- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc w tworzeniu => Wątek zaczęty przez: Maxiu w 15 Lipca 2012, 14:11:04

Tytuł: Tekstury scenerii
Wiadomość wysłana przez: Maxiu w 15 Lipca 2012, 14:11:04
Cześć, przerabiam troszkę jedną ze starych scenerii i mam takie pytanie, jak zmienić wszystkie tekstury na scenerii to znaczy: Budynki, perony itp. Z n.p BMP na DDS lub TGA?
Tytuł: Odp: Tekstury scenerii bmp-dds
Wiadomość wysłana przez: kamil1306 w 15 Lipca 2012, 15:18:29
Musisz je przekonwertować do innego rozszerzenia. Tu masz kilka sposobów: http://eu07.pl/forum/index.php/topic,15763.msg180838.html#msg180838
Tytuł: Odp: Tekstury scenerii bmp-dds
Wiadomość wysłana przez: Balaclava w 15 Lipca 2012, 15:46:14
GIMP-> Otwórz-> Zapisz jako-> DDS/TGA
Tytuł: Odp: Tekstury scenerii bmp-dds
Wiadomość wysłana przez: Maxiu w 15 Lipca 2012, 15:53:55
Zrobiłem jak napisaliście i przeczytałem poradnik lecz mam takie coś teraz.
Tytuł: Odp: Tekstury scenerii bmp-dds
Wiadomość wysłana przez: Balaclava w 15 Lipca 2012, 15:57:49
Musisz w pliku .scm albo .scn zamienić rozszerzenia tekstur.
Tytuł: Odp: Tekstury scenerii bmp-dds
Wiadomość wysłana przez: Ra w 15 Lipca 2012, 15:59:01
A po co chcesz zmieniać formaty tekstur?
Tytuł: Odp: Tekstury scenerii bmp-dds
Wiadomość wysłana przez: Maxiu w 15 Lipca 2012, 16:00:47
Bo niektóre są pod TGA, a przecież wiecie że reszta scenerii jest pod DDS.


Cytuj
Musisz w pliku .scm albo .scn zamienić rozszerzenia tekstur.
Zrobiłem dokładnie to, wszystkie tekstury mam w DDS.
Tytuł: Odp: Tekstury scenerii bmp-dds
Wiadomość wysłana przez: Ra w 15 Lipca 2012, 16:06:36
Rozszerzenia nazw plików tekstur należy raczej usuwać z plików scenerii i modeli. Obecna wersja EU07.EXE sama próbuje wczytać wszystkie formaty po kolei. Format DDS jest stosowany głównie do zmniejszenia rozmiaru paczki i poprawy wydajności wyświetlania na niektórych kartach, aczkolwiek kosztem jakości względem TGA. Formaty BMP i TEX nadal są i będą obsługiwane, z paczki zostały usunięte raczej w celu ujednolicenia formatu.
Tytuł: Odp: Tekstury scenerii bmp-dds
Wiadomość wysłana przez: Maxiu w 15 Lipca 2012, 16:08:06
Czyli co muszę zrobić, od nowa zacząć?
Tytuł: Odp: Tekstury scenerii bmp-dds
Wiadomość wysłana przez: Balaclava w 15 Lipca 2012, 16:12:11
Struktura katalogowa się zgadza z wpisami?
Tytuł: Odp: Tekstury scenerii bmp-dds
Wiadomość wysłana przez: Maxiu w 15 Lipca 2012, 16:15:28
Oczywiście nic nie zmieniałem tylko rozszerzenie plików.


