- Symulator MaSzyna -
Hyde Park => Bieżące kolejowe => Wątek zaczęty przez: marek_n0 w 17 Października 2011, 19:09:25
-
Witam, chcę się zapytać jaka jest droga hamowania na linii 273, czy to jakoś się oblicza?
-
Od Głogowa do podg Drzeńsko jest 1000m. Możliwe, że dla całej L273 jest 1000m aczkolwiek gdzieś zapodziały mi się Dodatki nr 1 dla reszty wspomnianej linii i nie jestem w 100% pewien.
-
Dalej do Szczecina jest tak samo.
-
A to jakoś się oblicza czy ustalają np. tak że gdy maksymalna prędkość na danym odcinku wynosi powiedzmy 120km/h to droga hamowania wynosi X metrów albo max. V=80km/h to droga hamowania jest mniejsza od wspomnianego wcześniej X-a?
-
Nie, nie oblicza się tego. Są w przepisach ustalone odległości (400/500, 700, 1000, 1300) oraz prędkości, od których taka droga powinna być (dla linii nowo budowanych).
-
W Id-1?
-
Akurat ustalanie drogi hamowania przez PLK woła o pomstę do nieba. Świetny przykład mamy tego co dzieje się na CMK. Komuś nagle wpadła fantazja, aby podnieść wymagany procent masy hamującej ze 110% do 150%. Czym to jest podyktowane? Profil nagle się zmienił?
Inna sytuacja: Przy drodze hamowania na 1000m przy prędkości 120 km/h wymagany procent wynosi najwyżej 99%. Nagle w rozkładzie ustala się wymagany procent hamowania 133% z drogi hamowania 700m! PLK nie ma zielonego pojęcia o ustalania drogi hamowania.
Mogę wymienić więcej przypadków durnego wyznaczania wymaganego procentu, ale forum nie jest od tego.
-
Wielkie dzięki za odpowiedź.