- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Na warsztacie => Wątek zaczęty przez: Maxiu w 23 Lipca 2012, 09:28:34
-
Cześć, dostosowałem scenerię mazury do PC2011, i zamierzam ją przerobić czyli, dodać nowe tory, dodać roślinność, budynki, składy itp.
Na chwilę obecną wygląda to tak jak na Screenie.
-
Jak Mazury, to o jeziorach nie zapomnij!
-
- Popraw drogi, aby miały zakręty i skrzyżowania;
- Na pierwszej stacji wydłuż perony do 100m, usuń tor dodatkowy, ewentualnie popraw jego geometrię i przedłuż;
- Tam gdzie stały węglarki wymień zwrotki na zwykłe 33230 lub 27138;
- Za zakrętem dodaj jakiś podg i linię na północ;
- Zamień piramidę na górę;
- W Sklecinie popraw geometrię torów dodatkowych;
- W Warczawie zwęź i wydłuż peron;
- Zamień brzegi jezior na prawdziwą siatkę 3D, ewentualnie przybliż je do torów;
- Przed tą stacją gdzie jest tartak wydłuż zjazd dla lżejszego zjazdu;
- Dodaj na tej stacji jeszcze jeden tor;
- Na przedostatniej stacji popraw brzeg jeziora bo kijowo to wygląda;
- Popraw semafory i wskaźniki, aby stały zgodnie z Ie1 oraz Ie4 (WTBE10);
- Popraw teren, aby na łączeniach trójkątów nie występowało lustrzane odbicie;
- Wydłuż wszystkie inne perony do 200m.
-
- Popraw drogi, aby miały zakręty i skrzyżowania;
- Na pierwszej stacji wydłuż perony do 100m, usuń tor dodatkowy, ewentualnie popraw jego geometrię i przedłuż;
- Tam gdzie stały węglarki wymień zwrotki na zwykłe 33230 lub 27138;
- Za zakrętem dodaj jakiś podg i linię na północ;
- Zamień piramidę na górę;
- W Sklecinie popraw geometrię torów dodatkowych;
- W Warczawie zwęź i wydłuż peron;
- Zamień brzegi jezior na prawdziwą siatkę 3D, ewentualnie przybliż je do torów;
- Przed tą stacją gdzie jest tartak wydłuż zjazd dla lżejszego zjazdu;
- Dodaj na tej stacji jeszcze jeden tor;
- Na przedostatniej stacji popraw brzeg jeziora bo kijowo to wygląda;
- Popraw semafory i wskaźniki, aby stały zgodnie z Ie1 oraz Ie4 (WTBE10);
- Popraw teren, aby na łączeniach trójkątów nie występowało lustrzane odbicie;
- Wydłuż wszystkie inne perony do 200m.
Maxiu, zaleźliśmy chętnego do pomocy dla Ciebie.
-
Hehe Bardzo śmieszne :D
Jak Mazury, to o jeziorach nie zapomnij!
Nie zapomni się, zgłosił się Pan Tomasz z Łodzi :P
-
Jak mazury to dużo krzaków lasów i domków, oraz sem. kształtowe.
-
Pierw je po usuwam jak i Domki, potem zmienię teren, dodam więcej torów, dłuższe stacje, a semafory oczywiście kształtowe, jak je znajdę w 3DSie ;)
-
Nie zapomnij o tym: http://eu07.pl/forum/index.php/topic,6439.0.html. Większość starych scenerii ma się nijak do tych zasad.
-
Pierw mi powiedzcie co się stało że nie mam terenu po zmianach w 3D maxie?
-
Po jakich zmianach? Mam wrażenie, że Twój dostawca Internetu nalicza opłatę za każde słowo napisane przez Ciebie na forum. Trudno uzyskać jakąkolwiek pomoc po napisaniu "nie działa po zmianach".
-
Usuwałem semafory, domki i dodawałem nowe tory które łączyłem.
-
Może usunąłeś przy okazji Plane'y terenu?
-
Ok, poprawiłem już jest teren.
-
Pierw je po usuwam jak i Domki, (...)
Bist du aus Deutschland?
-
Nein, aber ich kann Polnisch Deutsch.
P.S, wie ktoś jak dodać peron w 3DS maxie? tam jest tylko "podstacja"
-
Masz 2 opcje: peron jako box lub jako road. W pierwszym przypadku wykonujesz normalny model peronu, tworzysz go i mapujesz jak zwykły model. W drugim przypadku tworzysz drogę z odpowiednio ustawionymi parametrami. Ta opcja ma taką przewagę nad pierwszą, że możesz za pomocą notatnika w każdej chwili zmienić wysokość czy szerokość peronu.
-
Podejrzewam, że można w ten sposób również ustawić peron na łuku. Za pomocą boxa może to być.. skomplikowane?
-
Podejrzewam, że można w ten sposób również ustawić peron na łuku.
