- Symulator MaSzyna -
Hyde Park => Bieżące kolejowe => Wątek zaczęty przez: pioko17 w 25 Listopada 2011, 20:59:35
-
Patrzcie i podziwiajcie, jak będą wyglądać nowe jednostki, które już wkrótce zastąpią zdezelowane EN94. :)
http://www.rynek-kolejowy.pl/28999/Nowy_pociag_WKD_prawie_gotowy.htm
-
Oby służyły dobrze. Co do siedzeń typu metro, to zrobili to lepiej niż w EN71ASKMT, bo przynajmniej jakiś sensowny odstęp między siedzeniami jest. Wiadomo co potem będą robić z EN94? Zmiana z 600V na 3000V? To prawie jak rewolucja w SKMie pod koniec lat 70tych.
-
Ciekawy wygląd i kolory. Ładnie się prezentuje od wewnątrz. Pozostaje tylko czekać na ich wprowadzenie :)
-
Wiadomo co potem będą robić z EN94?
Wtedy EN94 będą już raczej stały na bocznicy albo na złomie, więc nie sądze, aby mieli wobec nich jakieś inne plany. :) Mnie bardziej ciekawi co zrobią z 6-cio letnim EN95. ;)
-
Myślę, że EN95 to nie będzie problemem dla WKD. Tym bardziej, że to produkt PeSy to będzie można za jednym zamachem wszystko przemienić, o ile już ten WKDowski nie jest przystosowany też do 3000V (szczerze się tym aż tak nie interesowałem).
-
EN95 mają tylko 600V.
BTW Tak przypadkiem spostrzegłem, patrz, który post wysłałeś. :D
-
EN95 były paskudne a te tradycję przejęły. Na wizkach wyglądało to o wiele lepiej!
-
EN95 bez problemu można przerobić na 3kV. Co do EN94 to wszystkie trafią na szrot, żaden nie zostanie zachowany, nawet do celów muzealnych. Niestety zadecydował brak miejsca gdzie można by go trzymać, oraz to że nie mógł by jeździć.
-
Mogli by je sprzedawać tak jak Konstale 13N. Zyskali by na tym, a jednostki przeżyły by jeszcze parę lat w rękach innych ludzi.
-
Tylko czy by się to opłacało? 13N są wyprzedawane (tak, obecnie, możesz iść do TW i kupić) po około 10 000 zł / wagon.
-
EN94 jeździło i względnie się nie psuło, no chyba że wymusiło pierwszeństwo na ciężarówce w Podkowie ;)
A EN95 jak patrzę, to za często Grodziska nie odwiedza. Jak te nowe tak będą działać jak EN95 to dojazd do Warszawy będzie wielką loteria.
A zima, to będzie dopiero zabawa jak połowa składów nie dojedzie.
-
Tak, to jest pewne, że EN95 będzie przebudowany na 3000 V. Te nowe mają być wielosystemowe, a zmiana napięcia w 2013 nocą. Potem właśnie nastąpi przebudowa EN95 na 3000 V i likwidacja przetwornicy na 600 V w tych nowych. A EN94 pójdą na złom, ewentualnie jedna sztuka do muzeum.
A układy hamulcowe to dzieło zespołu z IPS Tabor w Poznaniu, na którego czele stoi mój krewny...
Design składów bardzo mi się nie podoba. Na wizualizacjach wyglądał o niebo lepiej. No ciekawe, jak będą się sprawować...
-
Jak się będą sprawować ? Podejrzewam że jak reszta produktów Pesy, czyli jak zostaną tylko one, to WKD czeka paraliż, zwłaszcza zimą.
-
2 Grudnia ( Piątek ) EN95-001 pojechała na testy do Nowej Wsi Wielkiej i spowrotem do Bydgoszczy. Wyjechała ok godziny 18. Zdjęcia mam w komórce.
-
Zdjęcia mam w komórce.
To się podziel :)
-
2 Grudnia ( Piątek ) EN95-001 pojechała na testy do Nowej Wsi Wielkiej i spowrotem do Bydgoszczy. Wyjechała ok godziny 18. Zdjęcia mam w komórce.
Zaraz, zaraz... Coś mi tu nie gra. Czy masz na myśli EN95-01, który od 2004 roku jest w WKD, czy te nowe pojazdy tak nazwano?
-
UWAGA! - Właśnie do Grodziska Mazowieckiego zawitał nowy zestaw trakcyjny 33WE przyciągnięty przez SM. Stację Grodzisk - Piaskowa minęła o godzinie 9:36. Mam nadzieję że już nie długo się nią przejedziemy.
-
No no, ten 33WE wygląda całkiem całkiem. Więcej na ten temat tego ezeta znajdziecie w linku pierwszej wiadomości.
Co do EN94 to wszystkie trafią na szrot, żaden nie zostanie zachowany, nawet do celów muzealnych. Niestety zadecydował brak miejsca gdzie można by go trzymać, oraz to że nie mógł by jeździć.
Ehhh brak słów, taki szacunek dla pojazdów, które służyły ponad trzydzieści lat. Przynajmniej by mogli jeden egzemplarz zostawić, a nie wszystko pociąć. Gdzie tu logika, gdzie jej sens? Jakby nie spojrzeć to tabor historyczny i jak tak dalej będą postępować z taborem, to dla przyszłych pokoleń historyczny tabor zostanie tylko na papierze.
-
Zdjęcia nowego składu już w Grodzisku.
http://gmfk.pl/cpg144/displayimage.php?pid=65986
http://gmfk.pl/cpg144/displayimage.php?pid=65987
-
Będą jeździły w składach dwu wagonowych?
BTW: Czyżby w oddali stał 401Da?
-
BTW: Czyżby w oddali stał 401Da?
Tak, to Ona przyciągnęła ją z Pruszkowa.
-
Będą jeździły w składach dwu wagonowych?
Tak, bo mają tylko po jednej kabinie. Ludzie, czemu nie czytacie postów, a potem zadajecie pytania na które była odpowiedź?
araz, zaraz... Coś mi tu nie gra. Czy masz na myśli EN95-01, który od 2004 roku jest w WKD, czy te nowe pojazdy tak nazwano?
Chodzilo o EN97, Exe się pomylił. EN95 nie może o własnych siłach jeździć po sieci PLK.
-
EN97 już w planowym ruchu - http://youtu.be/4Uc-X18q2p4 (http://youtu.be/4Uc-X18q2p4). Całkiem fajnie śpiewa przy rozruchu.
-
Moim zdaniem ta nowa jednostka wygląda okropnie. Nie miałem okazji się nią przejechać - domyślam się, że będzie spora przyjemność z jazdy i taka zmiana jest bardzo potrzebna, szczególnie dla wszystkich, którzy po dwa razy dziennie kursują z Wawy do Grodziska, albo Milanówka na okrutnie wyprofilowanych plastikowych siedzeniach EN94. Niemniej jednak szkoda tego "starego" klimatu wukadki (mam na myśli wygląd i charakterystyczne kołatanie przy jeździe) :) W ogóle ktoś pamieta jeszcze drzwi harmonijkowe w EN94? :D To były wesołe czasy :D