- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc w tworzeniu => Wątek zaczęty przez: Bartek46 w 04 Maja 2012, 22:57:52
-
Witam! Ostatnio przeglądając dział, gdzie umieszczane są zdjęcia na tekstury taboru kolejowego postanowiłem spróbować swoich sił w "repaintowaniu" tekstur lokomotyw czy też wagonów. Pobrałem przykładowe zdjęcia np. jakiejś lokomotywy.
Tutaj chciałbym zadać kilka pytań do osób bardziej zaawansowanych w tworzeniu tekstur.
- Jak Wy tworzycie swoje repainty? łączycie np. cały bok lokomotywy ze zdjęć i potem wycinacie z niego odpowiednie elementy i nakładacie na teksturę, która znajduje się już w symulatorze?
- Posiadam PC2010 w wersji DDS. Do tej pory otwierałem "wzorcową" teksturę w programie DXTBmp, tam korzystałem z opcji Image->Flip image and Alpha. Po tym procesie zapisywałem teksturę z rozszerzeniem .tga i potem próbowałem nałożyć cos na nią w Photoshop'ie. Po włączeniu danej lokomotywy z moją tekstrą na torze doświadczalnym, w miejscach naklejek z datą rewizji itp. pojawiało się czarne pole. Czy jest jakiś sposób aby tego uniknąć? Czy może robię coś źle?
Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi. Zależy mi na tym, aby nauczyć się teksturowania, gdyż chciałbym wspomóc rozwój naszego symulatora, a poza tym mieć frajdę, że coś, co sam wykonałem jeździ po MaSzynaowych szlakach :)
-
Po pierwsze - nie repaintujemy, tylko tworzymy tekstury:).
Po drugie - możesz sklejać i dopiero wstawiać, rób jak Ci wygodnie, byle byś odpowiednio przygotował zdjęcia przed obróbką: odszumić, wyprostować, usunąć bęczkę (wszystkie te zabiegi były opisywane na forum).
Po trzecie - dla osób tworzących coś do symulatora jest przeznaczona PC2010 w wersji TGA. DDS jest kompresją stratną i każdorazowa modyfikacja takiej tekstury powoduje utratę jej jakości. Nie wiem tylko czy jest sens pobierać teraz PC2010TGA, gdy na horyzoncie jest już wersja 2011.
-
Po pierwsze - nie repaintujemy, tylko tworzymy tekstury:).
Po drugie - możesz sklejać i dopiero wstawiać, rób jak Ci wygodnie, byle byś odpowiednio przygotował zdjęcia przed obróbką: odszumić, wyprostować, usunąć bęczkę (wszystkie te zabiegi były opisywane na forum).
Po trzecie - dla osób tworzących coś do symulatora jest przeznaczona PC2010 w wersji TGA. DDS jest kompresją stratną i każdorazowa modyfikacja takiej tekstury powoduje utratę jej jakości. Nie wiem tylko czy jest sens pobierać teraz PC2010TGA, gdy na horyzoncie jest już wersja 2011.
W obecnej chwili jest sens. Dokładając jakąkolwiek cegiełkę do projektu, przyczyniamy się do jego rozwoju. PC2011 nie wyszła i wobec zapowiedzi Quarka szybko nie wyjdzie. Dochodząc do meritum złóż jakąkolwiek teksturę czegokolwiek (proponuję budynki na początek bo z zasady nie trzeba dopasowywać różnorakich zdjęć jednego boku).
-
Ostatnio próbowałem zrobić teksturę EN57. Używam GIMP. Przy skalowaniu używałem interpolacji sześciennej bądź żadnej. Przy braku interpolacji całość tekstury wydawała się ostrzejsza, jednak tabliczki i napisy były poprzerywane. Przy interpolacji napisy były lepiej widoczne, jednak całość tekstury wydawała się lekko rozmyta. W załączniku podaję wycinki tekstur. Który sposób interpolacji według was lepiej prezentuje się w MaSzynie?
-
Ta ostrość jest przesadzona...
-
Ostatnio próbowałem zrobić teksturę EN57. Używam GIMP. Przy skalowaniu używałem interpolacji sześciennej bądź żadnej. Przy braku interpolacji całość tekstury wydawała się ostrzejsza, jednak tabliczki i napisy były poprzerywane. Przy interpolacji napisy były lepiej widoczne, jednak całość tekstury wydawała się lekko rozmyta. W załączniku podaję wycinki tekstur. Który sposób interpolacji według was lepiej prezentuje się w MaSzynie?
Spróbuj użyć interpolacji dwusześciennej - wyostrzanie.
-
Kolejny test interpolacji. Ten sam kawałek obrazu skalowany do tych samych rozmiarów z użyciem różnych metod interpolacji. Najwyższy obrazek wypadł kiepsko, pozostałe są niemal identyczne ze sobą. Tekstura miałaby rozmiar 1024x1024 tak jak pozostałe malowania EN57, wobec czego te wycinki praktycznie odpowiadają fragmentom tekstury. Czy według was taka jakość jest wystarczająca?
W złączniku po lewej testy interpolacji, po prawej test jasności tekstury.
-
W złączniku po lewej testy interpolacji, po prawej test jasności tekstury.
Trzeba było dopisać jeszcze która jest która - takie testy bardzo się przydają.
-
GIMP 2.6, interpolacja od góry(symetrycznie lewo i prawo):
brak;
Liniowa;
Sześcienna;
Sinc (Lanczos3).
-
Używaj normalnie sześciennej, a na koniec prac trzeba teksturę wyostrzyć.
-
Ten sam obrazek po wyostrzeniu. Usunąłem górne dwa fragmenty przy których nie była użyta interpolacja