Można masz tutaj trochę opisane jak zrobić http://eu07.pl/forum/index.php/topic,1876.0.html
-
P.S, wie ktoś jak dodać peron w 3DS maxie? tam jest tylko "podstacja"
Z taka (bez)wiedza oglaszasz sie hucznie w dziale "Na warsztacie"? Daj sobie spokoj i dlub w zaciszu, jak bedziesz miec cos konkretnego to dopiero to pokaz ;)
-
Wspominaliście o podsypce, czy taka jest dobra wysokość?
PS. nie zwracajcie uwagi że nie ma przejazdu..
-
To jest 6-9-9 czy po prostu podniosłeś tory?
-
Nic nie podnosiłem, dodałem ten tor jako nowy i dla tego się pytam czy jest dobrze ;)
to chyba jest 6-9-9
-
Pokaż wpis toru.
-
node -1 0 klawe2 track normal 50.0 1.435 0.1 20.0 20 0 flat vis
Rail_screw_rused1 4.0 TpD-old1.tex 0.2 0.5 1.1
-5.0 0.0 150.0 0.0 //point 1
0.0 0.0 0.0 //control vector 1
0.0 0.0 0.0 //control vector 2
-5.0 0.0 200.0 0.0 //point 2
0.0
endtrack
Proszę.
-
To nie jest profil 6-9-9. Masz profil taki jaki jest domyślny w skryptach, tzn. taki jaki był jeszcze w Scenery.doc.
- TexHeight – wysokość automatycznie rysowanej podsypki (w przypadku zwrotnicy odstęp iglicy od szyny) 0.2
- TexWidth – szerokość automatycznie rysowanej podsypki od szyny do początku nachylenia (w przypadku zwrotnicy długość odbojnicy) 0.5
- TexSlope – szerokość automatycznie rysowanej podsypki w obszarze pochylenia (w przypadku zwrotnicy odległość środka odbojnicy od końca rozjazdu) 1.1
Z resztą nie wiem jak 6-9-9 ma się do scenerii tworzonych w 3DS.
-
PS. nie zwracajcie uwagi że nie ma przejazdu..
Przejazd przejazdem, ale tak się torów na ulice nie kładzie.
-
Ogółem teren wygląda w tej chwili tak: http://eu07.pl/userfiles/21560/priv-mazury.JPG
Oczywiście to połowa pracy nad terenem..
-
Połowa? To dużo. Co zmieniłeś? Mógłbyś pokazać jakieś screeny z symka? Płaski teren mógłby przejść kilka lat temu, obecnie obecnie muszą być górki, lasy, rzeki...
-
Co mam ci pokazać? sam teren i kilka jezior? Układam tory od nowa, żeby była podsypka profilu 6-6-9, po za tym robię dwu torową linię..
-
Napisałeś "połowa pracy nad terenem". Połowa to dość dużo, natomiast na screenie z 3DSa widzę wciąż płaski teren.
A żeby dostosować tory do profilu 6-9-9 nie trzeba ich ponownie układać - można po ostatecznym wyeksportowaniu zmienić hurtowo niektóre liczby (tylko trzeba będzie kombinować z rozjazdami). Możesz też zaimportować tory do Rainsteda, a później je wyeksportować - Edytor @Ra "wypluje" tory o profilu 6-9-9.
-
A żeby dostosować tory do profilu 6-9-9 nie trzeba ich ponownie układać - można po ostatecznym wyeksportowaniu zmienić hurtowo niektóre liczby (tylko trzeba będzie kombinować z rozjazdami). Możesz też zaimportować tory do Rainsteda, a później je wyeksportować - Edytor @Ra "wypluje" tory o profilu 6-9-9.
Spróbuję.
-
Ja mam pytanie, też kiedyś tą scenerię dostosowałem do PC. I dworzec w Białej Bodpasce stoi na takim wieelkim boxie. Czy takie dworce można spotkać w Polsce? Aha, i jeszcze co do nazwy stacji-Biała Podpaska, proponuję zmienić na Biała Opaska, albo coś w tym stylu.
-
Chyba można, oczywiście zmienię nazwy stacji, @SKP, zrobiłem jak mówiłeś w @Ra oto efekt.
-
Efekt taki że nie ma efektu.
-
Chcieliście 6-9-9 to macie, terenu Ra nie generuje, jak zrobię układ torowy to będzie teren..
-
To nie jest 6-9-9.
-
zaimportować tory do Rainsteda, a później je wyeksportować - Edytor @Ra "wypluje" tory o profilu 6-9-9.
zrobiłem jak napisał.
-
Faktycznie, coś mi się pomyliło, Rainsted po wyeksportowaniu zostawia stary profil. Ale może jednak sobie daruj ponowne układanie torów, lepiej zostawić taki profil jaki jest, a ewentualnie później się o tym pomyśli. Z resztą zmiana profilu torów z poziomu notatnika to nie problem, tylko przy poprawianiu rozjazdów może być nieciekawie.