- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc w tworzeniu => Wątek zaczęty przez: Tomnord15 w 16 Maja 2012, 19:26:17
-
Mam pytanie odnośnie edycji plików E3D, czy obecnie istnieje jakiś program do edytowania E3D? Chcę pozmieniać coś w plikach a zwykłym notatnikiem nie można.
-
Na razie nie. Musisz poczekać na paczkę dla twórców z plikami t3d.
-
Tworze taki edytor. Na chwile obecna program potrafi tylko pokazac hierarchie i informacje o kazdym z submodeli. Wyglada tak (zalacznik). Propozycje funkcjonalnosci mile widziane (od razu mowie, ze podgladu 3D i zmiany mapowania nie bedzie na pewno).
-
Tworze taki edytor. Na chwile obecna program potrafi tylko pokazac hierarchie i informacje o kazdym z submodeli. Wyglada tak (zalacznik). Propozycje funkcjonalnosci mile widziane (od razu mowie, ze podgladu 3D i zmiany mapowania nie bedzie na pewno).
A czy edytor będzie wydany dla zwykłych userów? I czy będzie możliwość np. Zmiany wpisów w E3D odnoszących się do tekstur w modelu? Nie wiem jak fachowo to opisać. Bo chciałem sobie zmienić w lokomotywie 3E zez szyby na te z 3E2.
-
Tak, bedzie wydany i bedzie mozliwosc. Tylko potrzeba, aby ktos pokazal jak to ma wygladac od strony interfejsu (czyli narysowal [moze byc nawet w Paincie] co i gdzie sie pojawia, jak wygladaja jakies pola do edycji nazw itp.). Jak juz kiedys wspomnialem - ten program ma zastapic notatnik, ktory sluzyl do drobnych zmian w modelach. Do zmian powazniejszych nadal pozostaje 3ds.
-
Tak, bedzie wydany i bedzie mozliwosc. Tylko potrzeba, aby ktos pokazal jak to ma wygladac od strony interfejsu (czyli narysowal [moze byc nawet w Paincie] co i gdzie sie pojawia, jak wygladaja jakies pola do edycji nazw itp.). Jak juz kiedys wspomnialem - ten program ma zastapic notatnik, ktory sluzyl do drobnych zmian w modelach. Do zmian powazniejszych nadal pozostaje 3ds.
Właśnie chodzi mi o drobne zmiany w modelach. Wcześniej w plikach T3D edytowałem je notatnikiem. Czyli do drobnych zmian wystarczyłby program o funkcjonalności notatnika, z możliwością wyszukiwania nazw. Z tego co widzę to program będzie bardziej funkcjonalny niż notatnik?
-
Mógłbyś zrobić, aby transform, nazwa i obiekt nadrzędny był wyświetlany w textboxach?
-
Czyli do drobnych zmian wystarczyłby program o funkcjonalności notatnika, z możliwością wyszukiwania nazw. Z tego co widzę to program będzie bardziej funkcjonalny niż notatnik?
Czyli tak:
- zamiana nazw submodeli
- zmiana rodzica ("parenta")
- zmiana tekstury
Wyszukiwanie - niezbyt wiem po co. Czy dobrze rozumiem (poprzez analogie do notatnika), ze masz np. 5 submodeli z tekstura "abc" i chcesz we wszystkich pieciu zmienic to "abc" na "xyz"? Jesli tak, to wyszukiwanie nie bedzie potrzebne. Wystarczy mozliwosc edycji listy z nazwami tekstur.
Te 4 rzeczy sa bez problemu osiagalne, tylko znowu powtorze, ze potrzebowalbym propozycje jak to ma wygladac.
@matek123: w sensie, ze na takim bialym tle, jak nazwa pliku 201e_EXE336.e3d?
-
Tak, żeby można było od razu tam zmieniać wartości. I jeszcze przycisk, którym by się zatwierdzało zmianę.
-
Okej. To jeszcze, czy przycisk ma zapisywac zmiane do pamieci programu czy od razu do E3D, a jesli tak, to czy ma byc mozliwosc wyboru pomiedzy nadpisaniem istniejacego, a utworzeniem jakiegos nowego?
-
Ja bym na Twoim miejscu zrobił na górze menu "Plik", a w nim "Otwórz", "Zapisz", "Zapisz Jako..." i ewentualnie "Zamknij".
-
Oczywiscie ze bedzie, a nawet planuje mozliwosc otworzenia kilku plikow i zakladke dla kazdego.
-
A co do edycji własności, moja propozycja to zrobienie czegoś takiego podobnie jak w Visualu, w tabeli (ewentualnie treeView) i możliwość "zwijania" rzadziej używanych parametrów.