- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Poszukuję, chcę zrobić => Wątek zaczęty przez: MaciejM w 01 Marca 2012, 15:40:33

Tytuł: Model EN94 z PC 2009 a obecne standardy
Wiadomość wysłana przez: MaciejM w 01 Marca 2012, 15:40:33
Pamiętam, że w PC 2009 był pojazd EZT EN94 (WKD), jednakże nie posiadał on kabiny. Będę miał dostęp do kabiny EN94 w celu zrobienia zdjęć na tekstury (w ciągu dwóch - trzech tygodni powinny się pojawić). Moje pytanie jest następujące: czy model z PC 2009 spełnia obecne wymogi (jakościowe jak i wymiarowe) czy należałoby go od nowa pospawać?
Tytuł: Odp: Model EN94 z PC 2009 a obecne standardy
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 01 Marca 2012, 15:48:31
Ten model wyleciał z PC 2010 ze względu na niską jakość w porównaniu z innymi dodatkami. Z resztą nie tylko on. Czyli podejrzewam, że trzeba by zrobić drugi od zera.
Tytuł: Odp: Model EN94 z PC 2009 a obecne standardy
Wiadomość wysłana przez: JONIN_EZT w 01 Marca 2012, 18:57:33
Wiesz zdjęcia się zawsze przydadzą nawet jak nie na teraz to na później.
Tytuł: Odp: Model EN94 z PC 2009 a obecne standardy
Wiadomość wysłana przez: MaciejM w 01 Marca 2012, 21:00:43
Doskonale zdaję sobie z tego sprawę. Pytałem jedynie z czystej ciekawości, czy model z PC2009 będzie wymagał ponownego tworzenia czy się nadaje :)
Tytuł: Odp: Model EN94 z PC 2009 a obecne standardy
Wiadomość wysłana przez: adsim w 01 Marca 2012, 21:23:07
W tym modelu najgorsze były tekstury zewnętrzne. Jakby się znalazł chętny, to pewnie by mógł zrobić jedynie lifting starego modelu. Chociaż nie ukrywajmy, Epek robił te modele, jeśli dobrze pamiętam, bez żadnych planów, a po drugie, nie ma gdzie tym jeździć.
Tytuł: Odp: Model EN94 z PC 2009 a obecne standardy
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 01 Marca 2012, 21:41:01
No tak @adsim, ale jest też i druga strona medalu, to mianowicie iż EN94 idą kasacji. Było o tym nawet na forum, więc moim zdaniem warto zaopatrzyć się w materiał. A nóż kto wie.
Tytuł: Odp: Model EN94 z PC 2009 a obecne standardy
Wiadomość wysłana przez: MaciejM w 01 Marca 2012, 21:44:30
Skoro WKD się przychyliła i postanowiła pomóc to powinno się to wykorzystać. Pojazd swoją drogą, a miejsce do jazdy swoją. Poza tym jak @Sawi napisał, ich era po czterdziestu latach dobiega powoli końca.
Tytuł: Odp: Model EN94 z PC 2009 a obecne standardy
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 01 Marca 2012, 21:54:39
Maciek śmiało foć ile się da i co się da. Trzeba zachować pamiątkę po tych maszynach, które tak dzielnie tyle czasu służyły. Najbardziej boli mnie to, że wszystkie idą do kasacji pisałem już o tym. Mogli chociaż jeden egzemplarz zostawić jako pojazd historyczny ehhh.
Tytuł: Odp: Model EN94 z PC 2009 a obecne standardy
Wiadomość wysłana przez: MaciejM w 01 Marca 2012, 21:58:20
W sumie zostawili EN80 to może i zostawią EN94. Prawdopodobnie będę tam w najbliższy wtorek (6 III 2012), a jak będę, to się spytam.
