- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc doraźna => Rainsted => Wątek zaczęty przez: Irek_Wd w 21 Grudnia 2011, 15:19:12

Tytuł: Rainsted "nie widzi" nowego taboru
Wiadomość wysłana przez: Irek_Wd w 21 Grudnia 2011, 15:19:12
Witam. Pobrałem najnowszego EN57-20XX i chcę nim pojechać. Dałem mu ładnie "sprawdź posiadany tabor", ale wpisy do scenerii sobie odpuściłem ze względów bezpieczeństwa (żeby niczego nie sknocić). Otwarcie przyznaję - nie znam się na wpisach do scenerii i nie chcę nic przy nich kombinować. Czy można to ominąć? Poza tym chcę mieć ten brzeszczot gotowy do podmiany za inny skład. nawet skład AI.
Tytuł: Odp: Rainsted "nie widzi" nowego taboru
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 21 Grudnia 2011, 15:22:17
Wpisy do scenerii przecież niczego nie psują no chyba, że są źle sformułowane to wtedy tak. Napisz od początku co dokładnie zrobiłeś.
Tytuł: Odp: Rainsted "nie widzi" nowego taboru
Wiadomość wysłana przez: MasterYoda w 21 Grudnia 2011, 15:45:02
Można ominąć. Ja tylko zastąpiłem byka na TD kiblem. A jak chce pojechać na jakiejś scenerii to tylko jednorazowo w starterze podmieniam składy pamiętając jednak o odpowiednich połączeniach pomiędzy członami.
Tytuł: Odp: Rainsted "nie widzi" nowego taboru
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 21 Grudnia 2011, 15:52:52
Generalnie trzeba pamiętać, że stosując wpis do scenerii danego pojazdu, jest to wpis na stałe. Czyli za każdym razem wczytując tą scenerię mamy do wyboru ten dany skład. To o czym piszesz @MasterYoda można znaleźć na forum, wspominam o tym już @macius5991 odnośnie wątku EN57-20xx.
Wpis, który podałeś jako pierwszy służy do stałej zmiany składu w scenerii. Jesteś początkującym użytkownikiem, dlatego prościej będzie Ci używać tego: KLIK. (http://eu07.pl/forum/index.php/topic,7036.msg181193.html#msg181193)
Tytuł: Odp: Rainsted "nie widzi" nowego taboru
Wiadomość wysłana przez: MasterYoda w 21 Grudnia 2011, 15:57:36
I właśnie ze względu na to w instrukcji "instalacji" taboru nie powinno być zapisu o dodaniu wpisów do scenerii. Większość nowych userów nie wie o co chodzi a na dodatek wprowadza to ich w błąd bo sądzą że aby tabor w ogóle działał należy dodać wpis co jest nie prawdą.
Tytuł: Odp: Rainsted "nie widzi" nowego taboru
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 21 Grudnia 2011, 16:02:52
Tia ciekawe, czyli mam rozumieć chcesz za każdym razem dodawać np ten sam wagon po kilka razy za pomocą zakładki Składy/Dostępne pojazdy do edycji składu/Składy na scenerii. Skoro tak to powodzenia życzę.
Tytuł: Odp: Rainsted "nie widzi" nowego taboru
Wiadomość wysłana przez: MasterYoda w 21 Grudnia 2011, 16:06:42
Nie @Sawi źle mnie zrozumiałeś ale ja też nie do końca sprecyzowałem. Chodziło mi o to że jak ktoś będzie chciał to na forum znajdzie instrukcje jak dodać wpis do scenerii.  Mało który "zielony" user będzie się od razu rzucać na grzebanie we wpisach.
Tytuł: Odp: Rainsted "nie widzi" nowego taboru
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 21 Grudnia 2011, 16:17:37
W sumie tak jest ze wszystkim, że nic nie jest zbyt proste, ale po pewnym czasie jeśli wykazujemy chęci, nauka nie idzie w las. Te wpisy do scenerii są po to podane, by jak ktoś nie wie jak to zrobić za pomocą edytora składów w starterze Rainsted zrobi to sam, za pomocą właśnie takiego wpisu, bo wystarczy jedynie go skopiować i wkleić w dowolnej scenerii.
Tytuł: Odp: Rainsted "nie widzi" nowego taboru
Wiadomość wysłana przez: MasterYoda w 21 Grudnia 2011, 16:19:20
Z tym ze wystarcza chęci to racja. Wiem sam po sobie.
Tytuł: Odp: Rainsted "nie widzi" nowego taboru
Wiadomość wysłana przez: Irek_Wd w 21 Grudnia 2011, 16:55:54
No dobra dobra,ale edytor właśnie nie widzi tego brzeszczota nie wiem czemu,a chcę go mieć dostępnego w edycji składu.
Tytuł: Odp: Rainsted "nie widzi" nowego taboru
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 21 Grudnia 2011, 17:05:15
Powtórzę jeszcze raz, napisz od początku do końca w jaki sposób u siebie umieściłeś nowego SPOTa. W skrócie wystarczy pobrać paczkę z wersją TGA lub DDS zależnie od posiadanej przez nas wersji paczki całościowej (mowa o PC 2010), wypakować pobraną paczkę i foldery po jej wypakowaniu (wyciąć bądź skopiować jak kto woli) wkleić do głównego folderu symulatora. Oczywiście należy pamiętać, że wersja DDS jest dla PC 2010 DDS, a TGA dla PC 2010 TGA. Nie należy mieszać wersji, bo potem robi się niepotrzebny bałagan w paczce całościowej i takie mieszanie może spowodować rożne problemy.
Tytuł: Odp: Rainsted "nie widzi" nowego taboru
Wiadomość wysłana przez: szczawik w 21 Grudnia 2011, 17:31:25
Prosze o usuniecie.
Tytuł: Odp: Rainsted "nie widzi" nowego taboru
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 21 Grudnia 2011, 17:35:11
@szczawik przecież @Irek_Wd napisał, że to zrobił.
Dałem mu ładnie "sprawdź posiadany tabor
Tytuł: Odp: Rainsted "nie widzi" nowego taboru
Wiadomość wysłana przez: MasterYoda w 21 Grudnia 2011, 17:38:27
A czy @Irek_Wd dodał taki wpis do pliku textures.txt?

