- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc w tworzeniu => Wątek zaczęty przez: Mytnik w 13 Lutego 2012, 23:09:56
-
Witam.
Mam kilka pytań odnośnie tworzenia modelu Topki.
Czy Free spoty mają być jakoś przypisane do plane z teksturą zapalonego światła? Jeśli tak to w jaki sposób.
Czy mogę zamiast plane z teksturą zgaszonego światła użyć po prostu plane ale cały przezroczysty, tak aby było widać tekstury zgaszonych świateł które są już na tarczy.
I w jakiej kolejności wstawiać te plane-y, tzn. czy na wierzchu ma być ten z teksturą zapalonego światła czy jest to obojętne.
EDIT:
Nik nie jest w stanie mi pomóc ?
-
Nie czuję się specjalistą od robienia modeli, ale spróbuję odpowiedzieć.
Czy Free spoty mają być jakoś przypisane do plane z teksturą zapalonego światła? Jeśli tak to w jaki sposób.
Jako obiekt potomny w hierarchii, najlepiej na środku tego światła, zakres widoczności trzeba dobrać eksperymentalnie a kąt świecenia wziąć z dokumentacji albo z obserwacji urządzenia (może być ciężko, bo zapala się na krótko).
Czy mogę zamiast plane z teksturą zgaszonego światła użyć po prostu plane ale cały przezroczysty, tak aby było widać tekstury zgaszonych świateł które są już na tarczy.
Nałożenie na siebie dwóch płaszczyzn w niewielkiej odległości może powodować efekt ich migotania. Najlepiej fragment zgaszony zastępować zapalonym.
-
Co do kąta świecenia. Podobno ma być 55o, tymczasem nie ma tego w normach. To robić tak czy jak się uważa?