- Symulator MaSzyna -

Hyde Park => Bieżące kolejowe => Wątek zaczęty przez: Krzysiek w 10 Czerwca 2012, 23:18:52

Tytuł: E30 ERTMS/ETCS II stopnia.
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek w 10 Czerwca 2012, 23:18:52
Witam,
Chciałbym się zapytać o linię E30. A dokładniej o jej odcinek Legnica – Wrocław. Jak wiemy odcinek ten liczy 65km i wprowadzany jest tam system ERTMS/ETCS II stopnia. Umożliwia on na prowadzenie ruchu pociągów z prędkością 200km/h. Zaś sama linia była modernizowana na 160km/h  (ostatnie moje dane jakie posiadam). Oto lista moich pytań:
Dziękuję za odpowiedzi i za wszelkie uwagi.
Pozdrawiam
Krzysztof
Tytuł: Odp: E30 ERTMS/ETCS II stopnia.
Wiadomość wysłana przez: jageer w 11 Czerwca 2012, 17:07:49
Jest to bardziej "międzynarodowa" linia niż CMK, więc pewnie dlatego dają 2 stopień, być może chcą, żeby "obcy" maszyniści tam poginali?
Co do taboru na 160 to generalnie nie jest wymagany taki system. (sam wyżej napisałeś o EP09)
A prędkość z tego co się orientuję to chyba 200.
Tytuł: Odp: E30 ERTMS/ETCS II stopnia.
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek w 12 Czerwca 2012, 11:49:17
Z tego co słyszałem to aby dostosować CMK do 200 to robili przejazdy w wielu poziomach a na E30 są zazwyczaj w jednym poziomie. A co do "obcych" maszynistów to sam odcinek Legnica-Wrocław niewiele daje jak na mój gust to trzeba byt od granicy do samego Wrocławia wprowadzić ERTMS. PLK  wypożyczyło do testów systemu Husarza od IC. Ale znaleźć coś na ten temat jest ciężko. Może Kolega @Iwan coś więcej powie ponieważ zawsze bierze udział w testach i jest biegły w tym temacie.
Tytuł: Odp: E30 ERTMS/ETCS II stopnia.
Wiadomość wysłana przez: jageer w 16 Czerwca 2012, 11:00:54
Przy 160 należy zlikwidować przejazdy w jednym poziomie już....
Tytuł: Odp: E30 ERTMS/ETCS II stopnia.
Wiadomość wysłana przez: JONIN_EZT w 16 Czerwca 2012, 12:30:56
Po jaką cholerę tam 2 stopień? Bez przesady to nie będzie linia na 300 żeby się bawić w tak zaawansowaną technologię.

1 Stopień:
Istnieje na CMK, gdzie tam spokojnie można na 2 Stopień to zmienić jak geometria pozwala (nie wszędzie, ale w większości) na V=250km/h
Do samego 1 stopnia sygnalizacja kabinowa, ale wszystkie urządzenia SBL są.

2 Stopień:
Zakłada, że to już jest jako działanie bez SBL, ale w odstępach są ustawione balisy + połączenie radiowe z LCSem. [LCSem + balisy na sygnalizacji kabinowej same ustalają prędkość maksymalną]. Więc w tym momencie jest to już ruchomy odstęp blokowy i SBL staje się w tym momencie zbędny [przy każdym zbliżaniu do pociągu bliżej sygnalizacja kabinowa zmienia prędkość maksymalną, po przekroczeniu strefy zagrożenia (czyli np tej czerwonej) LCS przejmuje kontrolę nad pociągiem. To wtedy jak? w ogóle tam stary tabor nie będzie miał prawa wjeżdżać, chyba że chcą kabinówki do kibli i siódemek wrzucać (a to trochę głupota). W momencie zostawienia tam SBL wszystko staje się bezsensu.

2. EP09 mają dostać kabinówki i pewnie wymiennie z Husarzami będą jeździć, ale nie wiem jak z Vmaxem tam, początkowo miało to być tylko 160, mowy o więcej nie było, chyba, że się to w czasie zmieniło. Na bank cała modernizacja była robiona na 160km/h i to już jest kolejny argument że ECTS 2 poziomu jest głupim pomysłem.

Przy 160 należy zlikwidować przejazdy w jednym poziomie już....

Jeżeli =160 to nie, ale powyżej 160 już tak. Na CMK masz bodaj 2 przejazdy Kat A za Grodziskiem Mazowieckim a jest tam już 160km/h. Coś mi się kojarzy, że w filmiku budowanej trasy z Legnicy do Wrocławia do Maszyny, było sporo Osp, także to już po modernizacji odcinki to na bank tylko do 160km/h wszystko było robione.
Tytuł: Odp: E30 ERTMS/ETCS II stopnia.
Wiadomość wysłana przez: Bartek46 w 16 Czerwca 2012, 12:45:38
Z tego co mogłem się dowiedzieć, wczoraj (15.06.2012 r.) był prowadzone testy ERTMS/ETCS II stopnia na E30. Lokomotywa biorąca udział w próbach był Husarz. Oczywiście nie jest to stuprocentowa informacja, lecz wynik obserwacji MK.
Tytuł: Odp: E30 ERTMS/ETCS II stopnia.
Wiadomość wysłana przez: jageer w 16 Czerwca 2012, 14:19:15
@JONIN_EZT na pewno zostaną tradycyjne urządzenia, a to będzie "pomocnicze"
Tytuł: Odp: E30 ERTMS/ETCS II stopnia.
Wiadomość wysłana przez: JONIN_EZT w 16 Czerwca 2012, 14:43:37
To tak jak postawić piernik i wiatrak.  Jak chcą marnować kasę, no to już ich sprawa. Mówię, takie zabiegi sobie można stosować, ale na liniach V=300km/h ew 200/250, nie przy 160 gdzie to jest totalnie niepotrzebne, gdzie ETCS 1 jest lepszym i o wiele tańszym rozwiązaniem.
Tytuł: Odp: E30 ERTMS/ETCS II stopnia.
Wiadomość wysłana przez: jageer w 16 Czerwca 2012, 17:45:03
To tak jak postawić piernik i wiatrak.  Jak chcą marnować kasę, no to już ich sprawa. Mówię, takie zabiegi sobie można stosować, ale na liniach V=300km/h ew 200/250, nie przy 160 gdzie to jest totalnie niepotrzebne, gdzie ETCS 1 jest lepszym i o wiele tańszym rozwiązaniem.