EN57-2009_RA.tga=6BA,EN57-2000-RA,EN57-2009-RA
EN57-2009_RB.tga=6BB,EN57-2000-RB,EN57-2009-RB
EN57-2009_S.tga=6BS,EN57-2000-S,EN57-2009-S
EN57-2040_RA.tga=6BA,EN57-2000-RA
EN57-2040_RB.tga=6BB,EN57-2000-RB
EN57-2040_S.tga=6BS,EN57-2000-S
Tytuł: Odp: Rainsted "nie widzi" nowego taboru
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 21 Grudnia 2011, 17:42:46
Nie widzę takiej potrzeby dodawania tych wpisów, bo @szogun umieścił w paczce przecież gotowy plik textures.txt  w którym te wpisy są.
Tytuł: Odp: Rainsted "nie widzi" nowego taboru
Wiadomość wysłana przez: MasterYoda w 21 Grudnia 2011, 17:44:16
No racja zapomniało mi się. Czyli nie ma bata... @Irek_Wd coś musiał skopać przy rozpakowaniu.
Tytuł: Odp: Rainsted "nie widzi" nowego taboru
Wiadomość wysłana przez: Irek_Wd w 22 Grudnia 2011, 08:16:28
Wypakowałem wszystko tak jak było. Każdy do odpowiedniego katalogu. Co więc mogło pójść nie tak?
___________________________________________________________________________________
STORNO: Wgrałem U-boota jeszcze raz ,ale kabina jest biała bez przezroczystych szyb. wiem - ten temat był już na forum,ale tym razem pobrałem wersję TGA. Mam paczkę TGA więc nie wiem o co mu chodzi.
Tytuł: Odp: Rainsted "nie widzi" nowego taboru
Wiadomość wysłana przez: Mutopompka w 22 Grudnia 2011, 12:03:15
@ Irek_Wd Jeśli samo nei chce, zrobimy to "ręcznie" :)

Odszukaj w głównym katalogu symulatora pliczku o nazwie RAINSTED.INI i do wyedytuj. Następnie znajdź sekcje TRAINSET, która wygląda mniej więcej tak:
...
[TRAINSET]
TRAINSET0=EU07_IC-001+BC+BD+BD+BD+BD+BC+BC+BC
TRAINSET1=EU07_IC-013+152A+152A+152A+152A+152A+152A+152A+152A+152A+152A+152A+152A+152A+...
TRAINSET2=ET41-200-A+ET41-B
TRAINSET4=EU07_IC-013+152A+152A+152A+152A+152A+152A+152A+152A
W tej sekcji dopisz następującą linijkę: TRAINSETx=EN57RA_KD-2009+EN57S_KD+EN57RB_KD gdzie x to liczba określająca pozycję na liście składów do wyboru. W tym przypadku będzie to 5, w Twoim może być inna.

