- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Bieżące Symulatorowe => Wątek zaczęty przez: EU07-457 w 17 Stycznia 2012, 13:06:00
-
Witajcie,
dążąc do jak największego realizmu związanego również z całą otoczką prowadzenia pociągu postanowiłem stworzyć symulatorowe prawa kierowania. Zdobycie w/w prawa kierowania poprzedzone będzie egzaminami. Zasady zdobywania prawa kierowania przedstawiają się następująco:
1. w dniach od 25 do końca każdego miesiąca będę zbierał listę chętnych (poprzez PW),
2. po zamknięciu listy w przeciągu dwóch tygodni odbędzie się egzamin - termin będzie ogłaszany w tym wątku,
3. po egzaminach w ciągu tygodnia kandydaci, którzy uzyskali wynik pozytywny otrzymają prawa kierowania.
Trochę o samym egzaminie.
Egzamin składał się będzie z dwóch części: pisemnej (testy) i "praktycznej". W części pisemnej obowiązywać będą testy jednokrotnego wyboru składające się z 30 pytań. Poprawna odpowiedź na 25 pytań zalicza egzamin (zagadnienia na końcu postu). Kandydat otrzyma w wyznaczonym terminie (via mail) test, na którym zaznacza poprawną odpowiedź kolorem czerwonym i odsyła do mnie nie później niż 3 dni od momentu otrzymania testu (terminy również będą podawane na bieżąco).
Część "praktyczna" będzie polegać na przejechaniu 3 wyznaczonych scenariuszy zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz poprawne opisanie taśmy z prędkościomierza zapisanej w formacie .jpg lub temu podobnych. Przykład poprawnie opisanej taśmy:
poc. towarowe:
- data,
- seria i nr pojazdu,
- nr pociągu,
- odcinek, na którym jechaliśmy,
- poprawnie zaznaczone hamowanie kontrolne oraz wszystkie postoje,
- imię i nazwisko (lub nick).
poc. pasażerskie:
- data,
- seria i nr pojazdu,
- nr pociągu,
- odcinek, na którym jechaliśmy,
- poprawnie zaznaczone hamowanie kontrolne oraz wszystkie nieplanowe postoje,
- imię i nazwisko (lub nick).
Zagadnienia na egzamin pisemny - znajomość:
- konstrukcji i obsługi pojazdów trakcyjnych,
- przygotowania i zdania pojazdu trakcyjnego do i po pracy,
- działania i obsługi typów hamulców stosowanych na kolejach,
- obsługi aktywnych systemów zabezpieczeń oraz urządzeń radiołączności,
- urządzeń zabezpieczenia ruchu pociągów w zakresie niezbędnym do wykonywania czynności maszynisty,
- sygnalizacji i organizacji ruchu kolejowego,
- zagadnień związanych z przewozem koleją towarów niebezpiecznych,
- zasad postępowania w razie wypadku kolejowego oraz wydarzeń z ludźmi,
- przepisów i instrukcji oraz prowadzenia podstawowej dokumentacji eksploatacyjnej i naprawczej,
- bezpiecznych metod pracy przy urządzeniach elektrycznych.
Zagadnienia mogą się wydawać nie do przebrnięcia, ale praktycznie na wszystkie przeze mnie wypunktowane tematy przy pomocy internetu jesteście w stanie odpowiedzieć.
Na sam koniec. W załączniku macie wzór prawa kierowania oraz świadectwa zdania egzaminu. Jeśli ktoś nie chce podawać swoich danych proszę o zaznaczenie - będzie wpisany tylko nick lub imię i nazwisko. Jeśli projekt się przyjmie, mam na później przygotowane coś nowego, ale to najpierw do konsultacji i akceptacji Administracji. Jeśli coś jest dla was niejasne odnośnie tematu - piszcie.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
EDIT: 25.01.2012r.
Lista osób, które zgłosiły chęć podejścia do egzaminu:
1. @pkp.,
2. @klimczok_mk,
3. @Matz32,
4. @Tomaszek_Lodz,
5. @Niebugoclaw,
6. @djcosmo,
7. @byczek,
8. @PR ZDW,
9. @Sodabeer,
10. @darigrad,
11. @puma2091,
12. @guszym,
13. @railman,
14. @Marcin S,
15. @Exe.