Tytuł: Odp: Model EN94 z PC 2009 a obecne standardy
Wiadomość wysłana przez: Loui w 01 Marca 2012, 22:47:17
Marne szanse na zostawienie, chociaż kto wie.
a) Brak miejsca gdzie mogła by stać
b)Brak możliwości uruchomienia ze względu na zmienione napięcie

Z EN80 też nie jest wesoło gdyż maszynista który się nią opiekował odchodzi na emeryturę, poza tym też w tym wypadku problemem będzie napięcie. Na chwilę obecną największą sprawą do załatwienia jest sprawa przedniego pomostu który mimo spięcia jakiś czas temu metalowymi opaskami coraz bardziej się wygina, co grozi jego złamaniem. Niestety upływ czasu robi swoje na tej drewnianej konstrukcji
Tytuł: Odp: Model EN94 z PC 2009 a obecne standardy
Wiadomość wysłana przez: JONIN_EZT w 02 Marca 2012, 19:26:26
Większy pożytek z tych EN94 by był gdyby sprzedali jakimś miłośnikom. Niedość, że by zyskali więcej kasy, bo pewnie by poszły drożej niż po cenie złomu, to jeszcze by mogli brać kasę za dostęp jednostki do ich infrastruktury przy przejazdach specjalnych, no ale co spółka to mądrzejsi są. Tak samo było z ET22-001. Zaraz jak nie już z Bipami. Szkoda, że nikt o to nie dba. No ale dobra styka z tym OT.
Tytuł: Odp: Model EN94 z PC 2009 a obecne standardy
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek626 w 02 Marca 2012, 22:07:00
Marne szanse na zostawienie, chociaż kto wie.
a) Brak miejsca gdzie mogła by stać
b)Brak możliwości uruchomienia ze względu na zmienione napięcie
Jak w każdym przypadku chodzi o kasę. Miejsce trzeba opłacić, ale skład powinien na to zarobić. Pewnie jest możliwe postawienie EN94 na tory ZTM Warszawa, nie ma kłopotu z napięciem.
Tytuł: Odp: Model EN94 z PC 2009 a obecne standardy
Wiadomość wysłana przez: MaciejM w 02 Marca 2012, 22:19:54
Hmm... na Woli lub Mokotowie (mówię o zajezdniach) jest możliwość. Wiem, że na Mokotowie jest tor, gdzie stoją jakieś wraki czy spalone wagony. Jak już się teoretycznie zgodzą, to w grę wchodzi jeszcze transport. Ale znów zaczynamy gdybać. Niewątpliwie należałoby zostawić chociaż jeden eksponat muzealny. Jak już wspomniałem postaram się czegoś dowiedzieć w najbliższy wtorek.
Tytuł: Odp: Model EN94 z PC 2009 a obecne standardy
Wiadomość wysłana przez: skbart w 03 Marca 2012, 09:06:23
A pro po WKD, może by porobić zdjęcia takiego cuda. Jak go sprzedadzą to zaraz go przemalują i pamięć zaginie.
Może ktoś, kiedyś się pokusi żeby nałożyć teksturę.

http://www.wkd.com.pl/index.php/pl/news/full/200
Tytuł: Odp: Model EN94 z PC 2009 a obecne standardy
Wiadomość wysłana przez: Quark-t w 03 Marca 2012, 15:42:42
a po drugie, nie ma gdzie tym jeździć.
Ja to widzę inaczej - dawniej były problemy z AI i model nie prezentował się rewelacyjnie, więc nie tworzono trasy pod niego ;]
Tytuł: Odp: Model EN94 z PC 2009 a obecne standardy
Wiadomość wysłana przez: sektor 77 w 03 Marca 2012, 19:19:19
Na tego typu wagony byłyby zapotrzebowania, jednak PKP ich nie wstawiała w skład pociągów wakacyjnych, gdyż cena byłaby większa biletów dla wycieczek. Nawet nie były stosowane dla uczniów lub pracowników PKP, gdy wybierali się na wycieczkę i mogliby w nich nocować. Coś o tym wiem, ponieważ jeszcze jako uczeń szkoły kolejowej byłem na wycieczce klasowej w trójmieście i PKP udostępniło nam wagon pierwszej klasy, zamiast jakiejkolwiek kuszetki. To był zwykły brak dobrej woli ze strony władz PKP. W symulatorze mogłyby się pojawić - jak najbardziej :)
Tytuł: Odp: Model EN94 z PC 2009 a obecne standardy
Wiadomość wysłana przez: Mihau w 03 Marca 2012, 19:54:03
Na tego typu wagony byłyby zapotrzebowania, jednak PKP ich nie wstawiała w skład pociągów wakacyjnych, gdyż cena byłaby większa biletów dla wycieczek. Nawet nie były stosowane dla uczniów lub pracowników PKP, gdy wybierali się na wycieczkę i mogliby w nich nocować. Coś o tym wiem, ponieważ jeszcze jako uczeń szkoły kolejowej byłem na wycieczce klasowej w trójmieście i PKP udostępniło nam wagon pierwszej klasy, zamiast jakiejkolwiek kuszetki. To był zwykły brak dobrej woli ze strony władz PKP. W symulatorze mogłyby się pojawić - jak najbardziej :)
Eee?
