- Symulator MaSzyna -
Hyde Park => Bieżące kolejowe => Wątek zaczęty przez: darek71wrc w 23 Lipca 2011, 16:47:57
-
Jednak nie wszystko jest jak należy, w szybkim pociągu.
Na wschodzie Chin wykoleił się superszybki pociąg - poinformowała w sobotę AFP, powołując się na agencję Xinhua. Chwilę później podano, że dwa jego wagony wpadły do rzeki. Nie podano na razie żadnych szczegółów.
http://www.tvn24.pl/0,1711651,0,1,chinski-cud-wpadl-do-rzeki,wiadomosc.html
Zmieniłem temat na bardziej adekwatny.
Quark-t
-
Jeżeli się wykoleił z z tak dużą prędkością, to ciekawie to musiało wyglądać. Pewnie ofiar trochę będzie, nie mówiąc o tych co pływać nie umieją a wpadli z wagonem do rzeki...;)
-
W Chinach panuje chaos informacyjny.
Co najmniej 11 osób zginęło, a 89 trafiło do szpitala w rezultacie zderzenia dwóch superszybkich pociągów w prowincji Zhejiang na wschodzie Chin - podała agencja Xinhua. Dwa wagony spadły z mostu. Wcześniej informowano, że wykoleił się jeden pociąg.
http://wiadomosci.onet.pl/swiat/chiny-chaos-informacyjny-zderzyly-sie-dwa-superszy,1,4801500,wiadomosc.html
-
http://www.tvn24.pl/-1,1711651,0,1,piorun-przyczyna-zderzenia-superszybkich-pociagow,wiadomosc.html
Do wypadku doszło dzisiaj ok. 14:30 naszego czasu na moście w okolicy miasta Wenzhou, w prowincji Zhejiang. W pociąg, który jechał z Hangzhou (Hangczou) do Wenzhou (Wenczou), uderzył piorun powodując utratę zasilania. Po chwili w skład, który uległ awarii, najechał od tyłu drugi pociąg relacji Pekin - Szanghaj.
Mnie się to jakoś całości nie trzyma. SRK, radio, cokolwiek, aby powiadomić inne składy?
-
W szybkich pociągach hamowanie w dużym udziale odbywa się za pomocą ED, a klocki i hamulce szynowe są dodatkiem, jeżeli stracili zasilanie z sieci to pozostały tylko klocki i hamulce szynowe, a wtedy droga hamowania jest dużo dłuższa. Dlatego pewnie doszło do najechania.
-
Mnie się to jakoś całości nie trzyma. SRK, radio, cokolwiek, aby powiadomić inne składy?
To są Chiny a nie Polska...
PS. Poza tym nie chce mi się wierzyć że uderzenie pioruna całkowicie uszkodziło pociąg tej klasy!
-
Elektronika poszła się paść po piorunie. A to nie siódemka, że jedyną elektroniką na pokładzie jest telefon komórkowy maszynisty. Wszelkie takie są strasznie czułe.
-
Elektronika poszła się paść po piorunie. A to nie siódemka, że jedyną elektroniką na pokładzie jest telefon komórkowy maszynisty. Wszelkie takie są strasznie czułe.
A klatka Faradaya to co, pies?
A jeżeli nawet spaliło elektronikę, to winna jest tu organizacja ruchu.
-
Po pudle pociągu piorun pójdzie o wiele lepiej niż po samochodzie bo koła są metalowe a szyby są uziemione. Poza tym myślę że w takich pociągach systemy elektroniczne są jak w samolotach - zdublowane. A po trzecie równie dobrze to mógł być zamach, błąd w prowadzeniu ruchu albo atak marsjan, ale i tak Chińska propaganda będzie stać przy swoim...
Obszerna relacja z bardzo zaawansowaną retrospekcją :D
W skrócie... Pociąg w którym zawiodły systemy i się zatrzymał był ze stajni Bombardiera ale wyprodukowany w Chinach. Natomiast ten który najechał to któryś z Japońskich Shinkansenów... również wyprodukowany w Chinach, wnioski cisną się same na usta :)
-
Moim zdaniem została uszkodzona sygnalizacja kabinowa lub coś w ten deseń (jeśli takowe urządzenia były tam stosowane). To by wyjaśniało, dlaczego doszło do najechania.
