- Symulator MaSzyna -
Hyde Park => Inne niekolejowe => Wątek zaczęty przez: NoxU w 10 Czerwca 2012, 20:53:20
-
Cześć wszystkim
od pewnego czasu zauważyłem jadąc pociągiem, że maszyniści na widok znaku "sygnał" często nie reagują lub gdy jest znak z ograniczeniem 50 km/h to jadą więcej bądź mniej.Od czego to zależy?Czy Oni robią błąd?Nie chce im się jechać wolniej? :) Może dostają przez radio sygnał, że mają na tym odcinku jechać tak czy inaczej pomimo znaków? Nie wiem wytłumaczcie proszę ;)
Pozdrawiam
-
Po czym twierdzisz, że maszynista jedzie szybciej jak ma 50km/h?
-
"Sygnał" na pewno dają później, nie na wysokości W6a. Natomiast W8 to tylko tarcza do ograniczenia, więc przy tarczy może jechać z max. szybkością.
-
…lub gdy jest znak z ograniczeniem 50 km/h to jadą więcej bądź mniej. Od czego to zależy?
Od kiedy to przy wskaźniku uprzedzającym należy jechać np 50km/h (5 w trójkącie)? Po za tym może jakieś konkrety byś podał?
"Sygnał" na pewno dają później, nie na wysokości W6a.
Na pewno to Kopernik nie żyje ;). Jedni trąbią drudzy nie inni raz tak raz nie. Jak masz np rejestrowane użycie sygnału dźwiękowego to nikt nie będzie się podkładał i trąbi się równo z blachą i ew za nią.
-
Na pewno to Kopernik nie żyje ;).
Chodziło mi o przypadek, który opisał kolega. Czyli jeśli nie trąbią przy W6a, to zapewne bliżej przejazdów. Nieraz tak zaobserwowałem.
-
-Czym mierzysz prędkość?
-W jaki sposób określasz gdzie jest ograniczenie? Jeśli patrząc przez okno to przykro mi, ale to nie zawsze jest proste. Wszystko zależy od przyczyny ograniczenia. Są ograniczenia godzinowe(przejazdy z dróżnikiem od 6-22, w nocy są niestrzeżone), istnieją ograniczenia co do innych torów na stacji. Są też ograniczenia dużo dalej (np. widzisz 30, ale aktualnie obowiązuje 50 na tym odcinku, a 30 rozpoczyna się za pół kilometra) - jak wspomniał mechatronik.
-
Po czym twierdzisz, że maszynista jedzie szybciej jak ma 50km/h?
Po tym, że widziałem w kabinie EN57 na prędkościomierze. Był znak 50 w trójkącie a gościu jechał cały czas ze 20. Nie wiem może ja mylę jeszcze znaki jeśli tak to skorygujcie mnie.
Dodano: 10 Czerwca 2012, 22:26:53
-Czym mierzysz prędkość?
-W jaki sposób określasz gdzie jest ograniczenie? Jeśli patrząc przez okno to przykro mi, ale to nie zawsze jest proste. Wszystko zależy od przyczyny ograniczenia. Są ograniczenia godzinowe(przejazdy z dróżnikiem od 6-22, w nocy są niestrzeżone), istnieją ograniczenia co do innych torów na stacji. Są też ograniczenia dużo dalej (np. widzisz 30, ale aktualnie obowiązuje 50 na tym odcinku, a 30 rozpoczyna się za pół kilometra) - jak wspomniał mechatronik.
Być może tak jest.Ja tego nie wiem dokładnie. Ciężko mi to jeszcze rozpoznać.
-
Był znak 50 w trójkącie
Znaku "50" w trójkącie na pewno nie było, było "5" jak już coś.
-
Kurcze... no właśnie całkiem możliwe.Jeśli masz i jak możesz to daj linka z objaśnieniami znaków ze szczegółami bo ja szukałem ale nie znalazłem.Z góry dzięki ;)
-
Jeśli masz Ściągnięty symulator to masz folder "przepisy_kolejowe" -tam wszystko jest. Jeśli nie to http://www.plk-sa.pl/fileadmin/PDF/akty_prawne_i_przepisy/instrukcje/Ie-1.pdf (http://www.plk-sa.pl/fileadmin/PDF/akty_prawne_i_przepisy/instrukcje/Ie-1.pdf)
Maszynista jechał poprawnie. Sytuacja tego wymagała. Analogicznie jest w ruchu drogowym: jeśli jest ślisko na drodze to nawet jeśli ograniczenie jest do 70 km/h to i tak jedziemy z bezpieczną prędkością(np. 30 km/h)
-
@Noxu coś mi się zdaje, że nie było Cię z tej kabinie. Pomylić 50 z 5 heh.
