- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Symulator => Wątek zaczęty przez: Przemek w 04 Grudnia 2011, 18:10:18
-
Witam.
Mam następujący problem: nie potrafię ustalić w jaki sposób udało mi się kilka razy pociągnąć skład pośpieszny (trasa zwierzyniecka). Umiem uruchomić elektrowóz EU07, podłączyć go do składu, a problem pojawia się przy przechodzeniu z kabiny A do B. Wszystko to robię zwracając baczną uwagę na instrukcje napisane w pliku readme. Wiem, że to, o czym piszę może wydawać się banałem dla bardziej zaawansowanych użytkowników Forum, ale mi już opadają ręce. Otóż po przejściu do drugiej kabiny silniki wyłączają się i pociąg nie chce ruszyć.
Moje pytanie jest następujące: czy całą procedurę uruchamiania EU07 mam powtarzać, będąc w kabinie drugiej?
-
Przed przejściem do drugiej kabiny opuszczasz pantografy? Jak tak to czy potem pamiętasz żeby je podnieść? Uprzedzając kolejne pytania: nie trzeba opuszczać pantografów przed przejściem do drugiej kabiny.
-
Witam.
Wiem, że to, o czym piszę może wydawać się banałem dla bardziej zaawansowanych użytkowników Forum, ale mi już opadają ręce. Otóż po przejściu do drugiej kabiny silniki wyłączają się i pociąg nie chce ruszyć.
Moje pytanie jest następujące: czy całą procedurę uruchamiania EU07 mam powtarzać, będąc w kabinie drugiej?
Przechodząc do kabiny B wyłącznik szybki, sprężarka i przetwornica wyłączają się automatycznie tak nie powinno być ale jest. Więc jak przechodzisz z kabiny A do B to musisz je ponownie załączyć. Inaczej lok nie ruszy.
-
nie trzeba opuszczać pantografów przed przejściem do drugiej kabiny.
Zależy od lokomotywy.
-
Przed przejściem do drugiej kabiny opuszczasz pantografy?
Nie. Odpowiedź Sawiego mi bardzo pomogła. Dzięki. Chciałbym się jeszcze dowiedzieć, co oznacza radiowy komunikat "dwójka jest zamknięta", który słyszę po doczepieniu wagonów do lokomotywy, ale jeszcze przed pojawieniem się sygnału zastępczego. Następnie słyszę, że "pośpieszny będzie przejeżdzał po waszej lewej stronie". Domyślam się, że chodzi o mój skład, natomiast nie wiem, o kogo chodzi kiedy pada słowo "wasza" lewa strona. Potem przejeżdżam pierwszy semafor i widzę semafor karzełkowy świecący na niebiesko - z tego, co wyczytałem mam czekać aż zacznie świecić na matowo. Czekam więc i czekam, ale nic się nie dzieje. Zdecydowałem się dopisać to wszystko do tego wątku, bo nadal wałkuję trasę zwierzyniecką - pociąg pośpieszny.
-
Zakończyłeś manewry, wyjeżdżasz na szlak, więc sygnalizatory manewrowe Cię nie dotyczą.
-
Chciałbym się jeszcze dowiedzieć, co oznacza radiowy komunikat "dwójka jest zamknięta", który słyszę po doczepieniu wagonów do lokomotywy, ale jeszcze przed pojawieniem się sygnału zastępczego. Następnie słyszę, że "pośpieszny będzie przejeżdzał po waszej lewej stronie". Domyślam się, że chodzi o mój skład, natomiast nie wiem, o kogo chodzi kiedy pada słowo "wasza" lewa strona.
Tor numer 2 jest zamknięty, a pośpieszny (czyli nasz skład) będzie przejeżdżał po lewej stronie pociągu sieciowego stojącego właśnie na torze numer 2 (na łuku za stacją).
-
Potem przejeżdżam pierwszy semafor i widzę semafor karzełkowy świecący na niebiesko - z tego, co wyczytałem mam czekać aż zacznie świecić na matowo. Czekam więc i czekam, ale nic się nie dzieje. Zdecydowałem się dopisać to wszystko do tego wątku, bo nadal wałkuję trasę zwierzyniecką - pociąg pośpieszny.
Białe matowe ;) Tak jak pisali poprzednicy, jak robisz manewry - interesują cię sygnały manewrowe, jak jedziesz jako pociąg - nie interesują Cię. Sz jest podany jako sygnał dla jazdy pociągowej