- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc w tworzeniu => Wątek zaczęty przez: Mytnik w 12 Marca 2012, 22:11:59

Tytuł: Problem z hierarchią ?
Wiadomość wysłana przez: Mytnik w 12 Marca 2012, 22:11:59
Witam. Mam problem z modelem tarczy przejazdowej.
Hierarchię mam taką jaka jest widoczna na screenie w załączniku.
Model do scenerii wstawiam za pomocą wpisu:
node;800;0;budynek;model;/0.3;0.0;600;0.0;mytnik/test.t3d;none;;endmodelA wychodzą takie kwiatki jak widać w załączniku.
Gdzie tkwi problem?
Tytuł: Odp: Problem z hierarchią ?
Wiadomość wysłana przez: Patrykos w 12 Marca 2012, 22:14:26
W tym, że brakuje głównej macierzy. Te pozostałe, niezaznaczone elementy też powinny być przypisane do jakiegoś elementu.
Tytuł: Odp: Problem z hierarchią ?
Wiadomość wysłana przez: Mytnik w 12 Marca 2012, 22:17:54
Te pozostałe elementy to model Topki  lewej. Do t3d eksportowałem tylką prawą Topkę.
Tytuł: Odp: Problem z hierarchią ?
Wiadomość wysłana przez: Paczkuś w 12 Marca 2012, 22:28:02
Musisz ukryć lewą topkę.
Tytuł: Odp: Problem z hierarchią ?
Wiadomość wysłana przez: Mytnik w 12 Marca 2012, 22:33:16
Co to zmieni. Już pisałem, podaczas eksportu do t3d zaznaczyłem tylką tą gotową topkę, i potem wybrałem "eksportuj tylko zaznaczone elementy"
Tytuł: Odp: Problem z hierarchią ?
Wiadomość wysłana przez: Paczkuś w 12 Marca 2012, 22:36:39
A co we wpisie oznacza ukośnik w  "/0.3" ?
Tytuł: Odp: Problem z hierarchią ?
Wiadomość wysłana przez: Mytnik w 12 Marca 2012, 22:39:57
O, dopiero teraz to zauważyłem, jakiś chochlik się wkradł. Usunąłem to ale nadal to samo.
Tytuł: Odp: Problem z hierarchią ?
Wiadomość wysłana przez: Paczkuś w 12 Marca 2012, 22:43:15
Hm.... Teraz takie pytanie:
-Resetowałeś 3dsa przed eksportem?
-Zamknąłeś plik z modelem i ponownie otworzyłeś przed włączeniem skryptów?
-Zerkałeś do pliku t3d przez notatnik?
Tytuł: Odp: Problem z hierarchią ?
Wiadomość wysłana przez: Mytnik w 12 Marca 2012, 22:48:23
Przy tworzeniu innych modeli nigdy nie resetowałem 3dsa i nie było żadnego problemu.
W załączniku plik *.t3d
Tytuł: Odp: Problem z hierarchią ?
Wiadomość wysłana przez: Paczkuś w 12 Marca 2012, 22:58:38
Mi stoi normalnie.
Tytuł: Odp: Problem z hierarchią ?
Wiadomość wysłana przez: Mytnik w 12 Marca 2012, 23:01:54
A za pomocą jakiego wpisu ją wstawiasz?
Tytuł: Odp: Problem z hierarchią ?
Wiadomość wysłana przez: Paczkuś w 12 Marca 2012, 23:05:05
node;800;0;budynek;model;0.396825;0.2;1436.11;0.0;test.t3d;none;;endmodel
Tytuł: Odp: Problem z hierarchią ?
Wiadomość wysłana przez: Marconi w 12 Marca 2012, 23:08:54
Masz złą hierachię w pliku .t3d. Sekcje niższe w hierarchii znajdują się nad sekcją główną. Ma być odwrotnie.
Tytuł: Odp: Problem z hierarchią ?
Wiadomość wysłana przez: Paczkuś w 12 Marca 2012, 23:11:18
Masz złą hierachię w pliku .t3d. Sekcje niższe w hierarchii znajdują się nad sekcją główną. Ma być odwrotnie.
U mnie to nie robi różnicy.
Tytuł: Odp: Problem z hierarchią ?
Wiadomość wysłana przez: Mytnik w 12 Marca 2012, 23:11:55
Dzięki Marconi. Topka już stoi, ale nadal coś jest nie tak (patrz załącznik)
Chodzi o te 4 plane-y, na których powinna być tekstura zapalonej soczewki
Tytuł: Odp: Problem z hierarchią ?
Wiadomość wysłana przez: Marconi w 12 Marca 2012, 23:19:06
Z tego co widać w załączniku, są źle zmapowane soczewki.
Tytuł: Odp: Problem z hierarchią ?
Wiadomość wysłana przez: Mytnik w 12 Marca 2012, 23:21:06
Ale w maxie wszystko jest w porządku.
Tytuł: Odp: Problem z hierarchią ?
Wiadomość wysłana przez: Benek w 12 Marca 2012, 23:22:00
