- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Na warsztacie => Wątek zaczęty przez: Bartek46 w 05 Maja 2012, 20:45:35
-
Witam! Dzisiaj postanowiłem zacząć na poważnie bawić się teksturowaniem i o to pierwsze efekty mojej pracy. Tekstura EU06-17 powstała ze zdjęć zamieszczonych przez @Hadomik.
Jak już pisałem - jest to moja pierwsza tekstura, więc na 100% znajdzie się coś do dopracowania i z góry proszę o wyrozumiałość oraz o "wytykanie" co jest źle, a co dobrze.
P.S: Tutaj chciałbym też przeprosić kolegę Hadomik'a, że nie poinformowałem go o wykorzystaniu jego materiału, ale gdy pobrałem jego zdjęcia nie myślałem, że powstanie coś sensownego :) Ale materiał fot. zaprezentowany przez kolegę prezentuje bardzo wysoki poziom i na prawdę z chęcią go obrabiałem i nakładałem na teksturę ;).
Pozdrawiam, Bartek.
-
1. Rozjaśnić (narzędzie Kolory -> Krzywe);
2. Wyrównać okna czołowe (zaznaczając obszar i stosując narzędzie Perspektywa);
3. Poprawić tekstury na kabinie, jest za bardzo przesunięta w kierunku czoła.
Poza tym nie jest źle.
-
Model fajny tylko ta belka nad przednimi szybami za nisko, rama powinna zgadzać się z bocznymi ramami.
-
Na drugim screenie widać, że listwa pod bocznym oknem jest trochę nierówna. Trzeba by coś z tym zrobić ;-)
@EDIT
Wydaje mi się, że na pierwszym screenie drzwi są trochę nierówne.
-
Usuń cień drutu trakcyjnego ze środkowej szyby czołowej.
-
1. Rozjaśnić (narzędzie Kolory -> Krzywe);
Krzywe nie służą do rozjaśniania.
-
Wcale. Tutaj trzeba rozjaśniać całości tylko ciemne miejsca, więc jak najbardziej trzeba tu użyć Krzywych.
-
Poziomy, a nie krzywe.
-
Poziomy, a nie krzywe.
Jak najbardziej krzywe.
-
Ojej, modelujecie histogram, nie ważne jakim sposobem.
-
Usuń cień drutu trakcyjnego ze środkowej szyby czołowej.
Po co? Całkiem OK to wygląda.
-
Po co? Całkiem OK to wygląda.
A widziałeś ten cień na którejkolwiek innej lokomotywie w MaSzynie?
-
Moim zdaniem wygląda dobrze, na dużej części zdjęć mam taki cień.
A widziałeś ten cień na którejkolwiek innej lokomotywie w MaSzynie?
To bez różnicy.
-
To bez różnicy.
Myślałem,że jest to niedopuszczone. Ale skoro może być, to zwracam honor ;)
-
materiał fot. zaprezentowany przez kolegę prezentuje bardzo wysoki poziom i na prawdę z chęcią go obrabiałem i nakładałem na teksturę ;).
Nieprawda. Zdjęcia zrobione w czasie deszczu, lub zaraz po nim. Lokomotywa jest mokra, pełna zacieków. Z takich zdjęć nigdy nie robiliśmy tekstur. Ktoś powinien takie zdjęcia opatrzyć komentarzem zanim będą wykorzystywane.
Jest to jedyna wada tych zdjęć.
-
Nieprawda. Zdjęcia zrobione w czasie deszczu, lub zaraz po nim. Lokomotywa jest mokra, pełna zacieków. Z takich zdjęć nigdy nie robiliśmy tekstur. Ktoś powinien takie zdjęcia opatrzyć komentarzem zanim będą wykorzystywane.
Jest to jedyna wada tych zdjęć.
Krzyśku, nie ma niedoskonałości, której nie da rady usunąć ze zdjęcia. ;) Fakt jest to dosyć czaso/pracochłonne, ale przynosi efekt. :) Wierzę w to, że kolega @Bartek46 stanie na wysokości zadania i poradzi sobie z niedoskonałościami. ;)
-
Tak sobie myślę, że tak naprawdę to zależy od znajomości programu.
-
Zasada jest jasna, zdjęcia mają być tak dobre, aby nie było potrzeby używania zbyt wielu narzędzi do ich naprawiania. Znam wielu teksturowców, co mokrego loka ze zdjęcia nie ruszą. Zrobiłem przeszło 1000 zdjęć dla @EU05 i innych. Początkujący teksturowiec, jak @Bartek46 tym bardziej powinien zaczynać od zdjęć które najłatwiej obrobić na teksturę. Te takie nie są. Oceny tutaj napisane dotyczą screena. Proszę o publikację tekstur do działu testów, wtedy pogadamy.
-
@Krzysiek626: Rzeczywiście zabrałem się może za to nie z tej strony co potrzeba. Jak pisałem - pobierając paczkę ze zdjęciami nie miałem pojęcia o tym, że być może wyjdzie coś sensownego. Wymazywanie wszystkich zacieków mija się chyba z celem, bo cały bok, czoło jest w owych zaciekach. Co do wrzucania tekstury od testów też mam mieszane odczucia, bo wykonanie tekstury z tychże zdjęć zajęłoby kupę czasu...
Ale to już nie ode mnie zależy. Jeżeli ktoś z dostępem do działu "testy" chciałby teksturę tam zobaczyć, to prozę dać znać.
-
Sam możesz ją wrzucić do działu "test dodatków" i obserwować potem ten temat. Będziesz miał do niego dostęp.
