- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Na warsztacie => Wątek zaczęty przez: matfre96 w 22 Lipca 2012, 13:16:09

Tytuł: Jelitkowo
Wiadomość wysłana przez: matfre96 w 22 Lipca 2012, 13:16:09
Siemka. Co powiecie na nową wersje Jelitkowa. Aktualnie, doprowadziłem ją do uruchomienia na PC. Mam zamiar stworzyć od nowa otoczenie i SRK. Raczej nie będę ingerował w układ torowy. Chwilowo sceneria nie ma otoczenia. W załączniku pierwszy "oficjalny" screen. Czekam na wasze pomysły i sugestie.
Tytuł: Odp: Jelitkowo
Wiadomość wysłana przez: ST44-003 w 22 Lipca 2012, 13:23:04
W odniesieniu do screena. Budynek z prawej strony stacji, na dwupasmówce jakiś ruch samochodowy nie zaszkodzi, słupy oświetleniowe, słupki kilometrażowe, drzewa, nie zaszkodzi trawa. Jeśli dasz radę, zrób też kilka powolnych (np. nachodzących na siebie) i misja nocna by mogła też być. :)
Tytuł: Odp: Jelitkowo
Wiadomość wysłana przez: szogun w 22 Lipca 2012, 13:31:30
Teren był importowany do 3dsa? Bo coś wygładzania nie widzę.
Tytuł: Odp: Jelitkowo
Wiadomość wysłana przez: mikol w 22 Lipca 2012, 13:31:46
Scenariusz poranny na Jelitkowo = coś niesamowitego. Dodaj dużo roślinności tak jak to robi Maciek na Mocznikach. Według mnie Jelitkowo to sceneria która daje pole do popisu scenarzystom. Bałtyk również. Życzę Ci wytrwałości w pracy i żebyś się nie zniechęcił.
Tytuł: Odp: Jelitkowo
Wiadomość wysłana przez: matfre96 w 22 Lipca 2012, 13:55:25
Teren był importowany do 3dsa? Bo coś wygładzania nie widzę.
Teren jeszcze nie był w 3DS.

W odniesieniu do screena. Budynek z prawej strony stacji, na dwupasmówce jakiś ruch samochodowy nie zaszkodzi, słupy oświetleniowe, słupki kilometrażowe, drzewa, nie zaszkodzi trawa. Jeśli dasz radę, zrób też kilka powolnych (np. nachodzących na siebie) i misja nocna by mogła też być. :)
Wszystko jest do zrobienia. Narazie jednak zajmuję się SRK, ponieważ nigdy go nie było w Jelitkowie. Docelowo ta sceneria będzie w silnie zurbanizowanym terenie.

Szukam osoby która pomoże mi poprawić sieć trakcyjną.
Tytuł: Odp: Jelitkowo
Wiadomość wysłana przez: MaciejM w 22 Lipca 2012, 13:59:49
A co jest do poprawy z siecią?
Tytuł: Odp: Jelitkowo
Wiadomość wysłana przez: Ra w 22 Lipca 2012, 14:04:04
Jak zwykle wszystko, zaczynając od zbyt krótkich wysięgników...
Tytuł: Odp: Jelitkowo
Wiadomość wysłana przez: Maxiu w 22 Lipca 2012, 14:18:29
W końcu ktoś się wziął za stare scenerie, jest jeden ważny błąd, Brak semaforów bo ogółem sceneria była naprawdę Dobra do jazdy, ja n.p mam na warsztacie Mazury and Bochnie bo moim zdaniem to są tak samo dobre trasy jak Quark czy Bałtyk, życzę owocnych prac.
Tytuł: Odp: Jelitkowo
Wiadomość wysłana przez: pborowiak w 22 Lipca 2012, 20:41:14
Zawsze byłem raczej za tworzeniem nowych jak tuningiem starych tras, ale Jelitkowem serio nie pogardzę. To może być coś dobrego, jakby się za to ostro zabrać ;)
Tytuł: Odp: Jelitkowo
Wiadomość wysłana przez: hunter w 22 Lipca 2012, 20:44:28
Narazie jednak zajmuję się SRK, ponieważ nigdy go nie było w Jelitkowie. Docelowo ta sceneria będzie w silnie zurbanizowanym terenie.