EDIT 06.02.2012:
Otrzymaliście na maila pytania egzaminacyjne. Poprawną odpowiedź zaznaczamy na czerwono i odsyłamy do mnie. Nieprzekraczalny termin odesłania odpowiedzi to 09.02.2012 r. godz. 21.00. Po tym terminie nie przyjmuję odpowiedzi.+
Wydaje mi się, że po sześciu latach przestoju w wątku można do odkleić :)
@macius5991
-
W pełni akceptuję i popieram pomysł.
-
Czy mógłbyś dać przykładową taśmę prawidłowo opisaną?
-
Bardzo dobry pomysł, tylko prosił bym o dobre źródła wiedzy w tym zakresie i testy próbne ;p
-
Kolega @EU07-457 kiedyś już wstawił opisaną taśmę:
http://eu07.pl/forum/index.php/topic,12368.msg123599.html#msg123599
-
Natomiast ja mam dwa pytania do kolegi @EU07-457 - O co ma chodzić w tych "prawach kierowania", na czym ma to polegać, na jakich zasadach ma to działać? Jak takie "prawo" będzie nadawane, jakie niesie ze sobą korzyści?
-
Natomiast ja mam dwa pytania do kolegi @EU07-457 - O co ma chodzić w tych "prawach kierowania", na czym ma to polegać, na jakich zasadach ma to działać?
Jest opisane przecież. W skrócie: sprawdzian teoretyczny i praktyczny. Zdałeś, to masz w pdfie zaświadczenie.
Jak takie "prawo" będzie nadawane, jakie niesie ze sobą korzyści?
Poprzez pdfa. Nie niesienie żadnych korzyści. To rodzaj zabawy...
-
Czy mógłbyś dać przykładową taśmę prawidłowo opisaną?
Proszę. Specjalnie nie fotografowałem całej taśmy, bo pewnie chodziło najbardziej o to, co znajduje się na początku ;) Reszta tak jak pisałem wcześniej - zaznaczamy wszystkie postoje w ruchu towarowym. Na zdjęciu widzimy, że jest jeszcze parę rzeczy więcej wypisanych (jak np. czas pracy lok., czy nr karty pracy), ale to możemy sobie odpuścić.
Bardzo dobry pomysł, tylko prosił bym o dobre źródła wiedzy w tym zakresie i testy próbne ;p
Testów próbnych nie będzie. 3 dni na udzielenie odpowiedzi to mnóstwo czasu ;) Naprawdę, wszystko można znaleźć w internecie. Polecam zapoznać się (choć trochę) z instrukcjami:
- Ir-1,
- Ie-1,
- Ct-1 (lub jej odpowiedniki np. Bt-1),
- Ct-2 (lub jej odpowiedniki np. Bt-1),
- Ir-5,
- Ir-8,
- Ir-9,
- Cw1 (Mw-56) (lub jej odpowiedniki np. Bw-56),
- Cbhp-1 (Mt34-a).
Przykładowe pytanie, które może znaleźć się na teście:
Hamulcem zasadniczym w EZT jest hamulec:
a) pneumatyczny,
b) elektropneumatyczny,
c) elektrodynamiczny.
Każde pytanie będzie zawierać 3 odpowiedzi, z których tylko jedna będzie poprawna.
@Sodabeer, właściwie @Benek napisał wszystko. Samo świadectwo zdania "egzaminu" czy "prawo kierowania" nie niesie ze sobą żadnych korzyści. Jest to forma zabawy połączonej z edukacją. Przy okazji można uzupełnić swoją wiedzę. Udział w projekcie nie jest obowiązkowy i na pewno nikt nikogo nie będzie przymuszał - to ma być nasza pasja, a nie "zło konieczne" ;).
-
A będzie podział na spalinowe i elektryczne pojazdy trakcyjne? Znaczy, o ile tak jest;) Bo ja myślałem o samych spalinówkach;)
-
A będzie podział na spalinowe i elektryczne pojazdy trakcyjne? Znaczy, o ile tak jest;) Bo ja myślałem o samych spalinówkach;)
Tak, w przyszłości jest taki podział planowany. Na chwilę obecną egzaminujemy się na maszynistę elektrycznego.
-
Oki, to ja poczekam, bo elektryki mnie jakoś nie kręcą.
-
Od dzisiaj do końca miesiąca zbieram listę chętnych do "przeegzaminowania". Tak jak pisałem wcześniej - chęć wzięcia udziału w egzaminie wysyłamy do mnie poprzez PW. Lista Użytkowników będzie uaktualniana w pierwszym poście.
