- Symulator MaSzyna -
Hyde Park => Bieżące kolejowe => Wątek zaczęty przez: Exe w 14 Sierpnia 2012, 17:19:49
-
Przewozy regionalne chcą jeździć 160? Jakoś tego nie widze za bardzo, ale skoro przetarg na moderne 40-latków juz jest, to moze coś z tego będzie.
Efektem modernizacji ma być między innymi przystosowanie lokomotyw do prędkości 160 km/h oraz podwyższenie standardu technicznego użytkowych pojazdów poprzez modernizację lub wymianę wybranych podzespołów.
Pierwszą firmą, która umożliwiła lokomotywie typu EU/EP07 jazdę z prędkością 160 km/h była ZNTK Oleśnica, która w ubiegłym roku wykonała modernizację jednej lokomotywy do nowego typu EU07A dla PKP Intercity. Ze starej EU07 pozostało niewiele elementów - głównie te, które wpływają na wyważenie lokomotywy, jak ostoja i ramy wózków. Lokomotywa zbiera jednak dobre recenzje, o czym pisaliśmy tutaj. ZNTK Oleśnica nie stanęła jednak do przetargu Przewozów Regionalnych.
W postępowaniu zgłosiły się jednak dwie inne firmy - Pesa i ZNLE Gliwice. Jedynym kryterium była cena. Pesa otrzymała za swoją kwotę 100 punktów, a ZNLE 95 punktów. Sumy, które padły w przetargu nie zostały jeszcze podane do publicznej wiadomości.
Żródło : http://www.rynek-kolejowy.pl/34699/Przewozy_Regionalne_osiagna_160_kmh_Wszystko_w_rekach_Pesy.htm
-
Spokojnie, a czemu by nie? Dzięki temu przynajmniej te kilka elektrowozów uniknie przeróbki na żyletki. A jak to będzie, to czas pokaże.
-
W sumie to tak samo jak się z kiblami robi i przerabia na "asynchrony". Już lepiej tak walczyć, niż gdyby miało nic nie być i jeszcze zezłomować.
-
Przewozy regionalne chcą jeździć 160? Jakoś tego nie widze za bardzo, ale skoro przetarg na moderne 40-latków juz jest, to moze coś z tego będzie.
Ciekawe skąd kasę mają, skoro mają kosmiczne długi i Śląskie chce je wywalić ze swoich torów.
-
Na modernizacje pójdą siódemki które znajdują sie w Toruniu na Kluczykach czyli:07-155, 064, 071, 154, 207, 160.
-
Ciekawe skąd kasę mają, skoro mają kosmiczne długi i Śląskie chce je wywalić ze swoich torów.
(...) Spółka będzie starała się o dofinansowanie tej modernizacji ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko
-
Przewozy regionalne chcą jeździć 160? Jakoś tego nie widze za bardzo, ale skoro przetarg na moderne 40-latków juz jest, to moze coś z tego będzie.
Ciekawe skąd kasę mają, skoro mają kosmiczne długi i Śląskie chce je wywalić ze swoich torów.
Wywalamy, wywalamy bo nie chcemy Patologii Regionalnych u siebie :D
Swoja drogą ciekawe ile bedzie kosztować ta modernizacja, bo będzie musiała być gruntowna.
-
Wywalamy, wywalamy bo nie chcemy Patologii Regionalnych u siebie :D
Powiedz to pasażerom gdzie są 3 pociągi na dzień z i do Katowic.
-
Powiedz to pasażerom gdzie są 3 pociągi na dzień z i do Katowic.
Nie chce narzekać, ale, @Patryk, obecnie jazda przez "Ślunsk" z i do wrocławia to jest istna masakra. Jechać prawie 2,5 godziny, 80 km to dla mnie jest już porażką systemu. Mysłowice mają na tabliczce W27 piękne 90 na wyjeździe, przy czym wyjeżdża się z tamtąd z szałową prędkością... 30 km/h przez całkiem spory odcinek do Katowic.
