- Symulator MaSzyna -

Hyde Park => Bieżące kolejowe => Wątek zaczęty przez: AtapiCl w 10 Sierpnia 2011, 16:14:25

Tytuł: Ogrzewanie oraz inne ciekawostki w ET22
Wiadomość wysłana przez: AtapiCl w 10 Sierpnia 2011, 16:14:25
A co to zmieni? I tak coś będzie wynajmowane do ciągnięcia IR. To czy siódemka, czy byk - pasażerom akurat różnicy nie robi. A do IC kasa za lokomotywy i tak przyjdzie. Więc gdzie tu strzał do własnej bramki?
Tytuł: Odp: Ogrzewanie oraz inne ciekawostki w ET22
Wiadomość wysłana przez: Damo w 10 Sierpnia 2011, 16:17:12
A co to zmieni? I tak coś będzie wynajmowane do ciągnięcia IR, i tak. To czy siódemka, czy byk - pasażerom akurat różnicy nie robi.
Robi, o ile się dobrze orientuję to byki nie posiadają układu grzewczego do wagonów,  a w zimę to spory problem.
Tytuł: Odp: Ogrzewanie oraz inne ciekawostki w ET22
Wiadomość wysłana przez: AtapiCl w 10 Sierpnia 2011, 16:18:19
Żeby jeszcze ten układ grzewczy w wagonach był sprawny...
Tytuł: Odp: Ogrzewanie oraz inne ciekawostki w ET22
Wiadomość wysłana przez: szogun w 10 Sierpnia 2011, 16:18:48
o ile się dobrze orientuję to byki nie posiadają układu grzewczego do wagonów
Padłem :D http://www.antylameriada.net/galeria/ET22-1117_18.06.2005_Warszawa.jpg (http://www.antylameriada.net/galeria/ET22-1117_18.06.2005_Warszawa.jpg) Sprzęg grzania dla ozdoby? ;)
Tytuł: Odp: Ogrzewanie oraz inne ciekawostki w ET22
Wiadomość wysłana przez: Patrykos w 10 Sierpnia 2011, 16:21:11
Padłem :D http://www.antylameriada.net/galeria/ET22-1117_18.06.2005_Warszawa.jpg (http://www.antylameriada.net/galeria/ET22-1117_18.06.2005_Warszawa.jpg) Sprzęg grzania dla ozdoby? ;)
To jest stare zdjęcie. Wszystkie maszyny z Cargo praktycznie, które nie są wypożyczane do PR nie mają owego sprzęgu kompletnego.
Tytuł: Odp: Ogrzewanie oraz inne ciekawostki w ET22
Wiadomość wysłana przez: Damo w 10 Sierpnia 2011, 16:23:05
Padłem :D http://www.antylameriada.net/galeria/ET22-1117_18.06.2005_Warszawa.jpg (http://www.antylameriada.net/galeria/ET22-1117_18.06.2005_Warszawa.jpg) Sprzęg grzania dla ozdoby? ;)
To jest stare zdjęcie. Wszystkie maszyny z Cargo praktycznie, które nie są wypożyczane do PR nie mają owego sprzęgu kompletnego.
Źle się wypowiedziałem, miałem na myśli że nie wszystkie byki owy układ posiadają.
Tytuł: Odp: Ogrzewanie oraz inne ciekawostki w ET22
Wiadomość wysłana przez: Patrykos w 10 Sierpnia 2011, 16:25:08
Posiadają, tylko mają odcięte kable.
Tytuł: Odp: Ogrzewanie oraz inne ciekawostki w ET22
Wiadomość wysłana przez: Damo w 10 Sierpnia 2011, 16:30:27
o ile się dobrze orientuję to byki nie posiadają układu grzewczego do wagonów
Padłem :D http://www.antylameriada.net/galeria/ET22-1117_18.06.2005_Warszawa.jpg (http://www.antylameriada.net/galeria/ET22-1117_18.06.2005_Warszawa.jpg) Sprzęg grzania dla ozdoby? ;)
To padaj... Nie każdy wszystko wie, możesz się śmiać że takiej głupoty nie wiedziałem... @Patrykos dziękuję za spokojne wytłumaczenie.
Tytuł: Odp: Ogrzewanie oraz inne ciekawostki w ET22
Wiadomość wysłana przez: youBy w 10 Sierpnia 2011, 16:38:49
Zdaje się, że wszystkie lokomotywy elektryczne dostarczane na PKP od czasów EU04/EU20 mają sprzęg ogrzewania. To tylko dołożenie jednego stycznika i przewodu.
Tytuł: Odp: Ogrzewanie oraz inne ciekawostki w ET22
Wiadomość wysłana przez: skbart w 11 Sierpnia 2011, 12:11:32
A co to zmieni? I tak coś będzie wynajmowane do ciągnięcia IR. To czy siódemka, czy byk - pasażerom akurat różnicy nie robi. A do IC kasa za lokomotywy i tak przyjdzie. Więc gdzie tu strzał do własnej bramki?