Na początek startujemy z elektrycznym "prawem kierowania".
EDIT 01.02.2012r.
Lista na luty zamknięta. "Egzamin" rozpocznie się 06.02. - wtedy wszyscy otrzymacie pytania.
-
A mam pytanie. Co z tym przejechaniem 3 scenariuszy zgodnie z przepisami ? Jak to będziesz kontrolować ? Będziemy mieli nagrać jakiś film ?
-
A mam pytanie. Co z tym przejechaniem 3 scenariuszy zgodnie z przepisami ? Jak to będziesz kontrolować ? Będziemy mieli nagrać jakiś film ?
Ty nie umiesz czytać? Wyraźnie w pierwszym poście wszystko jest napisane. Nie będę tego tutaj przytaczał, bo nie podajemy na tacy.
-
A mam pytanie. Co z tym przejechaniem 3 scenariuszy zgodnie z przepisami ? Jak to będziesz kontrolować ? Będziemy mieli nagrać jakiś film ?
"Taśma" wszystko powie... ;)
-
@ Marcin S faktycznie nie pomyślałem
Brak reakcji na moje uwagi = ostrzeżenie. Proszę stosować zasady pisowni analogicznie jak inni użytkownicy.
REWIZOR
-
Problem w tym, że na chwilę obecną nowe exe nie tworzy plików potrzebnych do stworzenia taśmy. I póki co nie zapowiada się na zmiany w tym kierunku.
-
Problem w tym, że na chwilę obecną nowe exe nie tworzy plików potrzebnych do stworzenia taśmy. I póki co nie zapowiada się na zmiany w tym kierunku.
Dlatego ja np będę korzystał z podstawowego exe z PC2010. ;)
-
A nie lepiej z wersji 231? Robi pliki, oraz jest o niebo lepsza od podstawionej. :)
-
A to właśnie nie przypadkiem exe w wersji 231 "muliło" AI i składy wogóle nie ruszały? Np w scenerii L053-osobowy.
-
Tak.
-
Egzamin teoretyczny uważam za zamknięty - przynajmniej dla niektórych. Wprowadziłem losowo identyfikatory userów, aby nie czuli się niekomfortowo w przypadku niepowodzenia na egzaminie. W związku z tym, że było kilku MaSzynowiczów, którzy zrobili w teście 6 błędów postanowiłem zaliczać egzamin od 24 poprawnych odpowiedzi. Niestety, część z Was podeszła do tego - jak podejrzewam - z marszu robiąc przy okazji po prawie 20 błędów. Nie od wszystkich z Was także otrzymałem odpowiedzi. Niektórzy chyba też nie do końca czytali ze zrozumieniem, ponieważ zaznaczali więcej niż jedną odpowiedź. Lista osób przedstawia się zatem następująco:
1. @1001 niezaliczony
2. @1002 niezaliczony
3. @1003 zaliczony
4. @1004 niezaliczony
5. @1005 zaliczony
6. @1006 nie nadesłał odpowiedzi
7. @1007 nie nadesłał odpowiedzi
8. @1008 nie nadesłał odpowiedzi
9. @1009 niezaliczony
10. @1010 zaliczony
11. @1011 niezaliczony
12. @1012 zaliczony
13. @1013 zaliczony
14. @1014 niezaliczony
15. @1015 niezaliczony
Do części, która nie zaliczyła: w przeciągu 2 dni otrzymacie 10 pytań w formie jak poprzednia. Do zaliczenia należy odpowiedzieć poprawnie na minimum 6 pytań.
Do części, która zaliczyła:
1) przejeżdżacie 3 scenariusze:
- Linia 61 towarowy 2,
- Bałtyk zima na ET41,
- Zwierzyniec osobowy.
2) dołączacie taśmy z przejazdu używając exe rysującego wykresy,
3) taśma powinna być poprawnie opisana z zaznaczeniem wszystkich postojów w przypadku prowadzenia pociągu towarowego oraz nieplanowych postojów w przypadku prowadzenia poc. pasażerskiego wg wzoru podanego przeze mnie wcześniej. Pamiętajcie o hamowaniu kontrolnym - dodam, że może być potrzeba więcej niż raz wykonywania hamowania kontrolnego - zaznaczamy na taśmie wszystkie.
Termin na wykonanie tych 3 jazd to 19.02.2012r. godz. 21.00.
