- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc w tworzeniu => Wątek zaczęty przez: Mytnik w 13 Lutego 2012, 23:09:56

Tytuł: Top - klika pytań
Wiadomość wysłana przez: Mytnik w 13 Lutego 2012, 23:09:56
Witam.
Mam kilka pytań odnośnie tworzenia modelu Topki.
Czy Free spoty mają być jakoś przypisane do plane z teksturą zapalonego światła? Jeśli tak to w jaki sposób.
Czy mogę zamiast plane z teksturą zgaszonego światła użyć po prostu plane ale cały przezroczysty, tak aby było widać tekstury zgaszonych świateł które są już na tarczy.
I w jakiej kolejności wstawiać te plane-y, tzn. czy na wierzchu ma być ten z teksturą zapalonego światła czy jest to obojętne.

EDIT:
Nik nie jest w stanie mi pomóc ?
Tytuł: Odp: Top - klika pytań
Wiadomość wysłana przez: Ra w 15 Lutego 2012, 16:23:54
Nie czuję się specjalistą od robienia modeli, ale spróbuję odpowiedzieć.
Cytuj
Czy Free spoty mają być jakoś przypisane do plane z teksturą zapalonego światła? Jeśli tak to w jaki sposób.
Jako obiekt potomny w hierarchii, najlepiej na środku tego światła, zakres widoczności trzeba dobrać eksperymentalnie a kąt świecenia wziąć z dokumentacji albo z obserwacji urządzenia (może być ciężko, bo zapala się na krótko).

Cytuj
Czy mogę zamiast plane z teksturą zgaszonego światła użyć po prostu plane ale cały przezroczysty, tak aby było widać tekstury zgaszonych świateł które są już na tarczy.
Nałożenie na siebie dwóch płaszczyzn w niewielkiej odległości może powodować efekt ich migotania. Najlepiej fragment zgaszony zastępować zapalonym.
Tytuł: Odp: Top - klika pytań
Wiadomość wysłana przez: szczawik w 15 Lutego 2012, 16:37:29
Co do kąta świecenia. Podobno ma być 55o, tymczasem nie ma tego w normach. To robić tak czy jak się uważa?