- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Poszukuję, chcę zrobić => Wątek zaczęty przez: Tyrystor w 01 Września 2011, 17:21:09
-
Na ten szalony pomysł wpadłem niedawno. Czy była by możliwość umieścić gdzieś na scenerii, wysoko nad ziemią niewidzialny tor, a na nim samolot jako obiekt dynamic, który poruszał by się po nim imitując lot?
-
No pewnie, że tak. Tylko trzeba takowy samolot wymodelować.
-
Albo taką awionetkę, która leciałaby od Lublińca do Częstochowy 80km/h :) Pomysł naprawdę super.
-
http://eu07.pl/download/paczki/2656-samolot.rar.html
-
http://eu07.pl/download/paczki/2656-samolot.rar.html
Ale dodatek nie zadziałałby na PC2010.
-
http://eu07.pl/download/paczki/2656-samolot.rar.html
Ale dodatek nie zadziałałby na PC2010.
Podeprzyj argumentami, proszę.
-
Zaraz go będę sprawdzał; na razie widzę że format tekstur jest nieodpowiedni, zaraz to naprawię.
@Paczkuś mnie uprzedził:)
-
@Ra możesz wytłumaczyć na jakiej zasadzie działa/lata ten samolocik?
-
To jest zwykły obiekt dynamic poruszający się po niewidzialnym torze.
W załączniku screen wyjaśniający- przedstawia prowizoryczny tor dla samolotu- tor niewidoczny zamieniony na jakąś tam teksturę.
-
To jest zwykły obiekt dynamic poruszający się po niewidzialnym torze.
Gorzej! Ten samolot jest autem posiadającym fizykę "autobusu Fiat126p" ;)
-
Tak, i ma wpisaną maksymalną prędkość 200km ten malucho-autobuso-samolot;D
Po testach na zmodyfikowanym pliku stwierdzam, że samolot działa bardzo dobrze. Poniżej link do filmu z latającym samolotem (nagrywane na laptopie, dlatego taka jakość).
Jak widać nie dał sobie rady z lotem pod górę:) Dodam takie cudeńko na każdą scenerię- pod warunkiem, że ktoś zrobi troszkę lepszy model samolotu.
-
Jeśli miała by być to Iskra, to maksymalna prędkość jest rzędu 700km/h, natomiast trudno jest określić moc silnika odrzutowego w kW. Podaje się na ogół siłę ciągu takiego silnika w niutonach, a moc jest zależna od prędkości samolotu. Czyli jeśli silnik ma ciąg 10.8kN, a samolot porusza się z prędkością 185m/s, to mamy moc rzędu 2MW, nie licząc mocy potrzebnej na utrzymanie samolotu w powietrzu.
Z ciekawostek mogę dodać, że MaSzyna rozpoznaje Param. Category=airplane w CHK, ale nie wiem, czy wiążą się z tym jakieś praktyczne konsekwencje.
-
Jeśli miała by być to Iskra
Iskra byłaby odpowiednia, po prostu nie ten model- ledwo przypomina samolot [patrz załącznik].
to maksymalna prędkość jest rzędu 700km/h
Na filmie samolot znajduje się na wysokości 50 metrów, prędkość 70 km/h, wysokość jest trochę za mała, prędkość też (rzecz jasna trudno to ocenić po przedstawionym filmie).
Jednak w MaSzynie te samoloty nie latały by na znacznych wysokościach; myślę że nie więcej niż 300m. n.p.m., prędkość też około 300km/h maks.- w końcu chcemy chyba rozpoznawać skrzydła i inne główne części samolotu, a nie widzieć małą kropkę.
Natomiast fizyka powinna być fikcyjna; taka, by samolot wznosząc się nie wytracał przy tym prędkości, jak na filmie.
-
Jeśli miała by być to Iskra, to maksymalna prędkość jest rzędu 700km/h, natomiast trudno jest określić moc silnika odrzutowego w kW. Podaje się na ogół siłę ciągu takiego silnika w niutonach, a moc jest zależna od prędkości samolotu. Czyli jeśli silnik ma ciąg 10.8kN, a samolot porusza się z prędkością 185m/s, to mamy moc rzędu 2MW, nie licząc mocy potrzebnej na utrzymanie samolotu w powietrzu.
Z ciekawostek mogę dodać, że MaSzyna rozpoznaje Param. Category=airplane w CHK, ale nie wiem, czy wiążą się z tym jakieś praktyczne konsekwencje.
To nie jest problem — fizyka typu Dumb z małą siłą pociągową i dużą mocą.
-
Natomiast fizyka powinna być fikcyjna; taka, by samolot wznosząc się nie wytracał przy tym prędkości, jak na filmie.