Myślisz, że to jedyna taka "inwestycja"? Na PLK jest wiele "dziwnych rozwiązań".

A piernik do wiatraka to ma: mąke ;)
Tytuł: Odp: E30 ERTMS/ETCS II stopnia.
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek w 16 Czerwca 2012, 19:14:07
Może ktoś z Was wie który stopień ETCS ma być montowany na odcinku Wrocław Główny – Opole? I czy dojazdówka do Wrocławia Głównego zaczynająca się od rozjazdów na Siechnice (gdzie E30 łączy się z pasażerską odnogą linii 277) będzie remontowana?
Tytuł: Odp: E30 ERTMS/ETCS II stopnia.
Wiadomość wysłana przez: jageer w 16 Czerwca 2012, 22:03:05
A ma być? z tego co wiem to tylko 2 linie. CMK + dalej do Gdyni no i to, o czym rozmawiamy w tym poście. Tam jest 160 więc pewno się nie garną.
Tytuł: Odp: E30 ERTMS/ETCS II stopnia.
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek w 16 Czerwca 2012, 23:13:34
Bazuje na danych prasowych: http://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/7154/Na-E30-powstanie-ETCS-poziomu-II.html

http://www.ertms2012.eu/fileadmin/Content/Downloads/Prsentations_2012/13_K.Bozek_WS2.pdf na 7 stronie jest mapka przedstawiająca plany wdrożenia i wdrażanie ETCS.

I sprostowanie testy były prowadzone na odcinku Legnica - Węgliniec. Więc nawet układa sie to w całość. @jageer w takim razie masz 100% racje dzięki temu "obcy" maszyniści będą mogli jechać do samego Wrocławia.
Tytuł: Odp: E30 ERTMS/ETCS II stopnia.
Wiadomość wysłana przez: Paul w 17 Czerwca 2012, 00:12:27
2 Stopień:
Zakłada, że to już jest jako działanie bez SBL, ale w odstępach są ustawione balisy + połączenie radiowe z LCSem. [LCSem + balisy na sygnalizacji kabinowej same ustalają prędkość maksymalną]. Więc w tym momencie jest to już ruchomy odstęp blokowy i SBL staje się w tym momencie zbędny [przy każdym zbliżaniu do pociągu bliżej sygnalizacja kabinowa zmienia prędkość maksymalną, po przekroczeniu strefy zagrożenia (czyli np tej czerwonej) LCS przejmuje kontrolę nad pociągiem. To wtedy jak? w ogóle tam stary tabor nie będzie miał prawa wjeżdżać, chyba że chcą kabinówki do kibli i siódemek wrzucać (a to trochę głupota). W momencie zostawienia tam SBL wszystko staje się bezsensu.

Opisałeś 3 stopień ETCS.

W ETCS 2 stopnia urządzenia przytorowe, takie jak SBL (mam na myśli samoczynną blokadę liniową, nie semafory) z odcinkami kontroli niezajętości nadal są podstawą prowadzenia ruchu - nie ma żadnego ruchomego odstępu blokowego, dochodzi jednak ciągła, radiowa transmisja danych, dzięki której można wyeliminować sygnalizatory przytorowe, pod warunkiem że wszystkie pojazdy będą wyposażone w urządzenia pokładowe ETCS 2 - ale nie trzeba i nie ma to sensu na liniach innych niż wydzielone od reszty sieci linie dużych prędkości.

No i właśnie - mamy ciągłą transmisję danych do pojazdu, i to ma ręce i nogi. Urządzenia pokładowe ETCS 1 dowiadują się o zmianie sygnału (z zabraniającego na zezwalający, albo i na odwrót) dopiero z następnej mijanej balisy - technologiczny krok wstecz o jakieś 50 lat!

Z kolei ETCS 3 pozwala na całkowitą eliminację tradycyjnych odcinków kontroli niezajętości, jednak uważam że to kiepski pomysł, bo w razie usterki urządzeń czy transmisji lub konieczności jazdy pojazdu bez urządzeń ETCS nie mamy żadnej informacji o tym co się na linii dzieje. No chyba że jakoś inaczej jest to rozwiązane.
Tytuł: Odp: E30 ERTMS/ETCS II stopnia.
Wiadomość wysłana przez: kamils w 17 Czerwca 2012, 00:57:23
A tak poza tym, to Komisja Europejska zarządziła prawie 3 lata temu, a my nie jesteśmy suwerenni, więc musimy wykonać:

http://ec.europa.eu/transport/rail/interoperability/ertms/edp_map_en.htm