O jeździe w drugą stronę do Jaworzna S. to też nie wspomnę. Na obecnie remontowanym i zerwanym torze (bodaj nr. 1) pomiędzy Mysłowicami a Jaworznem (ew. wcześniej, bo nie pamiętam gdzie ten remont się zaczyna) zaczynają już drzewa rosnąć.
No, ale drodzy państwo... just "Ślunsk".
Szał jazdy zaczyna się dopiero od Gliwic a od Kędzierzyna do Opola i dalej to Wrocłowia to już się leci (przynajmniej).
Tabor taborem, ale musi mieć chyba po czym jeszcze jeździć czyż nie?
Toteż nie dziwie się że przewozy w tym rejonie siadają. Swoją drogą, i stan ifrastruktury i stan taborowy PR w porównaniu do KŚ to historyczna przepaść.
-
Wywalamy, wywalamy bo nie chcemy Patologii Regionalnych u siebie :D
Powiedz to pasażerom gdzie są 3 pociągi na dzień z i do Katowic.
Naprawdę? Myślę, że KŚ oferują sporo tych pociągów z/do Katowic - w obrębie Śląska oczywiście.
http://www.kolejeslaskie.com/uploads/pliki/rjs/Katowice-od_20120601.pdf
-
Ale ja nie mówię o tych którzy mieszkają w obrębie głównego ciągu komunikacyjnego.
-
Nie chce narzekać, ale, @Patryk, obecnie jazda przez "Ślunsk" z i do wrocławia to jest istna masakra. Jechać prawie 2,5 godziny, 80 km to dla mnie jest już porażką systemu..
A tak dokładniej to 3 godziny i 180 km ;) Jak na " Ślunsk " czas jest to nie najgorszy ( Wrocław - Katowice ). Dajmy na to dla porównania Bydgoszcz - Toruń. Do " Ślunskich" warunków to tu jeszcze dalego, ale same 50 km jedzie sie ponad godzine...
-
Koleje Śląskie jeżdżą na razie na średnicówce i do Wisły, nikt na nie psioczy i oby tak było dalej. Północna część Śląskiego nie jest zła jeśli chodzi o szlakową - 35km osobowym jedzie się 32 min zaliczając 11 przystanków/stacji ;)
-
A tak dokładniej to 3 godziny i 180 km ;) Jak na " Ślunsk " czas jest to nie najgorszy ( Wrocław - Katowice ). Dajmy na to dla porównania Bydgoszcz - Toruń. Do " Ślunskich" warunków to tu jeszcze dalego, ale same 50 km jedzie sie ponad godzine...
Mylisz pojęcia :P "Ślunsk" czyli od dokładnie połowy odległości między Kędzierzynem a Gliwicami aż do okolic Dulowej(?). Tak jakoś :P
I fakt, od Wrocławia do Gliwic czuć że się jedzie, potem jest już tylko gorzej ;)
-
Ktoś kiedyś wprowadzał na forum pojęcie pierwszej i drugiej prędkości śląskiej :)
-
Ktoś kiedyś wprowadzał na forum pojęcie pierwszej i drugiej prędkości śląskiej :)
Znane i lubiane :D
-
Na obecnie remontowanym i zerwanym torze (bodaj nr. 1) pomiędzy Mysłowicami a Jaworznem (ew. wcześniej, bo nie pamiętam gdzie ten remont się zaczyna) zaczynają już drzewa rosnąć.
Remont zaczyna się od stacji Sosnowiec Jęzor (SJr) a kończy się za przejazdem a przed semaforem wjazdowym do Jaworzno Szczakowa (JSA) do tego na szlaku blisko JSA dochodzi podg Długoszyn który przyjmuje pociągi z Sosnowiec Maczki (SMa) i grupy towarowej Jaworzno Szczakowa JSB. Więc Młyn tam jest niesamowity.