ZTCP wystarczy zmienic wartosc tarcia drogi, po ktorej porusza sie samolot.
-
Który parametr odpowiada za tarcie? Jestem zajęty innymi rzeczami, jednak wynalazłem to 5 minut na samolot. W załącznikach to co mi się udało na szybko osiągnąć. Samolot jako dynamic (Category=airplane nie sprawdzałem). Samolot biały, ale to już tylko kwestia tekstury i mapowania. Działa doskonale.
I czy można wpisać prędkość minusową, czy trzeba odwrócić samolot? Model w nie tą stronę leci.
-
ZTCP wystarczy zmienic wartosc tarcia drogi, po ktorej porusza sie samolot.
ZTCP to odpowiadało tylko za podatność na poślizgi, ale mogę się mylić.
-
Tekstury można zaciągnąć od autorów tekstur do samolotów w Flightgearze (oczywiście za ich zgodą). Czy to jest Boeing 747?
-
ZTCP wystarczy zmienic wartosc tarcia drogi, po ktorej porusza sie samolot.
ZTCP to odpowiadało tylko za podatność na poślizgi, ale mogę się mylić.
W każdym bądź razie gdyby tą podatność na ślizgi dać 0 to nie byłoby tarcia?
-
Lepiej dać większą moc w chk.
-
Tekstury można zaciągnąć od autorów tekstur do samolotów w Flightgearze (oczywiście za ich zgodą). Czy to jest Boeing 747?
Boeing 737.
A jest jakieś info co do funkcji parametrów .chk? Nie wiem co za co odpowiada.
-
Samolot jako dynamic (Category=airplane nie sprawdzałem).
Jak dasz Category=airplane, a samolot będzie poruszał się po drodze, będzie Damage status: DERAILED!
-
To co daje ta kategoria? Na razie jest road.
-
A jest jakieś info co do funkcji parametrów .chk?
http://eu07.pl/forum/index.php/topic,13925.0.html (http://eu07.pl/forum/index.php/topic,13925.0.html)
-
Coś ten model samolotu nie wygląda mi na 737
1. Zdjęcie to Boeing 737
2. Zdjęcie 747
-
Rzeczywiście, to chyba Boeing 747. Kompletnie się na tym nie znam. Tak przy okazji, to ładniej by wyglądał 737.
A to tarcie to się zmienia zmieniając parametr friction, czyli 0.85 w poniższym kodze? W przypadku 0.0 nie będzie tarcia?
//-------------------------------------------------
// Object01
//-------------------------------------------------
node 800 0 none track road 100.0 5.0 0.85 -1 15 0 Flat vis
none 6.0 none 0.2 0.2 0.5
44.252 200.0 -98.8306 0.0 //point 1
0.0 0.0 0.0 //control vector 1
0.0 0.0 0.0 //control vector 2
44.252 200.0 1.16936 0.0 //point 2
0
endtrack
-
Jeszcze jak by zrobić taką texturę, To by już wyglądało jak na PKP :)
-
Jak nie będzie tarcia, to samolot nie będzie się miał od czego odepchnąć i będzie stał w miejscu (poślizg). Tarcie wpisywane w tory nie jest tym samym, co opory ruchu. Aczkolwiek ujemne tarcie popycha pojazdy.
-
Tak, ale samolot ma wpisaną prędkość początkową wyższą od 0, więc się toczy po torze ze stałą prędkością. Działa bardzo dobrze.
-
Dzięki temu, że samolot porusza się po trasie można wymodelować lotnisko ze startującym i lądującym samolotem (tor zapętlony, punkt startowy na pasie - lata temu widziałem takie rozwiązanie w jakiejś gierce). Myślę, że byłoby to zdecydowanie ciekawsze niż oglądanie samolotów na wysokościach przelotowych. Moim zdaniem dla samolotów poruszających się na dużych wysokościach spokojnie wystarczyłoby plane z teksturą samolotu i np. smug kondensacyjnych. Sam samolot na 10km chyba nie rzucałby się w oczy tak bardzo, żeby warto było go robić.
-
Można również zrobić taką scenerię że dowozimy paliwo lotnicze na lotnisko.
-
Dzięki temu, że samolot porusza się po trasie można wymodelować lotnisko ze startującym i lądującym samolotem (tor zapętlony, punkt startowy na pasie - lata temu widziałem takie rozwiązanie w jakiejś gierce). Myślę, że byłoby to zdecydowanie ciekawsze niż oglądanie samolotów na wysokościach przelotowych. Moim zdaniem dla samolotów poruszających się na dużych wysokościach spokojnie wystarczyłoby plane z teksturą samolotu i np. smug kondensacyjnych. Sam samolot na 10km chyba nie rzucałby się w oczy tak bardzo, żeby warto było go robić.
