- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Na warsztacie => Wątek zaczęty przez: ET21-622 w 21 Grudnia 2011, 11:11:03
-
Witam. Chciałem zaproponować lepszej jakości tekstury oświetlenia czoła. Gdyż obecne wygląda za bardzo sztucznie. Oto moja propozycja. 1 Screen przed 2 i 3 Po. Chciałbym wiedzieć jakie jest wasze zdanie, i czy warto.
EDIT: Poniżej zamieszczam zdjęcia, na których bazowałem.
-
Skoro wygląda lepiej, to warto. Jedynie wydaje mi się, że lampy halogenowe są zbyt żółte, ale być może można je do takiego stanu przygasić. Trzeba by też pomyśleć nad dwoma stopniami jasności świateł.
-
I żeby ktoś nie napisał, że to paint. są to foto tekstury z moich zdjęć.
-
@ET21-622 zarzuć fotką, wtedy będzie to definitywny dowód i unikniemy zbędnej dyskusji. Ja tam wierzę, ale wiesz jacy są ludzie.
-
No - zupełnie inaczej to wygląda! Jestem jak najbardziej za. Prawda, że obecne światło odbiega trochę od tych w rzeczywistości. Pomysł bardzo dobry :)
Co do zdjęcia to chyba każdy zobaczy, że to jest z oryginalnego zdjęcia... :)
-
Halogeny halogenami, ale chyba najbardziej odczuwalny jest brak tekstur tradycyjnych reflektorów.
-
Co Ty piszesz. To teraz niby jak są zrobione reflektory? Paintem? Uwielbiam takie komentarze...
-
BLAcKboY - jeżeli posiadasz jakiś cyfrowy aparat z możliwością regulacji parametrów ekspozycji (większość ma, telefony średnio) - zrób sobie zdjęcie żarówki z różnymi czasami naświetlania - raz będzie żółta jak u ET21-622, raz biała jak na obecnych teksturach.
-
No super, na stacje się na daje, na szlak już nie.
-
Ooo to mnie zaskoczyłeś, czemu się nie nadaje na szlak?
-
Zapewne dlatego, ze światła są zblindowane. Tyle, że w czasie mijania z innymi pociagami maszynista ma obowiązek światła przyciemnic, więc chyba niewiele to przeszkadza, a wygląda lepiej.
-
Czyli mam rozumieć, to coś na zasadzie używania świateł długich gdy mijamy pojazd z naprzeciwka?
-
Czyli mam rozumieć, to coś na zasadzie używania świateł długich gdy mijamy pojazd z naprzeciwka?
Tak.
-
Myślę, że pomysł na tekstury które przedstawiłem mogły by się zdać w przyszłości. Jak by wykombinowano przyciemnienie oświetlenia czoła. jedynie jakie poprawki na dzień dzisiejszy można wprowadzić, to światło czerwone. Ew. białe, ale w nocy nie będzie dobrze to wyglądać.
-
Tekstury mają wyglądać jak reflektory nieprzyciemnione i tyle. Oczywista oczywistość że na screenach są przyciemnione. Chyba że coś w exe się zmieni i będziemy mieli możliwość przyciemnienia.
BTW http://eu07.pl/forum/index.php?action=dlattach;topic=7953.0;attach=33143;image (http://eu07.pl/forum/index.php?action=dlattach;topic=7953.0;attach=33143;image), http://eu07.pl/forum/index.php?action=dlattach;topic=7953.0;attach=33136;image (http://eu07.pl/forum/index.php?action=dlattach;topic=7953.0;attach=33136;image)
-
Co Ty piszesz. To teraz niby jak są zrobione reflektory? Paintem? Uwielbiam takie komentarze...
Na pewno nie paintem, obstawiam GIMPa.
-
@Szogun, zauważ, że parametry ekspozycji dobierane były na czoło lokomotywy, a nie żarówkę. Zresztą, dyskusja sprowadza się do pytania "co widzę, jak patrzę bezpośrednio w reflektor"...
-
Nie wiem czy mój pomysł na coś się przyda. Ale skoro mamy jedną smugę, to czemu by nie zrobić drugiej. O co chodzi? Już mówię.
