
Po pobraniu tej paczki tworzymy nowy folder o nazwie eu07 w miejscu zainstalowania 3ds Max: Autodesk/3ds Max 2010/Scripts/eu07. Do niego bezpośrednio wsadzamy wszystkie pliki z tej paczki skryptów. Z górnej belki wybieramy zakładkę MAXScritps > Run Scripts i uruchamiamy main.ms
Tam szukaj T3D export.
-
Taka opcja znajduje się w skryptach do 3DMaxa. Posiadasz skrypty?
Niestety nie.
-
@macius5991 wszystko dokładnie wytłumaczył:)
-
Po podmienieniu modelu w maszynie lok jest obrócony. W dodatku nie posiada tekstury oraz świateł. Czy jest możliwość usunięcia tego błędu?
-
Z jakiej PC korzystasz? Jak z PC11, to tam w plikach t3d nie znajdziesz jawnych rozszerzeń. Pewnie, dlatego ten model jest biało-szary.
-
Z jakiej PC korzystasz? Jak z PC11, to tam w plikach t3d nie znajdziesz jawnych rozszerzeń. Pewnie, dlatego ten model jest biało-szary.
Tak korzystam z PC11, zmieniłem w eu07.ini żeby czytał t3d (1), ale i tak nic nie pomogło. Czyli jedyne wyjście przejść do starej paczki :)?
-
Mam już skończony model w formacie 3ds.
W jakim programie modelujesz? Dobra już wiem, 3ds max.
Po podmienieniu modelu w maszynie lok jest obrócony.
Ustawiłeś hierarchię przed eksportem do 3ds?
http://sigman.kolej.org.pl/kurs-3dsmax/08.html
-
Po podmienieniu modelu w maszynie lok jest obrócony.
Ustawiłeś hierarchię przed eksportem do 3ds?
http://sigman.kolej.org.pl/kurs-3dsmax/08.html
[/quote]
Szczerze to mój pierwszy tego typu model chciałem tylko go troszkę pod modernizować na 201El, nie mam zielonego pojęcia na ten temat Hierarchii i pivotów :)
-
http://eu07.pl/forum/index.php/topic,1923.msg16947.html#msg16947
Ja tylko uzupełnię, że jak masz skomplikowany model, jak ET22, najpierw zaznaczasz obiekty najniżej w hierarchii i podpinasz je do ich "szefów", później to samo trzeba zrobić z tymi obiektami, aż na górze hierarchii zostanie submodel "banan", który ma 0 trójkątów, albo największy obiekt w modelu. Jak wygląda hierarchia ET22, możesz zobaczyć importując model t3d do Rainsted.
-
http://eu07.pl/forum/index.php/topic,1923.msg16947.html#msg16947
Ja tylko uzupełnię, że jak masz skomplikowany model, jak ET22, najpierw zaznaczasz obiekty najniżej w hierarchii i podpinasz je do ich "szefów", później to samo trzeba zrobić z tymi obiektami, aż na górze hierarchii zostanie submodel "banan", który ma 0 trójkątów, albo największy obiekt w modelu. Jak wygląda hierarchia ET22, możesz zobaczyć importując model t3d do Rainsted.
Model naprawdę nie jest skomplikowany, a co do hierarchii bawiłem się z tym 3 godz. i nadal tego nie kapuje. Główną bryłą jaka tam była to "zrobmiloda" i detale których nie potrafię uporządkować :). Nie ma jakiś innym możliwości aby obrócić ten model i nałożyć teksturkę?
Pozdrawiam!
-
Szczerze to mój pierwszy tego typu model chciałem tylko go troszkę pod modernizować na 201El, nie mam zielonego pojęcia na ten temat Hierarchii i pivotów :)
Jak szczerze, to szczerze. Najlepiej zrobisz, jak zapoznasz się od początku do końca z poradnikiem @Sigman'a.