- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc w tworzeniu => Wątek zaczęty przez: hejnal w 30 Sierpnia 2004, 18:16:24

Tytuł: Kanał alpha
Wiadomość wysłana przez: hejnal w 30 Sierpnia 2004, 18:16:24
Czy ktoś wie jak w Gimpie lub Photoshopie (ewentualnie w Paint Shop Pro) zrobić przezroczystą teksture do maszyny?? Bo mnie te maski nie chcą działać:(
Chodzi mi o opis po koleji co należy robić by zrobić taką teksturę.

PS W szukajce tego niema. Przydała by się porządna dokumentacja.
Tytuł: Kanał alpha
Wiadomość wysłana przez: uetam w 31 Sierpnia 2004, 08:33:44
nalezy tgatollem zrobic kanal alpha. wystarczy dobrze poszukac w internecie a napewno sie znajdzie...
Tytuł: Kanał alpha
Wiadomość wysłana przez: hejnal w 31 Sierpnia 2004, 17:16:57
Fajny ten tgatool i fajnie sie wnim tą alphe robi ale nadal mam problem. Kiedy biorę teksture standardową z maszyny np. wózek do SM42 to jest ok ale kiedy daje na model swoją teksture to jej wogule nie ma choć w logu piszę że jest ok. Coś zatem źle tą teksturę robie, więc proszę o napisanie krok po kroku co i jak.
Tytuł: Kanał alpha
Wiadomość wysłana przez: Paul w 31 Sierpnia 2004, 18:13:49
A jaki ma rozmiar? Wys. i szer. muszą być potęgami dwójki, np. 1024x128.
Tytuł: Kanał alpha
Wiadomość wysłana przez: hejnal w 01 Września 2004, 21:47:18
Dzięki za rady, wkońcu sie udało :)
Tytuł: Kanał alpha
Wiadomość wysłana przez: EP08_015 w 01 Września 2004, 22:44:53
hmmmmmm super to może teraz czas powstawiać szyby do lokomotyw i w kabinie tego brakuje troche.....
Tytuł: Kanał alpha
Wiadomość wysłana przez: pROSiAczek w 02 Września 2004, 07:58:47
szyby od dawna moglyby byc (chocby za pomoca Photoshopa zrobione jako background => background eraser). problem w tym ze wnetrze loka trzeba zrobic w modelach, ktorych nie mozna prowadzic (EP09 np.)... i tych co mozna samemu ale AI prowadzi (EU07 - to akurat latwiejsze bo kabiny istnieja)
Tytuł: Kanał alpha
Wiadomość wysłana przez: hejnal w 02 Września 2004, 13:13:31
O tym już było pisane że dopiero w nebuli będą szyby bo każda kabina jest fpsożerna. Do tej pory jest tylko jedna kabina (w pociągu który prowadzimy). Ale można by zbudawać kabiny uproszczone (tylko mniej wiecej zarys detali i jakaś ładna takstórka) ale trzeba zmienić program by dawał w dumbach i pociągach AI te uproszczone kabiny. Ale to chyba też ciężko będzie :/
Tytuł: Kanał alpha
Wiadomość wysłana przez: EP08_015 w 02 Września 2004, 13:22:23
A czemu program ma to dawać? nie może być to część modelu?
Pozatym bardzo ładnie model wygląda z szybami np model z TRS 2004 nie ma tam w środku kabiny a szyby ładnie się błyszczą w słońcu. Bart zrobił ładny model ET41 i EU07 naprawde taki detal jak szyby jest w miare istotny. Ale jak się domyslam szyba to jakas przezroczysta tekstura. Nie może ona być bardziej lub mniej przezroczysta? NP sm03 już miała szyby i extra to wyszło moim zdaniem.

Wiem że dopiero w nebuli to będzie ok ale podyskutować o tym mozna troche.
Tytuł: Kanał alpha
Wiadomość wysłana przez: pROSiAczek w 02 Września 2004, 13:48:55
zrobic polprzezroczystosc czy mniejsza przezroczystosc niz 100% to problem malutki, jak napisalem powyzej istotnym jest to ze modele dumb nie wyswietlaja kabiny. wersja gdzie teksturka jest dolozona w modelu raczej trudne w realizacji, bo dla AI musialaby byc inna wersja (z teksturka wewnatrz), dla prowadzonego loka model po staremu (bez teksturki wewnatrz). a co do szyby to odbijanie sie slonca w nich razcej odpada ze wzgledu na definicje swiatla w obecnej wersji maszyny. OIDP to (jakby mialo byc inaczej) nebula pozwolic moze na takie cos, ale czy ktos wzial to pod uwage nie wiem...
Tytuł: Kanał alpha
Wiadomość wysłana przez: EP08_015 w 02 Września 2004, 14:06:08
A ta teksturka w środku musi być? koniecznie. Modele trs2004 nie mają są w środku puste. Przecież nie będziemy specjalnie do środka zaglądać do innych modeli. Oczywiście super by było jakby było coś widać ale czy aż tak konieczne to jest? Może chociaż warto by było zrobić z tym jakieś pruby i ocenic co lepsze czy model jak dotychczas czy model pusty ale z szybami.