A pokaż screena tak jak wczoraj na gg.
Tytuł: Odp: Problem z hierarchią ?
Wiadomość wysłana przez: Mytnik w 12 Marca 2012, 23:24:08
Coś takiego ?
Tytuł: Odp: Problem z hierarchią ?
Wiadomość wysłana przez: Ra w 12 Marca 2012, 23:28:26
Odbij teksturę w pionie.
Tytuł: Odp: Problem z hierarchią ?
Wiadomość wysłana przez: Mytnik w 12 Marca 2012, 23:32:46
Rzeczywiście to jest dds. Podeśle mi ktoś tą teksturę w formacie tga ?
Tytuł: Odp: Problem z hierarchią ?
Wiadomość wysłana przez: Benek w 12 Marca 2012, 23:39:34
Poszło.
Tytuł: Odp: Problem z hierarchią ?
Wiadomość wysłana przez: pol102 w 13 Marca 2012, 00:38:28
Prawda jest taka, że jeśli pivot elementu głównego jest ustawiony w (0,0,0), zresetowany jest transform i scale to taki element utrzyma resztę hierarchii. Tak po prawdzie dobrze jest dbać o to, by wszystkie elementy miały ustawione parametry j.w..
Tytuł: Odp: Problem z hierarchi? ?
Wiadomość wysłana przez: szczawik w 13 Marca 2012, 00:43:29
@pol, pivot i scale wchodza w sklad transform, jak cos.:) To tak gwoli scislosci.
Tytuł: Odp: Problem z hierarchią ?
Wiadomość wysłana przez: pol102 w 13 Marca 2012, 01:22:30
@pol, pivot i scale wchodza w sklad transform, jak cos.:) To tak gwoli scislosci.
No chyba zapominasz jakie cuda potrafią się wyeksportować ;) zwłaszcza przypominam o magii -0,00... chociaż może to choroba maxa 8
Tytuł: Odp: Problem z hierarchią ?
Wiadomość wysłana przez: Mytnik w 13 Marca 2012, 23:55:18
To znowu ja. Dziś znowu problemy. Z jednym uporałem się z pomocą Benka (dzięki stary :) )ale jest inny. Chodzi o kolor świateł gdy jesteśmy oddaleni od Topki. Jak widać na screenach gdy jesteśmy blisko Topka świeci normalnie, ale gdy się oddalimy to światła świecą się na biało(?)
Czyżby coś ze fspotem ?
Tytuł: Odp: Problem z hierarchią ?
Wiadomość wysłana przez: AtapiCl w 14 Marca 2012, 00:17:34
No - przecież musisz zdefiniować jakim kolorem (Diffuse) ma świecić.
Tytuł: Odp: Problem z hierarchią ?
Wiadomość wysłana przez: Mytnik w 14 Marca 2012, 22:44:09
I następny problem. Czy aby wyświetlić sygnał Osp2 na tarczy musi być spełniona jakaś dodatkowa zależność?
Próbowałem wywołać ten sygnał poprzez dwa eventy
event keyCtrl01 multiple 1 none tarcza_OZ1-osp2  endevent
oraz
event a multiple 0.0 none tarcza_OZ1-osp2 endevent
ale niestety tarczaj jest ciemna. Sygnał Osp1 wyświetla się normalnie, i z nim nie ma problemu.
Sprawadzłem też na starym modelu tarczy i też nie mogę podać Osp2.
Nazwy plane-ów dla sygnału Osp2, są takie same jak w starej topce.
Tytuł: Odp: Problem z hierarchią ?
Wiadomość wysłana przez: AtapiCl w 14 Marca 2012, 22:46:49
Powiązałeś tarczę z przejazdem? Jeśli tak, to czy przejazd jest zamknięty?

nazwa przejazdu = (p7) w include tarczy.
Tytuł: Odp: Problem z hierarchią ?
Wiadomość wysłana przez: Mytnik w 14 Marca 2012, 22:49:29
Nie nie jest powiązana. Po prostu wstawiłem na td sam model topki.
Da się dodać przejazd do scenerii z poziomu notatnika?

Pisałem już, że stawianie spacji przed pytajnikiem jest złe :). Poprawiłem.

Kamils
Tytuł: Odp: Problem z hierarchią ?
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 14 Marca 2012, 22:51:32
Pewnie ze się da za pomocą include.
Tytuł: Odp: Problem z hierarchią ?
Wiadomość wysłana przez: Benek w 14 Marca 2012, 22:52:11
Da się. Zrób na razie tak:
event KeyCtrl01 multiple 1 none tarcza_OZ1-osp2  endevent
oraz
event KeyCtrl02 multiple 1 none a  endevent
event a multiple 0.0 none tarcza_OZ1-osp2 endevent
I po Shift+1 daj Shift+2. Patrz na topkę.