- Symulator MaSzyna -

Hyde Park => Inne niekolejowe => Wątek zaczęty przez: Tomasz144 w 28 Lipca 2011, 22:03:54

Tytuł: Romet Ogar 900 Racing
Wiadomość wysłana przez: Tomasz144 w 28 Lipca 2011, 22:03:54
Witam, od niedawna jestem właścicielem Ogara 900 R( przejechane 16km ). W instrukcji informacje są fatalne. Zwracam się z pytaniem do użytkowników, mianowicie gdzie sprawdza się poziom oleju w silniku? W instrukcji napisane jest tak "Wskaźnik poziomu oleju jest po prawej stronie skrzyni korbowej silnika". Hymmm tylko nie wiem gdzie to dokładnie jest. Proszę o pomoc, dodam że na stronach internetowych nic nie znalazłem, a forum ogar900.com jest zablokowane z powodu złośliwego oprogramowania.
Tytuł: Odp: Romet Ogar 900 Racing
Wiadomość wysłana przez: Żuk w 28 Lipca 2011, 22:21:27
Zrób kilka zdjęć to coś poradzimy.
Tytuł: Odp: Romet Ogar 900 Racing
Wiadomość wysłana przez: Tomasz144 w 28 Lipca 2011, 22:38:31
Dobrze, jutro będą.
Tytuł: Odp: Romet Ogar 900 Racing
Wiadomość wysłana przez: Quark-t w 29 Lipca 2011, 10:31:40
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1658964.html ostatnia wiadomość?

a forum ogar900.com jest zablokowane z powodu złośliwego oprogramowania.
Działa pod polską domeną: http://forum.ogar900.pl/
Tytuł: Odp: Romet Ogar 900 Racing
Wiadomość wysłana przez: Rozi w 29 Lipca 2011, 11:51:45
Proszę. Wykręca się w lewo. Gdybyś potrzebował jakiejkolwiek pomocy przy naprawie motora, nie wiem, ustawianie czasowania, dokręcanie zaworów, zmiana tarcz sprzęgłowych, to pisz, bo mam praktycznie taki sam silnik w swoim motorze i już go zbyt wiele razy rozbierałem :P

O gaźniku nie wspominając.

EDIT. Co do motora. Szkoda, że te polskie mają cylindry 49,5 cm3. U mnie jeżdżą te motory tylko z cylindrami 108 cm3. W sumie, jeżeli ktoś się zna na mechanice, to może w tym motorze zmienić uszczelkę między cylindrem a głowicą, z tekturowej na metalową. Jako że metalowa jest dużo cieńsza to jest więcej kompresji i motor dostaje niesamowitego kopa :) W sumie można to zrobić w mniej niż 45 minut. Te motorki potrafią jechać ponad 100km/h.
Tytuł: Odp: Romet Ogar 900 Racing
Wiadomość wysłana przez: piotrek0804 w 29 Lipca 2011, 14:27:36
@Rozi, to ta uszczelka metalowa jest aż tak cieńsza od tekturowej, że powoduje odczuwalny przyrost kompresji? U mnie w Simsonie seryjnie nie było uszczelki pod głowicą. Niby można byłoby pokusić się o splanowanie głowicy, co jeszcze zmniejszałoby pojemność komory spalania i w efekcie zwiększyło kompresję, ale to już może spowodować drastyczny spadek wytrzymałości układu korbowego.
Tytuł: Odp: Romet Ogar 900 Racing
Wiadomość wysłana przez: Tomasz144 w 29 Lipca 2011, 17:13:54
Rozi znalazłem już ten korek od oleju, ale jest inny problem on gaśnie na niskich obrotach na ssaniu w ogóle nie chodzi, wiem jak się obroty reguluje ale mieszankę paliwowo-powietrzną nie wiem.
Tytuł: Odp: Romet Ogar 900 Racing
Wiadomość wysłana przez: knurus1 w 29 Lipca 2011, 18:20:24
Mam od niedawna Romet CRS 50 i też miałem problemy z regulacją przede wszystkim z jego odpaleniem. Ale po jego wstępnym ale jakże ważnym dotarciu zaczął lepiej palić i jeżdzić:).  Jeśli chodzi o mieszankę to sie patrzy po kolorze świecy zapłonowej. Jeśli jest biała to znaczy że jest za uboga, natomiast czarna iż jest ona za bogata. Idealna jest brązowa z domieszką złotego. Są  dwie śróbki. Jedna do wolnych obrotów (u mnie jest to krzyżak) umieszczona przy iglicy gazu, a dróga (płaski) włąśnie do mieszanki. Oczywiście obie są umieszczone w/na gażniku. Pamiętaj że regulację zawsze przeprowadza się na rozgrzanym silniku, a po zmianie składu mieszanki trzeba przejechać troche kilometrów aby zmieniła ona kolor. Mi wyregulowanie "na ideał" zajęło 400km.

Proszę poprawić ortografię.
ABu
Tytuł: Odp: Romet Ogar 900 Racing
Wiadomość wysłana przez: Rozi w 29 Lipca 2011, 23:38:41
@Rozi, to ta uszczelka metalowa jest aż tak cieńsza od tekturowej, że powoduje odczuwalny przyrost kompresji?

Powiedzmy, że tekturowa ma około 2mm, a metalowa ma 0.5. Przyrost mocy jest naprawdę duży. Niestety musiałem wrócić do tekturowej, bo motor miał tyle mocy, że robiła się dziura w silikonie między cylindrem a głowicą i kompresja uciekała. Więc motor praktycznie co dwa dni rozbierałem i silikon od nowa :)

U mnie w Simsonie seryjnie nie było uszczelki pod głowicą.

Jest to taki trik fabrykantów motorów, gdyż motor za nic dostaje mocy. W sumie można by w motorach zostawić uszczelkę teksturową, ale musiałbyś skrócić cylinder wtedy.

mieszankę paliwowo-powietrzną nie wiem.

Generalnie śrubkę od mieszanki wkręca się na maksa i wykręca około 1 1/4 obrotu. Generalnie tam powinno być idealnie.

Dodatkowo żeby motor dostał mocy, można dać nieco więcej ścisku na sprężynach w sprzęgle. Generalnie ten motor (ten z tematu) można go nieźle podrasować.

Pozdrówki