Podczas ładowania wyskakuje:
Unrecogcized teksture format: "|
Tytuł: Odp: Tekstury scenerii bmp-dds
Wiadomość wysłana przez: Ra w 15 Lipca 2012, 16:25:49
Po pierwsze pousuwać rozszerzenia z plików tekstur. Po drugie wgrać do paczki i sprawdzić czy nie brakuje jakiś plików. Pozmieniać ścieżki na prawidłowe, ewentualnie coś uzupełnić ze starych paczek. Zamienić eventy sterujące zwrotnicami na przeciwne (+/-).
Tytuł: Odp: Tekstury scenerii bmp-dds
Wiadomość wysłana przez: Maxiu w 18 Lipca 2012, 12:16:41
Robię wszystko od nowa, pozmieniałem tekstury na dds, zmieniłem w scm rozszerzenia z TGA/BMP na DDS.
Wyświetla tylko tory i niektóre drzewa, perony budynki itp są białe, i mam taki błąd:
Tytuł: Odp: Tekstury scenerii bmp-dds
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 18 Lipca 2012, 12:19:51
Ty nie masz zmieniać nazw rozszerzeń jawnych, tylko je usunąć.

  Dodano: 18 Lipca 2012, 12:25:10
@Ra wyraźnie o tym wyżej napisał co należy zrobić:
Po pierwsze pousuwać rozszerzenia z plików tekstur. Po drugie wgrać do paczki i sprawdzić czy nie brakuje jakiś plików. Pozmieniać ścieżki na prawidłowe, ewentualnie coś uzupełnić ze starych paczek. Zamienić eventy sterujące zwrotnicami na przeciwne (+/-).

  Dodano: 18 Lipca 2012, 12:30:57
Mało tego jeszcze powyżej @Ra też Tobie wyjaśnił czemu tak, a nie inaczej:
Rozszerzenia nazw plików tekstur należy raczej usuwać z plików scenerii i modeli. Obecna wersja EU07.EXE sama próbuje wczytać wszystkie formaty po kolei. Format DDS jest stosowany głównie do zmniejszenia rozmiaru paczki i poprawy wydajności wyświetlania na niektórych kartach, aczkolwiek kosztem jakości względem TGA. Formaty BMP i TEX nadal są i będą obsługiwane, z paczki zostały usunięte raczej w celu ujednolicenia formatu.
Więc kompletnie nie rozumiem czemu idziesz w zaparte.
Tytuł: Odp: Tekstury scenerii bmp-dds
Wiadomość wysłana przez: Maxiu w 18 Lipca 2012, 12:30:59
@sawi, zrobiłem tak jak pisze, mam z powrotem efekt jak 10 postów wyżej.
Tytuł: Odp: Tekstury scenerii bmp-dds
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 18 Lipca 2012, 12:32:24
Pokaż te pliki.
Tytuł: Odp: Tekstury scenerii bmp-dds
Wiadomość wysłana przez: Maxiu w 18 Lipca 2012, 12:43:10
Sprawdź mi się wydaje że dobrze jest.
Tytuł: Odp: Tekstury scenerii bmp-dds
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 18 Lipca 2012, 12:51:06
Nie jest dobrze. Spójrz jakie Twoje pliki mają rozszerzenie.
Tytuł: Odp: Tekstury scenerii bmp-dds
Wiadomość wysłana przez: Maxiu w 18 Lipca 2012, 13:17:04
W ogóle nie mają rozszerzenia by najmniej te w Tekstures.

Więcej oprócz Models i Tekstures nic nie było do tej scenerii.
Tytuł: Odp: Tekstury scenerii bmp-dds
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 18 Lipca 2012, 13:20:01
Mnie chodzi o te pliki z załącznika. Mają rozszerzenie .txt, jakim cudem?

  Dodano: 18 Lipca 2012, 13:20:47
Wyślij mi na PW całą tą scenerię.
Tytuł: Odp: Tekstury scenerii bmp-dds
Wiadomość wysłana przez: Marconi w 18 Lipca 2012, 20:38:36
Sprawdź mi się wydaje że dobrze jest.
Nie jest dobrze. Po co niemal każda nazwa tekstury jest zakończona kropką?
Tytuł: Odp: Tekstury scenerii bmp-dds
Wiadomość wysłana przez: Maxiu w 18 Lipca 2012, 21:17:33
Poprawiłem, ale nie wiem czy wszystko.

Nadal niektóre są białe.
Tytuł: Odp: Tekstury scenerii bmp-dds
Wiadomość wysłana przez: Marconi w 18 Lipca 2012, 22:28:05
Poprawiłem, ale nie wiem czy wszystko.

