- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Tabor kolejowy => Wątek zaczęty przez: Tyrystor w 09 Października 2011, 21:03:38
-
Orientuje się ktoś jaką masę ma pantograf AKP4E z wkładkami grafitowymi i miedzianymi?
-
AKP-4E - 380 kg, masa ślizgacza 12,5 kg (Cu)
AKP-1 - 352 kg, masa ślizgacza 14 kg (Cu)
-
Dziękuję.
-
Na wszelki wypadek gdybyś potrzebował jeszcze jakiś danych odnośnie AKP-1 czy AKP-4E:
-
AKP-4E na 150? A to nowość.
-
Mógłbyś napisać coś więcej? Teraz nie wiadomo czy podana w tej publikacji prędkość jest zbyt duża czy za mała… Prosiłbym o rozwiniecie wypowiedzi bo mam inne jeszcze źródła odnośnie AKP-4E i inną prędkość tam podali.
-
AKP-4E od zawsze były na 125.
-
…na 125.
Na wstępie zapytam 125 czego? km/h czy mph bo jeszcze ktoś pomyśli, że to drugie ;). W publikacji poświęconej lokomotywie ET21 maksymalna dopuszcza prędkość jazdy dla AKP-4E wynosi 180 km/h i co zaznaczył autor "AKP-4E jest przystosowany do dużych prędkości powyżej 125 km/h". Natomiast poprzedni skan pochodzi z książki o EZT EN57 gdzie ta prędkość jest mniejsza i wynosi 150 km/h. Ogólnie ciekawa sprawa aczkolwiek różnice te mogą wynikać z prób jakie przeprowadzano. To, że pantograf (załóżmy) jest przeznaczony do eksploatacji na 125km/h nie oznacza, że przy 150 km/h nie uzyskamy odpowiedniej komutacji ślizgacza z przewodem jezdnym. Jedynym problemem w takim przypadku będzie to, że pantograf (jako konstrukcja) oraz ślizgacz będę się za szybko zużywać a co za tym idzie znacząco wzrośnie awaryjność. Możliwe, że te rozbieżności w publikacjach właśnie stąd się wzięły (mowa o 125 km/h i 150 km/h bo 180 km/h to faktycznie trochę za dużo). W wolnej chwili poszukam u źródeł, chyba, że ktoś ma dostęp do dokumentacji z początków gdy AKP-4E weszły do użycia? ;>
btw i tak pytanie ile waży pantograf zamieniło się w śledztwo dlaczego raz podają 150 km/h raz 180 km/h a pantograf oficjalnie na 125 km/h ;))
-
Z ciekawości sprawdziłem - książka o EU07 podaje 125 km/h. I tak też się stosuje - u nas AKP-4E tylko na EU/EP07 można spotkać.