- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Infrastruktura kolejowa => Wątek zaczęty przez: mateo78pl w 21 Września 2004, 18:12:49
-
Witam Wszystkich serdecznie.
Nie jest to temat związany z konkretną trasą, niemniej wydaje mi się że ta informacja może stać się cenną dla wielu "Trasopisarzy".
Niedawno podczas przeglądania forum przeczytałem o problemach związanych ze zdobyciem dokładnych planów układów torowych. Nie wiem jak to wygląda w innych rejonach Polski, ale Trasopisarze z Małopolski mają szczęście, gdyż dokładnie można obejżeć szlaki naszego regionu z lotu ptaka.
Być może zetknęliście się z tą stroną, a być może jeszcze nie, więc polecam. Są to zdjęcia lotnicze robione z dużej wysokości, a więc nie posiadają żadnych deformujących "skrótów" perspektywicznych. Zresztą na podstawie tych właśnie fotek sporządzane są wszystkie plany.
Oczywiście zdaje sobie sprawę, że jeśli ktoś pisze trase to konieczne jest pojechanie w "teren" z aparatem. Niemniej wiadomo, że wiele rzeczy inaczej wygląda z perspektywy człowieka znajdującego się "w środku" a inaczej na planie.
Ale do rzeczy - prezentowane foty można dowolnie powiększać za pomocą suwaka i musze przyznać, że przy max. powiększeniu widać prawie każdy rozjazd (no chyba że jest zarośnięty, co na PKP zdarza się coraz częściej - niestety).
Pozwoliłem sobie przedstawić Wam kilka przykładów:
Kraków Główny - wjazd od strony Płaszowa - 100% powiększenia:
(http://www.olsza.krakow.pl/~mateusz/orto-foto/Krakow-poludnie.jpg)
A to już Nowy Sącz i pięknie prezentująca się lokomotywawnia wachlarzowa:
(http://www.olsza.krakow.pl/~mateusz/orto-foto/Nowy_Sacz.jpg)
Kraków - Slązak (chyba :-) ) jadązy w kierunku Łobzowa:
(http://www.olsza.krakow.pl/~mateusz/orto-foto/Krakow-Slazak.jpg)
Lokomotywownia Kraków-Prokocim - fragment:
(http://www.olsza.krakow.pl/~mateusz/orto-foto/Krakow-prokocim.jpg)
Do reszty podaje już tylko linki, żeby nie "śmiecić" więcej...
Efekt działania skalownika zobaczcie na przykładzie węzła w Tarnowie:
http://www.olsza.krakow.pl/~mateusz/orto-foto/Tarnow1.jpg
http://www.olsza.krakow.pl/~mateusz/orto-foto/Tarnow2.jpg
http://www.olsza.krakow.pl/~mateusz/orto-foto/Tarnow3.jpg
http://www.olsza.krakow.pl/~mateusz/orto-foto/Tarnow-szopa.jpg
Rafineria w Trzebinii-Sierszy i zjazd na Zebrzydowice (60%):
http://www.olsza.krakow.pl/~mateusz/orto-foto/Trzebinia-rafineria.jpg
Piękny widok - tory postojowe w Krakowie-Prokocimiu - kilkadziesiąt torów w szerz, szkoda że te poniżej drogi nie są już chyba używane. Tzn. stoi tam "złom" - te białe paski to zczepione chłodnie - też już chyba złom, bo baaardzo dawno nie widziałem brutta z chłodniami.
http://www.olsza.krakow.pl/~mateusz/orto-foto/Krakow-Prokocim-postojowe.jpg
Kraków-Główny i wyjazd na Katowice i Warszawe - 60%:
http://www.olsza.krakow.pl/~mateusz/orto-foto/Krakow-glowny.jpg
http://www.olsza.krakow.pl/~mateusz/orto-foto/krakow-polnoc.jpg
Kraków - wagonownia tuż przed Łobzowem:
http://www.olsza.krakow.pl/~mateusz/orto-foto/krakow-wagonownia.jpg
Stacji Zakopane nie trzeba nikomu przedstawiać :) :
http://www.olsza.krakow.pl/~mateusz/orto-foto/zakopane.jpg
To właśnie z tych fotek dowiedziałem się jak dokładnie wygląda ta "pętelka" w Nowej Hucie.
http://www.olsza.krakow.pl/~mateusz/orto-foto/zawrotka-huta.jpg
Oczywiście poza torowiskami można pooglądać inne równie ciekawe rzeczy - rynek główny:
http://www.olsza.krakow.pl/~mateusz/orto-foto/Krakow-rynek.jpg
Na koniec:
Jak pierwszy raz odwiedziłem tą strone to całą noc nie spałem tylko "jeździłem" po całej Małopolsce :)
Zdjęcia są bardzo dokładne, ich wadą jest tylko brak informacji o wysokości - to już trzeba odczytać z poziomic, niemniej mogą być bardzo przydatne jako podkładka do kładzenia torów.
Wszystko można obejżeć na stronie:
http://mapy.wrotamalopolski.pl
Pozdrawiam serdecznie i życze miłego podróżowania.
Mateusz.
-
Znamy znamy, bylo juz pare razy ale dzieki za przypomnienie.
Szkoda ze zdjecia maja troche zbyt mala rozdzielczosc (sa po prostu nieostre) i nie widac dokladnie zwrotnic itp.
Pozdr,
Mc
-
Witam!!!
Ostatnio podalem link do tego (wrota małopolski) no i wczesniej tez byl ale to szczegol ;).
Czy ktoś moze zetknal sie z mapami kartograficznymi lub lotniczymi sprzedawanymi przez aero-kluby lub inne jednosti specjalistyczne? Jak takie mapy są dokladne? Czy z tego da sie zrobic dobra trase? O ile wiem to cena jednego arkuszu kosztuje okolo 20 zeto (powierznia dosyc spora - arkusz chyba A1 + CD) - czy to sie oplaca zamowic?
-
Serdeczne dzięki za ten link.. :) Mapy mi sie przydadzą do omijania korków np w Wojniczu :) już znalazłem trase.. 100 krotne dzięki :)
-
A jest jakiś inny układ torów? Na przykład:
- Warszawa
- Kraków
- Władysławowo
Na tych trasach najczęściej jeżdze.