Pytanie mam jeszcze jak to jest że w jeździe nocnej z daleka widać światła su45 i eu07 a nie widać ich w innych modelach. Chodzi mi o przednie reflektory.
Tytuł: Kanał alpha
Wiadomość wysłana przez: hejnal w 02 Września 2004, 15:14:49
Cytat: "EP08_015"
A ta teksturka w środku musi być? koniecznie. Modele trs2004 nie mają są w środku puste.


W przeciwieństwie do maszyny TRAINZY nie uznają modeli bez tekstur. Muszą mięć choćby najbardziej prymitywną tektsure by model został wczytany. Natomiast wśrodku nie są puste. Mają kabinę tylko beż oprzyżądawania czyli to co proponowałem kilka postów wyżej. Jeśli nie zrobisz kabiny choćby w formie pudła to po dodaniu szyb okaże się że model jest w środku przezroczysty. To dlatego możesz patrzeć przez okna w kabinie choć z zewnątrz niema okna tylko jest ściana z nałozoną teksturą okna :). To o czym tu piszę widać idealnie w trybie freefly lub debugmode gdy się przelatuje przez jakiś model.
Tytuł: Kanał alpha
Wiadomość wysłana przez: ABu w 02 Września 2004, 15:40:46
Kurczę, teraz sobie przypomniałem, że obiecałem Pitowi zrobienie czegoś przy szybach... Skleroza :) W każdym razie niewykluczone, że coś takiego jak szyby się jeszcze w tej wersji pojawi. Pozdrawiam i biorę się do roboty.
Tytuł: Kanał alpha
Wiadomość wysłana przez: Cesky Kretek w 03 Września 2004, 14:49:22
Cytat: "MatEUsz"
nalezy tgatollem zrobic kanal alpha. wystarczy dobrze poszukac w internecie a napewno sie znajdzie...

Ja mam problem - szukam na Googlach (http://www.google.pl/) i nie ma. Czy ktoś był by tak miły i dał jakiegoś linka?? Ja sam próbuje zrobić właśnie przeźroczystą grafike do MaSzyny ale ni da się. Tak więc pozostaje tylko TgaTool2 ale nie moge go znaleźć. PLZ o link. :(
Tytuł: Kanał alpha
Wiadomość wysłana przez: hejnal w 03 Września 2004, 16:58:19
Cytat: "vampirek1"
Czy ktoś był by tak miły i dał jakiegoś linka??


http://www.mnwright.btinternet.co.uk/download/tgatl2.exe

Prosze bardzo.
Może to też się przyda ;)
http://www.ts.kolej.szczecin.pl/porady/textura.html
Tytuł: Kanał alpha
Wiadomość wysłana przez: piotrek- w 03 Września 2004, 17:11:03
można też sciagnąć tutaj:
www.ts.kolej.szczecin.pl
w dziale dodatki
Tytuł: Kanał alpha
Wiadomość wysłana przez: Cesky Kretek w 04 Września 2004, 14:44:03
Wieeeeeeelkie dzięki chłopaki :). Odrazu biorę się do roboty!!
Tytuł: Kanał alpha
Wiadomość wysłana przez: hunter w 13 Września 2004, 10:57:16
A odnośnie tych szyb - to łatwe. Z zewnątrz nie musi być to widoczne. Tylko jak jest sie w kabinie. Wystarczy zrobić półprzeźroczystą teksture, zrobić objekt Plane w kabinie i już! A Plane nie zżerają tak pamięci, bo są małe :D

Pozdrawiam.
Tytuł: Kanał alpha
Wiadomość wysłana przez: hejnal w 13 Września 2004, 11:50:08
Tak sq1mhv, ale nam chodziło o szyby zewnętrzne. Chociaż pomysł niezły żeby szyby zrobić tylko w kabinach. Zdrugiej jednak strony nie wiem czy to aż takie konieczne. Można by zerżnąć pomysł od Trainza i zrobić odbicie pulpitu na szybie, ale to chyba  narazie zbędny bajer.
Tytuł: Kanał alpha
Wiadomość wysłana przez: Pit w 13 Września 2004, 11:59:28
Głupoty gadacie i tyle.
Szyby juz dawno zrobilem i to nie jest problem.
W modelu EU07 znajduje sie kabina złożona z kilkudziesieciu trójkątów (chyba ok 100) i pokryta tekstura w niskiej rozdzielczosci.