-
Witajcie,
od dziś zaczyna się egzamin poprawkowy. Otrzymaliście na Wasze skrzynki pocztowe zestaw 10 pytań - egzamin zalicza 6 poprawnych odpowiedzi. Tylko jedna odpowiedź w każdym pytaniu jest poprawna. Tak jak poprzednim razem odpowiedz zaznaczamy kolorem czerwonym i odsyłamy do mnie. Termin nadsyłania odpowiedzi to piątek 17.02.2012r. godz. 21.00.
-
Skoro zmieniono nicki uczestników (czego kompletnie nie rozumiem) to poproszę o listę na PW.
-
Skoro zmieniono nicki uczestników (czego kompletnie nie rozumiem) to poproszę o listę na PW.
Prawo do prywatności.
-
Bzdury Benek wypisujesz, zgodziłem się na ten temat i nie widzę powodu ukrywania nicków. Zresztą napisałem czego oczekuję i to nie od Ciebie. Skoro ukrywamy nicki to zostajemy w tej modzie i wyniki tych kolegów, którzy przejdą pomyślnie egzamin, mają być podane również jako ukryte, jak konsekwencja to konsekwencja.
-
Odpowiem, choć nie do mnie te posty kierujesz:
To ja zaproponowałem autorowi ukrycie wyników. Taką praktykę stosuje się dość często, np. na uczelniach oceny przypisuje się numerom indeksów, a nie nazwiskom. Ciężko mi to opisać. Po prostu nie życzyłbym sobie, żeby przy moim nicku było niezaliczone, bo od razu sugeruje to, że ktoś nie jest w stanie pojąć rzeczy związanych z jego hobby - trochę to kompromitujące. Taką wiedzę ma tylko egzaminator (ewentualnie jakaś komisja). Potem oczywiście użytkownik może się pochwalić otrzymanym dokumentem. Jeśli wyniki są jawne, to ja już wiem, że nigdy nie wezmę udziału w takim kursie. Wystarczy się zastanowić czemu wśród nicków nie ma innych osób z zamkniętych grup. Czyżby każdy się czuł na tyle pewnie, że wie, iż nie warto się sprawdzać?
Jeśli jednak autor/autorzy mają inne zdanie, to wypadałoby chociaż o tym poinformować przed rozpoczęciem konkursu. To nie są bzdury. Każdy ma swój pogląd na świat.
-
Dobrze, ze napisałeś to na ogóle jak prosiłem a nie na PW jak to uczyniłeś wcześniej. Dla mnie nie było by wstydem, gdyby było napisane REWIZOR - niezaliczony, po prostu nie posiadałem wystarczającej wiedzy = nie zaliczyłem, jesteś zbyt przewrażliwiony. Paweł długo tworzył ten pomysł za moim poparciem to miała być zabawa. Napisałem wprost do Pawła, ze poproszę o listę na PW, czyli uszanowałem wybór. Ty wtrącasz swoje pięć groszy w coś co NIE BYŁO do Ciebie adresowane, całą zbędna dyskusja zostanie przeniesiona tam gdzie jej miejsce, za moim postem zaczynając.
-
Każdy ma swój pogląd na świat.
Smutne jeśli do poglądu dorabia się filozofię.
Nie widzę nic kompromitującego w niezdanym egzaminie. Powód jest prosty, więcej kompromitacji można sobie zafundować pisząc bzdurne posty, pod własnym, nieukrytym nickiem. Oświadczam też aby nie było, nie przystępuję do egzaminu bo go nie zdam, nie mam odpowiedniej wiedzy i tego się nie wstydzę. Mam nadzieję że kiedyś to się zmieni.
Wystarczy się zastanowić czemu wśród nicków nie ma innych osób z zamkniętych grup. Czyżby każdy się czuł na tyle pewnie, że wie, iż nie warto się sprawdzać?
Daleko idąca konfabulacja.
-
I ja Twoje zdanie szanuję, Ty uszanuj moje.
-
Listę osób z przyporządkowanymi numerami @REWIZOR otrzymał na PW. Widzę, że zabawa przeradza się w jakąś niezdrową rywalizację i obawę przed przysłowiowym wytykaniem palcami. Jeśli chodzi o mnie to, bardzo duży plus mają osoby, które zgłosiły się do udziału w - było, nie było - zabawie. Te pytania są prawdziwymi pytaniami z egzaminów okresowych maszynistów, więc nie widzę powodu, aby komuś ujmować jeśli nie zaliczy. Powtarzam jeszcze raz, jest to forma tylko i wyłącznie zabawy. Swoją drogą, bardzo wielu zagadnień z funkcjonowania symulatora nie ogarniam i też się tego nie wstydzę. Tyle ode mnie.