Tytuł: Odp: Model EN94 z PC 2009 a obecne standardy
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 03 Marca 2012, 21:23:41
A pro po WKD, może by porobić zdjęcia takiego cuda. Jak go sprzedadzą to zaraz go przemalują i pamięć zaginie.
Może ktoś, kiedyś się pokusi żeby nałożyć teksturę.
http://www.wkd.com.pl/index.php/pl/news/full/200
Jeśli masz dostęp do tych wagonów, to pewnie, że warto jak najbardziej.
Tytuł: Odp: Model EN94 z PC 2009 a obecne standardy
Wiadomość wysłana przez: Matjag556 w 04 Marca 2012, 21:59:59
macius5991 latają jeszcze one po Warszawie? Jeżeli tak to mogę też porobić zdjecia w tygodniu.
Tytuł: Odp: Model EN94 z PC 2009 a obecne standardy
Wiadomość wysłana przez: MaciejM w 04 Marca 2012, 22:26:00
Co "lata"? EN94? Tak. Ale z fotografowaniem na tekstury jest problem takiego typu, że stoją na stacjach około 30 sekund i rura dalej w trasę. Tylko na stacjach końcowych stoją dłużej. Chyba, że byś się z kimś wybrał. Na Warszawę Zachodnią WKD przykładowo. Ktoś stoi na peronie I (WKD) i robi zdjęcie czoła (można łatwo zejść na tory, peron ma około 30 cm) a ktoś obrabia bok z peronu II dla pociągów podmiejskich jadących na wschód. Tak to sobie obmyśliłem ostatnim razem.
Tytuł: Odp: Model EN94 z PC 2009 a obecne standardy
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 05 Marca 2012, 01:18:49
Tak apropo to lokomotywa nie lata tylko jeździ po szynach. Przykro mi, ale takie są fakty. No chyba, że chodzi o te z bajek jak np Emma he he. A co do tematu Maciek wtorek już tuż tuż więc działaj :).
Tytuł: Odp: Model EN94 z PC 2009 a obecne standardy
Wiadomość wysłana przez: skbart w 05 Marca 2012, 07:16:12
Co "lata"? EN94? Tak. Ale z fotografowaniem na tekstury jest problem takiego typu, że stoją na stacjach około 30 sekund i rura dalej w trasę. Tylko na stacjach końcowych stoją dłużej. Chyba, że byś się z kimś wybrał. Na Warszawę Zachodnią WKD przykładowo. Ktoś stoi na peronie I (WKD) i robi zdjęcie czoła (można łatwo zejść na tory, peron ma około 30 cm) a ktoś obrabia bok z peronu II dla pociągów podmiejskich jadących na wschód. Tak to sobie obmyśliłem ostatnim razem.

Nie trzeba jechać do samego Grodziska, są takie co jadą tylko do Komorowa i tam też stoją około 15 minut na zmianę kierunku.
Pomysł z Zachodnim moim zdaniem nie jest najlepszy, abstrahując od tego że będą Cię ścigać SOKiści to jest to zabieg mocno niebezpieczny.
Tytuł: Odp: Model EN94 z PC 2009 a obecne standardy
Wiadomość wysłana przez: Matjag556 w 05 Marca 2012, 11:19:14
Jutro postaram się jechać na zachodni i po robię fotki. Zrobię fotki boku na 100%, Ty możesz zając się czołem.
Tytuł: Odp: Model EN94 z PC 2009 a obecne standardy
Wiadomość wysłana przez: skbart w 05 Marca 2012, 11:25:25
Można porobić ale ja bym poczekał z miesiąc, nie długo będą je myć. zawsze na wiosnę robią generalne mycie. Zimą tylko je opłukują.