Tak, albo nawet zrobić niewidzialne semafory dla samolotów, które przy podejściu na pas spowalniają samolot, a na pasie go hamują całkowicie:)
-
Jestem tylko ciekaw, czy dałoby radę chować/otwierać podwozie, podczas startowania/lądowania
-
Jestem tylko ciekaw, czy dałoby radę chować/otwierać podwozie, podczas startowania/lądowania
Tylko jedno pytanie - po co?
-
Niektóre samoloty latają z wyciągniętym podwoziem.
-
Jestem tylko ciekaw, czy dałoby radę chować/otwierać podwozie, podczas startowania/lądowania
Jakby się uparł, to podwozie byłoby jako prowizoryczne drzwi jak w EZT - tylko AI raczej nie ma jeszcze możliwości ich otwierania, i musiałoby się jakoś "naumieć" - ale to chyba jedyne rozwiązanie... I jak napisał @Tyrystor - niektóre latają z wyciągniętym podwoziem, więc można tylko takie samoloty zrobić. ;)
-
Przepraszam, to jest symulator pojazdów szynowych czy samolotu? -,-
-
Przepraszam, to jest symulator pojazdów szynowych czy samolotu? -,-
Otóż to. Równie dobrze można robić model kokpitu i pilotów.
A przedstawiony samolot jest testowy, nie wiem jak to będzie wyglądało. Zrobi się na przykład dwa samoloty, jedna awionetkę ze stale wysuniętym podwoziem, i jakiegoś większego boeinga. Pożyjemy, zobaczymy.
-
Przepraszam, to jest symulator pojazdów szynowych czy samolotu? -,-
To po co są drzewa w scenerii, skoro to nie jest symulator drzew?
-
Drzewa nie mają związku z wysuwanym podwoziem samolotu w przypadku MaSzyny.
-
Ale po tym poznajesz dobrą realizację że ktoś zadbał o drobne smaczki :-) Jest możliwość zewnętrznego wyzwolenia animacji eventem?
-
Na postoju można otworzyć drzwi, a tak to pozostają pantografy (czy są uzależnione w silniku, to nie wiem, wydaje mi się, że w pewnych warunkach można jeździć lokomotywą bez podniesionych). Tak ogólnie, to raczej brakuje animacji widocznej na zewnątrz.
-
Żeście się przyczepili do tego podwozia.
Jeśli już ma być samolot który startuje i ląduje, to nie ma potrzeby robienia animacji. Przykładowo:
Jakiś tam samolot zbliża się do lotniska, przypuśćmy, że jego prędkość to 200-250km/h. Tymczasem, my jedziemy lokomotywą z jakąś tam prędkością, no, niech będzie 80 km/h. W linii prostej z lokomotywy do samolotu jest tak z 500-1000 metrów. Tutaj dodam, że samolot podwozie wypuszcza nie w ostatniej sekundzie, a jakiś tam kawałek przed lotniskiem, powiedzmy że na ostatniej prostej (nie jestem specjalistą od aeronautyki, są to więc wartości ,,na oko"). Wobec tego, przy odległości rysowania w MaSzynie, my nawet byśmy nie widzieli tego wysuwania podwozia. A co tu dopiero mówić, gdy nasza lokomotywa jest w ruchu, a my musimy jeszcze obserwować szlak, a są i jeszcze inne czynniki zakłócające, jak chociażby mgła.
Wobec tego, lepiej zrobić model samolotu ze stale wysuniętym podwoziem, i jedną awionetkę, która już konstrukcyjnie ma stale wysunięte podwozie- zresztą tak napisałem w ostatnim poście.
Proponuję się lepiej zastanawiać co robić z niewidzialnymi semaforami.
Skoro do drogi nie można przypisać eventu, tor samolotu trzeba będzie zrobić z toru niewidzialnego. I teraz z prędkością- gdzie w pliku semafora ustawia się prędkość dla danego sygnału? Są jakieś instrukcje dotyczące plików semaforów? Bo przecież samolot nie będzie podchodził do lądowania 60 km/h.
Dodane później:
Tymczasem użyłem modelu Boeing 737. Ma on stale wysunięte podwozie. Oteksturowałem go (chociaż to może za dużo powiedziane o kolorach w Paint).
Są dwa problemy:
1.Okna po prawej są przezroczyste, chociaż są oteksturowane. Obracanie plane w modelu nic nie daje.
2.Samolot jest bardzo duży (rzecz jasna w MaSzynie rozmiar oryginalny), co powoduje że model widać za późno. Czy można zmienić odległość rysowania jednego modelu?
3.Jeśli model zyska aprobatę, to zajmę się lepszym teksturowaniem, aby można było dodać choćby to wspomniane malowanie DB.