- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc w tworzeniu => Wątek zaczęty przez: pozdze w 04 Stycznia 2012, 13:11:29

Tytuł: Problem z 3Dsmax-em.
Wiadomość wysłana przez: pozdze w 04 Stycznia 2012, 13:11:29
Od kilku dni nie mogę niczego zapisać w mojej scenerii ponieważ przy probie zapisu wyskakuje taki oto błąd (screen w załączniku). Kupiłem dziś dodatkowy RAM i teraz mam 3,5GB (było 2GB) a mimo to problem nadal występuje. Dodam ze sceneria jest bardzo rozbudowana. Jest łącznie 1130km torów, 870km trakcji elektrycznej, 660km dróg. Czy możliwe jest że program więcej już nie potrafi uciągnąć i na tym finito? Czy też jest jakiś sposób na uzdrowienie sytuacji?
Tytuł: Odp: Problem z 3Dsmax-em.
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 04 Stycznia 2012, 13:19:24
Wiki podaje takie coś http://pl.wikipedia.org/wiki/Brak_pami%C4%99ci
Out Of Memory (OOM) jest patologicznym stanem komputera kiedy cała pamięć wirtualna została przydzielona. System operacyjny (dobrym przykładem jest Linux) próbuje odzyskać pamięć i wyjść ze stanu Out Of Memory wywołując nisokopriorytetowy proces, mechanizm zwany potocznie OOM Killer.

Działające procesy które napotykają się na stan Out Of Memory, próbując zarezerwować pamięć, używając funkcji malloc(), napotykają błąd. Dobrze napisane programy powinny być przygotowane na taką sytuację, jednakże wiele z nich nie jest. Próba zarezerwowania pamięci bez sprawdzenia zwróconego stanu nazywa się "niesprawdzony malloc" ("unchecked malloc").
Czyli ten błąd ma bardziej związek z pamięcią wirtualną na to wychodzi. Spróbuj ją zwiększyć.
Tytuł: Odp: Problem z 3Dsmax-em.
Wiadomość wysłana przez: Benek w 04 Stycznia 2012, 13:19:50
A nie możesz zaufanej osobie przesłać źródeł, by sprawdziła u siebie? Z takim km torów to będziesz miał solidne "zatrzęsienie".
Tytuł: Odp: Problem z 3Dsmax-em.
Wiadomość wysłana przez: mechatronik w 04 Stycznia 2012, 13:25:41
@pozdze, a nie próbowałeś może ręcznie dorzucić trochę pamięci wirtualnej (zwiększyć zakres)? Pamiętam, że dawno dawno temu grzebałem w ustawieniach jak miałem bardzo podobny błąd. Fakt faktem rewelacji nie uzyskałem (mułowato komputer działał) ale błąd się nie powtórzył.
Tytuł: Odp: Problem z 3Dsmax-em.
Wiadomość wysłana przez: Quark-t w 04 Stycznia 2012, 13:29:27
Spróbuj też może ukryć niektóre elementy.
Tytuł: Odp: Problem z 3Dsmax-em.
Wiadomość wysłana przez: pozdze w 04 Stycznia 2012, 13:38:07
Spróbuj też może ukryć niektóre elementy.
Zadam pytanie jakiego nie powinienem zadawać. Jak to się robi/ukrywa?  Tzn; sam myślę żeby dopracować już trakcje elektryczną na tip-top, wyeksportować do .inc  i usunąć z 3dsa. Na jakiś czas powinno pomóc. Co do pamięci wirtualnej to jest ustawiona na max i jest wykorzystywana w niecałych 10 procentach. Zatrzęsienie występuje, ale ja się tym nie przejmuję. Dla mnie bardziej liczy się możliwość jazdy kibelkiem z Łodzi do Częstochowy :) Może któryś z Was sprawdzić w menadżerze zadań ile pamięci pozera sam świeżo odpalony 3dsmax u Was? U mnie jest to 140 MB. Myślę, że dziś wieczorem czeka mnie reinstalacja systemu i 3dsmaxa.
Tytuł: Odp: Problem z 3Dsmax-em.
Wiadomość wysłana przez: Quark-t w 04 Stycznia 2012, 13:40:42
Wybierz elementy, których nie chcesz mieć w widoku. Najprościej przez Scenery explorera, przefiltrujesz sobie po nazwach, potem PPW i select in scene. A potem tylko view - hide selected. Ja zauważyłem u siebie wówczas mniejsze zużycie pamięci, o szybszym działaniu samego 3dsa nie wspominając.
Tytuł: Odp: Problem z 3Dsmax-em.
Wiadomość wysłana przez: Benek w 04 Stycznia 2012, 13:41:53
U mnie 160 zżera max. Ja pracuję na warstwach, ale jak najedziesz na obiekt i klikniesz prawym, to znaleźć możesz opcję Hide.
Pochwal się choćby screenem jak znajdziesz chwilę. Częstochowa oblegana ze wszystkich stron :D
Tytuł: Odp: Problem z 3Dsmax-em.
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 04 Stycznia 2012, 13:46:15
Chłopaki wirtualna pamięć to inaczej Stronicowana czy Niestronicowana?
Tytuł: Odp: Problem z 3Dsmax-em.
Wiadomość wysłana przez: pozdze w 04 Stycznia 2012, 14:02:02
No chyba to pierwsze.
Tytuł: Odp: Problem z 3Dsmax-em.
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 04 Stycznia 2012, 14:03:18
Ok dzięki. Nie znam się aż tak na PC. Zaraz zobaczę jak jest u mnie z tymi zasobami. Stronicowana 214, Niestronicowana 73.
Tytuł: Odp: Problem z 3Dsmax-em.
Wiadomość wysłana przez: pozdze w 04 Stycznia 2012, 14:13:42
Ukrycie połowy scenerii opcją "zaznacz ->hide" na nic się zdało. Zapadła decyzja o reinstalacji systemu :-) Nie widzę innego wyjścia.
Tytuł: Odp: Problem z 3Dsmax-em.
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 04 Stycznia 2012, 14:21:12
@pozdze możesz też spróbować zrobić defragmentacje dysków.
Tytuł: Odp: Problem z 3Dsmax-em.
Wiadomość wysłana przez: Mutopompka w 04 Stycznia 2012, 14:27:43
Polekku. :] NIC NIE PRZEINSTALOWYWUJ!

Odpalasz 3DS-a z jakiego systemu? XP, Vista, Win7 ? Jeśli odpalasz DOWOLNY program w systemie 32bitowym) MAX ilość pamięci, jaką może zaadresować system dla aplikacji to tylko 4GB. Pomimo, że pamięci będziesz miał i tak więcej w systemach 32bitowych będa po prostu niewykorzystane.

W Twoim przypadku, pomimo, że 3DSMax wykorzystuje TYLKO 140MB pamięci (tyczy się to tylko samego programu) A ten z kolei musi obsłużyć dość skomplikowaną "trasę", jak napisałeś dość rozbudowaną.

Nic nie napisałeś o rodzaju systemu, jaki masz zainstalowany. Gdy masz 32bitowy to może pomóc "wymuszenie" przydziału pamięci na 3GB na aplikację a nie na 2GB jak domyślnie system przydziela.


Aby poprawić te "niedociągnięcie" musiałbyś wyedytować plik boot.ini (ukryty) i systemowy na partycji aktywnej (przeważnie C:) i dopisać przełącznik 3GB do sekcji uruchomieniowej Twojego systemu.

Tytuł: Odp: Problem z 3Dsmax-em.
Wiadomość wysłana przez: pozdze w 04 Stycznia 2012, 17:53:52
Koncepcja mutopompki okazała się trafna!