- Symulator MaSzyna -

Hyde Park => Inne niekolejowe => Wątek zaczęty przez: tom_21_pl w 07 Sierpnia 2011, 18:42:20

Tytuł: Otwór w aparacie
Wiadomość wysłana przez: tom_21_pl w 07 Sierpnia 2011, 18:42:20
Ostatnio natknąłem się na dziwną dziurę na dole aparatu. Czy ktoś wie do czego ona służy? Aparat to Samsung D60.
Tytuł: Odp: Otwór w aparacie
Wiadomość wysłana przez: MasterYoda w 07 Sierpnia 2011, 18:44:02
Jeśli dobrze widzę jest to otwór na umieszczenie statywu.
Tytuł: Odp: Otwór w aparacie
Wiadomość wysłana przez: Tyrystor w 07 Sierpnia 2011, 18:52:30
Zgadza się, ten otwór jest na przykręcenie do statywu, mój aparat też to ma, z resztą chyba każdy ma. Niektóre mają specjalne zasłonki osłaniające przed wnikaniem brudu.
Tytuł: Odp: Otwór w aparacie
Wiadomość wysłana przez: tom_21_pl w 07 Sierpnia 2011, 19:08:56
A tak przy okazji chciałbym się jeszcze zapytać o kamerę. Ostatnio upatrzyłem sobie kamerę BENQ S21 i co o niej myślicie? Czy ktoś ją już użytkował i czy mi może powiedzieć jak ona się sprawuje?
Tytuł: Odp: Otwór w aparacie
Wiadomość wysłana przez: MasterYoda w 07 Sierpnia 2011, 19:18:43
http://forum.dobreprogramy.pl/benq-s21-opinie-kamerze-t449847.html
Tytuł: Odp: Otwór w aparacie
Wiadomość wysłana przez: Husarz w 07 Sierpnia 2011, 19:29:22
Miałem i jestem bardzo zawiedziony. Ciągle się psuła z byle powodu.
Tytuł: Odp: Otwór w aparacie
Wiadomość wysłana przez: MasterYoda w 07 Sierpnia 2011, 19:31:57
@Husarz nie odbierz tego źle. Jedna opinia nie jest nazbyt obiektywna. Może po prostu trafiłeś na sztuke z jakąś wadą lub z lipnej serii.
Tytuł: Odp: Otwór w aparacie
Wiadomość wysłana przez: Patrykos w 07 Sierpnia 2011, 19:39:14
Wyjdę na dyżurnego chama i narzekacza, ale ktoś musi. Zamiast siedzieć przed komputerem i się zastanawiać co to za otwór i do czego służy można otworzyć instrukcje, co zaoszczędzi czasu i pójść z tym aparatem na stacje, obfocić jakieś obiekty, lokomotywy, elementy zawieszenia, wózki, koła, etc. Proszę się zapoznać z listą tematów: http://eu07.pl/forum/index.php/board,50.0.html . A jeśli ktoś nie może iść na stację to proszę się zapoznać z tematyką multiplayera do MaSzyny i wspomóc Ra w testach. Nikt za was nie będzie charował. Jesteście oczekiwaczami którzy siedzą przed komputerem i nic nie robią. Pomyślcie tylko ile by już dodatków powstało, gdyby każdy z Was zrobił choć jeden głupi budynek w 3dsie. ;-)
Tytuł: Odp: Otwór w aparacie
Wiadomość wysłana przez: MasterYoda w 07 Sierpnia 2011, 19:44:11
Wybacz ale z osob w tym wątku chyba tylko ja zapytałem @Ra o multi i wykazałem chęć wsparcia!
Tytuł: Odp: Otwór w aparacie
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 07 Sierpnia 2011, 20:00:35
Patryk, moim zdaniem tak nie jest i ja za takiego cię nie uważam. Po prostu nerwy już puszczają, jak czyta się kolejny bezsensowny wątek albo kolejne nabijane posty. Nie raz żądacie dodatków i rozwoju i fajnie, bo kto by tego nie chciał. Tylko co nam z waszych żądań skoro rąk chętnych do pracy brak hm? Uważacie, że to pomaga twórcom? Jeśli tak, to jesteście w grubym błędzie. Teraz to co jest potrzebne, to zaangażowanie i chęć działania poparta uczynkami, a nie tylko gadka szmatka.
Tytuł: Odp: Otwór w aparacie
Wiadomość wysłana przez: Tyrystor w 07 Sierpnia 2011, 20:07:11
@Patrykos nie każdy zna się na EXE, kodach zawartych w takich plikach oraz modelowaniu i nie ma co przymuszać takich osób "siłą", bo zniechęca się takie osoby, które chciałby sobie powoli przyswajać informacje.
Tytuł: Odp: Otwór w aparacie
Wiadomość wysłana przez: Cesky Kretek w 07 Sierpnia 2011, 20:09:28
Wszystkiego można się nauczyć. Trzeba chcieć. Czy to modelowania czy programowania czy jeszcze czegoś innego. Wymaga to odrobiny wysiłku i poświęcenia czasu.
Tytuł: Odp: Otwór w aparacie
Wiadomość wysłana przez: Patrykos w 07 Sierpnia 2011, 20:11:32
@Patrykos nie każdy zna się na EXE, kodach zawartych w takich plikach oraz modelowaniu i nie ma co przymuszać takich osób "siłą", bo zniechęca się takie osoby, które chciałby sobie powoli przyswajać informacje.
Chcesz się usprawiedliwiać w ten sposób? Myślisz, że youBy, Ra, Shax, McZapkie i parę jeszcze osób dostało dar z niebios? Od tak sobie?
Tytuł: Odp: Otwór w aparacie
Wiadomość wysłana przez: taper w 07 Sierpnia 2011, 20:29:48
Chcesz się usprawiedliwiać w ten sposób? Myślisz, że youBy, Ra, Shax, McZapkie i parę jeszcze osób dostało dar z niebios? Od tak sobie?

