- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Tabor kolejowy => Wątek zaczęty przez: noid w 02 Września 2004, 21:42:18

Tytuł: po co w EU-07 dwa hamulce??
Wiadomość wysłana przez: noid w 02 Września 2004, 21:42:18
tzn chodzi o ten główny i pomocniczy....po co to?
Tytuł: po co w EU-07 dwa hamulce??
Wiadomość wysłana przez: EU07-483 w 02 Września 2004, 22:24:54
Łopatologicznie mówiąc to:

Hamulec pomocniczy działa TYLKO na lokomotywe (przydaje sie do jazdy luzem)
Hamulec główny działa na cały skład (a wiec hamując nim, hamujesz cały skład)
Tytuł: po co w EU-07 dwa hamulce??
Wiadomość wysłana przez: noid w 02 Września 2004, 22:27:17
a w przypadku pociągu sieciowego (PS-00) po co są dwa??
Tytuł: po co w EU-07 dwa hamulce??
Wiadomość wysłana przez: Maciek-34120 w 02 Września 2004, 22:27:44
Moze sie troche powtorze ale jeszcze dodam troche :-)
Hamulec glowny sluzy do hamowania calego skladu wraz z lokomotywa (hamuja wagony i lokomotywa) a hamulec pomocniczy to jest hamulec samej lokomotywy. Np gdy lokomotywa jedzie luzem to wtedy sie go uzywa bo szybciej dziala. Tak samo przy jezdzie ze skladem mozna hamowac glownym tuz przed samym zatrzymaniem popelnic (odhamowac) zeby wagony byly od razu gotowe do odjazdu po zatrzymaniu i zeby ruszanie bylo plynne i gdy juz odhamujemy a pociag sie lekko toczy do mozna dohamowac hamulcem lokomotywy az do zatrzymania...
Tytuł: po co w EU-07 dwa hamulce??
Wiadomość wysłana przez: Maciek-34120 w 02 Września 2004, 22:32:40
W EZT tez sa dwa tak jak i wlasnie w sieciowym...
Tytuł: po co w EU-07 dwa hamulce??
Wiadomość wysłana przez: EU07-457 w 02 Września 2004, 22:35:01
Zawór główny służy do sterowania hamulcem zespolonym pociągu, czyli za jego pośrednictwem hamują wszystkie hamulce w składzie pociągu (oczywiście, jeżeli są włączone), natomiast hamulcem dodatkowym hamujesz tylko samą lokomotywę.
Tytuł: po co w EU-07 dwa hamulce??
Wiadomość wysłana przez: Paul w 03 Września 2004, 14:12:59
Cytat: "Maciek-34120"
W EZT tez sa dwa tak jak i wlasnie w sieciowym...


To pomocniczy działa na pierwszy człon czy co?
Tytuł: po co w EU-07 dwa hamulce??
Wiadomość wysłana przez: EU07-457 w 03 Września 2004, 14:30:56
Cytat: "Paul"
Cytat: "Maciek-34120"
W EZT tez sa dwa tak jak i wlasnie w sieciowym...


Tak się zastanawiam i nie mogę dojść, gdzie jest w EN57 drugi hamulec. No, chyba że chodzi o to, że hamulcem zasadniczym jest pneumatyczny (tym mechanik hamuje podczas kontrolnego), a dodatkowym ep.
Tytuł: po co w EU-07 dwa hamulce??
Wiadomość wysłana przez: Radkos07 w 03 Września 2004, 14:51:29
Cytuj
W EZT tez sa dwa tak jak i wlasnie w sieciowym...
A od kiedy, jeśli można wiedzieć?
Tytuł: po co w EU-07 dwa hamulce??
Wiadomość wysłana przez: EU07-457 w 03 Września 2004, 15:02:52
Cytat: "Radkos07"
Cytuj
W EZT tez sa dwa tak jak i wlasnie w sieciowym...
A od kiedy, jeśli można wiedzieć?


Też się nad tym zastanawiałem o jaki drugi hamulec może chodzić, ale nie mam pojęcia. Może o ręczny? ;)
Tytuł: po co w EU-07 dwa hamulce??
Wiadomość wysłana przez: Maciek-34120 w 03 Września 2004, 17:52:36
No o reczny oczywiscie :-)))))
Tytuł: po co w EU-07 dwa hamulce??
Wiadomość wysłana przez: Radkos07 w 03 Września 2004, 22:52:43
Cytuj
No o reczny oczywiscie
No jeśli ten hamulec bierzemy pod uwagę, to siódemka ma w tym wypadku 3 hamulce...
Tytuł: po co w EU-07 dwa hamulce??
Wiadomość wysłana przez: prof_klos w 05 Września 2004, 17:35:54
EU07 ma 3? A to nie wiedziałem...
Zasadniczy,pomocniczy,a ten trzeci to jak sie nazywa?
Tytuł: po co w EU-07 dwa hamulce??
Wiadomość wysłana przez: Jaco w 05 Września 2004, 18:23:38
Cytat: "prof_klos"
EU07 ma 3? A to nie wiedziałem...
Zasadniczy,pomocniczy,a ten trzeci to jak sie nazywa?


Hamulec ręczny - w kabinie na tylnej ścianie jest koło hr.