-
Koleje Śląskie jeżdżą na razie na średnicówce i do Wisły, nikt na nie psioczy i oby tak było dalej.
Zobaczymy co się stanie gdy KŚ zostaną monopolistą w Śląskim, wywalając PR za burtę. Zastanawiam się szczerze jak wtedy będzie wyglądała ta "nowa jakość". Gdy nie będzie mimo wszystko już "bo my jesteśmy nowi i fajni, a PR be..." Nie mówię, że ŚZPR był czymś dobrym. Był patologicznym zakładem, fatalne rozkłady, rozkomunikowania, kiepski tabor... Generalnie obym się mylił i "nowa jakość", była faktycznie "nową jakością", a nie w myśl dewizy: "jeśli nie może być lepiej, to niech będzie inaczej".
-
"Wbrew wcześniejszym zapowiedziom, PKP Intercity zamówiło kolejne egzemplarze zmodernizowanej do prędkości 160 km/h lokomotywy EU07A. Za wykonanie dwóch elektrowozów ZNTK Oleśnica otrzyma około 10 mln złotych."
Podaje Rynek Kolejowy: http://www.rynek-kolejowy.pl/34813/Intercity_jednak_zamawia_kolejne_EU07A.htm
-
To było pewne. Icki chcą pokazać, że nie są gorsze.
-
Ja nie rozumiem jak oni mogą mieć niedobór lokomotyw o Vmax=160, skoro epoki jeżdżą do Szczecina...
-
Ja nie rozumiem jak oni mogą mieć niedobór lokomotyw o Vmax=160, skoro epoki jeżdżą do Szczecina...
To chwyt marketingowy. Muszą pokazać, że nie są gorsi od PR-ów.
-
Ja nie rozumiem jak oni mogą mieć niedobór lokomotyw o Vmax=160, skoro epoki jeżdżą do Szczecina...
A tam gdzie jest 160 puszczają EP08... No ludzie...
-
Dzisiaj na "Panoramie" do Wrocławia jechał "Budyń", to jest chore. Niedoboru to oni mają oleju w głowie...
-
"Wbrew wcześniejszym zapowiedziom, PKP Intercity zamówiło kolejne egzemplarze zmodernizowanej do prędkości 160 km/h lokomotywy EU07A. Za wykonanie dwóch elektrowozów ZNTK Oleśnica otrzyma około 10 mln złotych."
Podaje Rynek Kolejowy: http://www.rynek-kolejowy.pl/34813/Intercity_jednak_zamawia_kolejne_EU07A.htm
A czy czasem te dwa asynchrony nie są zamawiane z odszkodowania za dziewiątkę rozbitą pod Szczekocinami?
-
A czy czasem te dwa asynchrony nie są zamawiane z odszkodowania za dziewiątkę rozbitą pod Szczekocinami?
A czytałeś ten artykuł?
-
Niedoboru to oni mają oleju w głowie...
Niedoboru to oni mają w Taborze. Ciutke się wysilić i dowiedzieć się, że sporo EP09 poszło na naprawy to dla niektórych za dużo, he?
Osobiście widziałem 06.08.2012 w Katowicach jak 09-002+001 (na zimno) jechały w stronę Gliwic. Nie powinno też dziwić wystawianie taboru przez Cargo m.in. na TeeLkach do Zakopanego.
Wczoraj na Warmii pojechała EU07(E)-034, a zdarza się nie raz, nie dwa, że jedzie po prostu dziewiątka. Ratują się czym mogą po prostu.
-
Tak oczywiście, ale puszczać (z Warszawy) TLK-i z EP09 na odcinki V max 120 km/h, a Panorame gdzie może jechać 160km/h to coś nie tak!!!
-
Tak oczywiście, ale puszczać (z Warszawy) TLK-i z EP09 na odcinki V max 120 km/h, a Panorame gdzie może jechać 160km/h to coś nie tak!!!