Jak ja się uczyłem w szkole w TK w 1994, to wprowadzono zakaz wjazdu Bykom na dw. Centralny w Warszawie, powodem było notoryczne niszczenie rozjazdów. Teraz widzę że na IR latają byki i nikt nie robi problemu. To ja się pytam, co takiego się stało że teraz rozjazdy się nie uszkadzają po przejechaniu ET22? Nie pamiętam, żeby oprócz drobnych napraw zmodernizowano rozjazdy tak żeby wytrzymywały ich przejazd.
Tytuł: Odp: Ogrzewanie oraz inne ciekawostki w ET22
Wiadomość wysłana przez: szczawik w 11 Sierpnia 2011, 12:20:07
Jak ja się uczyłem w szkole w TK w 1994, to wprowadzono zakaz wjazdu Bykom na dw. Centralny w Warszawie, powodem było notoryczne niszczenie rozjazdów. Teraz widzę że na IR latają byki i nikt nie robi problemu. To ja się pytam, co takiego się stało że teraz rozjazdy się nie uszkadzają po przejechaniu ET22? Nie pamiętam, żeby oprócz drobnych napraw zmodernizowano rozjazdy tak żeby wytrzymywały ich przejazd.
A czy tobie nie chodzi o to, ze ET22 nie może powinna przejeżdżać przez rozjazd krzyżowy w bok (z powodu trzech osi)? Tylko że Warszawa Centralna nie posiada takich rozjazdów; i dlaczego tylko na Centralnym się tak niszczyły, skoro są takie same jak indziej?
Tytuł: Odp: Ogrzewanie oraz inne ciekawostki w ET22
Wiadomość wysłana przez: Patrykos w 11 Sierpnia 2011, 12:23:06
A czy tobie nie chodzi o to, ze ET22 nie może przejeżdżać przez rozjazd krzyżowy w bok (z powodu trzech osi)? Tylko że Warszawa Centralna nie posiada takich rozjazdów; i dlaczego tylko na Centralnym się tak niszczyły, skoro są takie same jak indziej?
Od kiedy nie może?
Tytuł: Odp: Ogrzewanie oraz inne ciekawostki w ET22
Wiadomość wysłana przez: szczawik w 11 Sierpnia 2011, 12:23:59
Źle określiłem- nie powinna.
Tytuł: Odp: Ogrzewanie oraz inne ciekawostki w ET22
Wiadomość wysłana przez: skbart w 11 Sierpnia 2011, 12:31:58
A czy tobie nie chodzi o to, ze ET22 nie może przejeżdżać przez rozjazd krzyżowy w bok (z powodu trzech osi)? Tylko że Warszawa Centralna nie posiada takich rozjazdów; i dlaczego tylko na Centralnym się tak niszczyły, skoro są takie same jak indziej?
Od kiedy nie może?

To było 17 lat temu więc pamięć już szwankuje ale pewny jestem że był to 94 rok jak jeden z naszych wykładowców* (na tą chwilę nie pamiętam nazwiska) był wielkim przeciwnikiem Byków w ruchu pasażerskim (z różnych względów) i to On doprowadził że ET22 nie mogło ciągnąć składów przez Dw. Centralny a powodem było regularne niszczenie rozjazdów. Nie pamiętam dlaczego ale podobno były nie typowe. I przez parę lat po tym wydarzeniu nie jeździły Byki, jestem tego pewny, za to ostatnio widzę ich na IR co raz więcej.

*Sporo wykładowców w TK było regularnymi lub byłymi pracownikami PKP. Oczywiście chodzi mi o przedmioty zawodowe.
Tytuł: Odp: Ogrzewanie oraz inne ciekawostki w ET22
Wiadomość wysłana przez: janek32 w 11 Sierpnia 2011, 15:23:22
Podobnie sytuacja wygląda na linii Wrocław - Jelenia Góra. Kiedyś też byki dostały tam zakaz wjazdu, bo niszczyły szyny na łukach w okolicy Wałbrzycha, było nawet widać opiłki z tylnego wagonu. Ale później jak zaczęło brakować taboru na linii pojawiły się znowu składy pasażerskie ciągnięte przez ET22.
Kilka lat temu na dworcu w Jeleniej Górze widziałem taką sytuację: na stację wjechał pociąg relacji Szklarska Poręba - Wrocław ciągnięty przez EU07. Po zatrzymaniu składu siódemkę odczepili i w jej miejsce podczepili byka, który ciągnął pociąg przez resztę trasy.
Tytuł: Odp: Ogrzewanie oraz inne ciekawostki w ET22
Wiadomość wysłana przez: skbart w 11 Sierpnia 2011, 15:31:26
Kilka lat temu na dworcu w Jeleniej Górze widziałem taką sytuację: na stację wjechał pociąg relacji Szklarska Poręba - Wrocław ciągnięty przez EU07. Po zatrzymaniu składu siódemkę odczepili i w jej miejsce podczepili byka, który ciągnął pociąg przez resztę trasy.

