- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc w tworzeniu => Wątek zaczęty przez: Mytnik w 12 Marca 2012, 22:11:59
-
Witam. Mam problem z modelem tarczy przejazdowej.
Hierarchię mam taką jaka jest widoczna na screenie w załączniku.
Model do scenerii wstawiam za pomocą wpisu:
node;800;0;budynek;model;/0.3;0.0;600;0.0;mytnik/test.t3d;none;;endmodel
A wychodzą takie kwiatki jak widać w załączniku.
Gdzie tkwi problem?
-
W tym, że brakuje głównej macierzy. Te pozostałe, niezaznaczone elementy też powinny być przypisane do jakiegoś elementu.
-
Te pozostałe elementy to model Topki lewej. Do t3d eksportowałem tylką prawą Topkę.
-
Musisz ukryć lewą topkę.
-
Co to zmieni. Już pisałem, podaczas eksportu do t3d zaznaczyłem tylką tą gotową topkę, i potem wybrałem "eksportuj tylko zaznaczone elementy"
-
A co we wpisie oznacza ukośnik w "/0.3" ?
-
O, dopiero teraz to zauważyłem, jakiś chochlik się wkradł. Usunąłem to ale nadal to samo.
-
Hm.... Teraz takie pytanie:
-Resetowałeś 3dsa przed eksportem?
-Zamknąłeś plik z modelem i ponownie otworzyłeś przed włączeniem skryptów?
-Zerkałeś do pliku t3d przez notatnik?
-
Przy tworzeniu innych modeli nigdy nie resetowałem 3dsa i nie było żadnego problemu.
W załączniku plik *.t3d
-
Mi stoi normalnie.
-
A za pomocą jakiego wpisu ją wstawiasz?
-
node;800;0;budynek;model;0.396825;0.2;1436.11;0.0;test.t3d;none;;endmodel
-
Masz złą hierachię w pliku .t3d. Sekcje niższe w hierarchii znajdują się nad sekcją główną. Ma być odwrotnie.
-
Masz złą hierachię w pliku .t3d. Sekcje niższe w hierarchii znajdują się nad sekcją główną. Ma być odwrotnie.
U mnie to nie robi różnicy.
-
Dzięki Marconi. Topka już stoi, ale nadal coś jest nie tak (patrz załącznik)
Chodzi o te 4 plane-y, na których powinna być tekstura zapalonej soczewki
-
Z tego co widać w załączniku, są źle zmapowane soczewki.
-
Ale w maxie wszystko jest w porządku.
-
A pokaż screena tak jak wczoraj na gg.
-
Coś takiego ?
-
Odbij teksturę w pionie.
-
Rzeczywiście to jest dds. Podeśle mi ktoś tą teksturę w formacie tga ?
-
Poszło.
-
Prawda jest taka, że jeśli pivot elementu głównego jest ustawiony w (0,0,0), zresetowany jest transform i scale to taki element utrzyma resztę hierarchii. Tak po prawdzie dobrze jest dbać o to, by wszystkie elementy miały ustawione parametry j.w..
-
@pol, pivot i scale wchodza w sklad transform, jak cos.:) To tak gwoli scislosci.
-
@pol, pivot i scale wchodza w sklad transform, jak cos.:) To tak gwoli scislosci.
No chyba zapominasz jakie cuda potrafią się wyeksportować ;) zwłaszcza przypominam o magii -0,00... chociaż może to choroba maxa 8
-
To znowu ja. Dziś znowu problemy. Z jednym uporałem się z pomocą Benka (dzięki stary :) )ale jest inny. Chodzi o kolor świateł gdy jesteśmy oddaleni od Topki. Jak widać na screenach gdy jesteśmy blisko Topka świeci normalnie, ale gdy się oddalimy to światła świecą się na biało(?)
Czyżby coś ze fspotem ?
-
No - przecież musisz zdefiniować jakim kolorem (Diffuse) ma świecić.
-
I następny problem. Czy aby wyświetlić sygnał Osp2 na tarczy musi być spełniona jakaś dodatkowa zależność?
Próbowałem wywołać ten sygnał poprzez dwa eventy
event keyCtrl01 multiple 1 none tarcza_OZ1-osp2 endevent
oraz
event a multiple 0.0 none tarcza_OZ1-osp2 endevent
ale niestety tarczaj jest ciemna. Sygnał Osp1 wyświetla się normalnie, i z nim nie ma problemu.
Sprawadzłem też na starym modelu tarczy i też nie mogę podać Osp2.
Nazwy plane-ów dla sygnału Osp2, są takie same jak w starej topce.
-
Powiązałeś tarczę z przejazdem? Jeśli tak, to czy przejazd jest zamknięty?
nazwa przejazdu = (p7) w include tarczy.
-
Nie nie jest powiązana. Po prostu wstawiłem na td sam model topki.
Da się dodać przejazd do scenerii z poziomu notatnika?
Pisałem już, że stawianie spacji przed pytajnikiem jest złe :). Poprawiłem.
Kamils
-
Pewnie ze się da za pomocą include.
-
Da się. Zrób na razie tak:
event KeyCtrl01 multiple 1 none tarcza_OZ1-osp2 endevent
oraz
event KeyCtrl02 multiple 1 none a endevent
event a multiple 0.0 none tarcza_OZ1-osp2 endevent
I po Shift+1 daj Shift+2. Patrz na topkę.