Czasami myślę, że tak. Ostatnio próbowałem grzebać w eventach, ustawienie 4 rozjazdów zajęło mnie 2 dni i teraz rozumiem @Benka, że zrobienie jednego scenariusza, to 300 uruchomień symulatora. 
Tytuł: Odp: Otwór w aparacie
Wiadomość wysłana przez: Tyrystor w 07 Sierpnia 2011, 20:37:58
@Patrykos zauważ że te osoby, skończyły szkołę i rozumieją wiele pojęć, umieją wiele rzeczy z komputerem. Ja ledwo co zdałem do 3 klasy, a informatykę miałem tylko 1 semestr w 2 klasie (głównie pracowałem w M. Office) i nic nie umiem, a nauczyciel mi za wiele nie wytłumaczyć takich rzeczy jak kody, EXE i inne rzeczy wymagające czasu, wiedzy i programów*.
Tytuł: Odp: Otwór w aparacie
Wiadomość wysłana przez: Patrykos w 07 Sierpnia 2011, 20:45:17
No tak zapomniałem. Zatem jesteście oczyszczeni z zarzutów. Ja do zakończenia edukacji robię sobie wolne w takim razie.
Tytuł: Odp: Otwór w aparacie
Wiadomość wysłana przez: youBy w 07 Sierpnia 2011, 20:45:42
W ciągu 20 sekund postoju pociągu na stacji można wykonać dobre zdjęcia wózka na tekstury. Jeśli coś się stanie i nasz jedyny i wymarzony pociąg na linii będzie stać 30 (o 10 dłużej), to można wykonać do tego zdjęcie tarczy koła bądź prądnicy.
Tytuł: Odp: Otwór w aparacie
Wiadomość wysłana przez: Ra w 07 Sierpnia 2011, 20:57:12
Ej, to nie ma tak, że coś się robi samo. Albo że ktoś stoi obok i mówi, co po kolei zrobić. Żeby coś raz zrobić w miarę dobrze, trzeba kilkaset razy zrobić źle. Zwróćcie uwagę na numer wersji EXE. Jak zacząłem, to była bodajże wersja 31, wydałem dopiero wersję 71. Czyli w międzyczasie było około 40 wersji z błędami, nie mówiąc o tym, że aby udostępnić kolejną wersję do testowania, musiałem kilka razy sam odpalić u siebie. Obecnie jest wersja 213, co daje jakieś 180 wersji, uruchamianych przeze mnie w celach testowych co najmniej kilka tysięcy razy. Albo numer wersji Rainsted - obecnie 8542. Oznacza to, że mniej więcej tyle razy kompilowałem program. Jeśli jedna kompilacja zajmuje, powiedzmy, średnio 20 sekund, oznacza to, że samo oczekiwanie na skompilowanie kodu zajęło 2 dni mojego życia. Nie mówiąc już o czasie przeznaczonym na pisanie, ani rozmyślania nad tym, jak coś zrobić i w czym może być jakiś błąd.

A tu jakieś rozważania o otworach w aparacie, jakby nie można było do instrukcji zajrzeć, tylko jest pretekst do zaśmiecania forum pierdołami.
Tytuł: Odp: Otwór w aparacie
Wiadomość wysłana przez: szogun w 07 Sierpnia 2011, 21:10:29
Poza tym chyba nie trudno domyślić się że takie coś jak gwintowany otwór to może być element do mocowania statywu, chociaż zaobserwowałem że oprócz wyjątków to młodzież jest coraz bardziej pusta (przykład chociażby w podpisie) i nie potrafi logicznie myśleć.
Tytuł: Odp: Otwór w aparacie
Wiadomość wysłana przez: MasterYoda w 07 Sierpnia 2011, 21:59:19
Kurcze zaczeło sie od banalnej 'dziury w aparacie' a przeszło w potyczke między twórcami a (przepraszam za wyrażenie) noobami. Ci którzy nie znają się na tworzeniu dzielą się na dwie grupy:
-tych którzy chcą się czegoś nauczyć i mieć swój udział w "MaSzynie"
-tych którzy czekają na gotowe (do tego życząc sobie żeby wszystko trybiło bez jakiegokolwiek zgrzytu)
Co do tych pierwszych brawo a drugich... ich postawa sama o nich swiadczy. Jak napisał @Cesky Kretek "wszystkiego można się nauczyć" wystarczy chęć i trochę czasu. Ja tam sie biorę za tą naukę powoli powoli a w końcu coś się uda. I weźcie już zamknijcie ten temat bo widzę że otwór w aparacie podniosł co niektórym poziom adrenaliny :D
Tytuł: Odp: Otwór w aparacie
Wiadomość wysłana przez: Rudzik w 08 Sierpnia 2011, 16:55:43
Zacznijcie od robienia czegoś dla siebie. Niekoniecznie odpicowanego, żeby wydać. Bawię się od kilku tygodni SU46, by jak najrealniej ją odpalać. Klawiszologia jest taka, że 99% userów, którzy by to pobrali, nic by nie umieli zrobić. I jeszcze coś dodaję, poprawiam, naprawiam. Ale za to poznałem dość dobrze budowę plików CHK i MMD, nauczyłem się w końcu robić jakieś dodatki do kabin i je eksportować, bawić się z piwotami, itp, itd. Tak samo nauczyłem się modelowania. Pierw 2 boxy, jeszcze krzywe itp. Teraz dość mocno odwzorowana hala dworcowa się zrobiła.