Tak samo było z Hańczą, ciągnięta była przez Byki z Suwałk i Ełku do Warszawy, po 94 roku z Ełku nadal jechała ET22 a z Suwałk już szła EU07 i po z czepieniu w Białymstoku dalej do Warszawy jechała już EU07.
Tytuł: Odp: Ogrzewanie oraz inne ciekawostki w ET22
Wiadomość wysłana przez: Proof w 11 Sierpnia 2011, 20:41:21
Podobnie sytuacja wygląda na linii Wrocław - Jelenia Góra. Kiedyś też byki dostały tam zakaz wjazdu, bo niszczyły szyny na łukach w okolicy Wałbrzycha, było nawet widać opiłki z tylnego wagonu. Ale później jak zaczęło brakować taboru na linii pojawiły się znowu składy pasażerskie ciągnięte przez ET22.
Kilka lat temu na dworcu w Jeleniej Górze widziałem taką sytuację: na stację wjechał pociąg relacji Szklarska Poręba - Wrocław ciągnięty przez EU07. Po zatrzymaniu składu siódemkę odczepili i w jej miejsce podczepili byka, który ciągnął pociąg przez resztę trasy.

Teraz zawsze tak jest, jedzie Byk z wrocławia do Jeleniej, w Jeleniej podpinka na Siódemke i dalej do Szklarskiej, a jeszcze rok temu, na całej trasie jeździły Siódemki, tylko teraz Cargo woli dać je na towarowe, a na osobowy dać zdezelowanego Byka i chyba Kible też tam nie jeżdżą, a zamiast nich kursują Szynobusy na lini Jelenia-Szklarska
Tytuł: Odp: Ogrzewanie oraz inne ciekawostki w ET22
Wiadomość wysłana przez: Niebugoclaw w 11 Sierpnia 2011, 21:13:26
Jednostki nie jeżdżą do Szklarskiej, bo nie dają rady pod górę> Fakt, parę lat temu dojeżdżały tam EN71, ale widocznie "ktoś mądry" podjął podobną decyzję do tej, jaka miałaby być podjęta w związku z zakazem wjazdu byków na Centralną.
Tytuł: Odp: Ogrzewanie oraz inne ciekawostki w ET22
Wiadomość wysłana przez: Proof w 11 Sierpnia 2011, 23:39:16
A ja myślałem, że chodzi o zbyt ostre łuki.
Tytuł: Odp: Ogrzewanie oraz inne ciekawostki w ET22
Wiadomość wysłana przez: Damo w 12 Sierpnia 2011, 09:06:10
Gdzieś wyczytałem (nie pamiętam gdzie) że na linii 139 Katowice-Zwardoń, na odcinku Żywiec- Zwardoń nie mogą kursować ET22. Nie wiem co jest tego powodem, ja jednak rzeczywiście na tym odcinku nie widziałem ET22.
Tytuł: Odp: Ogrzewanie oraz inne ciekawostki w ET22
Wiadomość wysłana przez: Patrykos w 12 Sierpnia 2011, 09:21:58
Co do kibli do Szklarskiej to chodziło o to, że było pod górę i szlakowa zadowalająca (20 km/h bodaj), więc jeździli na przetoku. A przetok i opory to wtedy śmierć dla kibla. BTW ciekawe kiedy się te katowickie wykończą na tych zabójczych prędkościach. :)
Tytuł: Odp: Ogrzewanie oraz inne ciekawostki w ET22
Wiadomość wysłana przez: MKdudu w 12 Sierpnia 2011, 10:40:36
Gdzieś wyczytałem (nie pamiętam gdzie) że na linii 139 Katowice-Zwardoń, na odcinku Żywiec- Zwardoń nie mogą kursować ET22. Nie wiem co jest tego powodem, ja jednak rzeczywiście na tym odcinku nie widziałem ET22.
Bo tam nie ma ET22, jak jedzie towar to ciągnie go ET41 i to jeszcze w zmniejszonej ilości wagonów. Na Regiach jeżdżą same EN57, a jak w zeszłym roku był międzynarodowy wagonowy Katowice - Żilina to jechała EU07 wypożyczona od IC, a na reszcie międzynarodowych jechała ED72.
Tytuł: Odp: Ogrzewanie oraz inne ciekawostki w ET22
Wiadomość wysłana przez: Proof w 12 Sierpnia 2011, 11:48:41
Jeszcze taka ciekawostka co do dziwnych zakazów, tylko, że ten nie jest dziwny tylko ze względów bezpieczeństwa, a raczej był. Jak jeszcze dość niedawno remontowali słynny wrocławski wiadukt, to wszystkim pociągom w kierunku Grabiszyna, wystawiano rozkaz ze zwolnieniami i było tam napisane, że w tym kilometrze nie mogą jeździć lokomotywy serii ET22 w podwójnej trakcji, pewnie chodziło o zbyt duży nacisk kół.
Tytuł: Odp: Ogrzewanie oraz inne ciekawostki w ET22
Wiadomość wysłana przez: youBy w 12 Sierpnia 2011, 12:28:51
Myślę, że nie tyle nacisk kół co obciążenie na metr. Siódemka 303E ma większy nacisk na oś. Dla mostu jako takiego ważniejsze jest łączne obciążenie niż masa poszczególnych pojazdów. Byk jest niewiele dłuższy od siódemki i o połowę cięższy. Dwa byki na takim mostku to już może być za dużo.
Tytuł: Odp: Ogrzewanie oraz inne ciekawostki w ET22
Wiadomość wysłana przez: Proof w 12 Sierpnia 2011, 12:39:33
Właśnie o tym myślałem. Tym bardziej, że ten most sie sypał, przez pare ładnych lat było tam 20km/h, teraz już 60, rzekomo ma być 120, ale jak wypowiedzą umowe najmu tym wszystkim sprzedawcom na dole.
Tytuł: Odp: Ogrzewanie oraz inne ciekawostki w ET22
Wiadomość wysłana przez: niemiec w 12 Sierpnia 2011, 12:51:53
Gdzieś wyczytałem (nie pamiętam gdzie) że na linii 139 Katowice-Zwardoń, na odcinku Żywiec- Zwardoń nie mogą kursować ET22. Nie wiem co jest tego powodem, ja jednak rzeczywiście na tym odcinku nie widziałem ET22.
W WOS'ie 2008 jest napisane dokładnie tak: "W km 76,480 - 133,785 zakaz stosowania lokomotyw E181, ET21, ET22, S200, SM31, ST44, TEM2 i pociągów z tymi lokomotywami".

