- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Wydział zamówień => Wątek zaczęty przez: Ra w 07 Sierpnia 2011, 20:43:44

Tytuł: Płyty przejazdowe
Wiadomość wysłana przez: Ra w 07 Sierpnia 2011, 20:43:44
Od pewnego czasu nurtuje mnie temat poprawienia wyglądu przejazdów (skrzyżowań torów z drogami). To, co obecnie jest widać w Symulatorze daleko odbiega od rzeczywistości - szyny wystają z asfaltu, albo jest kawałek "betonu" położony na drodze.

Według tego, co obserwowałem, pomiędzy szynami oraz na zewnątrz nich umieszczone są równolegle do torów płyty betonowe. Jeśli droga jest pod kątem do torów, to płyty są odpowiednio szersze i ułożone schodkowo. Najczęściej są użyte dwie albo trzy płyty, jedna ewentualnie na drogach polnych. Płyty pomiędzy szynami mają ścięte rogi. Chodzi mi o takie płyty:
http://www.transportszynowy.pl/kolrognaped2.html
http://www.transportszynowy.pl/kolrognaped2a.html

Obserwowałem płyty w centralnej Polsce, być może gdzieś indziej stosuje się inne rozwiązania, np. płyty o mniejszych rozmiarach:
http://www.transportszynowy.pl/rogatka1.html
http://www.transportszynowy.pl/kolprzejazddrew1.html


Potrzebne są wymiary takich płyt (wspomniane międzyszynowe prawdopodobnie 1300×3000 mm) oraz zdjęcia na tekstury robione z góry.
Tytuł: Odp: Płyty przejazdowe
Wiadomość wysłana przez: Paczkuś w 07 Sierpnia 2011, 20:55:38
Wymiary z http://strunbet.pl.
http://strunbet.pl/strona.php?strona=cbp
http://strunbet.pl/galeria.php?gal=cbp
http://strunbet.pl/strony/pobranie/cbp.pdf
Tytuł: Odp: Płyty przejazdowe
Wiadomość wysłana przez: MaciejM w 07 Sierpnia 2011, 21:44:20
W kwietniu dodałem coś, co może się nadać :) http://eu07.pl/forum/index.php/topic,17369.msg203903.html#msg203903
Tytuł: Odp: Płyty przejazdowe
Wiadomość wysłana przez: JONIN_EZT w 08 Sierpnia 2011, 00:01:07
Z trochę bardziej nietypowych, ale od niedawna wprowadzane na zmodernizowanych liniach

Edilon LC-L
http://www.tines.pl/pl/kolej-przemyslowa/systemy-kolej-przemyslowa/edilon-lc-l.html
(owa taka istnieje na linii 250 kilometr 26,494 - przejazd przy nastawni w Gdyni Chyloni)

Gumowe STRAIL

http://www.strail.de/index.php?id=762
http://www.zph-chemix.pl/przejazdy_typu_koldrog.html
http://www.zie.pg.gda.pl/~dwisnie/gpkmstan.html

Jeżeli chodzi w ogóle o płyty CBP to różnie bywa z samymi gabarytami. Na mniej używanych liniach lub na starych liniach, pojawiają się dosyć nietypowe (długościami się różnią) przycinane skracane itp. Takie coś zauważyłem na linii 230, która jest nieprzejezdna od 2005 roku na paru przejazdach, oraz na niektórych przejazdach kat E i F na linii helskiej.
Tytuł: Odp: Płyty przejazdowe
Wiadomość wysłana przez: Ra w 11 Sierpnia 2011, 21:41:37
Dobra, poszedłem sobie sam obfotografować przejazdy. Niestety sprzęt mam kiepski i duża część z nich wyszła zbyt czerwona. Trzeba je wyrównać do koloru tego bardziej szarego betonu. Nie udało mi się trafić na płytę ze ściętymi końcami, baterii wystarczyło tylko na te dwa.

http://eu07.pl/userfiles/4245/foto-przej207_2.7z   23.80 MB
http://eu07.pl/userfiles/4245/foto-przej207_6.7z   24.18 MB

Jeśli ktoś by mógł przetworzyć te zdjęcia na (wymienną) teksturę przejazdu i zrobić do niej model płyt, to proszę się do mnie zgłosić na PW w celu uzgodnienia szczegółów. Potrzebne będzie kilka modeli przejazdu - zarówno komplet płyt dla jednego toru (płaski), jak i modele poszczególnych płyt (1, 2 albo 3 wzdłuż toru) do układania na przechyłkach. Dla przejazdu na drodze asfaltowej będzie jeszcze krawężnik, ale nie dotarłem to takowego.
Tytuł: Odp: Płyty przejazdowe
Wiadomość wysłana przez: jussi19 w 13 Sierpnia 2011, 15:08:31
Nie wiem czy jeszcze potrzebujesz fotki na tekstury przejazdów, ale wrzucam ci zdjęcia, które wykonałem dzisiaj na jednym z Wałbrzyskich przejazdów.
http://eu07.pl/userfiles/4818/foto-Przejazd.rar
Tytuł: Odp: Płyty przejazdowe
Wiadomość wysłana przez: Ra w 28 Sierpnia 2011, 19:10:29
W załączeniu propozycja układu tekstury. Białe pola to miejsca na płyty (3 obok siebie). Pomiędzy nimi można umieścić teksturę kostki, asfaltu, betonu, żużla albo podkłady drewniane. Mapowanie jest proporcjonalne - tekstura jest kwadratem o boku 12m. Rozstaw torów to 4.5m, ich osie są na 1/4 oraz 5/8 wysokości tekstury. Dla innego rozstawu trzeba zrobić oddzielny model, z uwzględnieniem przesunięcia mapowania (ta sama tekstura). Dla jednotoru cześć tekstury nie będzie użyta. Jeśli przejazd ma jedną albo dwie płyty na szerokość, należy pominąć kolumny płyt przy mapowaniu (są 3, bo mogą być np. na nich narysowane linie oddzielające część dla pieszych). Brzegi tekstury można wykorzystać do własnych potrzeb, np. umieścić kamienie i roślinność, albo nawet słupki spotykane przy przejazdach.

