- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc w tworzeniu => Wątek zaczęty przez: kacp3r w 27 Listopada 2011, 18:01:53

Tytuł: Fizyka spalinowozu-co i jak?
Wiadomość wysłana przez: kacp3r w 27 Listopada 2011, 18:01:53
Witam,

Postanowiłem w ostatnim czasie zająć się fizyką dla SP47. Dla mnie wyjściowym plikiem .chk jest wersja pochodząca od SU46. O ile zmiana masy, prędkości maksymalnej, maksymalnego obciążenia, wymiarów(to na koniec, ponieważ testy przeprowadzam na modelu su46) nie stanowi dla mnie problemu, to nie jest w stanie rozgryźć elementu odpowiedzialnego za charakterystykę pracy przy odpowiednich ustawieniach nastawnika. Byłbym bardzo wdzięczny za poradę o wyliczaniu poszczególnych elementów oraz zmiany tych wartości, które są istotne dla poszczególnych lokomotyw. Przy tworzeniu fizyki będę bazował na https://groups.google.com/group/pl.misc.kolej/msg/f428b35fe0d0687f?hl=pl&&q=archiwum+trakcji (https://groups.google.com/group/pl.misc.kolej/msg/f428b35fe0d0687f?hl=pl&&q=archiwum+trakcji) + http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/ace9a08e001e6ac4.html (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/ace9a08e001e6ac4.html).

Pozdrawiam,
kacp3r

Tytuł: Odp: Fizka spalinowozu-co i jak?
Wiadomość wysłana przez: youBy w 27 Listopada 2011, 18:17:04
Te dane to niestety za mało. Musisz dysponować jeszcze charakterystyką prądnicy głównej i silników trakcyjnych, dane te jest bardzo ciężko zastąpić czymkolwiek innym w sensowny sposób.
Tytuł: Odp: Fizyka spalinowozu-co i jak?
Wiadomość wysłana przez: kacp3r w 27 Listopada 2011, 19:09:18
Tu będzie niestety ciężko, ponieważ dysponuje tylko podstawowymi danymi znamionowymi , zaś odnalezienie charakterystyki jest raczej niemożliwe(chyba, że ktoś ma posiada takowe), więc zależy mi na jak najbardziej najbardziej dokładnym (oczywiście w stosunku do obecnych warunków) stworzeniu charakterystyki dla SP47.

ED: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/5fa47e0479b82f0c.html (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/5fa47e0479b82f0c.html) z artykułu http://omgili.com/newsgroups/pl/misc/kolej/gomenqo721newsonetpl.html (http://omgili.com/newsgroups/pl/misc/kolej/gomenqo721newsonetpl.html) - czy to się nada? Wtedy zostaje kwestia silników trakcyjnych. Jest może jakaś analogia pomiędzy tymi z SU46 a SP47 (niby różnica literką w modelu, ale...)?
Tytuł: Odp: Fizyka spalinowozu-co i jak?
Wiadomość wysłana przez: youBy w 27 Listopada 2011, 20:01:04
Jeśli coś znajdę, dam tutaj znać.
Tytuł: Odp: Fizyka spalinowozu-co i jak?
Wiadomość wysłana przez: kacp3r w 29 Listopada 2011, 09:46:08
Czy przy obecnym exe jest możliwość uzależnienia bocznikowania od prędkości pojazdu? Czy któryś forumowiczów byłby w stanie wytłumaczyć mi proces obliczania parametrów  pracy silnika do chk?
Tytuł: Odp: Fizyka spalinowozu-co i jak?
Wiadomość wysłana przez: youBy w 29 Listopada 2011, 15:10:16
To zależy, jaki typ bocznikowania chcesz uzyskać. Każda lokomotywa ma to zrobione w zupełnie inny sposób, stąd exe zawiera i tak specjalne procedury dla każdej spalinówki. OIDP to SP47 jest uwzględniona, stąd też włączanie bocznikowania przy prędkości 55 km/h jest możliwe.