- Symulator MaSzyna -
Hyde Park => Bieżące kolejowe => Wątek zaczęty przez: sebalorek w 25 Marca 2012, 12:38:07
-
Mam pytanie. Czy ktoś słyszał, że ponoć z Newagu wyszła po NG z modern. EN57AKŁ-1044 dla woj. łódzkiego (wcześniej w PR Łódź-del. PR Katowice). Nigdzie nie ma zdjęć, a jeżeli ktoś wie, że na pewno wyszła 1044 może to potwierdzić?
-
Modernizowane są jednostki należące do Łódzkiego UM. 1044 akurat należy do PR, więc nie podlega modernizacji w tym akurat programie.
Jednostki łódzkiego UM to:
1222, 1226, 1251, 1452, 1479 (już poszła do newagu), 1768, 1769, 1770, 1825, 3003, 3004, 3005 i jedyny Acatus.
Następne po 1452 miały być o ile wiem 1479 i 1769. Ale 1044 na pewno nie, bo należy do PR.
-
Na YT jest filmik, jednak 1044 po NG z modernizacją dla łódzkiego. Pewnie nabyta przez UM w przetargu z listopada 2011, kiedy kupili od PR 5 szt. EN57. Na dzień dzisiejszy wiem, że chodzi o: 919, 959 i trzecia to 1044. Jeszcze jakieś 2.
-
Dokładnie EN57-1044 już po naprawie głównej:
http://zsk-galeria.cba.pl/displayimage.php?pos=-1227 (http://zsk-galeria.cba.pl/displayimage.php?pos=-1227)
-
Efekt wizualny jest bardzo nowoczesny. Tylko czy ta modernizacja przyniosła coś wiecej niż tylko wygląd? Pytam, ponieważ ciekawy jestem co się zmieniło technologicznie w tych jednostkach.
-
Bankowo to coś więcej niż wygląd. Przede wszystkim inne silniki. Podniesiono prędkość konstrukcyjną o 10 km z 110 do 120. Kamery na dachu. To tylko niektóre zmiany oczywiście.
Jednostki AKŁ wyposażone są w asynchroniczne silniki trakcyjne, a ich prędkość konstrukcyjną podniesiono ze 110 do 120 kilometrów na godzinę. Na dachu pojazdów instalowane są kamery, które śledzą połączenie lekkiego, połówkowego pantografu z siecią, wymieniony zostaje także układ jezdny. Przebudowywane jest też klimatyzowane wnętrze pojazdów – zmieniany jest układ siedzeń, montowane są przestronne toalety dostępne dla niepełnosprawnych. Informacji pasażerskiej służą ekrany LCD.
źródło: http://www.rynek-kolejowy.pl/30305/Lodzkie_do_sierpnia_3_kolejne_jednostki_AKL.htm
-
Dlatego nic nie było wiadomo 1044 była zakupiona i odrazu poszła do NG. Natomiast z łódzkich jednostek następna będzie 1479. Ale kiedy - nie wiadomo.
-
Chociaż to dziwne. Bo był przetarg na modernizację 4 EZT. Chodziło o: 1226, 1452, 1479 i 1769. Ale to było ogłoszone przed zakupem kolejnych 5szt. Ta 1044 to jakby spoza tego przetargu...
Dzisiaj odbyła się prezentacja i przejazd promocyjny zmodernizowanej EN57-1044.
http://www.lodzkie.pl/wps/wcm/connect/lodzkie/lodzkie/aktualnosci/20120331_news_828
Był ktoś?
-
Coś się dzieje z EZT EN57AKM-3003 i EN57AKM-3004
Dziś EN57AKM-3003 eSJotem jako 155008/9 pobrykał do Łodzi.
Na 33048/9 zameldował się EN57-1044, a na 33028/9-33050/1 Zawitał EN57AKŁ-1226.
-
Chociaż to dziwne. Bo był przetarg na modernizację 4 EZT. Chodziło o: 1226, 1452, 1479 i 1769. Ale to było ogłoszone przed zakupem kolejnych 5szt. Ta 1044 to jakby spoza tego przetargu...
Dzisiaj odbyła się prezentacja i przejazd promocyjny zmodernizowanej EN57-1044.
http://www.lodzkie.pl/wps/wcm/connect/lodzkie/lodzkie/aktualnosci/20120331_news_828
Był ktoś?
Ja byłem, ale tylko na prezentacji na dworcu Kaliskim, do Łęczycy niestety nie pojechałem.