(http://www.pit.eu07.pl/alpha1.jpg)

Problemow jest 3:
1- trzeba dorabiac alphe do kazdej tekstury, a jest ich troche, dodatkowo jak jest za duzo odbite na szybie to trzeba ja wyczyscic
2- szykuje sie nowy model EU07, takze nie ma sensu teraz robic p.1
3- błąd z sortowaniem tekstur - jest to do poprawienia i moznaby od tego zaczac, ale na razie robia sie wazniejsze rzeczy
Tytuł: Kanał alpha
Wiadomość wysłana przez: hejnal w 13 Września 2004, 12:09:44
Cytat: "Pit"
Głupoty gadacie i tyle.(...)W modelu EU07 znajduje sie kabina(...)pokryta tekstura w niskiej rozdzielczosci.


No kurde przecież właśnie o tym mówiłem!! Ale czemu się wcześniej nie pochwaliłeś że to już jest?? ;)

PS Ta teksturka wnętrza mogłaby być trochę lepiej nałożona ;)
Tytuł: Kanał alpha
Wiadomość wysłana przez: Paul w 13 Września 2004, 14:49:09
Już mi się gdzieś obiło o oczy że Pit takie coś robił. Co do tekstury wnętrza to jak dla mnie OK poza tym płaskim nastawnikiem:)

BTW. Jak tam postęp prac nad nową siódemką? (nikogo nie poganiam:))
Tytuł: Kanał alpha
Wiadomość wysłana przez: Bart w 13 Września 2004, 15:24:57
Cytat: "Paul"
BTW. Jak tam postęp prac nad nową siódemką? (nikogo nie poganiam:))

A dziękuję zdrowy. Myślę że siódemeczka jest taka śliczna że ciężko oczy oderwać :> 4E skończona, 303E lekka poprawka. Teraz jeszcze kosmetyczne zmiany kabiny i do końca września rusza w trasę :>
Uczcie sie opanowywać kanał alpha bo bez tego ani rusz. Kończy sie era BMP. Tekstura będzie bardzo skomplikowana i to będzie jedyny minus nowej siódemki. Zobaczymy czy znajdzie sie ktoś kto zrobi poradnik fachowy.
Zastanawiam się czy dać adres ze zdjęciami modelu, ale może chwilowo tego nie zrobię. :>
Co do kabiny to nie martwcie się. Będzie małym cudem i może zapomnicie na chwilę o EP09. Może Winger da się namówić jeszcze na mały bajerek w kabince... ale to zobaczycie w swoim czasie.

Co do Ciebie Paul to pamiętam że zrobiłeś tekstury zwrotnic krzyżowych, dałbyś rade zrobić teksturę na zwrotnicę (bocznicową) o wymiarach 25.222 metra i radius 190 ? Mam takich troche na scenerii i nie wyglądają najlepiej
Tytuł: Kanał alpha
Wiadomość wysłana przez: Marcin_EU w 13 Września 2004, 16:40:44
Pewnie juz to pisalem ale znajac zycie nikt juz nie pamieta. Wszystkie silniki 3d sortuja obiekty z niecalkowita alpha wzgledem ich srodkow wiec trzeba je tak robic aby takie sortowanie mialo sens. Juz musialem poprawiac wagon 2klasy z wnetrzem bo oszklone scianki nie byly jak nalezy rozdzielone i mialy w zlych miejscach pivoty.
Krotko mowiac jesli przez jeden polprzezroczysty element ma byc widoczny inny to one musza byc osobnymi obiektami i miec sensownie poustawiane pivoty (w kabinach jesli maja 2stronne szyby to jak najbardziej taki przypadek zachodzi).
Tytuł: Kanał alpha
Wiadomość wysłana przez: Pit w 13 Września 2004, 17:41:55
Marcin_EU: ale zeby przez rozne lokomotywy bylo dobrze widac to pivoty pomoga ?

Paul i hejnal: Jak sie bedzie przejezdzalo obok loka, to sie tego nastawnika nie zauwazy, a jakbym dał kolejna tga z alpha to same problemy by byly. Pozatym to narazie byla wersja testowa.
Tytuł: Kanał alpha
Wiadomość wysłana przez: Marcin_EU w 13 Września 2004, 18:05:44
Cytat: "Pit"
Marcin_EU: ale zeby przez rozne lokomotywy bylo dobrze widac to pivoty pomoga ?