Szukam osoby która pomoże mi poprawić sieć trakcyjną.
Semafory byly na jednej z wersji (wraz z pozmienianymi nazwami stacji), wiec nie pisz "nigdy". Przywracanie tej scenerii do zycia bez korekt w ukladach stacji nie ma sensu ;)
Tytuł: Odp: Jelitkowo
Wiadomość wysłana przez: Tolein w 22 Lipca 2012, 21:29:33
Podejrzewam, że zapewne wiele to nie ma do rzeczy, ale jeśli otwarcie pozwalasz się "przywalać", to się przywalę.
Ta droga czteropasmowa nie ma większego sensu. Zakręt jest dość ostry, nie widzę tam przechyłki (może po prostu słabo patrzę), brakuje poboczy. No chyba, że ma to być jakaś arteria większego miasta, ale to też jakby nie bardzo trzyma się kupy.
Tytuł: Odp: Jelitkowo
Wiadomość wysłana przez: matfre96 w 25 Lipca 2012, 12:42:25
Porcja screenów. Dodałem semafory w Jelitkowie i Ozorkowie. Zmieniłem rozjazdy w Jelitkowie na JEA29. Stworzyłem nasypy i zmieniłem układy torowe. Wiem że trakcja jest do poprawy. Co zrobić aby nasyp nie był ciemny po jednej stronie?

Czy chcecie SBL na dwutorowych odcinkach?
Tytuł: Odp: Jelitkowo
Wiadomość wysłana przez: Matz32 w 26 Lipca 2012, 21:57:58
A jest tam aby wystarczająco długi odcinek na SBL ? Jak nie,to lepiej  niech będzie bez. Fajnie ze kolejną scenerie chce ktoś przystosować do nowych standardów.
Tytuł: Odp: Jelitkowo
Wiadomość wysłana przez: matfre96 w 26 Lipca 2012, 23:23:54
Są dwa dwutorowe odcinki. Narazie zajmuję się słupkami hekto. Postanowiłem też że wymienię całą sieć trakcyjną.
Tytuł: Odp: Jelitkowo
Wiadomość wysłana przez: jageer w 27 Lipca 2012, 08:29:46
Są dwa dwutorowe odcinki. Narazie zajmuję się słupkami hekto. Postanowiłem też że wymienię całą sieć trakcyjną.

Zrób podst ;) A jak już montujesz SBL, to pamiętaj, że przy 2 kierunkowej odległość między semaforami w obie strony wynosi 60 metrów.
Tytuł: Odp: Jelitkowo
Wiadomość wysłana przez: MaciejM w 27 Lipca 2012, 09:27:41
Tak, też jestem za podst. :) Będzie dobry klimat.
Tytuł: Odp: Jelitkowo
Wiadomość wysłana przez: Exe w 27 Lipca 2012, 09:45:34
Pamiętam ja robiłem sobie służby Bydgoszcz - Toruń - Bydgoszcz na jelitkowie własnie. Za Nowym Sadem jest taki jeden fajny tor gdzie zawsze odstawiałem kibla na godzinę i jechełem nim dalej, mozna by tu tak tez tak zrobić.
Tytuł: Odp: Jelitkowo
Wiadomość wysłana przez: oko w 27 Lipca 2012, 11:24:29
Top-y można nawciskać bo mało ich w sceneriach.
Tytuł: Odp: Jelitkowo
Wiadomość wysłana przez: Ra w 27 Lipca 2012, 11:45:24
To w takim razie ja proszę o uwzględnienie położenia scenerii na mapie złożeniowej. Sceneria ta zastępuje częściowo południowo-zachodni róg scenerii Moczniki, a od strony zachodniej łączy się Linią 053 (poprzez fragment Tarniowa). Ze względu na ilość łuków jest to raczej linia miejscowego znaczenia.

