- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc w tworzeniu => Wątek zaczęty przez: tom23 w 08 Czerwca 2012, 21:56:03

Tytuł: Półprzezroczystość tekstury
Wiadomość wysłana przez: tom23 w 08 Czerwca 2012, 21:56:03
Witam,chciałbym stworzyć półprzezroczystą teksturę,np tafla wody w zbiorniku i albo kolorową szybę.Czy ktoś jest w stanie pomóc,pokierować udzielając w punktach "step by step" ?
Tytuł: Odp: Półprzezroczystość tekstury
Wiadomość wysłana przez: SKP w 08 Czerwca 2012, 21:59:21
Nie ma w tym nic skomplikowanego. Otwierasz teksturę GIMPem i zmieniasz krycie (suwak w prawym doku).
http://www.dobreprogramy.pl/GIMP,Program,Windows,13219.html (http://www.dobreprogramy.pl/GIMP,Program,Windows,13219.html)
Tytuł: Odp: Półprzezroczystość tekstury
Wiadomość wysłana przez: tom23 w 08 Czerwca 2012, 22:22:44
Nie ma w tym nic skomplikowanego. Otwierasz teksturę GIMPem i zmieniasz krycie (suwak w prawym doku).
http://www.dobreprogramy.pl/GIMP,Program,Windows,13219.html (http://www.dobreprogramy.pl/GIMP,Program,Windows,13219.html)
i do pliku TGA z konwersją do DDS ?
Tytuł: Odp: Półprzezroczystość tekstury
Wiadomość wysłana przez: SKP w 08 Czerwca 2012, 22:32:10
Zapisujesz GIMPem do pliku *.tga. ZTCW, GIMP nie wspiera DDS (być może są jakieś pluginy), możesz jednak teksturę *.tga otworzyć za pomocą programu IrfanView (http://www.dobreprogramy.pl/IrfanView,Program,Windows,12867.html), a w nim odbić pionowo obraz i zapisać plik z rozszerzeniem *.dds.


Oczywiście podałem programy, z których korzystam osobiście. Jednak są też inne sposoby: http://eu07.pl/forum/index.php/topic,19535.0.html (http://eu07.pl/forum/index.php/topic,19535.0.html)
Tytuł: Odp: Półprzezroczystość tekstury
Wiadomość wysłana przez: tom23 w 08 Czerwca 2012, 22:48:31
Otwieram w GIMPie,funkcja "gumka" maże teksturę gdzie suwak gumki jest ustawiony w połowie,widać szachownice i zapisuje z kanałem alpha czy bez ? I w 3ds Maxie  będzie widać tą przezroczystość czy dopiero po załadowaniu scenerii ?
Tytuł: Odp: Półprzezroczystość tekstury
Wiadomość wysłana przez: SKP w 08 Czerwca 2012, 22:53:19
Nie lubię odpowiadać przez PW, albowiem komuś innemu też może się to przydać.
Posłużyłem się screenem z dobrychprogramów, gdyż mam starszą wersję GIMPa.
Aby tekstura była półprzeźroczysta, musisz zmienić Krycie (załóżmy, że do 50%). Zaznaczyłem na screenie, w którym miejscu możesz tego dokonać. Nic więcej nie musisz robić. Później zapisujesz plik z rozszerzeniem TGA.
W GMAXie tego nie widać, ale tam nie ma opcji render... Na pewno w symulatorze będzie to widoczne.
Tytuł: Odp: Półprzezroczystość tekstury
Wiadomość wysłana przez: tom23 w 08 Czerwca 2012, 23:10:31
Nie wiem co jest grane,im większa przezroczystość w GIMPie tym jaśniejszy kolor w obiekcie w scenerii.
Tytuł: Odp: Półprzezroczystość tekstury
Wiadomość wysłana przez: SKP w 08 Czerwca 2012, 23:12:31
Pokaż screena. Najprawdopodobniej prześwituje Ci inny obiekt.
Tytuł: Odp: Półprzezroczystość tekstury
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 08 Czerwca 2012, 23:13:12
Tej nowej wersji tego programu nie polecam. Jak dla mnie zdecydowanie starsza jest lepsza. Wiadome są gusta i guściki.
Tytuł: Odp: Półprzezroczystość tekstury
Wiadomość wysłana przez: tom23 w 08 Czerwca 2012, 23:21:10
Już ogłupiałem,teraz mi wyświetla komunikat w GIMPie "Wtyczka TGA nie obsługuje przesunięć,rozmiarów ani krycia warstw,w innym formacie jest możliwość zapisu ?
Tytuł: Odp: Półprzezroczystość tekstury
Wiadomość wysłana przez: Cesky Kretek w 08 Czerwca 2012, 23:21:16
Możesz spróbować klasycznym programem TGATool 2. Tam było o tyle łatwiej, że samemu tworzyłeś maskę w odcieniach szarości (czarny kolor - 100% przeźroczystości, biały kolor - 0%), przez co mogłeś regulować przeźroczystość fragmentów tekstury. Program prosty w obsłudze - na początek możesz w nim spróbować swoich sił.