Gdy to już będziesz miał "wklepane" założymy nowy wpis do magazynu składów, czyli: zjedź na sam dół pliku RAINSTED.INI i wklep/wklej poniższe:
[TRAINSETx]
00=node 900 0 EN57RA_KD-2009 dynamic PKP\EN57-2000_V1 EN57-2009_RA 6BA  0 headdriver 55 0 enddynamic
01=node 900 0 EN57S_KD-2009- dynamic PKP\EN57-2000_V1 EN57-2009_S 6BS  0 connected 55 0 enddynamic
02=node 900 0 EN57RB_KD-2009- dynamic PKP\EN57-2000_V1 EN57-2009_RB 6BB  0 connected 3 0 enddynamic
jednocześnie pamiętając, iż x oznacza pozycję składu w magazynie składów w Twoim przypadku.

Potem zapisz plik i odpal ponownie starter @Ra, wybierz trasę oraz prawym klawiszem myszki zmień skład, który chcesz podmienić na Spota i wybierz go z listy. Następnie pozostaje Ci tylko uruchomienie symulatora i załadowanie trasy.

W przypadku niepowodzenia z ładowaniem pokaż zawartość pliku log.txt mieszczącym się w głównym katalogu symulatora.
[/code]
Tytuł: Odp: Rainsted "nie widzi" nowego taboru
Wiadomość wysłana przez: Irek_Wd w 22 Grudnia 2011, 13:54:50
@ mutopompka Czy ja czegoś przypadkiem nie mówiłem o wpisach? Jeśli chodzi o loga to proszę bardzo. Niby wszystko jest ok,ale kabina jest biała i bez przezroczystości szyb.
Tytuł: Odp: Rainsted "nie widzi" nowego taboru
Wiadomość wysłana przez: szogun w 22 Grudnia 2011, 13:56:57
W eu07.ini
defaultext tgai powinno hulać.
Tytuł: Odp: Rainsted "nie widzi" nowego taboru
Wiadomość wysłana przez: Irek_Wd w 22 Grudnia 2011, 20:03:55
Gra i buczy. temat można zamknąć.
Tytuł: Odp: Rainsted "nie widzi" nowego taboru
Wiadomość wysłana przez: DABROWSKI81 w 03 Lutego 2012, 10:12:52
@ Irek_Wd Jeśli samo nei chce, zrobimy to "ręcznie" :)

Odszukaj w głównym katalogu symulatora pliczku o nazwie RAINSTED.INI i do wyedytuj. Następnie znajdź sekcje TRAINSET, która wygląda mniej więcej tak:
...
[TRAINSET]
TRAINSET0=EU07_IC-001+BC+BD+BD+BD+BD+BC+BC+BC
TRAINSET1=EU07_IC-013+152A+152A+152A+152A+152A+152A+152A+152A+152A+152A+152A+152A+152A+...
TRAINSET2=ET41-200-A+ET41-B
TRAINSET4=EU07_IC-013+152A+152A+152A+152A+152A+152A+152A+152A
W tej sekcji dopisz następującą linijkę: TRAINSETx=EN57RA_KD-2009+EN57S_KD+EN57RB_KD gdzie x to liczba określająca pozycję na liście składów do wyboru. W tym przypadku będzie to 5, w Twoim może być inna.

Gdy to już będziesz miał "wklepane" założymy nowy wpis do magazynu składów, czyli: zjedź na sam dół pliku RAINSTED.INI i wklep/wklej poniższe:
[TRAINSETx]
00=node 900 0 EN57RA_KD-2009 dynamic PKP\EN57-2000_V1 EN57-2009_RA 6BA  0 headdriver 55 0 enddynamic
01=node 900 0 EN57S_KD-2009- dynamic PKP\EN57-2000_V1 EN57-2009_S 6BS  0 connected 55 0 enddynamic
02=node 900 0 EN57RB_KD-2009- dynamic PKP\EN57-2000_V1 EN57-2009_RB 6BB  0 connected 3 0 enddynamic
jednocześnie pamiętając, iż x oznacza pozycję składu w magazynie składów w Twoim przypadku.

Potem zapisz plik i odpal ponownie starter @Ra, wybierz trasę oraz prawym klawiszem myszki zmień skład, który chcesz podmienić na Spota i wybierz go z listy. Następnie pozostaje Ci tylko uruchomienie symulatora i załadowanie trasy.

W przypadku niepowodzenia z ładowaniem pokaż zawartość pliku log.txt mieszczącym się w głównym katalogu symulatora.
[/code]

Witam ! Chciałem się dowiedzieć jak wy to zrobiliście ze wam sniga , ja robiłem jak jest tu napisane i nie ma nic takiego , chyba ze mam inna wersje bo mam 1.0.99.9000 kto mi pomoże ?