http://eu07.rainsted.com/scenerie/razem5.html#Jelitkowo
Tytuł: Odp: Jelitkowo
Wiadomość wysłana przez: Matz32 w 27 Lipca 2012, 12:06:26
To jakaś koncepcja na przyszłość czy wyobraźnia autora ? Ogólnie sposób podłączenia wszystkich  scenerii.chyba najbardziej optymalny. Szczególnie podpięcie Bałtyku podpada pod mój pomyśl rozbudowania tej scenerii mimo ze Rochowice to projekt jeszcze nieopublikowany.
Tytuł: Odp: Jelitkowo
Wiadomość wysłana przez: Ra w 27 Lipca 2012, 13:04:05
Zapewne można by to jakoś inaczej złożyć, ale jak dotąd (od listopada 2007) nikt nie zgłosił alternatywnej propozycji. Złączenie scenerii raczej blokuje jej dalszy swobodny rozwój, ale za to umożliwia tworzenie zupełnie nowych scenariuszy do jazdy. Starałem się każdą scenerię podłączyć przynajmniej w dwóch miejscach. Po sieci kolejowej jeździ się znacznie lepiej niż po trasie od A do B, bo np. można losowo pojechać objazdem.

Zaproponowane przeze mnie złożenie jest dosyć płynną koncepcją - ostatnio przesuwałem SDR o 5km na północ, by uzyskać więcej przestrzeni. Być może podczas dalszych prac będą potrzebne jakieś dodatkowe przesunięcia. Miejsce, w którym jest Bałtyk jest mocno niedookreślone - wstawiona jest tam sceneria Rochowice, której docelowy kształt nie jest znany i być może będzie musiała być umieszczona w innym miejscu. Mi najbardziej pasuje na przedłużeniu SDR, dzięki czemu mamy magistralę od południa (Drawinowo) przez Moczniki, SDR, Bałtyk do jakiegoś bliżej nieokreślonego portu na północnym wschodzie. Chciałbym też zrobić jakiś sensowny przebieg teoretycznego brzegu morza, co się komplikuje przez kształt nowego Quarka, o którym też trudno powiedzieć, czy powstanie i w jakiej formie. W najgorszym razie przyjdzie pociąć niepasujące scenerie, co z kolei daje duży minus do tzw. znajomości szlaku. Albo trzeba będzie je podczepiać jednym końcem, przez co nie będzie opcji objazdu. Aktualnie prace trwają nad stacją Dzierżawa na Linii 546, a trwa to długo dlatego, że w edytorze trzeba dorobić pewne mechanizmy (ukresy, automatyczne przeliczanie poszerzeń torów, rozjazdy łukowe itp.).
Tytuł: Odp: Jelitkowo
Wiadomość wysłana przez: P.J. w 27 Lipca 2012, 13:11:38
Skoro odświeżacie tą scenerie, to chciałbym zwrócić uwagę, że przy przejściach linii z pochylenia na poziom są za duże załomy toru (zarówno wklęsłe, jak i wypukłe). Brakuje też krzywych przejściowych. Nie mniej te załomy przy pochyleniach są bardziej mniej realne niż brak krzywych przejściowych na łukach. Przydałoby się to też poprawić... 
Tytuł: Odp: Jelitkowo
Wiadomość wysłana przez: Ra w 27 Lipca 2012, 13:30:31
Krzywych przejściowych to chyba brakuje wszędzie. Gdyby się nikomu wcześniej nie udało poprawić załomów profilu, to poprawię sam w plikach przekazanych do testów.
Tytuł: Odp: Jelitkowo
Wiadomość wysłana przez: P.J. w 28 Lipca 2012, 12:59:35
Nie wiem akurat czy tutaj to wrzucać, ale do wywołanego tematu tutaj najlepiej pasuje. Przygotowałem na szybko w wordzie zasady tworzenia załomów i łuków pionowych dal twórców scenerii. Mam nadzieje, że się przyda.
Tytuł: Odp: Jelitkowo
Wiadomość wysłana przez: SKP w 28 Lipca 2012, 13:25:59
Niepotrzebnie się trudziłeś, bo takie zasady już dawno temu spisał @Paul, a link do nich znajduje się w przyklejonym temacie ;)
http://www.kontrakt-bhp.com.pl/paul/projektowanie/
Tytuł: Odp: Jelitkowo
Wiadomość wysłana przez: firleju w 29 Lipca 2012, 19:44:16
Już nie wspominając, że możliwość tworzenia łuków pionowych (czyli załomów profilu) jest w skryptach do 3ds-a od 2008 r.