Stary symek nic nie sortuje wiec nic nie pomoze.
Tytuł: Kanał alpha
Wiadomość wysłana przez: Pit w 13 Września 2004, 18:10:53
A dalo by sie to poprawic ? (nie mowie ze Ty ;)
Tytuł: Kanał alpha
Wiadomość wysłana przez: Marcin_EU w 13 Września 2004, 18:31:02
Cytat: "Pit"
A dalo by sie to poprawic ? (nie mowie ze Ty ;)

Pytaj tego kto to ma poprawiac :)
Tytuł: Kanał alpha
Wiadomość wysłana przez: Paul w 13 Września 2004, 18:42:08
Cytat: "Bart"
Zastanawiam się czy dać adres ze zdjęciami modelu, ale może chwilowo tego nie zrobię. :>


:O
Piękne!

Cytat: "Bart"
dałbyś rade zrobić teksturę na zwrotnicę (bocznicową) o wymiarach 25.222 metra i radius 190 ?


Oki, pomyślę o tym. W sumie moje bocznice ze standardowymi zwrotkami z których odbiegają łuki o promieniach 120m też troche dziwnie wyglądają:)

Cytat: "Pit"
Paul i hejnal: Jak sie bedzie przejezdzalo obok loka, to sie tego nastawnika nie zauwazy, a jakbym dał kolejna tga z alpha to same problemy by byly. Pozatym to narazie byla wersja testowa.


Dla mnie rzuciło się w oczy w zasadzie tylko to że nastawnik jest "obcięty" od tyłu. Ale to tak na marginesie:)
Tytuł: Kanał alpha
Wiadomość wysłana przez: Bart w 14 Września 2004, 21:17:35
Cytat: "Pit"
A dalo by sie to poprawic ?


ABu? Może dałbyś rade do tego zajrzeć? Cholera postawcie sobie SM03 lub ASF na jakimś torze pod trakcją i poprzez F4 wleccie do srodka i obejrzcie sobie bardzo dokładnie np. trakcję (z wnętrza) ;-((((
Tytuł: Kanał alpha
Wiadomość wysłana przez: ABu w 14 Września 2004, 22:55:34
Zerknę, ale nie obiecuję, że z tego coś będzie. Zresztą, przez najbliższych kilka dni mogę być zupełnie nie do życia (wkrótce mam wizyte u dentysty...).

Pozdrawiam
ABu
Tytuł: Kanał alpha
Wiadomość wysłana przez: Marcin_EU w 14 Września 2004, 23:49:44
Powinno wystarczyc wrzucenie wszystkich modeli z alpha do std::multimap ktore nam samo jak nalezy posortuje :)
Teoretycznie powinno sie sortowac po submodelach aby z wnetrzami nie bylo problemow ale to byloby juz skomplikowane a poza tym w symku nic nie powinno byc zrobione porzadnie bo to przeciez ma odzwierciedlac PKP ;)
Tytuł: Kanał alpha
Wiadomość wysłana przez: Bart w 15 Września 2004, 16:51:34
Przez przezroczyste szyby nie widać tylko tego co jest w alpha. Pamiętam że w Mechaniku 0.97c nie było tekstur TGA. Były BMP ale okna hal i lasy były przezroczyste. Jakby zdefiniować w BMP kolor "różowy" jako niewidzlany to może mógłby zastąpić TGA? Da się coś takiego wprowadzić?
Tytuł: Kanał alpha
Wiadomość wysłana przez: Pit w 15 Września 2004, 18:58:11
Ale co wtedy z półprzeźroczystością ? ;)
Tytuł: Kanał alpha
Wiadomość wysłana przez: Bart w 15 Września 2004, 21:34:28
Cytat: "Pit"
Ale co wtedy z półprzeźroczystością ? ;)


Mam nadzieje że jedno nie wyklucza drugiego. Wtedy okna zostaną półprzezroczyste, a cała reszta byłaby w BMP z niewidzialnym różem.
Mnie najbardziej zastanawia dlaczego przez półprzezroczyste szyby nie widać samych przewodów :| przecież to tylko linie...
Tytuł: Kanał alpha
Wiadomość wysłana przez: Ural w 04 Lipca 2005, 10:32:56
Ja tam jak coś z przezroczystośią próbowałem robić, to mi wyszedł półprzezroczysty Jelczostar.
Tytuł: Kanał alpha
Wiadomość wysłana przez: KAINE w 05 Sierpnia 2005, 19:39:59
Jesli chodzi o szyby to nie lepiej poprostu w 3ds, zrobic przezroczysty kwadrat i wsawic go jako szybe