- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc w tworzeniu => Wątek zaczęty przez: Maxiu w 15 Lipca 2012, 14:11:04
-
Cześć, przerabiam troszkę jedną ze starych scenerii i mam takie pytanie, jak zmienić wszystkie tekstury na scenerii to znaczy: Budynki, perony itp. Z n.p BMP na DDS lub TGA?
-
Musisz je przekonwertować do innego rozszerzenia. Tu masz kilka sposobów: http://eu07.pl/forum/index.php/topic,15763.msg180838.html#msg180838
-
GIMP-> Otwórz-> Zapisz jako-> DDS/TGA
-
Zrobiłem jak napisaliście i przeczytałem poradnik lecz mam takie coś teraz.
-
Musisz w pliku .scm albo .scn zamienić rozszerzenia tekstur.
-
A po co chcesz zmieniać formaty tekstur?
-
Bo niektóre są pod TGA, a przecież wiecie że reszta scenerii jest pod DDS.
Musisz w pliku .scm albo .scn zamienić rozszerzenia tekstur.
Zrobiłem dokładnie to, wszystkie tekstury mam w DDS.
-
Rozszerzenia nazw plików tekstur należy raczej usuwać z plików scenerii i modeli. Obecna wersja EU07.EXE sama próbuje wczytać wszystkie formaty po kolei. Format DDS jest stosowany głównie do zmniejszenia rozmiaru paczki i poprawy wydajności wyświetlania na niektórych kartach, aczkolwiek kosztem jakości względem TGA. Formaty BMP i TEX nadal są i będą obsługiwane, z paczki zostały usunięte raczej w celu ujednolicenia formatu.
-
Czyli co muszę zrobić, od nowa zacząć?
-
Struktura katalogowa się zgadza z wpisami?
-
Oczywiście nic nie zmieniałem tylko rozszerzenie plików.
Podczas ładowania wyskakuje:
Unrecogcized teksture format: "|
-
Po pierwsze pousuwać rozszerzenia z plików tekstur. Po drugie wgrać do paczki i sprawdzić czy nie brakuje jakiś plików. Pozmieniać ścieżki na prawidłowe, ewentualnie coś uzupełnić ze starych paczek. Zamienić eventy sterujące zwrotnicami na przeciwne (+/-).
-
Robię wszystko od nowa, pozmieniałem tekstury na dds, zmieniłem w scm rozszerzenia z TGA/BMP na DDS.
Wyświetla tylko tory i niektóre drzewa, perony budynki itp są białe, i mam taki błąd:
-
Ty nie masz zmieniać nazw rozszerzeń jawnych, tylko je usunąć.
Dodano: 18 Lipca 2012, 12:25:10
@Ra wyraźnie o tym wyżej napisał co należy zrobić:
Po pierwsze pousuwać rozszerzenia z plików tekstur. Po drugie wgrać do paczki i sprawdzić czy nie brakuje jakiś plików. Pozmieniać ścieżki na prawidłowe, ewentualnie coś uzupełnić ze starych paczek. Zamienić eventy sterujące zwrotnicami na przeciwne (+/-).
Dodano: 18 Lipca 2012, 12:30:57
Mało tego jeszcze powyżej @Ra też Tobie wyjaśnił czemu tak, a nie inaczej:
Rozszerzenia nazw plików tekstur należy raczej usuwać z plików scenerii i modeli. Obecna wersja EU07.EXE sama próbuje wczytać wszystkie formaty po kolei. Format DDS jest stosowany głównie do zmniejszenia rozmiaru paczki i poprawy wydajności wyświetlania na niektórych kartach, aczkolwiek kosztem jakości względem TGA. Formaty BMP i TEX nadal są i będą obsługiwane, z paczki zostały usunięte raczej w celu ujednolicenia formatu.
Więc kompletnie nie rozumiem czemu idziesz w zaparte.
-
@sawi, zrobiłem tak jak pisze, mam z powrotem efekt jak 10 postów wyżej.
