SHP | CA |
0s | 2s |
2s | 4s, wlaczenie buczka od CA zakladajac, ze wlacza sie po trzech sekundach |
[nacisniecie grzybka] | |
3s | [off] |
Czy ty prawda, że na przycisk zbijania czuwaka można położyć coś ciężkiego, co miałoby niby spowodować, że można zapomnieć o wciskaniu?
Czy ty prawda, że na przycisk zbijania czuwaka można położyć coś ciężkiego, co miałoby niby spowodować, że można zapomnieć o wciskaniu? Jakoś wydaje mi się to mało prawdopodobne..Można jak najbardziej, ale na starej wersji czuwaka na SM42. Miałem okazję na takiej maszynie jechać gdzie przycisk nożny czuwaka był skręcony śrubą. Jako, że maszyna była na manewrach i miałem chwilkę odkręciłem śrubę i po zwolnieniu przycisku załączył się buczek i chwilę później zwaliło powietrze. Z tym, że zaznaczam, że to był baaardzo stary czuwak, który się cudem uchował a na nowszych rozwiązaniach tak nie zrobisz :).
Nie zapominając również o EW55 ;) Gwoli ścisłości, to w którą stronę poruszał się nastawnik w tych ezetach? W przeciwną stronę niż w EN57 mam rację?W pierwszych EN57 był identyczny nastawnik, wyposażony w grzybek od czuwaka pasywnego.
Nie było też PSR, na każdą następną pozycję nastawnik można było przestawić po zapaleniu odpowiedniej kontrolki.
PSR był we wszystkich jednostkach wyposażonych w wał kułakowy. Jedynie w EW51,52,53 była możliwość jego pominięcia przełącznikiem w kabinie.To może inaczej, na początku lat 70 w poprzednim stuleciu (jakieś 40 lat temu), miałem możliwość dość często "zasiąść" za sterami EN57 (może był też EN56). Za każdym razem powtarzano mi że następną pozycję nastawnika można wrzucić po zapaleniu odpowiedniej kontrolki. Wynika z tego że nie było PSR, lub był powód aby mimo wszystko dokładać pozycje oszczędnie.
Czy ty prawda, że na przycisk zbijania czuwaka można położyć coś ciężkiego, co miałoby niby spowodować, że można zapomnieć o wciskaniu? Jakoś wydaje mi się to mało prawdopodobne..
I na parowozach też było SHP.Jakiś przykład podparty wiarygodnym źródłem lub zdjęciem? Jakoś ciężko mi w to uwierzyć ;)
Wydaje mi się, że to jest atrapa ;)Co prawda o Ol49 ale jest:
W trakcie eksploatacji na niektórych parowozach montowano też urządzenia SHP, zmieniano instalację elektryczną oraz instalowano zdmuchiwacze sadzy.http://parowozy.net/parowozy/ol49
(...)Co do tego jak taka instalacja wyglądała to wydaje mi się ze nie było tam lampek tylko sam gwizdek (...)