- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc w tworzeniu => Wątek zaczęty przez: Cesky Kretek w 23 Lipca 2011, 20:18:56
-
Witam,
mam pewien problem przy eksporcie z 3DS Maxa do MaSzyny - otóż po nałożeniu tekstury na model w programie wszystko wyświetla się w porządku. Natomiast po wyeksportowaniu całości do symulatora niektóre trójkąty są ciemniejsze niż powinny. Nie ustawiałem żadnych dodatkowych opcji przy nakładaniu tekstury, część peronu (krawędź) zrobiłem od nowa (spline, extrude itd.) mimo to też w pewnych miejscach jest ciemniejsza tekstura (trójkąt). Pozostałe perony, boxy itp. są w porządku - nie ma tego typu problemu.
Da się to jakoś naprawić z poziomu 3DS Maxa? Czy problem leży przy modelowaniu, czy też po eksporcie do symka (jakieś błędne parametry)?
Załączam obrazek podglądowy problemu.
Pozdrawiam i dziękuję z góry za odpowiedzi.
-
Prawdopodobnie używałeś skalowania, przez co skalują się również wektory normalne. Jak się one zrobią mniejsze, to obiekt jest ciemniejszy, a jak większe, to jaśniejsze. Skalowanie powinno być zawsze 1.
-
Nie pamiętam dokładnie, ale trzeba chyba użyć Reset Transform i Reset Scale.
-
Możliwe, że zaginałeś wygładzone powierzchnie. Zaznacz wszystkie trójkąty/wielokąty/elementy i skorzystaj z Auto Smooth (na samym dole).
-
Możliwe, że zaginałeś wygładzone powierzchnie. Zaznacz wszystkie trójkąty/wielokąty/elementy i skorzystaj z Auto Smooth (na samym dole).
Dobre, ale nie we wszystkich przypadkach rozwiązuje problem. :)
Np. w tym sobie nie poradziło.
-
Spróbuj jeszcze wszystkie vertexy weldować a następnie użyj modyfikatora "Edit Normals" i użyj resetowania normalnych. Na l144 miałem z nasypem taki sam problem i jakoś klikałem i klikałem w te opcje i udało się :-).
-
Witam ponownie.
Dziękuję za odpowiedzi, dzisiaj miałem trochę czasu żeby pogrzebać przy 3DS MAX'ie - do rzeczy:
- Reset Scale & Reset Transform - nie przyniosło oczekiwanych skutków ;)
- AutoSmooth także
- Edytowanie Normalsów także
natomiast zrobiłem taką rzecz - zaznaczyłem obiekt przez Editable Mesh, a następnie z 'Smoothing group' użyłem opcji CLEAR ALL.
Spowodowało to zresetowanie grup - różne trójkąty obiektu były przyporządkowane różnym grupom - teraz powinno być ok - ale nie jest.
Teraz mam problem z tym co załączam na screenie.
Kolejny zestaw pytań: jeśli się przyjrzeć - 'lewy' trójkąt ściemnia się w kierunku góry - nie jest jednolicie jaśniejszy.
Jak tym razem poradzić sobie z tym problemem?
Pozdrawiam
-
Rozumiem, ze ten peron jest zrobiony jako mesh a nie jako t3d. Skrypty przy takim obiekcie pobierają wektory normalne z 3ds maxa( nie są wyliczane jak to jest w przypadku modelu t3d) tak więc prześwietlenia terenu czyli obiektów mesh zapisanych w scenerii jako trinangle są z winy wektorów normalnych.
Aby naprawić peron możesz zapisać jako t3d lub modyfikować wektory normalne.
Jeśli możesz zapisz ten peron w maxie lub scn i wystaw. Spróbował bym te wektory poprawić.
-
Peron jest zrobiony jako mesh - poprzez extrude spline. Nie wiem czy ma to coś na rzeczy, bo robiłem wcześniej podobnie i nie miałem takiego problemu.
Załączam wyeksportowany peron. Pracuję na 3DS Max 10 - mam nadzieję że to nie problem.
-
Dziwacznie jakoś robisz ten peron, z osobnych boxów, i masz pełno ponakładanych na siebie powierzchni. Spróbuj z jednego boxa wyrzeźbić to samo. I wyzeruj wstawionego boxa na osiach.
-
Ale nie wstawię kilku tekstur na jeden model chyba? Poza tym to dopiero moje początki z 3DS'em więc nieoptymalne rozwiązania mogą być u mnie normą. ;)
-
To wstaw jedną teksturę (na której masz kilka różnych zdjęć).
-
Dobrze, to zrobię w ostateczności, nie mniej jednak chciałbym dowiedzieć się co stwarza problem opisany kilka postów wyżej i jak to naprawić - aby mieć taką wiedzę na przyszłość.
-
Wyeksportuj do .obj, to looknę ja też.
-
Albo do scn też może być bo wektory są importowane z scn-a.
-
Witam ponownie, nie zakładam nowego wątku, bo w sumie dalej męczę 3DS'a i mam trywialne problemy.
Zrobiłem plane'y które służą za barierki. Jednak ich jasność pozostawia wiele do życzenia (1). Zrobiłem szybki eksport barierek do t3d (2), zmieniłem parametr SelfIllum na true i osiągnąłem satysfakcjonujący efekt.
Jak osiągnąć taki sam efekt bez eksportu do t3d?
-
zmieniłem parametr SelfIllum na true i
W nocy też się mają tak świecić?
-
Dać Ambient i Diffuse na 255.0 255.0 255.0 i ewentualnie rozjaśnić teksturę.
-
Dać Ambient i Diffuse na 255.0 255.0 255.0 i ewentualnie rozjaśnić teksturę.
Robi się to z poziomu 3DS'a czy ręcznie z notatnika w gotowym *.inc? Teksturę właśnie rozjaśniłem, bo oryginalna była zbyt ciemna i nieskontrastowana.
W nocy też się mają tak świecić?
To było do przetestowania. Nie bez powodu chcę rozwiązać ten problem omijając parametr 'selfillum'.
-
Robi się to z poziomu 3DS'a czy ręcznie z notatnika w gotowym *.inc?
W Material Editor klikasz w prostokąt (będą 3) który jest obok kwadracika w którym wybiera się teksturę, i zmieniasz kolor z szarego na biały.
-
Robi się to z poziomu 3DS'a czy ręcznie z notatnika w gotowym *.inc?
W Material Editor klikasz w prostokąt (będą 3) który jest obok kwadracika w którym wybiera się teksturę, i zmieniasz kolor z szarego na biały.
Dzięki wielkie Szogun. Działa :)