- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc doraźna => Tabor => Wątek zaczęty przez: Przemek77 w 20 Kwietnia 2012, 06:19:13
-
Witam.
Mam problem, który zobrazowany jest na poniższych obrazkach.
Na eu07.exe 212, 231, 291 lokomotywa ET40 oraz wagony z rurami mają cienie umieszczone pionowo.
Na eu07.exe standardowym - z Paczki 2010 - jest wszystko OK.
Macie jakieś pomysły?
-
Źle wygenerowały się pliki binarne. Usuń wszystkie pliki z rozszerzeniem e3d i uruchom symulator.
-
Już tak robiłem. Efekt bez zmian.
-
W tym poście jest odpowiedź: http://eu07.pl/forum/index.php/topic,19208.msg221946.html#msg221946
Trzeba tylko wszystko przeczytać, a nawet co nieco pobrać i też to przeczytać.
-
Nie wiem czy dobrze rozumiem, ale napiszcie proszę - chodzi o konkretne pliki *.e3d zawarte w archiwum z paczką EXE_212? Żeby pliki *e3d wygenerowane na początku przez program zastąpić tymi z w/w archiwum i już ich nie ruszać?
Bo przyznam, że teraz to już jestem zamotany.
-
W paczce z exe 212 nie ma wszystkich plików e3d. Trzeba je poprawić ręcznie, tego jest bardzo wiele, to jest właśnie m.in. powód tego, by powstała PC2011. Oczywiście możesz otwierać każdy plik t3d po kolei i zmieniać w nim odpowiednią linię, potem usunąć istniejące e3d i generować na nowo e3d na podstawie poprawionych t3d. W ten sposób unikniesz błędu z cieniami.
Wcześniej podałem link do postu z exe. Jest tam plik eu07_212.txt, a opisany problem jest w punkcie 18.
-
To to ja wiem, że nie ma tam wszystkich tych plików. W domu próbowałem coś kombinować z tymi plikami i wierz mi, że czytałem zarówno readme do exeków autorstwa kolegi Ra, jak i opisy na forum. Na forum staram się szukać odpowiedzi dopiero w ostateczności, jestem użytkownikiem Maszyny gdzieś od 2004 roku, tak, że wiele rzeczy robię sobie sam a do wielu doszedłem sam.
Czyli rozumiem, że jedynym sensownym rozwiązaniem problemu jest korzystać na razie z exe z PC2010 i cierpliwie czekać na PC2011...?
-
Benny to tylko pobieżne rozwiązanie. Prawda jest taka by te cienie wyświetlały się poprawnie wymagana jest modyfikacja plików T3D. @Przemek77 uzbrój się w cierpliwość w nowej paczce jest już to poprawione.
-
Benny to tylko pobieżne rozwiązanie. Prawda jest taka by te cienie wyświetlały się poprawnie wymagana jest modyfikacja plików T3D.
A co ja napisałem?
Oczywiście możesz otwierać każdy plik t3d po kolei i zmieniać w nim odpowiednią linię, potem usunąć istniejące e3d i generować na nowo e3d na podstawie poprawionych t3d. W ten sposób unikniesz błędu z cieniami.
-
W porządku nie wczytałem się dokładnie w Twojego posta. Tak to jest jak człowieka czas goni. Tak czy siak @Przemek77 w nowej paczce to już jest poprawione, więc cierpliwości.
-
No dobrze o to mi chodziło. To dzięki, będę w takim razie czekał na nowa Paczkę. Szkoda, bo te nowe exeki od Ra drastycznie skracają czas wczytywania scenerii - co jest mocno przydatne na takim Drawinowie, no ale.... nie da się mieć wszystkiego.
-
...będę w takim razie czekał na nowa Paczkę. czas wczytywania scenerii - co jest mocno przydatne na takim Drawinowie, no ale.... nie da się mieć wszystkiego.