-
Pokaż te pliki.
-
Sprawdź mi się wydaje że dobrze jest.
-
Nie jest dobrze. Spójrz jakie Twoje pliki mają rozszerzenie.
-
W ogóle nie mają rozszerzenia by najmniej te w Tekstures.
Więcej oprócz Models i Tekstures nic nie było do tej scenerii.
-
Mnie chodzi o te pliki z załącznika. Mają rozszerzenie .txt, jakim cudem?
Dodano: 18 Lipca 2012, 13:20:47
Wyślij mi na PW całą tą scenerię.
-
Sprawdź mi się wydaje że dobrze jest.
Nie jest dobrze. Po co niemal każda nazwa tekstury jest zakończona kropką?
-
Poprawiłem, ale nie wiem czy wszystko.
Nadal niektóre są białe.
-
Poprawiłem, ale nie wiem czy wszystko.
Nadal niektóre są białe.
Nie wszystko. Musisz nauczyć się czytać (analizować) log. Bez tego nie będziesz w stanie znaleźć i usunąć żadnego błędu.
-
@Maxiu @Marconi ma rację, sam spójrz:
textures\undefined.
Failed
tabl\koniec1.
Failed
textures\brzozy\do_miasta.
Failed
textures\brzozy\napisy_boch_brzes.tga
Failed
textures\brzozy\bgl1.tga
Failed
textures\brzozy\bgl_srodek.tga
Failed
textures\brzozy\bgl_prawo.tga
Failed
textures\brzozy\okno4.tga
Failed
textures\brzozy\bank_dol.tga
Failed
textures\brzozy\bank_obwod.tga
Failed
textures\roadstonewhite1.
Failed
textures\water.
Failed
textures\forest01.
Failed
plants\swierk1.
Failed
textures\farm04.
Failed
roof\roof-redtiles-aged1.
Failed
textures\asphaltdark1_dashedwhite.
Failed
textures\asphaltdark1_side1.
Failed
plants\lipa1.
Failed
plants\morwa1.
Failed
plants\sosna1.
Failed
textures\brzozy\blok2.tga
Failed
textures\brzozy\okno.
Failed
textures\farm02.
Failed
textures\farm03.
Failed
bud\zofia70-tsz.
Failed
plants\sosna2.
Failed
plants\sosna3.
Failed
textures\chodnik-6k-1x2m.
Failed
textures\stonesconstruction_rectanglegray2.
Failed
textures\fence-concrete1.
Failed
bud\zofia70-ceg.
Failed
bud\zofia70-ts.
Failed
textures\most01.
Failed
textures\brzozy\brzozy_gl.tga
Failed
bud\skoczow-dach.
Failed
l61_plants\drzewo9.
Failed
l61_plants\drzewo3.
Failed
l61_plants\drzewo11.
Failed
l61_plants\drzewo6.
Failed
-
Poprawiłem jak napisałeś, i jest mniej białych tekstur i dzięki nowemu Exe nie muszę przeszukiwać "logu" żeby znaleźć jakiś błąd, jak coś będzie źle napiszę na razie Dziękuje za pomoc!
EDIT: Wgrałem potrzebne pliki ze starych paczek i zmieniłem je na DDSy, ale niektórych tekstur budynków nie ma jak i kilku drzew.
-
Nadal masz klika tekstur z kropką.
-
W plikach inc, t3d i SCM wszystko pozmieniałem, więc nie wiem gdzie jeszcze mogą być kropki.
-
Powtórzę ponownie. Ty nie masz zmieniać jawnych rozszerzeń z .tga na .dds, tylko je usunąć z tych plików.
-
No i tak zrobiłem, przecież sam widziałeś bo ci na PW wysyłałem.
A pliki w tekstures mam jak na Screenie.
-
Pytanko, te tekstury przekonwertowales czy zmieniles tylko nazwy z tga na dds?
-
Pytanko, te tekstury przekonwertowales czy zmieniles tylko nazwy z tga na dds?
Oczywiście że przerobiłem.