- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc w tworzeniu => Wątek zaczęty przez: Rudzik w 12 Lipca 2011, 20:38:04
-
Zaprojektowałem układ średniej stacji łączącej 2 linie, zelektryfikowaną i niezelektryfikowaną. Na stacji zatrzymują się pociągi zarówno dalekobieżne (P1, P2, P3), jak i podmiejskie - głównie EZT (P2, P3). Pociągi podm. jadące z/na linię 2 (niezelekr.) zatrzymują się przy peronach 1 i 2. Start pociągów dalekobieżnych zarówno na linię 1 - zelektryfikowaną, jak i na linię 2 (niezelektryfkowaną) odbywa się z toru 1 i 2 licząc od budynku stacji. Tam też przebiega ew. zmiana trakcji. Pociągi towarowe zatrzymują się na torach zelektryfikowanych powyżej peronu 3. Tor na samej górze to rampa przy magazynie. Przelot pociągów towarowych natomiast odbywa się (we wszystkich kierunkach) torem 3 i 4. Zmiana trakcji towarowej na torach powyżej P3. Po lewej stronie znajdują się 4 tory postojowe dla wagonów poc. dalekobieżnych zaczynających i kończących bieg na stacji. Po prawej stronie stacji natomiast tory postojowe dla wagonów towarowych po rozdzieleniu całych składów. Tylko nie wiem czy po prawej stronie TPoTow nie dorobić głowicy z torem wyciągowym. Wszystkie tory postojowe są niezelektryfikowane. Oprócz czterech. Pod TPoOsob. są 2 tory dla postoju EZT. Pod lewym wyjazdem ze stacji TPo dla lokomotyw oczekujących/po zmianie trakcji. Tą samą rolę spełnia tor pod N2.
Stacja jest dobrze zaprojektowana, czy wymaga poprawek? Jakby co to piszcie.
Kolor zielony - tory niezelektryfikowane
Kolor czarny - tory zelektryfikowane
http://eu07.pl/userfiles/3953/foto-stacja.png
DalekobieŻnych.
ABu
-
Jak duże natężenia ruchu planujesz na poszczególnych liniach. Bez tego ciężko oceniać prawidłowość projektu.
-
Ja bym usunął rozjazdy krzyżowe z torów głównych, zrobił klasyczne trapezy z obu stron, tory postojowe dla pasażerskich dał nad EZTowymi. Na wszelki wypadek uniemożliwiłbym też dojazd do rampy prosto ze szlaku (po prawej stronie jest dojazd tylko z torów postojowych — może dać z lewej żeberko?).
-
Gfirlejczyk, pytałeś o natężenie ruchu:
Godzinne dla poc. osobowych:
1 pociąg podmiejski (start - 10 minut)
1 pociąg podmiejski (stop - 5 minut)
4 pociągi podmiejskie (przelot - 2 minuty)
1 pociągi dalekobieżne (start - 15 minut)
1 pociągi dalekobieżne (stop - 5 minut)
2 pociągi dalekobieżne (przelot - 2 minuty)
Dobowe dla poc. towarowych:
15 pociągów towarowych (przelot - 5 minut)
5 pociągów towarowych (start - 30 minut)
5 pociągów towarowych (stop - 30 minut)
1/3 ruchu linia jednotorowa niezelektryfikowana, 2/3 ruchu - linia dwutorowa zelektryfikowana.
youBy - to rozgałęzienie, przez które TPoOsob są tak daleko, zrobiłem dla ewentualnej "roszady" wagonów, lub wyciągnięcia "ze środka". I masz rację, zapomniałem o zabezpieczeniu rampy. Dorzucę żeberko "na prosto" na miejscu Tm, którą troszkę cofnę. Jeśli o to chodzi:)
-
Jaka ma być prędkość szlakowa na trasie zelektryfikowanej? Jeżeli będzie do 60 km/h to mogą zostać rozjazdy krzyżowe.
-
Jeśli masz takie godzinowe natężenia osobowe, to powinno projektować się bezkolizyjne podejście od niezelektryfikowanej. Nawet jeśli dalej masz linię jednotorową.
Resztę uwag dał już jubaj.
Edit:
Zwracam uwagę, że próba hamulca trwa min. 45 [min], więc start nie możesz dać na 30 [min]. Ale to szczegóły.
-
@matek123 jakie ma znaczenie 60 na niezelektryfikowanej? Po anglikach możesz na wprost do stówy grzać.
-
bezkolizyjne podejście od niezelektryfikowanej
Chodzi o ew. manewry, by nie wyciągać na szlakowy? Tylko żeberko dorobić?