A pomyślałeś, że dziewiątki przed naprawą (na tzw. "wyjeżdżaniu kilometrów") mają wpisane v/max = 125? Więc tak czy wspak to by szału i tak nie narobiły na szlaku wpisanym na 160 km/h.
-
A pomyślałeś, że dziewiątki przed naprawą (na tzw. "wyjeżdżaniu kilometrów") mają wpisane v/max = 125?
To już przeszłość. Obecnie do ostatniego kilometra większość lokomotyw dojeżdża z prędkością maksymalną. Ostatnio był jeden rodzynek na 125, ale tu problem był troszkę inny.
-
@EU07-483 Czy to była EP09-004?
-
Tak tylko rok temu 09 (miała dużo czasu do rewizji) ciągała TLK-i, a jakiś czas puźniej widziałem inną też z TLK-ą, a kilka godzin wcześniej jechała Panorama na 07. Jakoś wcześniej IC nie kwapiło się na moderny. Fakt jest faktem jeżeli 09 mogą jeżdzić tylko 125km/h to czemu zmienili na 07 zamiast 09 i tak V max ten sam.
-
To już przeszłość. Obecnie do ostatniego kilometra większość lokomotyw dojeżdża z prędkością maksymalną. Ostatnio był jeden rodzynek na 125, ale tu problem był troszkę inny.
Czyli nie jestem tak na bieżąco jak widać.
@PX48-28. Tłumacze Ci. Wozów mało, dyspozytura ratuje się czym może i jak może wystawiając niektóre lokomotywy. Są teraz wakacje, rozkład jazdy "uzupełniono" dodatkowymi pociągami (niektóre są uruchamiane jednak tylko w weekendy) na które trzeba zatrudnić więcej lokomotyw niż normalnie poza sezonem. Przykład husarza w barwach Czech który sobie pokicał do Zakopanego. Rok temu również lokomotyw brakowało bo wiele siódemek było rozrzuconych po zakładach na naprawach rewizyjnych. Efekt widzisz dzisiaj: niebieskie wozy z klimami. Przyszedł czas i na dziewiątki.
Reasumując: zrozumiał?
-
Tak, szkoda tylko że "Akcja NG" zawsze odbywa się w wakacje (podobnie było 4-5 lat temu), a nie w sezonie zmniejszonychy przewozów. Ale rozumieć rozumiem.
-
"Akcja NG" (...) Ale rozumieć rozumiem.
Ad. 1) Akcja NR, bo akcja NG nie obejmuje wszystkich maszyn tylko część ;)
Ad. 2) Mam taką nadzieję :)
-
Nie ma czym jeździć 160... to będą mieli jeździć czym, ale nie będzie gdzie ;)
Ciekawe, po co IC modernizuje wagony dla relacji Przemyśl-Świnoujście na 160... i tak przez parę ładnych lat nie będzie, gdzie cisnąć tyle takim sprzętem.
-
Nie ma czym jeździć 160... to będą mieli jeździć czym, ale nie będzie gdzie ;)
Ciekawe, po co IC modernizuje wagony dla relacji Przemyśl-Świnoujście na 160... i tak przez parę ładnych lat nie będzie, gdzie cisnąć tyle takim sprzętem.
Niekoniecznie na tą linie muszą chodzić wszystkie wagony.
-
Niekoniecznie na tą linie muszą chodzić wszystkie wagony.
Koniecznie - Unia daje pieniądze na konkretny projekt i wymaga jego realizacji.
-
Niekoniecznie na tą linie muszą chodzić wszystkie wagony.
Koniecznie - Unia daje pieniądze na konkretny projekt i wymaga jego realizacji.
Dokładnie. Zatwierdzone i idzie do realizacji. Ale nawet jak będzie dalej max 120, to chociaż komfort się poprawi (ciekawe, czy będą nowe kuszety).