-
Jak walnęła kabinowa, to chyba mechanik ma oczy? Bo 250-300 na godzinę to nie jest aż tak szybko, żeby nie zobaczył semafora. To skoro sygnalizacja kabinowa nie działałą i był wypadek, to taki Chiński mechanik trzy razy by się popłakał zanim by wyjechał siódemką z peronów większego polskiego dworca, gdzie liczba semaforów przekracza 2...
-
Jak walnęła kabinowa, to chyba mechanik ma oczy? Bo 250-300 na godzinę to nie jest aż tak szybko, żeby nie zobaczył semafora. To skoro sygnalizacja kabinowa nie działałą i był wypadek, to taki Chiński mechanik trzy razy by się popłakał zanim by wyjechał siódemką z peronów większego polskiego dworca, gdzie liczba semaforów przekracza 2...
Oba pociągi jechały tylko(?) 200 km/h - oczywiście pierwszy tyle jechał przed zatrzymaniem się.
-
...Bo 250-300 na godzinę to nie jest aż tak szybko, żeby nie zobaczył semafora...
Weź pod uwagę że tym momencie szalała burza, widoczność mogła być ograniczona, właśnie aby uniknąć tego typu sytuacji wprowadzono sygnalizację kabinową. 250-300 to nie aż tak szybko?
-
Z filmu:
Oba jechały z prędkością 200 km/h. Automatyczny system ostrzegania miał informować kiedy zbliżą się na odległość mniejszą od 7km, aby ten drugi mógł zredukować prędkość. Prawdopodobnie na skutek burzy/pioruna ten system zawiódł i doszło do najechania.
W skrócie... Pociąg w którym zawiodły systemy i się zatrzymał był ze stajni Bombardiera ale wyprodukowany w Chinach. Natomiast ten który najechał to któryś z Japońskich Shinkansenów... również wyprodukowany w Chinach, wnioski cisną się same na usta :)
Zapomniałeś napisać, że system kontroli był oryginalnie chiński.
-
To oznacza, że mają zastosowany dynamiczny odcinek odstępowy. W takim przypadku nie ma żadnych sygnalizatorów przy torach a wszystko opiera się na radiu (GSM-R dla ETCS). Co oznacza, że system nie przewiduje przypadku odłączenia jednego z pociągów od łączności.
-
A tak się Chińczycy zapierali że ich systemy są bezawaryjne.
-
Taa, bezawaryjne.
Władze zakazały chińskim mediom dociekania przyczyn katastrofy kolejowej pod Wenzhou we wschodnich Chinach.
http://fakty.interia.pl/swiat/news/chiny-zakazaly-mediom-sledztwa-ws-katastrofy-pociagow,1673183
Źródło: Polskie Radio.
-
W skrócie... Pociąg w którym zawiodły systemy i się zatrzymał był ze stajni Bombardiera ale wyprodukowany w Chinach. Natomiast ten który najechał to któryś z Japońskich Shinkansenów... również wyprodukowany w Chinach, wnioski cisną się same na usta :)
Taka mała korekta. Pociągi wyżej wymienione nie są budowane na podstawie licencji. Okazuje się ze są to (jak wszystko w Chinach) podróbki w dużej mierze skopiowane z Bombardiera i Kawasaki. Chińczycy są posądzani o kradzież technologii z tych firm. Została także opublikowana oficjalna przyczyna wypadku: http://www.rynek-kolejowy.pl/26037/Chiny_Projekt__i_obsluga_winne_katastrofy.htm (http://www.rynek-kolejowy.pl/26037/Chiny_Projekt__i_obsluga_winne_katastrofy.htm)
Nasuwa się jeszcze pytanie czy to faktycznie jest prawdziwa przyczyna skoro zabroniono dziennikarzom prowadzenia śledztw.
-
Opis przyczyn katastrofy:
http://www.skyscrapercity.com/showpost.php?p=82233772&postcount=2901