Temat zamykam - będą się w nim pojawiały tylko istotne informacje dotyczące dalszego przebiegu zabawy.
EDIT: 19.02.2012r.:
Egzamin poprawkowy uważam za zakończony. I tak:
@1001 - zaliczony,
@1002 - zaliczony,
@1004 - zaliczony,
@1011 - zaliczony,
@1014 - zaliczony,
@1015 - zaliczony.
Część praktyczna wygląda tak samo jak dla użytkowników, którzy wcześniej zaliczyli, czyli przejeżdżacie te same scenariusze. Termin końca jazd dla Was to piątek 24.02.2012r. godz. 21.00.
Podsumowując egzamin. Ogólnie wypadł dobrze - na poprawkach nikt nie miał większych problemów. Co do części praktycznej - zaliczyli wszyscy, którzy nadesłali taśmy z przejazdów. Niestety nie od wszystkich z Was otrzymałem taśmy. Kilka osób ma przedłużony termin (z różnych względów) jazd, ale również kilka osób nie nadesłało taśm bez jakiejkolwiek informacji. Część z Was otrzymała już via mail MaSzynowe "papiery" - część otrzyma je niebawem. Wszystkim zdającym gratuluję odwagi i chęci sprawdzenia swojej wiedzy.
EDIT:
Od dnia dzisiejszego, tj. 25.02.2012 do końca miesiąca zbieram chętnych na kolejną turę egzaminów.
Lista osób chętnych do wzięcia udziału w egzaminie:
1. @wider,
2. @solarisu12,
3. @MasterYoda,
4. @Mytnik,
5. @pol102,
6. @JACK67,
7. @Makrov,
8. @edek,
9. @kolejarzostbahn
Egzamin został rozpoczęty - otrzymaliście na swoje skrzynki PW pytania egzaminacyjne. Termin zakończenia egzaminu pisemnego to niedziela, 04.03.2012 r. godz. 21.00
EDIT:
07.03.2012: wyniki egzaminu:
Zakończył się kolejny egzamin pisemny. Muszę przyznać, że wypadł zdecydowanie lepiej od poprzedniego. Ponieważ 4 osoby zrobiły po 6 błędów postanowiłem, że będę zaliczał od 24 poprawnych odpowiedzi. Dwie osoby popełniły więcej niż 6 błędów i będą miały wyznaczony termin "poprawki", jedna osoba nie nadesłała odpowiedzi, ani nie odpisywała na PW podczas próby wyjaśnienia tej sytuacji. Co do osób, które zaliczyły, to proponuję przejechać te same scenariusze, co w poprzednim egzaminie. Jednocześnie proszę taśmy wysyłać poprzez PW - mam małe kłopoty z pocztą.
Wyniki egzaminów przedstawiają się następująco:
@1020 - zaliczony,
@1021 - zaliczony,
@1022 - niezaliczony,
@1023 - zaliczony,
@1024 - zaliczony,
@1025 - zaliczony,
@1026 - niezaliczony
@1027 - niezaliczony (nie nadesłał odpowiedzi),
@1028 - zaliczony.
-
Mieliśmy wysłać odpowiedzi mailem, a ja od 18 szukam tego maila... i nie widzę go.
-
Wyślij poprzez PW
-
Witajcie,
kolejną turę egzaminów uważam za zakończoną. Część z Was podeszła do tematu mało profesjonalnie, tzn. zgłosiła chęć udziału w egzaminie, a po otrzymaniu pytań nie nadesłała odpowiedzi. Inni zaliczyli część pisemną, natomiast nie nadesłali taśm w terminie (bez żadnego wyjaśnienia). Osoby, które wszystko pozaliczały otrzymały "papiery" poprzez PW.
Od dnia 25.03.2012r. do końca miesiąca otwieram listę na kolejny egzamin.
Lista osób na egzamin:
1. @EU40,
2. @DRE,
3. @MKdudu,
4. @Cezar,
5. @epoka9.24,
6. @FedEx,
7. @PanMechanik,
8. @mk1992,
9. @Antonio16622,
10. @nseries070,
11. @hubo221,
12. @q443,
13. @aragorn37.