- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc doraźna => Wątek zaczęty przez: TheArejon w 06 Grudnia 2011, 15:41:41
-
Chciałbym się spytać czy dokładnie te linijki odpowiadają za moc hamowania? W jaki sposób modyfikując je mogę zwiększyć lub zmniejszyć moc hamowania na poszczególnych pozycjach kranu zasadniczego np. EU/EP07.
-1 0.7 -1 9 Pneumatic
0 0.5 -1 9 Pneumatic
1 0.44 -1 9 Pneumatic
2 0.40 -1 9 Pneumatic
3 0.36 -1 9 Pneumatic
4 0.32 -1 9 Pneumatic
5 0.28 -1 9 Pneumatic
6 0 -1 35 Pneumatic
-
Właściwie w tej tabelce nie regulujesz "mocy" hamowania tylko parametry Kranu maszynisty. parametry hamulca takie jak wymiary i ilość cylindrów przełożenie przekładni hamulcowej ilość klocków reguluje się w innej części chk.
Tu masz tak:
pierwsza kolumna to numer pozycji -1 to napełnianie 0 jazda dalej hamowanie
druga to wartości ciśnienia w PG w MPa (0,7 0,5 itd)
trzecia to używa się w przypadku EP w kiblach.
czwarta to przepływ powietrza przez kran (9 itd)
Moim zdaniem ta tabelka jest lekko nieprawidłowa ale ostatnio w zakresie fizyki jakieś dziwne rzeczy się dzieją.
-
Domyślam się, że chcesz, aby skład hamował bardziej. W takim wypadku zmieniasz ciśnienie w PG (przypisujesz inne, niższe wartości), jednakże tylko do 0,34 MPa — poniżej hamowanie będzie cały czas takie samo.
-
No takie akurat parametry występują w wydanej ostatnio EP09, a jakie linijki odpowiadają wtedy za moc,siłę hamowania, trochę dziwnie to wygląda jeżeli jedzie się składem np. 9 wagonowym, prędkość ok 80km/h, a hamowanie do 0 występuje w kilkanaście sekund. Chodzi mi bardziej o lżejsze hamowanie.
-
No wiesz w EP09 pracuje jeszcze hamulec ED.
Reszta parametrów hamulca jest w linijce Brake i Cntrl.
-
trochę dziwnie to wygląda jeżeli jedzie się składem np. 9 wagonowym, prędkość ok 80km/h, a hamowanie do 0 występuje w kilkanaście sekund.
Hamowanie awaryjne (0 num)? Jeśli tak, to o to w nim chodzi.
-
Akurat wiem dokładnie co to znaczy hamowania, a nagłe hamowanie.
-
@Kacu chodziło o hamowanie z 80 do 0 km/h a nie nagłe, przynajmniej tyle wywnioskowałem z posta.
-
Hamowanie nagłe może być z dowolnej prędkości.
Jakie to były wagony? Czy były załadowane? Jakim stopniem zahamowałeś? Jak miałeś nastawione hamulce w wagonach? Jakie było nachylenie tamtego odcinka? To wszystko jest ważne i wpływa na drogę hamowania.
Jeśli chcesz zmniejszyć stopień hamowania, możesz podwyższyć ciśnienie w przewodze głównym, przy czym nie może ono być za wysokie, bo nie przekroczy się progu czułości hamulców w wagonach.
-
A można wiedzieć jakie linijki wpisu w chk. muszę edytować ? Odpuśćmy EP09, dajmy EU/EP07.
-
Użyj szukajki: http://eu07.pl/forum/index.php/topic,13925.msg144171.html#msg144171 :]