Dodałem jeszcze zwymiarowany rysunek przekroju.

Trzeci załącznik zawiera pliki PNG z propozycjami tekstur. Mniejszy obrazek jest zgodny z tym opisanym, natomiast większy (1024×1024) zawiera mapowanie 1px/cm, dzięki czemu płytę 1.3m×3m wpasowuje się w prostokąt 130px×300px, a nie 55.4667x×128px, jak w pierwszym przypadku.
Tytuł: Odp: Płyty przejazdowe
Wiadomość wysłana przez: Ra w 25 Września 2011, 23:49:55
Po ponad miesiącu udało się uzyskać pierwszy efekt. Surgeon zrobił modele, Patrykos przerobił moje zdjęcia na teksturę. Wstępny rezultat prac, wymagający jeszcze dalszych poprawek, jest w załączniku. Nadal potrzebne są zdjęcia przejazdów o różnej szerokości i w różnym stanie zużycia.
Tytuł: Odp: Płyty przejazdowe
Wiadomość wysłana przez: REWIZOR w 25 Września 2011, 23:57:54
Duża różnica, na plus.
Tytuł: Odp: Płyty przejazdowe
Wiadomość wysłana przez: szczawik w 25 Września 2011, 23:59:31
Ładne, ale co z jezdnią? Trzeba ją będzie przy każdym przejeździe obniżać, czy jak?
Tytuł: Odp: Płyty przejazdowe
Wiadomość wysłana przez: Ra w 26 Września 2011, 00:09:05
Mając zestaw modeli i tekstur mam zamiar je wstawić na przerabianej Linii 546 (również na łukach z przechyłkami) i metodą prób i błędów ustalić jakieś rozwiązania. Na załączonym obrazku droga i chodnik jest 1cm poniżej główki szyny, a płyty powinny być równo z główką szyny. Widać, że chodnik za bardzo prześwituje - trzeba by go zakończyć przed szyną.
Tytuł: Odp: Płyty przejazdowe
Wiadomość wysłana przez: szczawik w 26 Września 2011, 00:22:24
Widać, że chodnik za bardzo prześwituje - trzeba by go zakończyć przed szyną.
No właśnie, ale jak się go zakończy przed, to będzie widać ziemię. No chyba żeby chodnik/jezdnię kończyć przed szyną, a pod każdym przejazdem zmieniać teksturę na jakiś beton i odpowiednio ją obniżyć, do poziomu dolnej krawędzi płyty przejazdowej, ale to pracochłonne i nieeleganckie.
Tytuł: Odp: Płyty przejazdowe
Wiadomość wysłana przez: Ra w 26 Września 2011, 00:45:42
W załączeniu efekt uzyskany poprzez użycie niewidocznej drogi na szerokości toru. Widoczna droga się kończy pod lewą wąską płytą, następnie jest niewidoczna i kolejny widoczny odcinek zaczyna się pod prawą wąską.
Tytuł: Odp: Płyty przejazdowe
Wiadomość wysłana przez: PEKAP w 26 Września 2011, 09:03:32
W załączniku podsyłam teksturę płyty, którą już od dłuższego czasu stosuję na linii 99.
Tytuł: Odp: Płyty przejazdowe
Wiadomość wysłana przez: szczawik w 26 Września 2011, 22:11:07
Podsyłam kilka fotografii płyt przejazdowych, możliwe że się przydadzą.
Link do pliku:
http://eu07.pl/userfiles/7492/foto-plyty_przejazdowe.zip
Tytuł: Odp: Płyty przejazdowe
Wiadomość wysłana przez: guest4368 w 15 Czerwca 2013, 10:00:27
Chciałem użyć płyt przejazdowych w scenerii. Prezentowane w tym wątku obiekty nie są jednak według mnie optymalne (innych wątków o takich płytach nie znalazłem). Za zbędne uważam modelowanie rowków na szyny - prześwituje przez nie tekstura podsypki, często za jasna jak na niszę / zagłębienie. Sądzę, że dobry efekt można uzyskać za pomocą wyłącznie boxów gdy tekstura zawiera wspomniane rowki. Testowałem to na zdjęciach dostępnych w tym wątku. W załącznikach efekty mojej pracy.