-
Nie, masz możliwość jednoczesnego obsługiwania dwóch lini na tej samej głowicy stacyjnej, plus ograniczasz ilość przebiegów kolizyjnych na głowicy po lewej stronie. Dodatkowo masz możliwość obsługi ruchu towarowego z linii niezelektryfiowanej bez przecinania linii głównej (jeśli będzie odpowiednie połączenie grupy towarowej).
-
Dodatkowo masz możliwość obsługi ruchu towarowego z linii niezelektryfiowanej bez przecinania linii głównej (jeśli będzie odpowiednie połączenie grupy towarowej).
Wiadukt nad linią główną łączący linię niezelektr. z torami towarowymi?
masz możliwość jednoczesnego obsługiwania dwóch lini na tej samej głowicy stacyjnej
To już jest zrobione na prawej głowicy. Spokojny wjazd z linii niezelektr. na tor 1 i 2.
plus ograniczasz ilość przebiegów kolizyjnych na głowicy po lewej stronie.
Chodzi o te trapezy zamiast anglików?
YouBy, już wiem, o co chodzi z tymi anglikami:
W modernizowanych układach torowych należy unikać rozjazdów krzyżowych w torach głównych, gdyż ograniczają one prędkość przejazdu "na wprost" do 100 km/h.
-
Robisz podg na linii bocznej przed podejściem do stacji. Jeden tor wchodzi w po prawe stronie torów głównych, a drugi przechodzi wiaduktem i włącza się w stację po lewej stronie torów głównych. Coś jak podejście CMK do stacji Zawiercie.
-
Zlikwidowane angliki z głównych, dorobiony Podg z wiaduktem, ogólnie stacja przeszedła mały facelift układu torowego.
http://eu07.pl/userfiles/3953/foto-stacja_2.png
-
Brakuje semaforów na podg od strony stacji. Dlaczego przy szlaku dwutorowym tarcze manewrowe stawiasz symetrycznie po zewnętrznej skrajni? Stawia się zawsze po prawej. To samo z semaforami w stacji z tym, że tam możesz postawić obok semafora wskaźnik W15.
Popracuj jeszcze nad zaznaczeniem zwrotnic. Przerwa między osią toru a zamalowanym "trójkątem" oznacza kierunek zasadniczy rozjazdu co jest u Ciebie trochę niedopracowane.
-
Przerwa między osią toru a zamalowanym "trójkątem" oznacza kierunek zasadniczy rozjazdu co jest u Ciebie trochę niedopracowane
A to to wiem;)
Brakuje semaforów na podg od strony stacji.
Mea Culpa, zapomniałem.
Po poprawkach:
http://eu07.pl/userfiles/3953/foto-stacja_3.png
-
Ciężko się odnieść do poszczególnych miejsc z powodu braku oznaczeń. Po co są te 2 rozjazdy na tym torze na lewo od N1 (najniżej)? Na prawo od N1 wyszła pętelka, którą można przejechać na 2 sposoby. Na prawo od N2 można by wyrzucić jedną zwrotnicę z toru głównego. Również są 2 przejazdy z dolnego toru głównego na górny po prawej stronie.
Mimo wszystko, moim zdaniem, łatwiej jest wymodelować coś istniejącego, niż skomponować fikcję, która będzie realnie wyglądać.
-
Chodziło mi bardziej o coś takiego: http://eu07.pl/userfiles/277/priv-foto-stacja_3.png (http://eu07.pl/userfiles/277/priv-foto-stacja_3.png)
-
Tylko nie rób czasem peronów długich jak tory na grupie towarowej.
-
Perony ok 300m. Bardzo dużego natężenia nie ma, więc nie potrzebne są 400. Ten schemat nie ma zachowanych proporcji.
-
W wielu miejscach (np. za semaforami wjazdowymi) masz tarcze manewrowe ustawione z lewej strony toru a to błąd - powinny być po prawej.
To samo dotyczy semaforów przy torach między peronami 2 i 3.
-
Odnośnie anglików sprawa wygląda tak, że one znacząco skracają głowice, jednakże z drugiej strony są dosyć delikatne. Kolejną sprawą jest to, że podczas przejazdu przez krzyżownicę koła mają gorsze prowadzenie niż przy klasycznych rozjazdach. Ograniczenie do 100 na wprost wynika właśnie z tego. Nie wiem na ile to prawda, jednak słyszałem, że w przypadku wagonów o mniejszej średnicy kół (840 mm i niżej) są stosowane dodatkowe ograniczenia podczas przejazdu przez tego typu rozjazd.