Tytuł: Odp: Model EN94 z PC 2009 a obecne standardy
Wiadomość wysłana przez: Matjag556 w 05 Marca 2012, 16:09:02
skbart ma racje poczekajmy do wiosny i porobimy bo takie usyfione do symulatora dawać to wstyd. :)
Tytuł: Odp: Model EN94 z PC 2009 a obecne standardy
Wiadomość wysłana przez: skbart w 05 Marca 2012, 16:12:21
Jeżeli do soboty nie sprzedadzą wagonu służbowego to postaram się go uwiecznić. Może nikt na razie go nie przystosuje ale zdjęcia o jeść nie proszą, mogą poczekać.
Tytuł: Odp: Model EN94 z PC 2009 a obecne standardy
Wiadomość wysłana przez: Mihau w 05 Marca 2012, 16:23:58
A czym on się różni od Görlitza? Oprócz okien oczywiście.
Tytuł: Odp: Model EN94 z PC 2009 a obecne standardy
Wiadomość wysłana przez: skbart w 05 Marca 2012, 16:38:00
A czym on się różni od Görlitza? Oprócz okien oczywiście.

Przede wszystkim to malowaniem.
Tytuł: Odp: Model EN94 z PC 2009 a obecne standardy
Wiadomość wysłana przez: MaciejM w 06 Marca 2012, 17:31:28
Witam, sporo się dowiedziałem. Mam też sporo materiału. Ale od początku... sfotografowałem ten wagon hotelowy. Na 90% jest on sprzedany, ale będziemy go mieli na naszych MaSzynowcych szlakach ;) Planuje się zostawić jeden EN94 w celach muzealnych. Zostanie on na Radońskiej. Sfotografowałem kabinę EN94 (dokładnie kabina A EN94-039) oraz dwa pudła (EN94-09 i 013). Dodatkowo natknąłem się na ASF-a (sfotografowane samo pudło). Co do EN80 - prawdą jest, że maszynista opiekujący się tym odchodzi na emeryturę i prawdopodobnie nie będzie osoby odpowiednio wyszkolonej do obsługi tej jednostki. To chyba wszystko w tym temacie. Materiały pojawią się w odpowiednich wątkach.
Tytuł: Odp: Model EN94 z PC 2009 a obecne standardy
Wiadomość wysłana przez: Matjag556 w 06 Marca 2012, 18:54:09
macius5991 to mam fotografować te EN94 czy masz wystarczająco fotek.?
Tytuł: Odp: Model EN94 z PC 2009 a obecne standardy
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 06 Marca 2012, 18:54:57
Od przybytku głowa nie boli. Masz dojście do niej pstrykaj ile się da :).
Tytuł: Odp: Model EN94 z PC 2009 a obecne standardy
Wiadomość wysłana przez: MaciejM w 06 Marca 2012, 18:59:11
Tzn. kabiny nie ma sensu fotografować, ale jednostki z zewnątrz jak najbardziej. Jak napisałem, z zewnątrz sfotografowałem tylko dwie jednostki.
Tytuł: Odp: Model EN94 z PC 2009 a obecne standardy
Wiadomość wysłana przez: ET22_RULZ w 07 Marca 2012, 17:36:08
Podepne sie pod ten temat w sprawie charakterystyki. Bo czym bedzie model z kabina EN94 bez dobrego chk? ;) Na obecna chwile dysponuje charakterystykami V(I) i M(I) silnika trakcyjnego LKc-310 oraz charakterystyka F(V) EN94 (niestety tylko dla pozycji bezoporowej). Prosilbym zatem osoby majace wejscia w WKD o zalatwienie nastepujacych rzeczy (najwazniejsze):
- wszelkie rysunki obwodow glownych i pomocniczych razem z opisami
- opisy aparatury elektrycznej (PSR, inne przekazniki i urzadzenia - sprezarka, przetwornice)
- opor na kazdej pozycji walu kulakowego (lub chociaz program laczen stycznikow rozruchowych z wartosicami poszczegolnych opornikow)
- dane nt. pneumatyki - przekladnia hamulcowa, rozmiar cylindrow hamulcowcyh
i co tylko sie jeszcze da. A najlepiej to zalatwic kompletna dokumentacje.