-
@Bartek46, nie chciałem Cię zniechęcić. Te zdjęcia pomijając zacieki są bardzo dobrze skadrowane, proste i wielka szkoda że są te zacieki. Jak napisał @Benek sam możesz dać to w uploadzie zaznaczając "test". Będziemy mogli pobrać teksturę, odpalić symka i obejrzeć cały efekt. Skorzystasz na tym, nawet jeśli te zacieki będzie mocno widać, dowiesz się na co zwracać uwagę. I wielkie gratulacje dla Ciebie za chęć do pracy i nauki.
-
@Krzysiek626: Wcale mnie nie zniechęciłeś :) Pomyślałem sobie po prostu, że korzystam z tego symulatora prawie od pięciu lat, a mój wkład w jego rozwój jest praktycznie zerowy. I wtedy pomyślałem o teksturowaniu. Co do samej tekstury, to mogę wrzucić ją do testów, lecz jest jedno małe "ale". Chodzi o teksturę czoła lokomotywy. W teksturze np. EU06-18, która już jest w symulatorze okna i kawałek zielonej blachy nad nimi są proste (załącznik nr 2). U mnie na zdjęciach okna i pasek powyżej jest jakby wybrzuszony. Próbowałem załatwić sprawę w Photoshopie za pomocą korekty obiektywu i zniekształcenia, aczkolwiek z marnym skutkiem. Jeżeli ktoś bardziej wtajemniczony w teksturowanie udzieliłby kilku rad byłbym bardzo wdzięczny.
Poza tym, moim zdaniem cała tekstura czoła jest do poprawki. Widoczne jest to na załączniku 1 oraz 3.
Tak więc z publikacją w dziale "testy" powstrzymałbym się do czasu poprawienia wymienionych rzeczy.
-
Do wyprostowania czoła służy perspektywa, plasterek i stempelek oraz metoda prób i błędów. Aż do zamierzonego efektu ;)
-
Do wyprostowania czoła służy perspektywa, plasterek i stempelek oraz metoda prób i błędów. Aż do zamierzonego efektu ;)
Ta. Zrobiłeś tyle tekstur, że wiesz najlepiej. Dla dobra ogółu, nie udzielaj rad, co do których nie masz pojęcia. Jeśli perspektywą prostujesz beczkę albo wygięcia to... lepiej już nie nabijaj postów.
-
@pol102 daruj sobie takie teksty, bo za przeproszeniem przygarniał kocioł garnkowi. Zamiast się wymądrzać co to nie Ty udziel koledze rad.
-
A jest jakiś sposób na wyprostowanie tych szyb w Photoshopie? Męczę się z tym chyba od godziny, a Gimpa za bardzo nie umiem obsługiwać... Bardzo proszę o jakieś konkretne porady.
-
@Bartek46 http://eu07.pl/forum/index.php/topic,19171.0.html a ten wątek czytałeś? Jak nie to zapoznaj się z nim, pewnie znajdziesz tam odpowiedzi na nurtujące Cię pytania.
-
Gimpa za bardzo nie umiem obsługiwać... Bardzo proszę o jakieś konkretne porady.
Gimp jest o wiele prostszy w obsłudze aniżeli Photoshop. Posiada funkcje zbliżone do funkcji Photoshopa, na forum oraz w sieci znajdziesz wiele porad jak obsługiwać Gimp'a. Ja akurat jestem w trakcie pisania poradnika co do obsługi Gimp'a, będą w nim zawarte wszelkie informacje dotyczące podstaw pracy z tym programem, prostowania, odszumiania zdjęć, oraz pracy nad tworzeniem tekstur. Każdy etap i kolejny krok podczas tworzenia tekstury będzie obrazowo pokazany na screenach i dokładnie opisany.
-
@PanMechanik: Właśnie kombinuję z tą perspektywą w Gimpie, ale zaczyna mnie ten program pomału denerwować... Być może jestem za bardzo przyzwyczajony do Photoshopa...
-
@PanMechanik: Właśnie kombinuję z tą perspektywą w Gimpie, ale zaczyna mnie ten program pomału denerwować... Być może jestem za bardzo przyzwyczajony do Photoshopa...
A ja Tobie powiem, że nerwy tutaj nie wiele pomogą. Jeśli dopiero co zaczynasz pracę z Gimp'em to spokojnie i bez nerwów. Każdy program trzeba poznać, by przyjemnie się z nim pracowało. Próbuj - z czasem dojdziesz do wprawy.
-
Prostowanie szyb można wykonać na kilka sposobów w Gimpie. Jeśli masz pewność, że element się nie wygina - zastosuj perspektywę. Jeśli się wygina, zaznacz trochę więcej niż chcesz prostować i użyj opcji 'wyginanie'. Na siłę, możesz wycinać małymi fragmentami i prostować nawet przy użyciu obracania i skalowania. Karkołomne ale nie raz już ratowało życie.
Odnoście klonowania i używania 'stempelka' do prostowania - to jak robienie tekstury ściany budynku z pojedynczego piksela.
Jeśli jakaś połać po użyciu narzędzi z gatunku "klonowanie" wygląda za dobrze, dołóż fragment w podobnym kolorze jako nową warstwę na "zbyt pięknym elemencie" z odpowiednią przezroczystością, spłaszcz obraz i ponownie użyj narzędzi z gatunku 'klonowanie'.
-
Z prostowaniem to najłatwiej PTLens. Jest zarówno wersja samodzielna, jak i w formie wtyczki do Adobe PS. Jeśli na liście nie ma aparatu, którym zrobiono zdjęcie, to można kombinować z podobnym modelem danej marki obecnym na liście. Może nie jest to idealne rozwiązanie, ale bliskie doskonałości.