- Symulator MaSzyna -

Hyde Park => Bieżące kolejowe => Wątek zaczęty przez: LukaszBDG w 22 Września 2011, 13:59:07

Tytuł: Max. prędkości pociągów towarowych.
Wiadomość wysłana przez: LukaszBDG w 22 Września 2011, 13:59:07
Witam.
Zastanawia mnie jedna rzecz. Jaka jest maksymalna (dopuszczalna) prędkość pociągów towarowych. Sprawa jest dość łatwa, kiedy prędkość szlakowa nie przekracza 80/h. A co jeśli na szlaku jest >100. Wyhamować brutto 3200 przy dajmy na to 100/h to wydaje się niemożliwe. Interesuje mnie, czy istnieje sztywny przepis regulujący dopuszczalną prędkość przy szlakowych o większych prędkościach.
Tytuł: Odp: Max. prędkości pociągów towarowych.
Wiadomość wysłana przez: Damo w 22 Września 2011, 14:09:25
Ja wiem tylko że prędkość maksymalna pociągu towarowego zależy od masy hamującej. Czyli jak mamy ciężki pociąg to w tedy nie wolno nam przekraczać 70/80 km/h. Są również lekkie towary gdzie można lecieć 100 km/h. Więc jeśli mamy szlakową np. 120 km/h to my i tak nie możemy lecieć szybciej niż 70/80 czy 100 km/h - wszystko zależy od masy hamującej.
Tytuł: Odp: Max. prędkości pociągów towarowych.
Wiadomość wysłana przez: mmaciek3905 w 22 Września 2011, 14:21:16
Oraz z tego co wiem to cysterny max. 80km/h. Nie jestem oczywiście pewien tego, to jedynie info zasłyszane. Jeżeli mówie źle to poprawcie :)
Tytuł: Odp: Max. prędkości pociągów towarowych.
Wiadomość wysłana przez: janek32 w 22 Września 2011, 14:24:03
Kiedyś @EU07-457 pisał o tym w temacie "Nasze taśmy ze służb":
Tak się zastanawiam dlaczego bardzo dużo ludzi jeździ pociągami towarowymi z prędkościami jak dla pociągów pasażerskich. Standardowa prędkość w ruchu towarowym to 70 km/h.
Natomiast nie wiem, jakie pociągi mają większe prędkości.
Tytuł: Odp: Max. prędkości pociągów towarowych.
Wiadomość wysłana przez: EU07-457 w 22 Września 2011, 14:44:45
Witam.
Zastanawia mnie jedna rzecz. Jaka jest maksymalna (dopuszczalna) prędkość pociągów towarowych. Sprawa jest dość łatwa, kiedy prędkość szlakowa nie przekracza 80/h. A co jeśli na szlaku jest >100. Wyhamować brutto 3200 przy dajmy na to 100/h to wydaje się niemożliwe. Interesuje mnie, czy istnieje sztywny przepis regulujący dopuszczalną prędkość przy szlakowych o większych prędkościach.

Każdy przejazd odbywa się na podstawie rozkładu jazdy. Maksymalna prędkość na danym odcinku linii nie musi się pokrywać z prędkością określoną dla danego pociągu. Wyobraźmy sobie sytuację, gdzie należy ściągnąć gdzieś ze stacji wagony po wykolejeniu (Vmax = 30 km/h), a maszynista jedzie 120 km/h, bo widzi na W27 "dwunastkę". Maszynistę obowiązują prędkości zawarte w rozkładzie jazdy niezależnie od tego, czy są one niższe od maksymalnej prędkości na danym odcinku linii. Maksymalną prędkość określa przewoźnik składający wniosek o przydzielenie trasy pociągu.
Wykaz maksymalnych prędkości dla pociągów towarowych znajdziemy w załączniku do regulaminu przydzielania tras:
http://www.plk-sa.pl/fileadmin/Oferta/Regulamin_2010_2011/Zalaczniki_1-9/P_10-11_Z_2.1T_w.2.pdf

Tak nawiasem mówiąc, to te 3200 ton brutto czasami lepiej "trzyma" niż 700 ton z kontenerami ;)