Tytuł: Odp: Model EN94 z PC 2009 a obecne standardy
Wiadomość wysłana przez: Loui w 08 Marca 2012, 14:48:55
Problem w tym że dokumentacja w większej części nie została zaktualizowana po modernizacji. Także DTR-kę posiadają, ale dla jednostek z przed NG.
Tytuł: Odp: Model EN94 z PC 2009 a obecne standardy
Wiadomość wysłana przez: mechatronik w 08 Marca 2012, 15:00:03
Nie wiem jak to dokładnie jest na WKD czy gdzie to tam jeździ ale zawsze jak robi się modernizację to musi być także dokumentacja bo na jej podstawie UTK dopuszcza pojazd do ruchu. Nie ma opcji, że ktoś zrobi sobie modernizacje na własną rękę i na własne widzimisię i zacznie tym jeździć. Wszelkie zmiany jakie zostały wprowadzone muszą zostać ujęte w papierach. Fakt, faktem warsztat często nie dostaje dokumentacji po wprowadzeniu zmian, i niejednokrotnie też mówi się ludziom, że takowej nie ma. Prawda jednak jest taka, że dokumenty muszą być. Kwestia tylko kto je trzyma… ;>
Tytuł: Odp: Model EN94 z PC 2009 a obecne standardy
Wiadomość wysłana przez: Loui w 08 Marca 2012, 15:11:18
Modernizacje EN94 przy okazji NG, były wykonywane w pierwszej połowie lat 90-tych przez ZNTK Bydgoszcz. Wież mi że wtedy panował wielki bałagan i prowizorka potęgowana przez wykonawce tej NG, który nie miał kompletnie doświadczenia w takich naprawach. Na pierwsze uruchomienia jednostki jeździły do Grodziska, ponieważ Bydgoszcz nie miała warunków do tego żeby je uruchomić. Cały proces naprawczy odbywał się w hali w której naprawiano parowozy. Może i dokumentacja gdzieś jest, jak nie zaginęła w pomroce dziejów.
Tytuł: Odp: Model EN94 z PC 2009 a obecne standardy
Wiadomość wysłana przez: ET22_RULZ w 08 Marca 2012, 17:00:38
Problem w tym że dokumentacja w większej części nie została zaktualizowana po modernizacji. Także DTR-kę posiadają, ale dla jednostek z przed NG.
Taka na dobra sprawe tez sie powinna nadac. W ramach modernizacji z tego co wiem nie ingerowano za bardzo w elektryke.
Tytuł: Odp: Model EN94 z PC 2009 a obecne standardy
Wiadomość wysłana przez: EP08_015 w 11 Marca 2012, 20:32:45
Cytuj
Epek robił te modele, jeśli dobrze pamiętam, bez żadnych planów, a po drugie, nie ma gdzie tym jeździć.

Oczywiscie ze bez planow bo od zawsze byo tylu chetnych do pomocy chociazby ze zdobyciem materialow foto ze doslownie z powodu az tak duzej ilosci materialu nie wiedzialem co wybrac i tak z kazdym modelem bylo ktory wylecial z pc.

A teraz na powaznie nie bylo ani planow ani zdjec a ja nie zabardzo chcialem z Bydgoszczt do Warszawy jechac by sam sie tym zajac. Wiec improwizowalem z tego co znalazlem na necie. Na moim chomiku sa do pobrnie te rzeczy ktorych w pc09 niee chciano. Min sa lokomotywy SM15 i SM25 z kabinami oraz historyczne 2E w 2 wersjach z kabinami oraz el2-100 KWB Konin tez z kabina. Te modele trzeba by dostosowac do obecnego standartu np wezyki itp ale ja na to nie mam czasu (rodzina praca itp).
Tytuł: Odp: Model EN94 z PC 2009 a obecne standardy
Wiadomość wysłana przez: szogun w 11 Marca 2012, 21:11:12
Nie tyle dostosować co gruntownie odbugować, już na screenach widziałem że występuje w nich nasz ulubiony błąd - niezresetowane Transformy.