Zrobić światła mijania oraz długie. Urealnić trochę symulator poprzez właśnie dodanie opcji przyciemniania świateł. Włączając światła mamy krótszą smugę i światła słabiej świecą (mijania), po wyłączeniu opcji przyciemniania świateł nakłada się inna smuga o dalszym zasięgu (długie). Z pewnością jest to do wykonania oraz wymaga pracy, ale w końcu dążymy do stworzenia jak najbardziej realnej symulacji.
-
Wiesz, że to kwestia exe?
-
Wiesz, że to kwestia exe?
Tak, wiem. Temu napisałem w jakiś sposób, że jest to też kwestia przyszłości :)
-
Skoro chcesz już coś realnego dodać to wiedz, że w nocy jazda na zwykłych światłach jest zerowa, widać tylko lekką smugę światła, natomiast jak załączysz długie to jest konkret...Więc jak w maszynie odpalisz zwykłe, to masz jakby długie w realu.
-
A ja się zastanawiam, czy nie da się zrobić czegoś na wzór poświaty wokół reflektorów (podobnie jak ma to miejsce ze smugami).
To znaczy: zamiast zapalania samych 'kółek' - reflektorów, zapalały się reflektory wraz z (żółtą) otoczką z kanału alpha.
Mój obrazek podglądowy - zrobiony na szybko - mniej więcej zobrazuje o co chodzi: to w czarnych kółkach to fragment tekstury odpowiadający za zapalone reflektory - czyli zapalony reflektor + rozchodzące się dookoła światło.
Pytanie czy jest to wykonalne (ingerencja w model na poziomie mapowania)? Skoro można przypisać zapalanie reflektorów - czyli zmiana fragmentu tekstury - to de facto można poeksperymentować z nieco innym rozwiązaniem.
-
Poczekajcie troszkę, będzie programowo robione ;)
W semaforach już jest:
-
Tekstury mają wyglądać jak reflektory nieprzyciemnione i tyle.
Dlaczego? Przecież to, co prawie zawsze widzisz na czole lokomotywy to właśnie reflektory przyciemnione.
Skoro chcesz już coś realnego dodać to wiedz, że w nocy jazda na zwykłych światłach jest zerowa, widać tylko lekką smugę światła, natomiast jak załączysz długie to jest konkret...
Z tym "konkretem" to bym nie przesadzał ;) Halogeny owszem, ale zwykłe żarówki...
-
Wybacz, akurat pisząc post miałem na myśli światła zmodernizowanego gagarina ;)
-
Jeśli mogę zapytać o to bo dwa razy zostałem skasowany w innym wątku :(
Wiec był kiedyś projekt innego sposobu oświetlania terenu przed lokomotywą bardziej realistyczny, a nie za pomocą mlecznego 'smuga.tga' - http://eu07.pl/forum/index.php/topic,10275.30.html (http://eu07.pl/forum/index.php/topic,10275.30.html)
Co się stało z nim i dlaczego dalej jest oświetlane za pomocą 'smuga.tga'?? Czy chodzi o FPSy?
-
To był mistyczny stary SPKS, z którym sam nie wiem co się stało. Na razie są ważniejsze sprawy jak oświetlenie, a i Twoje wątki zostały usunięte, bo co chwila ktoś o to samo pyta,a jak jeden poszedł na bocznicę, to wiadomo, że to pytanie ilekroć zostanie napisane, to i tak poleci, a po 2:
Nie sugerować się proszę filmikami z Youtube, co już nieraz było mówione...
EOT
-
A ja się zastanawiam, czy nie da się zrobić czegoś na wzór poświaty wokół reflektorów (podobnie jak ma to miejsce ze smugami).
Na chwilę obecną można coś takiego zrobić, wstawiając teksturę poświaty na plane umieszczony przed reflektorem i z ustawionym HeadLightXX_on jako parent.
-
Pomijając fakt że kolejność renderingu może zafundować nam różne kwiatki. Poza tym na stałe za bardzo waliłoby MSTSem, takie efekty musiałyby być regulowane z poziomu EXE mniej więcej na zasadzie smugi.