Dodano: 10 Czerwca 2012, 22:44:40
Ciekawe jest też to, że pytasz o zagadnienia związane z koleją w dziale Inne niekolejowe. Gdzie tu sens i logika?
-
Może to był jakiś Teżewe czy Shinkansen który z 560km/h ma ograniczenie do 500km/h? :D A na poważnie, to poza ograniczeniami prędkości na szlaku dochodzą też zapisy w rozkazach pisemnych "O" i WOS-ach. Uprzedzam pytanie: WOS to Wykaz Ostrzeżeń Stałych. Przykłady takich dokumentów masz dołączone do symulatora.
-
@Noxu coś mi się zdaje, że nie było Cię z tej kabinie. Pomylić 50 z 5 heh.
Dodano: 10 Czerwca 2012, 22:44:40
Ciekawe jest też to, że pytasz o zagadnienia związane z koleją w dziale Inne niekolejowe. Gdzie tu sens i logika?
Możliwe...jak śpię tylko godzinę to może miałem mroczki ;D Nie no ale tak szczerze to dzięki za info bo ciekawiło mnie to ;)
-
Może to był jakiś Teżewe czy Shinkansen który z 560km/h ma ograniczenie do 500km/h? :D
http://eu07.pl/forum/index.php/topic,17607.msg213471.html#msg213471
-
Po tym, że widziałem w kabinie EN57 na prędkościomierze. Był znak 50 w trójkącie a gościu jechał cały czas ze 20. Nie wiem może ja mylę jeszcze znaki jeśli tak to skorygujcie mnie.
Prawdopodobnie widziałeś sytuację że jechałeś na odcinku gdzie było ograniczenie do 20. A wskaźnik (trójkąt podstawą do góry) z cyfrą 5 pokazywał że w drodze hamowania pociągu zacznie się ograniczenie do 50km/h
-
Heh prawdopodobnie to @Noxu w ogóle nie było w tej kabinie. Pomylić 5 z 50 to już spore przeoczenie. Tym bardziej jadąc w kabinie jak on twierdzi.
Dodano: 11 Czerwca 2012, 08:37:19
Mimo wszystko coś mi tu nie pasuje.
-
Mówię, że byłem :) Lecz mówię też, że mogłem pomylić znaki dlatego chcę wyjaśnić sobie jak to z nimi jest.
-
Heh prawdopodobnie to @Noxu w ogóle nie było w tej kabinie. Pomylić 5 z 50 to już spore przeoczenie. Tym bardziej jadąc w kabinie jak on twierdzi.
Dodano: 11 Czerwca 2012, 08:37:19
Mimo wszystko coś mi tu nie pasuje.
Nie ma śmiania się, kiedyś do nas do sekcji trafił znak, gdzie producent zamiast 5 dał 50 ;) jakiś błąd przy produkcji...
-
Albo taki przypadek http://eu07.pl/forum/index.php?action=dlattach;topic=8750.0;attach=47280;image .
-
Jeśli jest już wątek o znakach to mam pytanie: jaka jest różnica między znakiem z ograniczeniem prędkości w kolorze pomarańczowym, a białym ?
-
Ograniczenie czasowe i stałe.
-
Jedno jest ujęte w WOS-ie, a drugie nie.
-
Na kolei nie ma znaków! Są wskaźniki.
-
Mówię, że byłem :) Lecz mówię też, że mogłem pomylić znaki dlatego chcę wyjaśnić sobie jak to z nimi jest.
W porządku. Raczej jak już to cyfry na wskaźnikach :).
Na kolei nie ma znaków! Są wskaźniki.
-
Nie chce im się jechać wolniej?
Jak maszynista przekroczy prędkość to może stracić pracę i w najgorszym wypadku może wykoleić skład, więc dlaczego mieliby nie chamować?
Pisownia --- słownik ortograficzny w przeglądarce by to wyłapał...
Kamils
-
Jak maszynista przekroczy prędkość to może stracić pracę i w najgorszym wypadku może wykoleić skład, więc dlaczego mieliby nie chamować?
No lepiej żeby nie chamowali...
-
Jak maszynista przekroczy prędkość to może stracić pracę i w najgorszym wypadku może wykoleić skład, więc dlaczego mieliby nie chamować?
No lepiej żeby nie chamowali...
Chyba hamowali...
-
Jak będą chamować to zniszczą (i tak już nadszarpnięty) wizerunek kolejarza.
-
Jak będą chamować to zniszczą (i tak już nadszarpnięty) wizerunek kolejarza.
Ale jak są ograniczenia prędkości, to lepiej by hamowali, bo jak dojdzie do wypadku to wizerunek kolejarza jeszcze się pogorszy.
-
Nie zrozumieliśmy się :)