I tutaj jest moment na refleksję dotyczącą tego, po co jest nowa Paczka Całościowa. Nie po to, by wgrać dodatki, tak jak myślą trolle, tylko właśnie na dostosowanie plików do nowego exe, również np. scenariuszy, bo na nowych exekach AI zachowuje się zupełnie inaczej. A poprawianie takiej paczki przez kilka osób trawa kilka miesięcy. Stąd nie są mile widziane pytania "kiedy wyjdzie?", bo sami twórcy tego nie wiedzą. Ale większość, która nie ma pojęcia o tym jak to działa, będzie się wkurzać, że nie ma jeszcze paczki.
-
To jest zwyczajnie niedoróbka przy dodawaniu cieni i łatanie błędów które przechodziło na starych EXE, gdzie nie było automatycznego tworzenia bananów. Jak chcesz sobie poprawić to w odpowiednich plikach T3D wyszukaj sobie Name: cien (albo coś podobnego) i popraw Transform w drugiej linijce
Transform:
1.0 0.0 0.0 0.0
0.0 0.0 -1.0 0.0
0.0 0.0 1.0 0.0
0.0 0.0 0.0 1.0
NumVerts: 6
na
Transform:
1.0 0.0 0.0 0.0
0.0 1.0 0.0 0.0
0.0 0.0 1.0 0.0
0.0 0.0 0.0 1.0
NumVerts: 6
Po usunięciu plików E3D i ponownym uruchomieniu będzie dobrze.
-
No.. ja nie próbuję nawet pytać o to "kiedy wyjdzie" - znam strukturę symulatora, sam kiedyś w Dawnych Czasach robiłem na swoje potrzeby różne paczki całościowe (w czasach różnych "unoffów" itp ;) ) - więc zdaję sobie sprawę, że roboty jest multum - choćby tylko przy tym aby wszystko zgrać ze sobą, dostosować scn-y, inc-e, tabor - aby nie było różnych "białych plam" i innych mismatchów - a jeszcze to wszystko "objeździć" od A do Z i vice versa...
Teraz to i tak jest luksus - widzę, że powstały programiki do wyszukiwania zbędnych inców itp, genialny (moim zdaniem) Rainsted sam wyszukuje brakujący tabor i go podmienia na istniejący.... kiedyś nie było tego, trzeba było samemu kombinować i domyślać się co jest nie tak...
A koledze szogunowi serdecznie dziękuję za radę - już wiem przynajmniej czego i gdzie szukać. Pliki t3d nie raz modyfikowałem, więc problemu nie będzie.
-
(...) no ale.... nie da się mieć wszystkiego.
Ja bym raczej powiedział, że "no ale..." trzeba poprawiać błędy i niedoróbki. Im precyzyjniej coś działa, tym mniejszą tolerancję na błędy ma. Kiedyś nie było przechyłek i modele można było składać jakkolwiek. Gdy zrobiono przechyłki, modele musiały mieć głównego banana, żeby się prawidłowo pochylały. Na forum jest dużo wątków z tych czasów. Żeby uprościć sprawę modeli na przechyłkach, dodałem tworzenie automatycznego banana. No to wyszły np. przekręcone cienie. Tak źle i tak nie dobrze. Co ciekawe, zmieniłem teraz w EXE sposób działania przechyłki, przez co banan jest już zbędny. Na razie jeszcze nie usunąłem tworzenia automatycznego banana, ale przymierzam się do tego. Być może po tej zmianie cienie będą pojawiać się prawidłowo, ale tego pewien nie jestem. Jeśli jest taki transform, jak w pierwszym przykładzie, to będą źle. Nawet jeśli na płaskim torze się dobrze wyświetli, to błąd wyjdzie na przechyłkach albo podjazdach.
-
Błąd wynikał z tego że cienie były przypisane do nieistniejących Parentów, i zamiast poprawić Parent ktoś obracał go Transformem. Na nowych EXE przypisywał się do automatycznego banana i robiła się maniana. Poprawiałem te wszystkie przypadki w repo.