- Symulator MaSzyna -

Hyde Park => Bieżące kolejowe => Wątek zaczęty przez: Krystek11Piast w 19 Lipca 2012, 13:24:28

Tytuł: Wypadek na torach pod Wrześnią
Wiadomość wysłana przez: Krystek11Piast w 19 Lipca 2012, 13:24:28
  "Tragiczny wypadek na torach w Wielkopolsce. Pod Wrześnią pociąg potrącił dwóch pracowników kolei. Obaj zginęli."
http://www.rmf24.pl/fakty/polska/news-wielkopolska-nie-zyja-dwaj-mezczyzni-potraceni-przez-pociag,nId,623449
Tytuł: Odp: Wypadek na torach pod Wrześnią
Wiadomość wysłana przez: up5358 w 19 Lipca 2012, 14:27:22
Przy okazji tego wypadku zastanawiam się, czy w użyciu jest jeszcze wskaźnik W7, czy tylko przechodzi Pan pierdzący z trąbki niczym baran z fujary ?  Wskaźnik W7 jest podobny do W6a z tym, że zamiast wizerunku samochodu ma dużą literę "R". Wówczas maszynista podaje sygnał porządkowy Rp1 "baczność" dla ostrzeżenia pracujących na torze. Jest to bardziej efektywne niż wpisany wcześniej "pan z trąbką". Jadąc CE-30 i widząc roboty torowe to nie jeden i nie dwa razy, a częściej było, że na sąsiednim pracownicy sami musieli mieć oczy nawet w "wiadomym miejscu", gdyż żadne sygnały dźwiękowe ich nie ostrzegały.

Jak obecnie jest ze stosowaniem wskaźnika W7?
Tytuł: Odp: Wypadek na torach pod Wrześnią
Wiadomość wysłana przez: MaciejM w 19 Lipca 2012, 14:30:32
Przy remoncie jednego z torów podmiejskich w tunelu średnicowym w marcu br. wskaźnik W7 ustawiony był.
Tytuł: Odp: Wypadek na torach pod Wrześnią
Wiadomość wysłana przez: darek71wrc w 19 Lipca 2012, 15:15:25
Wszystkie prace związane z usuwaniem usterek i robót torowych, powinny być odpisane na nastawni w książce D-831 potwierdzone przez Dyżurnego Ruchu swoim podpisem. Grubsze prace torowe powinny być osygnalizowane, zgodnie z przepisami. Prace w łukach torów powinny posiadać oprócz osygnalizowania, wystawionych pracowników (sygnalistów), jednak wiadomo że z braku ludzi nie wystawia się pracownika z trąbką, bo rąk do pracy braknie.
Tytuł: Odp: Wypadek na torach pod Wrześnią
Wiadomość wysłana przez: Niebugoclaw w 19 Lipca 2012, 16:32:51
Ponadto jeden z pracowników powinien mieć przy sobie radiotelefon, a dyżurni obu posterunków zgłaszać wyjazdy pociągów, oraz ostrzegać mechaników o robotach torowych.
Tytuł: Odp: Wypadek na torach pod Wrześnią
Wiadomość wysłana przez: darek71wrc w 19 Lipca 2012, 17:02:56
Ponadto jeden z pracowników powinien mieć przy sobie radiotelefon, a dyżurni obu posterunków zgłaszać wyjazdy pociągów.
Każdy odpis robót torowych, powinien mieć notkę na końcu zapisu "Ostrzeganie przed nadjeżdżającym taborem, za pomocą radiotelefonu"
Tytuł: Odp: Wypadek na torach pod Wrześnią
Wiadomość wysłana przez: Krystek11Piast w 19 Lipca 2012, 17:49:26
Tutaj są zdjęcia http://www.rmf24.pl/foto/tylko-w-rmf24/zdjecie,iId,788049,iSort,5,iTime,1
Tytuł: Odp: Wypadek na torach pod Wrześnią
Wiadomość wysłana przez: mechatronik w 19 Lipca 2012, 22:31:42
Ponadto jeden z pracowników powinien mieć przy sobie radiotelefon, a dyżurni obu posterunków zgłaszać wyjazdy pociągów, oraz ostrzegać mechaników o robotach torowych.
O ile dyżurny ruchu wie o pracach prowadzonych przy/na torach…
Tytuł: Odp: Wypadek na torach pod Wrześnią
Wiadomość wysłana przez: MaciejM w 19 Lipca 2012, 22:44:42
Zdarzają się przypadki, że nie jest poinformowany?
Tytuł: Odp: Wypadek na torach pod Wrześnią
Wiadomość wysłana przez: matikolejarz w 19 Lipca 2012, 22:49:45
No właśnie. Raczej powinien wiedzieć o takich sprawach.
Tytuł: Odp: Wypadek na torach pod Wrześnią
Wiadomość wysłana przez: darek71wrc w 19 Lipca 2012, 23:06:15
Czy wy czytacie posty ze zrozumieniem? Napisałem wyżej, że każde wyjcie w tory, w celu usunięcia usterek, robót torowych MUSI być odpisane w książce D-831 podpisane przez Dyżurnego Ruchu. Osygnalizowanie robót torowych jest wymagane przepisami obowiązującymi w PLK.
Tytuł: Odp: Wypadek na torach pod Wrześnią
Wiadomość wysłana przez: darek71wrc w 19 Lipca 2012, 23:37:46
@mechatronik, prace mostowe, piaskowanie, malowanie wiaduktów, mostów należy do jakiejś śmiesznej spółki. Nie wiem kogo oni wynajmują i jak jest to dogadane z dyżurnymi ruchu.
Tytuł: Odp: Wypadek na torach pod Wrześnią
Wiadomość wysłana przez: AtapiCl w 20 Lipca 2012, 06:46:44
W Siedleckim ZLK jakoś przy piaskowaniu potrafią się ładnie z dyżurnym dogadywać przez radiotelefon i schodzić. Ba, nawet informować że przez najbliższe 40 minut schodzą na śniadanie ;) Ale faktem jest, że jak zabiera się za coś jakaś firma z zewnątrz, to potem takie kwiatki... Wyjdzie na to (jak to w Polsce), że dopiero jak jeden z drugim zginie i okaże się, że dyżurny nie wiedział o ich pracach (a oni o takich przepisach, by się do niego zgłosić), to może coś się zmieni.
Tytuł: Odp: Wypadek na torach pod Wrześnią
Wiadomość wysłana przez: Niebugoclaw w 20 Lipca 2012, 16:46:23
Z samą łącznością też różnie bywa, czasem zdarza się, że można wołać toromistrza/robotnika przez paręnaście minut, bo po prostu radio leży odłożone na drezynie, a gościu pracuje z resztą ekipy ;)
Tytuł: Odp: Wypadek na torach pod Wrześnią
Wiadomość wysłana przez: EU40 w 22 Lipca 2012, 08:01:49
Jeżeli się nie zgłasza na radio, to zasady czystej logiki obowiązują (oczywiście regulamin robót nie zawiera procedury postępowania w takiej sytuacji).
Albo wysyłam kogoś na miejsce, albo powiadamiam maszynistę o konieczności ostrożnej jazdy obok miejsca torów.