Nadal niektóre są białe.
Nie wszystko. Musisz nauczyć się czytać (analizować) log. Bez tego nie będziesz w stanie znaleźć i usunąć żadnego błędu.
Tytuł: Odp: Tekstury scenerii
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 19 Lipca 2012, 07:52:51
@Maxiu @Marconi ma rację, sam spójrz:
textures\undefined.
Failed
tabl\koniec1.
Failed
textures\brzozy\do_miasta.
Failed
textures\brzozy\napisy_boch_brzes.tga
Failed
textures\brzozy\bgl1.tga
Failed
textures\brzozy\bgl_srodek.tga
Failed
textures\brzozy\bgl_prawo.tga
Failed
textures\brzozy\okno4.tga
Failed
textures\brzozy\bank_dol.tga
Failed
textures\brzozy\bank_obwod.tga
Failed
textures\roadstonewhite1.
Failed
textures\water.
Failed
textures\forest01.
Failed
plants\swierk1.
Failed
textures\farm04.
Failed
roof\roof-redtiles-aged1.
Failed
textures\asphaltdark1_dashedwhite.
Failed
textures\asphaltdark1_side1.
Failed
plants\lipa1.
Failed
plants\morwa1.
Failed
plants\sosna1.
Failed
textures\brzozy\blok2.tga
Failed
textures\brzozy\okno.
Failed
textures\farm02.
Failed
textures\farm03.
Failed
bud\zofia70-tsz.
Failed
plants\sosna2.
Failed
plants\sosna3.
Failed
textures\chodnik-6k-1x2m.
Failed
textures\stonesconstruction_rectanglegray2.
Failed
textures\fence-concrete1.
Failed
bud\zofia70-ceg.
Failed
bud\zofia70-ts.
Failed
textures\most01.
Failed
textures\brzozy\brzozy_gl.tga
Failed
bud\skoczow-dach.
Failed
l61_plants\drzewo9.
Failed
l61_plants\drzewo3.
Failed
l61_plants\drzewo11.
Failed
l61_plants\drzewo6.
Failed
Tytuł: Odp: Tekstury scenerii
Wiadomość wysłana przez: Maxiu w 19 Lipca 2012, 16:19:42
Poprawiłem jak napisałeś, i jest mniej białych tekstur i dzięki nowemu Exe nie muszę przeszukiwać "logu" żeby znaleźć jakiś błąd, jak coś będzie źle napiszę na razie Dziękuje za pomoc!

EDIT: Wgrałem potrzebne pliki ze starych paczek i zmieniłem je na DDSy, ale niektórych tekstur budynków nie ma jak i kilku drzew.
Tytuł: Odp: Tekstury scenerii
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 20 Lipca 2012, 11:32:27
Nadal masz klika tekstur z kropką.
Tytuł: Odp: Tekstury scenerii
Wiadomość wysłana przez: Maxiu w 20 Lipca 2012, 11:38:57
W plikach inc, t3d i SCM wszystko pozmieniałem, więc nie wiem gdzie jeszcze mogą być kropki.
Tytuł: Odp: Tekstury scenerii
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 20 Lipca 2012, 11:44:20
Powtórzę ponownie. Ty nie masz zmieniać jawnych rozszerzeń z .tga na .dds, tylko je usunąć z tych plików.
Tytuł: Odp: Tekstury scenerii
Wiadomość wysłana przez: Maxiu w 20 Lipca 2012, 11:49:00
No i tak zrobiłem, przecież sam widziałeś bo ci na PW wysyłałem.

A pliki w tekstures mam jak na Screenie.
Tytuł: Odp: Tekstury scenerii
Wiadomość wysłana przez: jochand w 20 Lipca 2012, 12:02:35
Pytanko, te tekstury przekonwertowales czy zmieniles tylko nazwy z tga na dds?
Tytuł: Odp: Tekstury scenerii
Wiadomość wysłana przez: Maxiu w 20 Lipca 2012, 12:36:52
Pytanko, te tekstury przekonwertowales czy zmieniles tylko nazwy z tga na dds?
Oczywiście że przerobiłem.