- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Tabor kolejowy => Wątek zaczęty przez: Krzystek60 w 18 Stycznia 2012, 18:34:14
-
Oto nowe EN57-1531 dla Urzędu Marszałkowskiego województwa Pomorskiego, z tego co mi wiadomo ma być ich bodajże 4 ale nie jestem pewny tej informacji.
http://fotokolej.pl/img-en57al-1531-14038.htm
Do administracji: Proszę o przeniesienie wątku do właściwego działu, pomyliły mi sie działy.
-
Grzejcie aparaty... żebym długo nie musiał się prosić. :D
-
Zobaczę co da się zrobić, może nawet kabina będzie.
-
Grzejcie aparaty... żebym długo nie musiał się prosić. :D
Proszę, nie rób mi tego ;( Zresztą tak czy tak bez modyfikacji modelu to nie da rady.
-
Jak tym razem wytłumaczyć nazwę? Było AKM, AKW i inne, ale AL? W lubelskiem też mamy już od kilku miesiecy EN57AL, ale tam to zrozumiałe, bo A - asynchron, L - lubelskie. :) Ale dla pomorskiego? Ciekawe... :)
-
Może po prostu zdecydowali się na taką samą modernizację?
-
Ciężko to rozkminić, w kiblach jest teraz taki bajzel że niedługo sami się pogubią.
-
Jak tym razem wytłumaczyć nazwę? Było AKM, AKW i inne, ale AL? W lubelskiem też mamy już od kilku miesiecy EN57AL, ale tam to zrozumiałe, bo A - asynchron, L - lubelskie. :) Ale dla pomorskiego? Ciekawe... :)
Tak samo dla czego kible Łódzkiego są EN57AKM, dopiero kolejna seria jest AKŁ.
-
Turbokible Kolei Śląskich produkcji NEWAGu nie mają żadnej literki i to moim zdaniem jest najlepsze rozwiązanie (np EN57-1178).
-
W zasadzie takie oznaczenie ma swoje plusy, można szybko odróżnić czy dana jednostka jest po modernizacji lub nie. Jednak oznaczenia te powinny być ujednolicone i wystarczyłaby jedna literka a czyli EN57A. Tymczasem mamy festiwal oznaczeń nie do końca zrozumiałych dla wszystkich, AKM, AKŁ itp. Żeby było ciekawiej niektórym zmodernizowanym kiblom zmienia się oznaczenie na 30xx, oczywiście to nie takie złe lecz brak współgrania i samowola oznaczeń powoduje obecny bałagan. Moim zdaniem powinno wprowadzić się wspólny system oznaczeń dla wszystkich przewoźników, również towarowych nadzorowany przez UTK.
Co do EN57AL-1531 dla Pomorza, oczywiście cieszy fakt że taka jednostka pojawiła się na pomorzu, lecz myślałem że będzie miała malowanie ujednolicone z pozostałymi jednostkami w PR Gdynia czyli:
http://www.stacja-tczew.yoyo.pl/displayimage.php?album=random&cat=0&pos=-11
Niestety wprowadza się kolejny "dziwny" schemat, w dodatku nieciekawy.
-
Odgrzewam kotleta, ponieważ na Podlasiu pojawił się pierwszy podlaski asynchroniczny EN57.
EN57AL-1544 (http://kolejowepodlasie.pl/forum/download.php?id=710&sid=5cf75f2b0473d8ab1efc2c0dd3a60e9f)
Cieszy mnie fakt, że połówkowe pantografy zostały zamontowane "dziobem" do środka członu.
-
Cieszy mnie fakt, że połówkowe pantografy zostały zamontowane "dziobem" do środka członu.
A dla mnie to dziwny widok. Z punktu widzenia pracy takiego patyka, to chyba bez różnicy.
-
Cieszy mnie fakt, że połówkowe pantografy zostały zamontowane "dziobem" do środka członu.
A dla mnie to dziwny widok. Z punktu widzenia pracy takiego patyka, to chyba bez różnicy.
Wg mnie lepiej ciągnąć niż pchać.
-
Chodziło mi wyłącznie o mój gust estetyczny. Moim skromnym zdaniem tak ustawione patyki przydają szybkości :)
Przykładowo EP09 z takimi patykami miałaby "optycznie" +40 do szybkości :)
-
W Elblągu PESY 121N posiadają pantografy połówkowe zamontowane pod włos i okazuje się, że eksploatacja przebiega tak samo, jak w pantografach montowanych normalnie.