- Symulator MaSzyna -
Hyde Park => Inne niekolejowe => Wątek zaczęty przez: Tomasz144 w 28 Lipca 2011, 22:03:54
-
Witam, od niedawna jestem właścicielem Ogara 900 R( przejechane 16km ). W instrukcji informacje są fatalne. Zwracam się z pytaniem do użytkowników, mianowicie gdzie sprawdza się poziom oleju w silniku? W instrukcji napisane jest tak "Wskaźnik poziomu oleju jest po prawej stronie skrzyni korbowej silnika". Hymmm tylko nie wiem gdzie to dokładnie jest. Proszę o pomoc, dodam że na stronach internetowych nic nie znalazłem, a forum ogar900.com jest zablokowane z powodu złośliwego oprogramowania.
-
Zrób kilka zdjęć to coś poradzimy.
-
Dobrze, jutro będą.
-
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1658964.html ostatnia wiadomość?
a forum ogar900.com jest zablokowane z powodu złośliwego oprogramowania.
Działa pod polską domeną: http://forum.ogar900.pl/
-
Proszę. Wykręca się w lewo. Gdybyś potrzebował jakiejkolwiek pomocy przy naprawie motora, nie wiem, ustawianie czasowania, dokręcanie zaworów, zmiana tarcz sprzęgłowych, to pisz, bo mam praktycznie taki sam silnik w swoim motorze i już go zbyt wiele razy rozbierałem :P
O gaźniku nie wspominając.
EDIT. Co do motora. Szkoda, że te polskie mają cylindry 49,5 cm3. U mnie jeżdżą te motory tylko z cylindrami 108 cm3. W sumie, jeżeli ktoś się zna na mechanice, to może w tym motorze zmienić uszczelkę między cylindrem a głowicą, z tekturowej na metalową. Jako że metalowa jest dużo cieńsza to jest więcej kompresji i motor dostaje niesamowitego kopa :) W sumie można to zrobić w mniej niż 45 minut. Te motorki potrafią jechać ponad 100km/h.
-
@Rozi, to ta uszczelka metalowa jest aż tak cieńsza od tekturowej, że powoduje odczuwalny przyrost kompresji? U mnie w Simsonie seryjnie nie było uszczelki pod głowicą. Niby można byłoby pokusić się o splanowanie głowicy, co jeszcze zmniejszałoby pojemność komory spalania i w efekcie zwiększyło kompresję, ale to już może spowodować drastyczny spadek wytrzymałości układu korbowego.
-
Rozi znalazłem już ten korek od oleju, ale jest inny problem on gaśnie na niskich obrotach na ssaniu w ogóle nie chodzi, wiem jak się obroty reguluje ale mieszankę paliwowo-powietrzną nie wiem.
-
Mam od niedawna Romet CRS 50 i też miałem problemy z regulacją przede wszystkim z jego odpaleniem. Ale po jego wstępnym ale jakże ważnym dotarciu zaczął lepiej palić i jeżdzić:). Jeśli chodzi o mieszankę to sie patrzy po kolorze świecy zapłonowej. Jeśli jest biała to znaczy że jest za uboga, natomiast czarna iż jest ona za bogata. Idealna jest brązowa z domieszką złotego. Są dwie śróbki. Jedna do wolnych obrotów (u mnie jest to krzyżak) umieszczona przy iglicy gazu, a dróga (płaski) włąśnie do mieszanki. Oczywiście obie są umieszczone w/na gażniku. Pamiętaj że regulację zawsze przeprowadza się na rozgrzanym silniku, a po zmianie składu mieszanki trzeba przejechać troche kilometrów aby zmieniła ona kolor. Mi wyregulowanie "na ideał" zajęło 400km.
Proszę poprawić ortografię.
ABu
-
@Rozi, to ta uszczelka metalowa jest aż tak cieńsza od tekturowej, że powoduje odczuwalny przyrost kompresji?
Powiedzmy, że tekturowa ma około 2mm, a metalowa ma 0.5. Przyrost mocy jest naprawdę duży. Niestety musiałem wrócić do tekturowej, bo motor miał tyle mocy, że robiła się dziura w silikonie między cylindrem a głowicą i kompresja uciekała. Więc motor praktycznie co dwa dni rozbierałem i silikon od nowa :)
U mnie w Simsonie seryjnie nie było uszczelki pod głowicą.
Jest to taki trik fabrykantów motorów, gdyż motor za nic dostaje mocy. W sumie można by w motorach zostawić uszczelkę teksturową, ale musiałbyś skrócić cylinder wtedy.
mieszankę paliwowo-powietrzną nie wiem.
Generalnie śrubkę od mieszanki wkręca się na maksa i wykręca około 1 1/4 obrotu. Generalnie tam powinno być idealnie.
Dodatkowo żeby motor dostał mocy, można dać nieco więcej ścisku na sprężynach w sprzęgle. Generalnie ten motor (ten z tematu) można go nieźle podrasować.
Pozdrówki