-
Semafor wyjazdowy z peronu 1 w kierunku posterunku odgałęźnego jest błędny, powinien być 5 komorowy
to tak na szybko (musiałbym się dokładniej przyjrzeć), jakie masz prędkości szlakowe i stacyjną, oraz jakie blokady na szlakach?
-
Prędkości napiszę jutro po południu, bo teraz już przysypiam;) A tak OT, przyda się hala peronowa na 4 tory?
http://eu07.pl/userfiles/3953/foto-hala.jpg
-
A tak OT, przyda się hala peronowa na 4 tory?
Jak nie udostępnisz, to nikt nie użyje i wtedy się nie przyda :)
-
Przyda się, wszelkie budynki się przydadzą. Tylko jaki jest tam rozstaw torów?
-
Jak oteksturuję i ogarnę eksportowanie do t3d, to upnę;) Z rozstawem mi wyszło coś koło 6 metrów.
-
6m to za dużo. Jeżeli dobrze pamiętam, na stacjach obowiązuje 4.5m.
-
http://www.kontrakt-bhp.com.pl/paul/projektowanie/3_rozstaw.html
-
Nie do końca:
4.5 - minimalny rozstaw torów dopuszczalny na modernizowanych stacjach lub między torami głównymi zasadniczymi na stacjach na liniach dwutorowych o takim rozstawie, w celu uniknięcia stosowania łuków odwrotnych przy podejściu do niej
4.75 - najmniejszy zalecany rozstaw torów
4.9 - najmniejszy rozstaw torów między którymi ustawić można słupy trakcyjne
6 - najmniejszy rozstaw torów dla zastosowania niewielkiego peronu jednokrawędziowego oraz najmniejszy rozstaw między torem wyciągowym a innymi torami
Czyli może być 6m, tyle co ja mam.
EDIT
No to hala poszła się paść... siadł prąd podczas pracy w 3Ds Maxie, coś się pokopało, i nie mogę już otwożyć hala_peronowa.max. Ale robi się nowa, lepsza;)
-
3dsmax -> autoback -> autoback0x.max i miałbyś halę ;/
-
Aż tak obeznany w tym programie nie jestem;) Ale tamta i tak była lekko krzywa i całe mapowanie miała do wymiany. I tylko 4 krawędzie, a ta ma 8, ładniej wymodelowane perony, itp, itd.
Tylko jak sobie pomyślę o robieniu nowego ożebrowania dachu, to mi się niedobrze robi;/
EDIT
A wie ktoś, jak wygląda kotwienie sieci na takiej hali dworcowej? Bo na trakcja.rail.pl nie udało mi się nic znaleźć. Na razie wykombinowałem takie coś, jak w załączniku. Przewód jezdny 5,5 metra od główki szyny. Zaznaczam, że słupy nie wchodzą w grę.
-
Raczej nie w ten sposób, prędzej sieć będzie zawieszona systemem tramwajowym, co jakiś czas rozciągnięte linki nośne w poprzek hali z izolatorami między torami a do linek podwieszona na izolatorach sieć.
-
Jakość zdjęć nie powala, ale cośtam widać: http://eu07.pl/forum/index.php/topic,18148.msg215268.html#msg215268
-
No ja mam to troszkę inaczej rozwiązane, bo mam jeden tylko jezdny przewód pociągnięty i na sztywno do poprzecznych lin podwieszony. A powiedzcie mi, jest jakby co w symku trakcja tylko z przewodem jezdnym?
Zauważyłem na tych zdjęciach jeszcze jedną ważną rzecz. Zabezpieczenie przed dotknięciem trakcji do konstrukcji hali, nad "wjazdem".
-
A powiedzcie mi, jest jakby co w symku trakcja tylko z przewodem jezdnym?
Stary screen przedstawiający LPN - drut zrobiony za pomocą zwykłych skryptów od sieci trakcyjnej. Trzeba ilość przewodów w ustawieniach zmniejszyć :)
-
I po robocie. Nie mogę nakładać tekstur. Nie aktywny przycisk nakładania materiału na model (Assign Material To Selection). Nawet jak zamknę 3Ds'a i w nowym zrobię zwykłego boxa, to tak czy tak nie mogę nałożyć bitmapy. I to nie tej samej, tylko różnych.
-
A skonwertowałeś do mesha czy czegoś tam innego?
-
Tak. Tworzyłem już dużo modeli, więc robię to machinalnie. Ale podejrzewam, że coś nieopatrznie przestawiłem w całym programie, bo nawet nowych projektów nie mogę teksturować.
EDIT
Ja robiłem błąd. Już mogę nakładać tekstury.
-
No to się podziel z potomnymi rozwiązaniem problemu.