Ja słyszałem, że w/w lokomotywy, w tym ET22 nie mogą tamtędy jeździć ze względu na ciasne łuki i nachylenie linii. W Czechowicach mają ET22, ale jeżdżą na Czechy, natomiast ET41 na Słowację.
Tytuł: Odp: Ogrzewanie oraz inne ciekawostki w ET22
Wiadomość wysłana przez: Proof w 12 Sierpnia 2011, 12:55:49
Wszystkie co wymieniłeś to mają wózki 3-osiowe może dlatego też.
Tytuł: Odp: Ogrzewanie oraz inne ciekawostki w ET22
Wiadomość wysłana przez: youBy w 12 Sierpnia 2011, 12:58:58
Właśnie o tym myślałem. Tym bardziej, że ten most sie sypał, przez pare ładnych lat było tam 20km/h, teraz już 60, rzekomo ma być 120, ale jak wypowiedzą umowe najmu tym wszystkim sprzedawcom na dole.
Moim zdaniem 120 tam to już przesada. Zaczynając od tego, że p.odg. Grabiszyn znajduje się jakieś 1,5 kilometra dalej, przez co znaczna część pociągów nie wykorzysta tego, bo jest brana na bok, poprzez fakt, że wszystkie pociągi wyjeżdżające z Wrocławia (rozpoczynające bieg) muszą zrobić hamowanie kontrolne, więc i tak nie przyspieszą do tych 120, kończąc na dużej ostrożności z powodu prowadzenia torów na estakadzie.
Tytuł: Odp: Ogrzewanie oraz inne ciekawostki w ET22
Wiadomość wysłana przez: Proof w 12 Sierpnia 2011, 14:59:11
Właśnie mogą dać tak dla szpanu, żeby w wiadomościach puścili i żeby statystyki poprawiło.
Tytuł: Odp: Ogrzewanie oraz inne ciekawostki w ET22
Wiadomość wysłana przez: solarisu12 w 12 Sierpnia 2011, 21:18:07
Gdzieś wyczytałem (nie pamiętam gdzie) że na linii 139 Katowice-Zwardoń, na odcinku Żywiec- Zwardoń nie mogą kursować ET22. Nie wiem co jest tego powodem, ja jednak rzeczywiście na tym odcinku nie widziałem ET22.

Ja co jakiś czas na stacji Bielsko-Biała Gł. widuje byki z bruttem.
Tytuł: Odp: Ogrzewanie oraz inne ciekawostki w ET22
Wiadomość wysłana przez: maacius w 12 Sierpnia 2011, 22:31:21
Bielsko a Żywiec/Zwardoń to znaczna różnica.