- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Poszukuję, chcę zrobić => Wątek zaczęty przez: TruckeR w 21 Października 2004, 18:53:08
-
Cześc, jako że 'zabrano' mi loka EM10, to mam takie pytanie: Czy napisanie fizyki przekładni HYDRAULICZNEJ sprawiłoby dużo kłopotu ? Chciałbym zrobić jakiegoś spalinowego loka którym dałoby się w miarę realistycznie prowadzić (np. sm25, sm15).. A jak by się nie dało, to mógłbym popróbować z EP01 , bo mam kilka rysunków , chyba 2 zdjęcia (czarno-białe :( ), poza tym to jeden z moich ulubionych elektrowozów.. No chyba żeby ktoś miał zdjęcia i jakieś info o EL2, to bym mógł spróbować go zrobić, bo to taki dosyć dziwny elektrowóz, nie widziałem go nigdy na oczy oprócz zdjęć, ale wydaje mi się bardzo ładny.
-
Aaaaaaaaaaaaaaaaaa
Hydro - woda,
Hydrozagadka
Hydraulik
Hydrailuka
H - wodór
Za kare napisz pod spodem 10 roznych wyrazów zaczynajacych sie od HYDRO
-
Albo kolega chodzi do podstawowki albo ma powazne (z niej) braki :)
-
Przepraszam, już poprawione . Ale mylić się jest rzeczą ludzką, wybaczcie mi :( Ok, ma ktoś jakieś zdjęcia, plany itp. EL2 albo odpowiedź na pytanie o Hydrauliczną przekładnię ? Jak coś, to proszę przysyłać na mail hgorkiewicz@wp.pl
-
Bardzo watpie czy w obecnej wersji cokolwiek z fizyka bedzie robione.
W zasadzie to moge z gory powiedziec ze nic nie bedzie (z fizyka) robione.
W tej kwestii pozostaje czekac na wersje oparta o nebule.
-
A jak z przekładnią hydrauliczną/mechaniczną (taka jaką miał lok SM15)?
Bo z mechaniczną to specjalnie nie ma problemu, bo sięz ganza weźmie, tylko pytam , jak działa pzrekładnia hydrauliczna, czy są jakieś takie rzeczy trudne do zrobienia, jak np. regulator Woodwarda, wzbudniaca, itp ?
-
Hydrailuka
Hmmm, a kolega moglby za kare napisac 10 slow ponad 10 liter bez bledu :P Jak juz poprawiac to chociaz bezblednie :D
-
A jak z przekładnią hydrauliczną/mechaniczną (taka jaką miał lok SM15)?
Bo z mechaniczną to specjalnie nie ma problemu, bo sięz ganza weźmie, tylko pytam , jak działa pzrekładnia hydrauliczna, czy są jakieś takie rzeczy trudne do zrobienia, jak np. regulator Woodwarda, wzbudniaca, itp ?
Jeśli dobrze kojaże, Hydro-mechaniczna to zwykła przekładnia mechaniczna z hydro-sprzęgłem. Hydrauliczne sprzęgło to dwie turbiny zamknięte w "puszce" wypełnionej olejem. Jedna turbina wprawia w ruch olej a olej w prawia w ruch drógą turbine. Hydro-przekładnia to jedno lub kilka takich sprzęgieł tworzących pewien układ jednak oprócz turbin i oleju posiadają jeszcze tak zwaną kierownice.
Nie ma co nawet porównywać do przekładni elektrycznej, gdyż cechą charakterystyczną hydraulików jest zmniejszanie się siły pociągowej wraz ze wzrostem obciążenia, natomiast przekładnia elektryczna dzięki regulatorowi Woodwarda dąży do utrzymywania cały czas zadanej siły pociągowej bez wzgłedy na zmiany obciążenia.
-
Dzięki Hejnal, ze mi to wytłumaczyłeś. No cóż, na pisaniu fizyki się nie znam (mogę jedynie zrobić plik .chk), więc lok z przekładnią hydrauliczną chyba odpada.. Jedyne co to mógłbym zrobić SM15 TYLKO z przekładnią mechaniczną wziętą z SN61, a to chyba nie byłoby specjalnie realistyczne.
-
A właśnie, właśnie - przeglądałem dzisiaj znowu książkę pt. Atlas Lokomotyw i znalazłem fajnego dwuczłonowego szynobusa SN81 z przekładnią mechaniczną (SA104 ma hydr.-mech.), więc gdyby ktoś miał zdjęcia takowego to mógłbym coś spróbować zrobić. Uważam, ze jest to bardzo łądny szynobus, i mógłby się znaleźc w MaSzynie.
-
No wlasnie kiedys mialem pytac - bo oba wygladaja podobnie. Czy roznia sie tylko wnetrznosciami od siebie? Czy sa tez jakies roznice w wygladzie ?
-
Są, są. sa104 ma przekładnię hydr-mech, inne kolory, ciut zmieniony kształt pudła, inne bufory, inaczej wykonana ta listwa pod drzwiami. No i Sa104 wg tej ksiązki wyszedł tylko w jednym egzempalrzu, a Sn81 w 5.